آشنایی با انواع روش‌های ثبت شرکت در ایران + مدارک ثبت شرکت

از دیگر خدماتی که باید پس از ثبت شرکت در آلمان از آن بهره ببرید، خدمات حقوقی و خدمات ویرچوال آفیس در آلمان است. ثبت فارابی با بیش از 10سال سابقه در امور ثبت شرکت و ثبت برند مفتخر است که توانسته با بیش از 2000 پرونده ثبتی موفق کمک شایانی را به موکلین خود در زمینه پیشرفت در کسب و کار حرفه ای خود نماید. چون سابقه زیاد خوبی از همکاری با این نوع شرکتها نداشتم تصمیم گرفتم که برای تست یک پرونده ثبت شرکت به این شرکت بدم تا کیفیت خدمات رسونیش رو بررسی بکنم.

  • شرکت مختلط غیرسهامی چه نوع شرکتی است؟ اعضای تشکیل دهنده شرکت به دو دسته یک یا چند نفر شریک ضامن و یک یا چند نفر شریک بامسئولیت محدود بدون تقسیم به قطعات سهام تشکیل می گردد.
  • و همینطور مشخص کردن حق امضا افراد برای اوراق بهادار امری ضروری است.
  • انجام میشود.با دیدن این شرایط به اتفاق تعدادی از مشاوران حقوقی خبره تصمیم به افتتاح مجموعه دکتر ثبت کردیم.
  • حق العمل کارانی که درآمد غیرخالص حق العمل کاری آنها در یک سال بیش از چهارصد هزار ریال باشد به میزان دویست هزار ریال.

شرکت تضامنی چه نوع شرکتی است؟ این نوع شرکت با حداقل دو عضو برای امور تجاری تشکیل می شود که هر یک از اعضا باید تمام دیون را پرداخت کنند هرچند که بیشتر از سرمایه آورنده شان در شرکت باشد. اعتبار هیات مدیره شرکت سهامی خاص ۲ سال خورشیدی و بازرسین ۱ سال مالیاتی می باشد و پس از انقضاء باید تمدید و یا تعویض شوند (یعنی در کل حداقل ۳ عضو و ۲ بازرس برای ثبت شرکت سهامی خاص نیاز می باشد). در زیر به چند نمونه از سوالاتی که در زمینه ثبت شرکت و مراحل و شرایط و هزینه ثبت شرکت و کلیه امور ثبتی که در طول روز از ما سوال می شود را در زیر به چند نمونه از آنها اشاره می کنیم و جوابهای آنها را در سایت بیان می نمائیم تا هر چه بهتر شما را در این راه آشنا سازیم . در قانون مبلغی به عنوان سرمایه مورد نیاز برای تشکیل و ثبت شرکت نسبی ذکر نشده است، اما با وحدت ملاک از شرکت سهامی خاص و با توجه به رویه معمول اداره ثبت شرکت ها، حداقل این مبلغ ۰۰۰/ ۰۰۰/ ۱ ریال است. این مراحل اینترنتی ثبت شرکت‌ها نیازمند ارائه مدارک و تقاضانامه‌های ثبتی خاصی است که باید در این سامانه بارگذاری شود و به اداره ثبت شرکت‌ها تسلیم شود.

محبوب ترین مسائل ثبتی

بنابر تعریف آورده شده در قانون تجارت ایران هرگاه شرکتی در ایران به ثبت برسد و مرکز اصلی آن شرکت در ایران باشد آن شرکت ایرانی است. شرکت های خارجی برای داشتن شخصیت حقوقی شناخته شده در ایران می توانند ابتدا در کشور خود شرکتی را ثبت نمایند و بعدا از طریق نمایندگی و یا شعب خود در ایران و با شخصیت حقوقی کاملا معتبر فعالیت های خود را دنبال کنند. روابط تجاری بین آلمان ثبت شرکت در تهران و ایران از دیرباز وجود داشته و علیرغم محدودیت های اخیر همچنان در بسیاری از فیلدهای تجاری این همکاری ها بصورت مستقیم یا غیر مستقیم پا برجاست. کشور آلمان یکی از بزرگ ترین صادرکنندگان کالا در اتحادیه اروپا و در دنیا می باشد. البته شایان ذکر است که قوانین پایه یعنی تعداد اعضای هیئت مدیره و سمت ها و مقدار سرمایه اولیه در ثبت شرکت تمام ایران یکسان می باشد.

به‌طورکلی ثبت شرکت در خارج از کشور، مناسب افرادی هست که قصد فعالیت اقتصادی در بازار بین‌المللی را دارند. افراد متقاضی راه‌اندازی کسب‌وکار در کشورهای دیگر، باید از طریق ثبت شرکت اقدام کنند. برای این اقدام، متقاضی باید رزومه و ایده اقتصادی برای اثبات بیزینس خود را داشته باشد. تسلط کامل نسبت به کسب‌وکار و بازار اقتصادی موردنظر لازم است. توجه داشته باشید، حوزه‌ای که می‌خواهید در آن فعالیت اقتصادی کنید، در کشور موردنظر پرتقاضا باشد. در صورتی که شرکت خود را ثبت نکنید نمی‌توانید آن را قالب اعطا نمایندگی و یا حتی جذب نمایندگی برند‌های بزرگ توسعه دهید.

