اسم برند ایرانی را روی کسب وکارخود بگذارید تا ازسراسر ایران مشتری داشته باشید

در کشورهای مختلف سلبریتی‌ها برند خودشان را ساخته‌اند. در اصل موسسان وب سایت پونیشا سه نفر بودند که اسم کوچک آ‌ن‌ها پویا، نیما و شایان بود که با ترکیب این اسم‌ها به پونیشا رسیدند. برای مثال شرکت‌هایی مانند بی‌ام‌و و یا آی‌بی‌ام از اختصار استفاده کرده‌اند اما لازم است یادآوری کنیم که این شرکت‌ها منابع عظیم مالی برای فرهنگ سازی نام برندشان در اختیار دارند. چیزی که ممکن است در شروع یک کسب و کار در دسترس نباشد. در نظر داشته باشید که اگر اسمی صرفا جذاب است لزوما نام مناسب شرکت برای برند شما نیست.

همچنین در صفحه رسانه‌های اجتماعی هم می‌توانید از همراهان خود پیشنهاد بخواهید. یا حداقل نظرشان را در مورد اسم‌های انتخاب شده بپرسید. پس به صورت کلی اگر به هر دلیلی قصد داشتید از اسم‌هایی برای کسب و کار خود استفاده کنید که ارتباط مستقیم با موضوع ثبت برند تجاری فعالیت ندارند، طوری عمل کنید که یک رابطه میان اسم و موضوع برقرار باشد. و مهم‌تر این است که مخاطب شما بتواند آن را متوجه شود. سه ویژگی کوتاه‌ بودن، ارتباط داشتن با موضوع کسب و کار و تلفظ آسان و روان بودن، نکاتی هستند که آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

اسم برای کار

اسم شرکت، یک اسم اختصاصی برای شرکت شما است که هیچ شرکت دیگری نمی تواند با همین نام به ثبت برسد. این نام، هویت شرکت شما است و برای انتخاب آن باید اصول و قواعد خاصی را رعایت کرده باشید. نام تجاری یک نام متفاوت از شرکت شما است که هویت ثبت شرکت مخصوص به خود را دارد. تعیین اهداف طولانی‌ مدت یکی از اولین کارهایی است که باید به منظور راه‌اندازی کسب و کار در نظر بگیرید. یک مشاور می‌تواند به شما کمک کند تا با استفاده از استراتژی‌های توسعه و رشد برای آینده‌تان برنامه ریزی کنید.

اگر دقت کنید فقط سه دوره اول قابلیت ثبت نام دارن و فعال هستن ولی بقیه دوره ها هم نمایش داده میشن. شما می تونید به همین شکل برای محصولتون صفحه رو بسازید که خالی نباشه ولی ثبت نام اون رو متوقف کنید و بعد که آماده شد فعال کنید. اسم‌هایی که به‌ذهن شما می‌رسد از دایره لغاتی است که در مغز شما است.­ این دایره لغات بر اساس مطالعه، تجربه و زندگی شما تشکیل شده‌اند. هر کسی تجربه و مطالعه و در نهایت زندگی متفاوتی را تجربه کرده است و طبیعتا دایره لغات افراد با هم فرق می‌کنند. NameMesh ابزار قدرتمندی که به شما در انتخاب یک نام تجاری کمک می­کند.

۲ هویت برند خود را مشخص کنید

اگر شما نتوانید به صورت قانونی برندتان را ثبت کنید، هرچه برای ثبت نام تجاری‌تان وقت گذاشته‌اید به هدر می‌رود. بنابراین پیش از هر چیز از آخرین تغییرات قوانین انتخاب اسم برند برای کسب و کار مطلع شوید. برای انتخاب اسم کسب و کار و پیدا کردن نام مناسب حتما وقت بگذارید. عجله نکنید و بهتر است از همان ابتدا با یک اسم مناسب کار را شروع کنید.

بازاریابی از استراتژی بسته بندی جذاب ، شعار مناسب و دیگر راه های هوشمندانه ای که خریدار را مجاب به خرید محصول میکند، استفاده میکنند، استراتژی انتخاب یک اسم در فروش محصول بسیار تاثیر گذار است. در مقاله بعد مرحله سوم کسب وکار خانوادگی یعنی انتخاب محل مناسب برای کسب وکار را بررسی خواهیم کرد. اولین مرحله از ثبت شرکت، ثبت سامانه ای اداره ثبت شرکتها می باشد. در این ثبت سامانه ای کلیه مشخصات افراد اعم از سهامداران و اعضا هیئت مدیره به همراه کلیه اطلاعات شرکت اعم از آدرس، مقررات و قوانین، مزان سهم الشراکه و حق امضا و غیره در این سامانه ثبت می گردد.

بنابراین از هر آنچه که درباره مخاطبین تان می دانید استفاده کنید تا بتوانید ارتباط نامهایی که به ذهنتان می آید را با واقعیت بازار مخاطبین اندازه گیری کنید و بسنجید . رقبای شما چه اسامی دارند؟ لیستی از اسامی آنها تهیه و با هم مقایسه کنید تا ایده شما شکل بگیرد و اسم خودتان را توسعه و بهبود دهید به گونه ای که در میان جمعیت رقبا ، نام شما متمایز باشد . در این بخش قصد دارم یک تجربه شخصی را با شما به‌اشتراک بگذارم. پیش از راه‌اندازی فوربو در تمامی برنامه‌ریزی‌های برای شروع کار انجام شده بود و چندین اسم بسیار ساده را هم انتخاب کرده‌ بودم. هر چه اسم شما جذاب‌تر باشد، فعالیت‌ و کارهای‌تان هم جذاب‌تر به‌نظر می‌رسد.

