اصول انتخاب نام شرکت همراه با راهنمای گام‌به‌گام و دقیق️️

این نام در حقیقت «چهره» حقیقی و حقوقی شرکت و راه اصلی شناسایی شما است، که مشتری در اولین نقطه تماس با شما مواجه می‌شود. شکل ۱ نام تجاری در حقیقت «چهره» حقیقی و حقوقی شرکت و راه اصلی شناسایی شما است. قابل ذکر است، چنانچه نام پیشنهادی ثبت نگردد با ذکر علت مشخص می گردد و تا ثبت برند تجاری دو بار قابل اعتراض می باشد که در مرحله ی دوم، حکم صادره قطعی است. کلماتی مانند آپارتمان و تکنولوژی که لاتین می باشند ، نباید استفاده شود و باید از عناوین فارسی آن ها یعنی کاشانه و فن آوری استفاده نمایید . برای آگاه شدن از تکراری نبودن نام شرکت باید از قبل استعلام بگیرید.

  • یعنی شرکت ها و سازمان ها باید مانند افراد جامعه که اشخاص حقیقی به حساب می آیند و اسم دارند، اسم مختص به خود را داشته باشند.
  • بهتر است قبل از انتخاب و اقدام برای ثبت حتما استعلام بگیرید تا نام انتخابی شما تکراری نباشد.
  • خیلی عالی بود ، بهترین بانک اسامی مناسب جهت شرکت، که پیدا کردم .
  • استفاده از اسامی که خلاف نظم عمومی و اخلاق حسنه باشد قابلیت به ثبت رساندن ندارد.

شما می توانید در هر ساعت از روز های کاری با شماره تماس های موسسه ثبت نوول تماس گرفته و با مشاوره تخصصی مشاوران ثبتی و حقوقی ثبت نوول خیال خود را از صحیح انجام شدن امور حقوقی آسوده سازید . شاید بی راه نباشد که بگوییم اسم شرکت همانقدر مهم است که پرچم یا سرود ملی یک کشور اهمیت دارد. از طرف دیگر قوانین انتخاب اسم شرکت کمی سختگیرانه تعیین شده است؛ که البته این سختگیری در تعیین اسم شرکت به دلیل مسائل حقوقی و مالی تا حدودی هم لازم است. علاوه بر این در بالای پیگیری ثبت تغییرات شرکت اوراق ارائه شده نیز نام شركت را با توجه به نوع آن نوشته و امضاء می شود كه باید مورد تایید و موافقت مدیر كل و یا معاون و یا رئیس اداره مربوطه واقع شود كه در بالای اوراق نظر خود را اعلام می دارد. چون در قسمت تعیین نام كنترل اسامی كلیه شركتها و موسسات غیر تجاری كه در ایران به ثبت می رسند مورد بررسی است. در این مقاله به توضیحاتی درباره اسم شرکت، اسم های اصیل ایرانی برای شرکت، انتخاب اسم شرکت، نام شرکت پرداخته شده است تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

به آینده‌ی برند نگاه کنید

در این ثبت سامانه ای کلیه مشخصات افراد اعم از سهامداران و اعضا هیئت مدیره به همراه کلیه اطلاعات شرکت اعم از آدرس، مقررات و قوانین، مزان سهم الشراکه و حق امضا و غیره در این سامانه ثبت می گردد. نحوه انتخاب اسامی سه سیلابی ایرانی و ویژگی هایی که یک اسم شرکت باید داشته باشد. قوانین تجارتی جهموری اسلامی ایران همه شرکت ها را ملزم کرده است که نام خود را تحت شرایط خاص انتخاب و ثبت کنند. یعنی شرکت ها و سازمان ها باید مانند افراد جامعه که اشخاص حقیقی به حساب می آیند و اسم دارند، اسم مختص به خود را داشته باشند.