ثبت این شرکت ها نیازمند طی مراحلی نظیر، تدوین اساسنامه، امضای اساسنامه، انتخاب مدیران و بازرسان شرکت، تعهد نامه سرمایه شرکا، تعیین حدود مسئولیت ها و سمت ها و درج آگهی ثبت شرکت سهامی خاص در روزنامه های رسمی و کثیرالانتشار می باشد. تعداد شرکا و سهامداران میبایست در شرکت با مسئولیت محدود حداقل دو نفر و در شرکت سهامی خاص حداقل سه نفر باشد . اما شرکت نامه مخصوص شرکتهای با مسئولیت محدود، تضامنی و نسبی است و شرکتهای تعاونی و سهامی نیازی به شرکت نامه ندارند. شرکتنامه هم یک سند تجاری است که بین دو یا چند شریک امضا میشود و پس از ثبت شرکت باید یک نسخه از شرکتنامه به وزارت وزارت دادگستری ارسال شده و یک سند قابل قبول و رسمی و قانونی میباشد. یکی از اقدامات اولیه و بسیار مهم برای ثبت شرکت، انتخاب موضوع فعالیت آن است. این موضوعات در بیست و هفت جدول تنظیم شده‌اند و در اختیار متقاضیان قرار گرفته‌اند.

همچنین ذکر نام دست‌کم یکی از این اشخاص به همراه عبارت‌هایی مثل شرکا و برادران الزامی است. با وجود این، کمترین مبلغ برای انجام این کار را عرفاً یک میلیون ریال در نظر می‌گیرند. گفتنی است که امکان انتشار سهام برای این شرکت‌ها وجود ندارد و تمام سرمایه نقدی شرکت باید پیش از تشکیل شرکت تأمین شده باشد. همچنین باید اشاره کرد که شرکا می‌توانند مدیر شرکت را از میان خود یا خارج از مجموعۀ خود برگزینند.

چند نکته درباره انتصابات در بنیاد سینمایی فارابی

حق الثبت در واقع به هزینه ای گفته می شود که در بابت میزان سرمایه اولیه شرکت از شما اخذ می شود. قوانین ثبت شرکت با انتشار آگهی ثبت شرکت در روزنامه های رسمی کشور. حق الثبت شرکت های تجاری و غیر تجاری بر اساس میزان سرمایه آنها خواهد بود؛ به عنوان مثال، حق الثبت شرکت تجاری با توجه به سرمایه اولیه دو میلیون ریالی، به ازای هر ده هزار ریال، صد و شصت ریال خواهد بود. حق الثبت شرکت غیر تجاری با سرمایه دو میلیون ریال، به صورت مقطوع پنج هزار ریال خواهد بود. چنانچه شریك خارجی شركت باشد بازهم حداكثر میزان سهم ایشان ٤٩% می باشد مگر اینكه اداره سرمایه گذاری اتباع خارجی با داشتن میزان سهام بیش از ٤٩% موافقت كند كه لازمه این موافقت پس از ثبت شركت ایرانی به میزان ٤٩% خارجی و ٥١% ایرانی قابل بررسی و اجرا می باشد.

ایران کره جنوبی را شوکه کرد

سهم الشرکه غیر نقدی شرکت با رضایت همه شرکاء ارزیابی و تسلیم گردیده باشد. اگر هم نداريد به خاطر خدمات خوبتون پيشنهاد ميکنم حتما يک اپليکيشن براي سايت فوق العادتون طراحي کنيد . سهامدارانی که عضو هیئت مدیره نیستند از ارائه گواهی عدم سوپیشینه معاف می باشند. 4) دو نسخه صورت جلسه‌ي هيأت مديره که به امضاي مديران منتخب مجمع، رسيده باشد. 3) دو نسخه صورت جلسه‌ي مجمع عمومي مؤسسين که به امضاي سهامداران و بازرسين رسيده باشد.

با این حال فرآیند ثبت شرکت، فارغ از نوع آن، از زمان آپلود مدارک، بررسی و کارشناسی مدارک، ارسال اسناد امضا شده به اداره ثبت شرکت‌ها و پاسخ نهایی این اداره، بین ۳۰ تا ۴۵ روز طول می‌کشد. ثبت شرکت‌های سهامی عام و خاص، نسبی، تضامنی، با مسئولیت محدود، تعاونی، مختلط سهامی و غیرسهامی، شرکت تعاونی سهامی عام، موسسات غیرتجاری، صندوق سرمایه‌گذاری، شعبات شرکت تجاری خارجی، نمایندگی شرکت تجاری خارجی و ثبت شعبات و نمایندگی موسسات غیرتجاری خارجی از مهم‌ترین وظایف این مرکز است. (یعنی شخصی که اطلاعات شرکت را در اداره ثبت شرکتها تایید می کند). ارائه گواهی پرداخت حداقل 35% سرمایه شرکت از بانکی که حساب شرکت در شرف تاسیس در آنجا افتتاح شده است.