اسم برند ایرانی و برترین و خلاقانه ترین اسامی برند ایرانی

بسیاری از سلبریتی‌ها معروف دنیا مثلکایلی جنر(برند محصولات آرایشی) و در ایران مثللیلااوتادی(برند عطر و ادکلن) اسم خود را به عنوان نام تجاری برندشان انتخاب کرده‌اند. مثلاً در سال 2010 گروهی از محققان دانشگاه آلبرتا (کانادا) در تحقیقات خود متوجه شدند کهمشتریان به اسم برندهایی مثل کوکا-کولا، کیت-کت، جلی-بلی که از یک ساختار تکرارشونده در اسم برند خود استفاده می‌کنند، واکنش مثبت‌تری نشان می‌دهند. برخی از کسب و کارها از برند فعلی خود ناراضی هستند و درصدد تغییر ثبت شرکت آن می باشند، بنابراین از همان ابتدا بهتر است نامی مناسب برای ثبت برند انتخاب نمائید. این نام ها برای مخاطب قابل فهم بوده و در خواندن و نوشتن آن دچار مشکل نمی شوند. برای انتخاب لوگو و اسم برند باید علاوه بر مواردی که در مقاله ذکر شد به نوع کسب و کار و ویژگی که شما رو از رقبا جدا می‌کند توجه داشته باشید. لذا برای انتخاب درست لوگو و اسم برند پیشنهاد می‌شود که از افراد متخصص کمک بگیرید و آنها با شناخت کامل از کسب و کارتان بهتر شما را راهنمایی خواهند کرد.

  • در تعیین و تغییر نام اشخاص حقوقی(تغییر نام شرکت)رعایت مواد ۹۵ و ۱۱۷ و ۱۴۱ و ۱۶۳ و ۱۸۴ و ۲۰۰ قانون تجارت و تبصره ذیل ماده ۴ لایحه اصلاحی قانون تجارت و تبصره ذیل ماده ۱ آیین نامه ثبت تشکیلات و موسسات غیر تجاری الزامی است.
  • با کمی تغییر در حروف اصلی در مثال بعدی تاکسی اینترنتی یاکسی با تغییر «ت» به «ی» موفق به ساخت اسم برندی متفاوت برای خودش گردیده است.
  • ص- در مورد اعتراض شرکتها به اسامی متشابه که بعلت عدم مشاهده در دفاتر و یا به نظر مدعی یا مدعیان به اسم اعلام شده در این قسمت اعتراض آنها مورد بررسی و اقدام قرار می گیرد و حتی در مواقع ضروری با مراجعه به دادگاهها، ذینفع را در این مرحله یاری میدهد.
  • اینها برندهایی هستند که اعتقادات و تجسم دیدگاه بنیانگذارانشان را در خود جای می‌دهند.

یک برند می تواند دارای نام هنری باشد که با آن می تواند خود را در مارکت ماندگار سازد . از سویی انتخاب اسم هنری برای برند امری بسیار حسای است زیرا ممکن است آن اسم که به اداره مالکیت صنعتی و ثبت برند ارائه می گردد به دلایل مختلف از سوی کارشناسان نام در این اداره رد شده و امکان ثبت آن در این مارکت نباشد پیگیری ثبت تغییرات شرکت . انتخاب اسم برند هنری برای اشخاصی که به امور هنری می پردازند بسیار مهم می باشد. هنرمندان تمایل به انتخاب اسامی دارند که هنرگونه وخاص باشد. برای انتخاب اسم ایرانی از بین نام های قابل ثبت برای برند بهتر است همین الان با کارشناسان ایلیا تماس بگیرید و از مشاوره رایگان آن ها در این راه بهره ببرید.

