اصول انتخاب نام شرکت همراه با راهنمای گام‌به‌گام و دقیق️️

زیاد حساس بودن یعنی هیچ وقت تست نکنید، ۴ ماه بگذره، بر فرض اسم عالی هم انتخاب کنید بعدش متوجه بشید که محصولتون مشکل اساسی داره در صورتی که بدون زیاد حساس بودن روی اسم زودتر هم میشد از این مرحله رد شد. ممنون میشم اگر پیشنهاد و یا نظری در این زمینه دارین اعلام کنید . برای بررسی اسم‌های مشابه و استعلام اسم شرکت می‌توانید به سایت جستجوی علائم تجاری مراجعه کنید. اگر در حال حاضر مشتریانی برای محصولات خود دارید، می‌توانید با استفاده از ابزارهای نظرسنجی آنلاین مثل ارسال ایمیل انبوه از آن‌ها بخواهید راجع به اسم برند جدیدتان نظر بدهند. خوبی این روش (ارسال انبوه ایمیل) کم‌هزینه بودن آن است. احتمالاً بعد از مدتی متوجه می‌شوید یکی دوتا از این دسته‌ها بیشتر با سلایق شما جور درمی‌آیند، اما سعی کنید تیم طوفان فکری خود را به چالش بکشید و در هر دسته چند اسم تجاری پیدا کنید.

دماوند، کوهی که چشمه‌های آب معدنی فراوان دارد و نام تجاری قدرتمندی برای تولیدات آب آشامیدنی شده است. آبعلی که با دوغ‌های معروفش از نامی جغرافیایی بهره برده است. نام تجاری شامپوی معروف هِد اند شولدرز به معنی سر و شانه‌ها بر اساس ارتباط با محصول انتخاب شده ثبت شرکت و برای دو دهه لقب پرفروش‌ترین شامپو در دنیا را تصاحب کرده بود. یکی از ترفندهای ایجاد تجانس آوایی، استفاده از حروف مشدد یا کنار هم قرار گرفتن دو حرف یکسان است. در این اسامی به یک حرف می‌رسیم و دوباره از همان شروع می‌کنیم؛ مثل apple که دو P کنار هم دارد.

اسم تجاری خاص

اما اگر بعد از خواندن این مقاله احساس کردید که به راهنمایی و دانش بیشتری برای انتخاب نام برند نیاز دارید، کافیست که نگاهی به “راهنمای انتخاب نام برند برای کسب وکارها “ داشته باشید. ما در این بسته آموزشی در کلیه مراحل نامگذاری برند همراه شما خواهیم بود تا بتوانید به شیوه ای عملی و با کمترین هزینه اسم برند مناسب خود را انتخاب پیگیری ثبت تغییرات شرکت نمایید. «تعیین نام شرکت» یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین انتخاب‌های افراد در فرایند ثبت شرکت است. این انتخاب زمانی دشوارتر می‌شود که با محدودیت‌های قانونی و مقررات نام‌گذاری شرکت‌های تجاری نیز روبه‌رو می‌شویم. یافتن عبارتی بامعنا و متناسب با تخصص و خدمات مجموعه بسیار چالش‌برانگیز است و نیاز به خلاقیت و مشاوره دارد.

اگر مشتریان و مخاطبان فعالی دارید می‌توانید به کمک ابزارهای نظرسنجی آنلاین(ارسال ایمیل) از آن‌ها بخواهید تا در مورد اسم برند جدیدتان به شما کمک کنند. استفاده از ایمیل‌های انبوه هزینه‌ی زیادی را برای شما نخواهد داشت اما ممکن است به کمک یکی از مخاطبان و مشتریان‌تان یک اسم خیلی خوب و مناسب پیدا کنید. در نظر داشته باشید اسم انتخابی‌ شما نباید حساسیت قشر خاصی از مردم جامعه را برانگیزد.