تصور کنید که شخص دیگری از نام شرکت شما برای ارائه پیشنهاداتی استفاده می‌کند که مغایر با ماموریت و ارزش‌های کسب و کار شما هستند. اگر می‌خواهید حداکثر حمایت قانونی را برای کسب‌وکار خود فراهم کنید، به یک علامت تجاری نیاز دارید. به یاد داشته باشید که فعالیت شرکت شما با نام تجاری ثبت شده فقط در محدوده جغرافیایی ایران اعتبار دارد.

این شرکت با ۷ سال سابقه فعالیت در ایران و ۳ سال سابقه بین‌المللی، افتخار همکاری در ثبت داخلی و بین‌المللی صدها اختراع را در کارنامه خود دارد و قادر است بستر حقوقی و قانونی اختراعات شما را به بهترین نحو ممکن فراهم کند. لازم به ذکر است در انتخاب نام شرکت نباید از اسم شرکاء بهره گرفته شود در این صورت نام شریکی که اسم وی در نام شرکت به کار گرفته شده است ، حکم شریک ضامن در شرکت های تضامنی را خواهد داشت . در اکثر موارد ظرفیت نام های یک سیلابی و دوسیلابی پرشده است. اسامی که سه سیلابی هستند خیلی راحتتر مورد تایید قرار می گیرند. جهت انتخاب نام شرکت یا تغییر آن ، بهتر است نکات زیر را در نظر داشته باشید.

مدارک لازم تغییر نام برای شرکت سهامی خاص

البته لغات بیگانه به شرط تایید فرهنگستان زبان و ادب فارسی، قابل ثبت خواهند بود. تعیین نام اشخاص حقوقی با توجه به الکترونیکی شدن فرایند ثبت شرکت‌ها و موسسات به صورت کاملاً رایگان انجام می‌شود و هیچ هزینه‌ای برای متقاضیان ندارد. برای مشاوره انتخاب نام شرکت با کارشناسان انتخاب نام موسسه فرداد رسا در تماس باشید.

اسم برای ثبت شرکت

اگر چنین نباشد ، مشتریان با نام شما که مرتبط با گروه خاص هست ، سرگردان و یا مشکوک شده و ریسک بالایی حس می‌نمایند. در این بخش 10 قانون بسیار مناسب در فرآیند انتخاب نام مناسب شرکت را برای شما بیان میکنم که چکیده ای از مطالب سایت iranmct.com می باشد. به منظور پرداخت مبلغ حق الثبت وکیل رسمی شرکت که وکالتنامه دارد و یا یکی از شرکا موظف است نهایتا تا مدت یک ماه به اداره ی ثبت شرکت ها مراجعه کند.

اگر رویای پیشرفت در زمینه های تجاری و کسب و کار را در سر می پروانید و تصمیم گرفته اید شرکتی را ثبت نمایید تا بتوانید به اهداف خود دست یابید. موسسه حقوقی سفیر صلح با 12 سال تجربه در امور ثبتی شرکت‌ها و برندها از پیشگامان این عرصه است. اگر نام انتخابی رد شد نیازی نیست که مجدد ۴۰ هزار ریال پرداخت شود. اما اگر بیشتر از ۳ ماه از زمان تایید نام بگذرد و شرکت ثبت نشود، متقاضی باید حتما مجدد مبلغ مربوطه را بپردازد. نام انتخابی نباید مشابه نام‌های قبلی باشد که در اداره کل ثبت شرکت‌ها ثبت شده است.