اسم پسر و دختر جدید و امروزی در 1400 بر حسب بیشترین آمار ثبت احوال

انتخاب یک نام مناسب برای امور هنری یک مسئله ای مهم برای اهالی هنر در روزهای اخیر به حساب می آید که مورد توجه افراد اهل فن و هنر قرار گرفته و به همین جهت انتخاب بهترین و مناسب ترین راه بسیار مهم تلقی می شود . منظور از نام شرکت ، نامی است که با آن بتوان یک محصول را معرفی کرد و شناخت . این نام باید تنها مختص به یک محصول یا خدمات باشد و توسط دیگر افراد ثبت نشده باشد. نام برند به مانند نام هر شخص در جامعه می باشد که تنها مختص و متناسب با ویژگی های او می باشد .

اسامی ایرانی برای برند

وقتی شما یک نام تاریخی مثل پاسارگاد یا پارسیان برای برندتان برمی‌گزینید، خود را به تاریخ ایران‌زمین متصل می‌کنید. در میان برندهای جهانی نیز اسامی‌ با کلیدهای تاریخی بسیار است. حال اگر قرار است شما محصولی اغواگر بسازید و بخواهید به اسطوره‌های بشری توجه کنید به یاد چه چیزی می‌افتید؟ شاید مشهورترین گزینه حوا همسر حضرت آدم باشد! کسی که آدم را اغوا کرد تا سیب معروف را گاز بزند و مابقی ماجرا.

اسم فست فود و رستوران غذاهای ایتالیایی

در صورت استفاده از اعداد در اسم برند باید ان را با حروف قید کرده و به اداره ثبت ارائه دهید. اکثر برندها از موضوعات فعالیت یک محصول نشات گرفته اند و با ارائه محصول و خدماتی با کیفیت در طی سال ها فعالیت خود ، توانسته اند بین مشتریان خود در تمام نقاط دنیا مطرح شوند . پس انتخاب یک نام برای برند از جمله موارد مهم در کسب سود در حیطه فعالیت می باشد .

یکی از نام های تقریباً پیچیده با لوگوی عجیب و غریب می باشد که رتبه sixty four را در بین one hundred برند برتر دنیا دارا می باشد و درآمدی برابر با 19 میلیارد دلار را دارا می باشد. البته استارباکس نام شخصیت پری دریایی در رمان موبی دیک، نهنگ سفید می باشد که این نام در کنار لوگوی پری دریایی نیز بی تاثیر در موفقیت و به یاد ماندن نام این شرکت نمی باشد. اگر تا این‌جای کار مشکلات قانونی را حل کرده‌اید می‌توانید سرغ مرحله‌ی تست نام برند بروید. بنابراین این بدان معنی است که فراتر از زبان خودتان یک فرصت نامگذاری نیز وجود دارد، اکنون زمان جستجو کردن آن است. در صورتی که برای انجام کار از وکیل بهره گیرید ، ملزم به ارائه وکالت نامه وکیل و تکمیل اطلاعات وی در سامانه نیز خواهید بود. پس از آن که از تکراری و مشابه نبودن نام برند درخواستی از طریق جست و جو در سامانه علائم تجاری اطمینان حاصل کردید با مراجعه به سامانه مذکور ، اقدام به تکمیل اطلاعات و تعیین میزان سهام مالکین و … می نمایید .

اگر می‌خواهید نام مناسب شرکت‌تان را انتخاب کنید بهتر است همه‌ی این ویژگی‌ها را در انتخاب نام مورد نظرتان رعایت کنید. سعی کنید لیستی از همه‌ی اسم‌هایی که به ذهن‌تان می‌رسد را جمع کنید و اگر انتخاب آن اسم علت خاصی دارد جلوی آن اسم علت آن‌ را یادداشت کنید. شاید باورش سخت باشد اما اسم بسیاری از شرکت‌های بزرگ به شکل اتفاقی به ذهن موسس یا مدیر آن مجموعه رسیده است. پس می‌توانید به راحتی نام مناسب شرکت خود را در ایستگاه اتوبوس، مترو و یا حتی موقع خواب پیدا کنید.

