انتخاب اسم شرکت و فروشگاه نمونه اسم های شیک برای نام تجاری شرکت

شایان ذکر است شما عزیزان در صورت نیاز به هر گونه راهنمایی در انتخاب نام شرکت ، می توانید با کارشناسان مجرب ما در ثبت شرکت فکر برتر تماس حاصل نمایید. «تعیین نام شرکت» یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین انتخاب‌های افراد در فرایند ثبت شرکت است. این انتخاب زمانی دشوارتر می‌شود که با محدودیت‌های قانونی و مقررات نام‌گذاری شرکت‌های تجاری نیز روبه‌رو می‌شویم. یافتن عبارتی بامعنا و متناسب با تخصص و خدمات مجموعه بسیار چالش‌برانگیز است و نیاز به خلاقیت و مشاوره دارد.

در برخی موارد، حفاظت از ثبت برند می‌تواند به فراتر از کلمات، نمادها و عبارات گسترش یابد تا جنبه های دیگری از محصول مانند رنگ آن یا بسته بندی آن را شامل شود. همان طور که گفته شد علامت های انتخاب شده به عنوان برند نباید مخالف با موازین اسلامی و اجتماعی باشند. مجموعه این قوانین در سطح کشوری و بین‌ المللی تنها برای حفاظت برند از شرکت‌های می باشد که حاصل دست رنج چندساله آن ها باعث ایجاد این نام یا نماد شده است.

اسم شرکت بازرگانی

در بنر سایت، شبکه‌های مجازی و… از آن استفاده کنید و رفتار کاربران نسبت به آن را بسنجید. این کار به شما کمک می‌‌کند بهترین اسم از بین اسامی لیست نهایی را انتخاب کنید. نکته مهم این است ثبت برند تجاری که ساخت اسم شرکت با ساخت برند دو پروسه مختلف هستند؛ در واقع می‌توان گفت برندسازی فرایندی است که بعد از انتخاب اسم شرکت آغاز می‌شود تا نام ساخته شده را در ذهن مخاطبان ماندگار کند.

استارتاپ استرایبری، پرچمدار اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان در رقابت‌ استارتاپ جرمنی تور 2021 در مصاحبه‌ای اختصاصی با مجله «دیدگاه» این تور را فرصتی برای بین‌المللی و جهانی شدن این استارتاپ خواند. سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. پس از انتخاب یک نام تجاری خوب ، حال زمان طراحی لوگو و سایر عناصر هویت بصری برندتان فرا رسیده، و باید پیام برندتان را خلق و از طریق ابزارهای فروش و امکانات بازاریابی خود به مخاطب منتقل نمایید. نام تجاری مناسب، شما را در جایگاه یک رهبر یا فرد خلاق واقعی قرار می‌دهد، موجب تقویت ارزش پیشنهادی در یک یا دو کلمه می‌گردد.

این کار با نامه یا تلگرافی از ادارات ثبت استعلام گرفته می شود و یا متقاضی مستقیماً با درخواست کتبی مراجعه و تقاضای نام می کند. در این قسمت بعضی از اسم های اصیل ایرانی را به همراه معنای آن ها معرفی می کنیم. توجه به معنای کلمه بسیار مهم است و شما می توانید تغییرات شرکت با توجه محصولات و یا خدماتی که به مردم ارائه می کنید از این اسامی اصیل اقوام ایرانی استفاده کنید. نظرات کارشناسان در این باره متفاوت و شما باید با توجه نوع خدمات و یا محصولاتی که به مردم ارائه می کنید نام متناسب و هم چنین تاثیرگذاری را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید امکان استفاده از اسامی 12 امام شیعیان و القاب آن ها و هم چنین نام های متبرکه بدون دریافت مجوز از مسئولین مربوطه وجود ندارد. مالکیت برند یا علامت تجاری امروزه تنها روش مطمئن برای محافظت از یک نام تجاری است. راهکار اولی که ما بارهای بار در مقالات قبلی هم روی آن تاکید نموده‌ایم مالکیت یک برند علاوه بر نام تجاری شرکت است. در این صورت اسم تمامی شرکت های بازرگانی را برای شما خواهد آورد.