کدام اسامی برای نام شرکت قابل تایید نمی باشند ؟

اگر واژه‌های انتخابی شما، به طرز گمراه‌کننده‌ای شبیه نام شرکت‌هایی باشند که قبلاً ثبت شده‌اند، این اسامی تایید نخواهند شد. به انواع مخفف‌ها (کوته‌نوشت‌ها) و واج‌آرایی آنها هم فکر کنید. گاهی برخی سرواژه‌ها یا سرنام‌ها می‌توانند معنادار باشند و به راحتی مصطلح شوند. عده‌ای بر این عقیده هستند که مخاطبان با شنیدن اسم انتخابی باید تصویری را در ذهن مجسم کنند و از این طریق عبارت مورد نظر را به خاطر بسپارند. در نتیجه، باید ابتکار به خرج داد و از عناوین غیرخلاقانه و پیش‌پاافتاده حذر کرد. استفاده از کلماتی از قبیل ایران، کشور، ملی، ملت و امثال آن در نامهای پیشنهادی به دلیل جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی پذیرفته نمی شود.

توجه داشته باشید که نام تجاری و برند، معانی متفاوتی دارند و نباید به جای هم استفاده شوند. نام‌های تجاری، اسامی شرکتی یا یک طرح و علامت هستند که در حیطه یک کسب و کار خاص، شرکت با آن اسم برای هم‌صنفان و مشتریان شناخته شده و فعالیت می‌کند. یعنی یک نشانه است که محصولات یک تولید کننده یا شرکتی را از محصولات رقبا جدا می‌کند. شما با ثبت نام تجاری خود در اداره مالکیت صنعتی، مورد حمایت قانون در برابر استفاده دیگران قرار می‌گیرید و دیگران نمی‌توانند از نام تجاری شما سوءاستفاده کنند و در صورت بروز مشکل قانون با شماست.

  • می‌توانید در انتهای کار تعدادی از این اسم‌ها را رای‌گیری کنید تا بهترین اسم ممکن را مشخص کنید.
  • مدیران موفق به آینده کاری خود می اندیشند و اسامی خاص و تکی را برای شرکت خود انتخاب کرده که باعث پیشرفت هرچه بیشتر شرکت و مطرح شدن آن ها بین اشخاص در جامعه شود.
  • هر چه تعداد اسم های خاص در نام شرکت بیشتر باشد احتمال ثبت آن بیشتر است.
  • آن‌ها می‌توانند به طور بالقوه در این تحقیق به شما کمک کنند.

در ذهن بماند و با یک بار شنیدن توسط یک نفر در ذهنش ثبت شود و اگر روزی خواست از خدمات و محصولات شما استفاده کند به دنبال اسم برند شما نگردد. برای پیدا کردن نام مناسب برای کسب و کار خودتان بایستی یکی از مسیرهای زیر را بروید و از روش های زیر یکی را انتخاب کنید؛ چرا که برند های که ما می شناسیم از یکی از روش های زیر را به کار برده اند. البته فرایند نام گذاری برند بر مبنای استراتژی و اصول برندینگ، قوانین مخصوص به خود را دارد که در اینجا به صورت اجمالی به آن پرداخته شد.

اما واقعیت این است که تمامی اسامی می توانند کار آمد باشند چنانچه که با یک استراتژی بازاریابی مناسب پشتیبانی شوند. انتخاب اسم شرکت جزء اولین مقرارت ثبت شرکت و در عین حال یکی از مهم ترین مراحل تاسیس ثبت شرکت است. سلام خسته نباشید .ببخشید میشه کمکم کنید.امروز میرم برای انتخاب اسم موسسه م.میخواستم یک اسم پر معنا برام پیداکنید ممنون میشم.