آیا محدودیت های انتخاب نام شرکت را می دانید؟

با توجه به مطالب گفته شده در بالا حال قصد داریم نکات مهم و کاربردی در انتخاب اسم شرکت را جمع بندی کنیم، تا با توجه به این نکات بتوانید انتخابی بهتر و کاربردی تر داشته باشید. توجه داشته باشید که اگر اسمی غیر فارسی (حال از هر زبان و گویش دیگری باشد، مهم نیست) را برای شرکت خود انتخاب می کنید، در زمان ارسال نام به اداره ثبت، معنی آن را هم در کنارش بنویسید، تا روند ثبت شما به درستی ادامه داشته باشد. در بسیاری ثبت شرکت در تهران از مواقع به دلیل انتخاب اسم های شرکت به صورت عمومی، مجبور به اضافه نمودن یک سیلاب دیگر برای اسم شرکت سه سیلابی یا اسم سه حرفی خود خواهید بود. در این حالت انتخاب اسم چهار سیلابی بواسطه انتخاب سه سیلاب به همراه یک اسم غیر خاص انجام میشود. نظریه مسئول تعیین نام اداره کل ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری که معمولا با استعلام از فرهنگستان زبان و ادب فارسی اعلام نظر می نماید، نظر و تصمیم نهایی محسوب می شود.

شما حتی در شروع مسیر باید اعتماد به نفس بالا داشته باشید و با ارائه خدمات باکیفیت به مشتریان خود رضایت‌مندی آنان را جلب کنید تا بتوانید جایگاه اصلی‌تان را در بازار بدست آورید. سعی کنید لیستی از همه‌ی اسم‌هایی که به ذهن‌تان می‌رسد را جمع کنید و اگر انتخاب آن اسم علت خاصی دارد جلوی آن اسم علت آن‌ را یادداشت کنید. ماده 8-چنانچه نتیجه کارشناسی نام،نشانگر وجود تعارض در نام پیشنهادی با مفاد این دستورالعمل باشد،مراتب با ذکر علت رد نام پیشنهادی،به متقاضی اطلاع رسانی می شود تا نام های جدیدی پیشنهاد نماید. جهت دریافت مشاوره، فرم زیر را پر کرده تا کارشناسان سفیر صلح با شما تماس بگیرند. گاهی ممکن است با بررسی کارشناس، نام تعیین شده با قوانین تعارض داشته باشد. در چنین حالتی درخواست متقاضی رد می‌شود و به او اطلاع داده می‌شود تا برای انتخاب نام جدید اقدام کند.

انتخاب اسم شرکت در زمان کوتاه بدون فکر و بررسی امکان‌پذیر نیست. اگر در انتخاب نام عجولانه عمل کنید بعد از گذشت زمان ممکن است مجبور شوید که نام را تغییر دهید و این امر احتمالا به شهرت و اعتبار اجتماعی شما ضربه خواهد زد. اولین مرحله از ثبت شرکت، ثبت سامانه ای اداره ثبت شرکتها می باشد.

بعضی ازکارشناسان بر این باورند که اسم های انتزاعی بهترین اسم ها می باشند. مالکیت برند یا علامت تجاری امروزه تنها روش مطمئن برای محافظت از یک نام تجاری است. چه بسا شرکت‌های بسیار معروفی در ایران و در دنیا وجود دارند که با اسامی خنثی و شاید تنبل. با پر کردن فرم زیر، پاسخ خود مبنی بر ” مدت زمان انجام”، “هزینه” و “مدارک لازم” را بروی تلفن همراه خود دریافت نمایید. _از حروف اول چند کلمه به عنوان اسم مخفف و یا ترکیبی از چند حرف استفاده نشود.

گاهی اوقات، صاحبان کسب و کار نام هایی را انتخاب می‌کنند که کلمات بی‌معنی هستند. برخی نام های برند یا نام شرکت در ایران ثبت شده اند ولی در کشورهای دیگر بسیار ناخوشایند بودند و یا اصلا قابل درک نیست که میزان ریسک را بالا می‌برد. هنگام انتخاب اسم شرکت باید لغاتی را به کار گرفت که مشتری به راحتی بتواند آنان را تلفظ نماید. برخی استارت آپ ها از اسامی عجیب استفاده می‌نمایند تا بتوانند خود را از رقبا متمایز نمایند.