ایجاد لیست کاملی از نام‌ها قابل استفاده برای انتخاب نام شرکت

“فیدار” به معنای صنعت است و به کار بردن کلمه ارتباطات پس از آن، نشان می‌دهد که نوع فعالیت این شرکت به مباحث ارتباطات و شبکه ربط دارد. اگه بخوام اسم براش انتخاب کنم ،چی پیشنهاد میدین؟ترجیحا میخوام کلمه ی “پایدار” تو اسم باشه. نام شرکت باید از 3 ثبت شرکت سیلاب خاص تشکیل شود که مستند ان در لغت نامه دهخدا موجود باشد و حتما باید ریشه فارسی داشته باشد (مثلا کلمه ناظم الاطبا نباشد).

  • در راستای تسهیل مراحل ثبت تاسیس شرکت ها و موسسات غیرتجاری و ایجاد رویه یکسان و شفاف در کارشناسی تعیین نام اشخاص حقوقی (انتخاب نام شرکت) ، مفاد” دستورالعمل اجراییتعیین نام اشخاص حقوقی” به شرح زیر تبیین می گردد.
  • مثلا اینکه یک فرد را امروز دیده ایم و 10 سال نیز او را ببینیم بشناسیم یا به نظرمان آشنا باشد همگی توسط سمت راست مغز اتفاق می افتد.
  • در این قسمت برای آشنایی بیشتر شما نامهای سه سیلابی که می توانید برای شرکت خود انتخاب نمایید گرد اوری شده است.
  • البته لغات بیگانه به شرط تایید فرهنگستان زبان و ادب فارسی، قابل ثبت خواهند بود.
  • اگر قصد ثبت کردن یک شرکت تجارتی ، بازرگانی ، آموزشی ، فرهنگی ، تجارت الکترونیک را دارید باید برای موفقیت شرکت تان ابتدا نام مناسب و درخور حیطه فعالیت تان انتخاب کنید.

از نام خود یا شخص خاصی در اسم شرکت استفاده نکنید، چون اگر تصمیم به واگذاری یا فروش شرکت بگیرید برای مخاطبان خوشایند نخواهد بود. در اسم شرکت نباید از نام های دانشمندان، کاشفان، مخترعان، شاعران و اشخاص فرهیخته و بزرگان استفاده نمایید. نخستین گام برای ثبت شرکت که می تواند در آینده و موفقیت آن سهم بسزایی داشته باشد، انتخاب نام برای ثبت شرکت است.

4- برای تشکیل شرکت های نسبی باید حداقل 2 نفر سهامدار در ابتدای تاسیس وجود داشته باشند. در شرکت تعاونی باید سهام شرکت بین اعضای تعاونی تقسیم شود.شرکت تضامنی1- معمولا شرکت های تضامنی طرفدار زیادی ندارند و از لحاظ تعداد بسیار کمتر از انواع دیگر شرکت ها می باشند. علت تقاضای کم برای شرکت های تضامنی وجود موارد محدود در موضوعاتی می باشد که می توان با آن شرکت تضامنی تاسیس کرد. اگر بخواهید فعالیت تجاری و یا غیر تجاری منظمی را آغاز کنید بهتر است از طریق ثبت شرکت شروع کنید. ثبت شرکت چیست؟ چه زمانی و چگونه برای ثبت شرکت اقدام کنیم؟ این سوالات و چالش هایی است که برای بسیاری از مخاطبان ما پیش می آید.