درود خدمت شما…اسم مهدیه اسمی است که ریشه عربی دارد و به معنی عروس و کسی که خداوند رستگاری و راه راست را برایش تعیین کرده است.. درود دوست عزیز.اسامی که نام بردید افزوده شدند.با سپاس از شما.موفق و پیروز باشید. درود دوست عزیز.این دو اسم هردو از نام های ایرانی هستند. سلام دوست عزیزم متونم اعتراف کنم کامل ترین مرجع اسم های ایرانی رو شما دارید میتونم خواهش کنم اسم منم ثبت کنید فقط توی ویکی پدیا ثبت شده.

انتخاب اسم خاص برای برند

انتخاب اسم برای برند با وجود اسم‌های تجاری زیاد، باعث شده است تا برخی از شرکت‌ها اسم خود را اختراع کنند. اسم‌های اختراع شده می‌توانند بسیار قدرتمند و منحصربه‌فرد باشند. جدید بودن و خوش‌آوایی اسامی ابداعی بعضاً باعث ماندگاری نام‌‌ها در ذهن مخاطبان هدف برند می‌شود. در میان برندهای ایرانی شاید نام فروشگاه اینترنتی بامیلو که از سال ۱۳۹۳ فعال شد و درسال ۱۳۹۷ به کار خود پایان داد از بارزترین نمونه نام‌های ابداعی برای برندهای تجاری ایران باشد.

تا به زبان های دیگر معنای منفی یا مبهم نداشته باشد و به اصطلاح یک نام بین المللی باشد. در ادامه تعدادی نمونه اسم برند ایرانی پیشنهادی برند را برای شما مطرح می کنیم. شما می توانید از اسامی ذکر شده برای برند خود استفاده کنید. اسم برند ایرانی باید با ارزش‌های بنیادین شرکت‌تان که جوهره برند شماست، ارتباط معنایی داشته باشد و بتواند با ترسیم یک تصویر مثبت در ذهن مشتریان با آن‌ها ارتباط برقرار کند. زیاد شنیده‌اید که می‌گویند اسم شما باید ساده و کوتاه باشد تا در ذهن مشتری سریع جای بگیرد ولی زیاد کوتاه بودن هم به چشم نمی‌آید و زودتر به فراموشی سپرده می‌شود. در انتخاب اسم برند ایرانی دقت کنید که حداقل از ۳ کلمه تشکیل شده باشد و از ۱۰ حرف تجاوز نکند.

فکر خود را در مورد معنی بیشتر برندها مشغول نکنید، اما در برخی موارد، آن‌ها دارای یک backstory جالب هستند. به عنوان مثال، سامسونگ به معنی ۳ ستاره به زبان کره‌ای و لگو به معنی بازی خوب در زبان ثبت برند تجاری دانمارکی است. اسم‌های مخفف ممکن است ساده باشند و راحت‌تر به خاطر سپرده شوند ولی توانایی تداعی هیچ ذهنیتی را در افکار مشتری به جهت خرید و وفاداری به برند را نخواهند داشت و بی‌روح هستند.

از طرف دیگر قوانین انتخاب اسم شرکت کمی سختگیرانه تعیین شده است؛ که البته این سختگیری در تعیین اسم شرکت به دلیل مسائل حقوقی و مالی تا حدودی هم لازم است. اكثر مراجعین كه فقط نام شركت را می دانند به قسمت تعیین نام مراجعه نموده و با توجه به اسم شركت شماره ثبت آنها از دفاتر موجود استخراج و به آنها داده می شود. بطور كلی در قسمت تعیین نام های ارسالی از وزارتخانه ها و دادگاهها و سازمانها و ادارات و شركتها همگی بطور جداگانه تفكیك شده و مورد بررسی و اقدام قرار می گیرد.

نام برند من جمله مهم ترین اصول در تبلیغات و فروش هر خدمت یا محصول است که باید به درستی و راهنمایی کارشناسان این زمینه صورت بگیرد تا بیشترین بازدهی را برای شما به دنبال داشته باشد . امروزه استفاده از اسامی بالا برای انتخاب نام مزون لباس یا انتخاب اسم بوتیک زنانه فراگیر شده است. برای انتخاب بهترین نام بهتر است راهنمایی‌هایی استفاده کنید تا به شما در نهایی کردن تصمیمتان کمک کند.