سجّاد، محمّد یا سمیّه دارای این نوع تجانس آوایی هستند که به تجانس آوایی معکوس شناخته می‌شود و می‌تواند به نام برند قدرت بدهد. نکته جالب‌تر در برندهای موفق ایرانی که باعث تعجب من شد آن است که ۲۱% آن‌ها با صدای «آن» به پایان می‌رسند که بعد از «آ» قدرتمندترین و پرکاربردترین صدای انتهایی در بین این برندها بود. من با بررسی‌هایی که انجام دادم به این نتیجه رسیدم که بسیاری از اسامی برند وجود دارند که به تنهایی نیروی خاصی برای برندشدن نداشتند؛ اما برندهایی با استفاده از آن‌ها توانسته‌اند بسیار موفق شوند! حتما این نام‌ها ضعیف نبودند چون یک برند نمی‌تواند با استفاده از نامی ضعیف چنین موفق شود. برای مثال برند لوازم‌خانگی کنوود اصلا هیچ کارخانه‌ تولید لوازم خانگی بزرگی در دنیا ندارند.

لیست اسامی خاص برای انتخاب نام برند تجاری

پس از آن که از تکراری و مشابه نبودن نام برند درخواستی از طریق جست و جو در سامانه علائم تجاری اطمینان حاصل کردید با مراجعه به سامانه مذکور ، اقدام به تکمیل اطلاعات و تعیین میزان سهام مالکین و … می نمایید . به عنوان نمونه برند هایی مانند اپل ، سامسونگ ، مک دونالد ، دیزنی ، گوگل و مایکروسافت جزو ده برند برتر و ارزشمند در دنیا می باشند که قیمت های قابل توجهی داشته و حتی مالکین برند های مذکور تمایلی به فروش آن ها ندارند ثبت برند . در صورت تغییر برند ، بدون شک جمع کثیری از مشتریان خود را از دست می دهید و به همین دلیل باید در ابتدا نامی مناسب انتخاب نمایید . انتخاب نام برند دارای قوانین و قواعد جزئی می باشد که با رعایت کردن تمامی آن ها برای محصول یا خدمات خود را برای رسیدن به نتیجه و بازدهی مطلوب آماده می کنید . سایت Wordlab Business Name Generator سایتی که از بین بیش از 7.2 میلیون اسم تجاری به صورت تصادفی برای شما نام­ تجاری پیشنهاد می­دهد.

یا افرادی مثل علی نصیریان، اصغر فرهادی، عزت الله انتظامی، عباس کیارستمی، عادل فردوسی پور، علی کریمی در حوزه هنرهای نمایشی، تجسمی و ورزشی به شهرت رسیده‌اند و نمونه‌هایی از برندهای شخصی به حساب می‌آیند. اما صفاتی که با شنیدن نام این افراد به ذهن می‌رسد، شهرت، اخلاق، سخت کوشی، خلاقیت و شجاعت است. حالا اگر اسم یا علامت شما تداعی‌گر صفات و ویژگی‌های خاصی به مصرف کنندگان و مخاطبین باشد، می‌توان گفت که وارد حوزه برند و برندسازی شده‌اید. برای نمونه لندن، زهره، سارا و ایران هر کدام اسم خاص هستند که تنها به یک فرد از گروه خود اشاره می‌کنند؛ به ترتیب لندن به یک شهر مشخص و زهره به یک سیاره مشخص اشاره می‌کند. ۱۱- نام شخصی مثلا نام خودتان را روی کسب و کارتان نگذارید تا اگر روزی خواستید شرکت خود را به فروش برسانید نام برندتان برای خریدار غیر جذاب نباشد. خصوصا سعی نکنید با تغییرات جزئی روی اسامی برند‌های معروف به ایده برای اسم شرکت خود برسید.

فرآیند نام گذاری برند یا همان انتخاب اسم برای برند، یکی از انتخاب های اساسی در برندسازی به شمار می آید زیرا این همان اسم برند است که می تواند تداعی کننده ی محصول و یا خدمات آن برند در ذهن مخاطبان باشد. پس نام گذاری برند باید در عین مفید ومختصر بودن بسیار قدرتمند انجام گیرد زیرا باید بتواند جایگاه ویژه ای در ذهن مخاطب پیدا کند. ر- دیگر اقداماتی که در قسمت تعیین نام صورت می گیرد با توجه به کثرت شرکتهای ثبت شده در ایران تعیین شماره ثبت شرکتها می باشد.

پست شد در : misc