اصول انتخاب بهترین نام برای شرکت چیست؟

امروزه بیشتر صاحبین کسب و کار برای خود برند داشته اند که به ندرت اسمی پیدا می شود که قبلا ثبت نشده باشد و باید به اسم های خاص و جدید رو آورد. اگر شما تجربه ثبت برند داشته باشید و بخواهید که پیگیری های مربوط به ثبت را، خودتان انجام دهید، هزینه هایی که برای ثبت برند باید بپردازید حدودا 900 هزار تومان ( ثبت اولیه اظهارنامه در سایت + روزنامه رسمی نوبت اول + حق الثبت برند + روزنامه رسمی دوم ) است. این هزینه وقتی است که شما خودتان بدون هیچ وکیلی و بدون واگذاری کار به یک موسسه ثبتی خودتان انجام دهید.

عزیزانی که تمایل به انتخاب نام جهت ثبت شرکت شان را دارندباید به نکات زیر توجه کنند:

در صورتی که خودتان این روند را انجام دهدید باید علاوه بر مراجعه به اداره ثبت و پرداخت حق الثبت، دو نوبت نیز در روزنامه رسمی و کثیرالانتشار آگهی مربوطه را درج نمایید که در حدود 300 هزار تومان هزینه خواهد داشت. تعیین نام هرشخصیت حقوقی همراه با ثبت هر شرکت یا موسسه منوط به رعایت کلیه قوانین و دستورات مربوطه و عندالاقتضاء اخذ مجوزهای لازم و ارائه کلیه مدارک ثبت شرکت ممکن خواهد بود. در نظر داشته باشید که انتخاب نام مناسب شرکت فرآیندی پیچیده است که اگر به‌درستی انتخاب شود می‌تواند تاثیرات مثبت زیادی را در کسب و کارتان ایجاد کند. به‌ کمک مشاوران دکتر ویز می‌توانید ویژگی‌های نام مناسب شرکت را مشخص کنید. در صورتی که در کارشناسی تعیین نام مرحله دوم نیز نام پیشنهادی رد شود، متقاضی می تواند با تکمیل فرم مربوط، مراتب اعتراض خود را با ذکر دلایل به اداره کل ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری اعلام نماید.

اگر قصد انتخاب اسم مخفف دارید، حتما به جذابیت آن توجه داشته باشید. به عنوان مثال یکی از جدیدترین برندهای مخفف ایرانی پونیشاست که از ترکیب اسم پویا، نیما و شایان (بنیانگذاران آن) ایجاد شده، اما حس مخفف بودن را منتقل نمی‌کند. بهتر است در حین ساخت اسم شرکت متمایز باشید و از برندهای بزرگ به امید اینکه به اندازه آ‌ن‌ها موفق می‌شوید، کپی نکنید. بعد از موفقیت دیجی‌کالا برندهای مختلف دو سیلابی که سیلاب اول آن‌ها «دیجی» بود به شدت زیاد شد، اما هیچکدام به آن اندازه موفق نشدند. البته باید مراقب باشید که با واکنش منفی در این زمینه مواجه نشوید؛ به عنوان مثال زمانی که افق کوروش در قم راه‌اندازی شد، علما گفتند این اسم به زمان طاغوت مرتبط است و باید تغییر کند.

پس سعی کنید به‌خوبی بین اسم‌های مشخص شده جستجو کنید و ۳ اسمی را که آزاد هستند انتخاب کنید. در حقیقت علت اصلی مخالفت با اسامی مخفف این است که این اسم‌ها در بیشتر اوقات ترکیب جالبی ایجاد نمی‌کنند و سپردن آن به ذهن کار بسیار دشواری است. همچنین فهماندن این کلمات اختصار به مشتریان و مخاطبان هزینه‌های گزاف و بالایی دارد. برای مثال در سال ۲۰۱۰ میلادی تعدادی از پژوهش‌گران دانشگاه آلبرتای کانادا در پژوهش‌های خود دریافتند که مخاطبان و مشتریان به نام‌هایی که از ساختار تکرار شونده استفاده می‌کنند رغبت بیشتری دارند.