  • سعی کنید برای این جلسه چهارچوب مشخصی تعریف کنید تا بهترین استفاده را ببرید.
  • واینکه دیگران در مورد نام شرکت شما چه فکر و حسی پیدا می کنند خوب فکر کنید.
  • یکی از مهم‌ ترین نکاتی که باید به آن توجه کنید این است که اسم کسب و کارتان با حوزه فعالیت ‌تان تناسب داشته باشد.
  • میشه در خصوص انتخاب نام شرکت راهنماییم کنید.ممنون میشم چن نام بهم معرفی کنید.

یا مثلا “ترب” که یک سرویس جستجوی کالا و مقایسه قیمت‌هاست اسمش هیچ ربطی به کارش نداره ولی خیلی تصویری هست. رستورانی با نام “طبیعی باش” فروشگاهی با نام “آن” و … هرکدام از این اسم‌ها هنگام استفاده در جمله شخصیت اسم بودن‌شون از دست میره. یک مثال خوب از خوش آهنگ بودن نام، جرینگ هست که خدمات مالی پرداخت ارائه می‌کنه. جرینگ هم واقعا یک صدا هست (صدای سکه) و هم به موضوع خدمات ربط داره.

مهم این است که با شناختن صحیح قواعد انتخاب اسم شرکت بتوانیم نام شرکت را به گونه ای انتخاب کنیم که برازنده شرکت باشد. هدف گروه مشاوره اسم شرکت، طراحی اسمی مناسب برای متقاضیان ثبت شرکت است. انتخاب اسم، بخشی از پروسه برندینگ است که بعد از انتخاب اسم برند، طراحی لوگوی جذاب با پالت رنگی مناسب می‌تواند در به موفقیت رساندن برند کمک بسیار کند. در این مرحله نیاز است که با طرا ح گرافیک یا طراح لوگویی حرفه‌ای در ارتباط باشید که با روانشناسی رنگ‌ها در برندینگ آشنا باشد و با استراتژی و آگاهانه ازآن‌ها استفاده کند. وجود اطلاعات محل کسب و کار شما در گوگل مپ می‌تواند اثر مثبت بر افزایش اعتبار و حتی افزایش فروش شما نیز داشته باشد. محصوصا زمانی که در زمان ثبت نام به درستی حوزه فعالیت خود را انتخاب کنید و بعد روی لوکال سئو سایتتان (البته اگر سایت دارید) کار کنید.

به منظور راه اندازی یک کسب و کار آنلاین و جدید، بهره‌مندی از سخنان یک مشاور کسب و کار ضروری است

پس خیلی ساده می‌توان این را گفت که خود یک اسم و نام کسب و کار و در نهایت نام برند شما قرار نیست ضامن موفق شدن شما باشد. در هنگام ساخت اسم شرکت باید دقت کنید نام شرکت دارای ریشه و مفهوم فارسی باشد. برای ثبت تغییرات راحتی کار به یکی از لغت نامه­های دخدا، معین یا عمید مراجعه کنید. حال در زیر به معرفی نام های گوناگون ایرانی و خارجی در زمینه های مختلف می پردازیم که برای ساخت اسم شرکت می‌توانید از آن‌ها الگو بگیرید.

ایده برای اسم شرکت، خدمات تولید محتوا در 1400

و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماسهای موجود در سایت تماس حاصل فرمایید . با مشاهده ویدئو زیر یاد می‌گیرید که چگونه اسم و آدرس مغازه یا شرکت خود را در گوگل مپ ثبت کنید. آموزش ثبت مکان در گوگل مپ با استفاده از کامپیوتر ضبط شده است. اگر کامپیوتر دارید عینا مراحل ثبت آدرس را در گوگل مپ دنبال کنید. اگر هم از گوشی موبایل برای ثبت آدرس فروشگاه استفاده می کنید، با الگوگیری از این آموزش می‌توانید به راحتی مکان را در گوگل مپ ثبت کنید. دکترویز یکی از موسساتی است که یک مشاور کسب و کار حرفه ای و تخصصی در زمینه کسب و کار محسوب می شود.

به این منظور می‌بایست به سایت ثبت علائم تجاری رجوع کنید و اسامی مشخص شده‌تان را بررسی کنید. ممکن است در این مرحله کمی دچار ناامیدی شوید زیرا بسیاری از کلمات انتخاب شده‌تان قبلا ثبت شده باشد. اما باید باصبر و حوصله‌ی کافی کلمات انتخاب شده را بررسی کنید و در نهایت یکی را انتخاب کنید. دقت داشته باشید که این کار کمک می‌کند تا اسم انتخابی‌ شما قدرت مانور خوبی را برای طراح ایجاد کند و در قسمت‌های مختلف از هویت بصری این اسم درجاهای مختلف استفاده کنید.

شاید به نظرتان مسخره برسد اما این موارد واقعاً پیش می‌آیند. شاید عده‌ای به شما بگویند یافتن چنین اسمی غیر ممکن می‌باشد؛ ولی تجربه ثابت کرده است که این کار کاملاً امکان‌پذیر است. ولی اکنون زمانه عوض شده است و اسم گذاری نوزاد یک فرآیند دور و دراز می‌باشد. برای مثال چند سال پیش ، برند آب معدنی سورپرایز به دلیل استفاده از واژه بیگانه ، از سوی مراجع برای تعویض نام تجاری ، تحت فشار قرار گرفت.

صفحات لندینگ صفحاتی ساده اما هدف‌مند هستند که برای دعوت مخاطب ایجاد شده‌اند. در این مرحله می‌بایست ۳ صفحه لندینگ یکسان طراحی کنید و در هر صفحه فقط نام برند را تغییر دهید. سپس به مدت ۷ روز این صفحات را برای مخاطب‌تان تبلیغ کنید.