انتخاب اسم پیج مناسب برای برند سازی در اینستاگرام

در عوض به دنبال یک داستان جذاب برای نام تجاری خود باشید! نام­ هایی که بر پایه یک داستان برند جذاب باشند، معمولاً بسیار قدرتمند هستند. پس برای اینکه نام برندی ماندگار در ذهن مشتریانتان داشته باشید، کافیست نکات این مقاله را در نامگذاری برند نظر بگیرید.

به عنوان مثال پسوند استاندارد و رایج در بین مردم “.com” می باشد. حال اگر نام دامنه ی انتخابی شما در پسوند .com وجود نداشت بجای تغییر پسوند به “.net”, ”.info” , “.shop” نام جدیدی انتخاب کنید. البته می‌توانید در سوشیال‌های خود نیز یک مسابقه ترتیب دهید و جایزه‌ای را برای بهترین اسم پیشنهادی مشخص کنید. از مخاطبان‌تان بخواهید تا دوستان‌شان را نیز به این مسابقه دعوت کنند. این کار باعث می‌شود تا اسم‌های پیشنهادی به شما افزایش پیدا کند و در نتیجه حق انتخاب شما هم بیشتر می‌شود.

ردبول تداعی‌گر نوشیدنی با خصوصیت گاونر مثل قدرت و اعتماد به نفس است. البته باید قبل از انتخاب اسامی اشخاص معروف حتماً چک کنید که نام آنها از قبل تحت مالکیت شخص دیگری درنیامده باشد. مانند شرکت تسلا موتورز که داستان اسرارآمیز زندگی دانشمند بزرگ مثل نیکولا تسلا را به محصول خود گره زد و با این کار هم از شهرت جهانی او استفاده کرد و هم در اذهان عمومی خود را به عنوان برند پیشرو و نوآور معرفی کرد.

سپس در قدم دوم متدلوژی یا نحوه ساخت یک اسم برند قدرتمند را آموزش خواهیم داد. می‌دانم کاری سخت و در برخی از اوقات چه بسا ناممکن است، خصوصا زمانی که قصد داشته باشید این نام‌های انتخابی را به صورت رسمی ثبت نمایید که در آن زمان کارتان با کرام‌الکاتبین است. اگر میخواهید مرا بیشتر بشناسید، تا انتهای مقاله، همراهم باشید. در دنیای امروز مجبور به آینده‌نگری و آینده‌پژوهی کسب و کارها هستیم.

اسم برای برند

باید توجه کرد که اسم طنزآمیز برای همه کسب‌وکارها مناسب نیست و در انتخاب آن باید نهایت دقت صورت بگیرد. به عنوان مثال در میان استارت‌آپ‌های ایرانی می‌توان به نام جاباما (سامانه رزرو آنلاین هتل، ویلا و اقامتگاه) به عنوان یک نمونه اسم برند کوتاه و توصیفی، اشاره کرد. یکی از ویژگی‌های بارز نام برند جاباما این است که توانسته ماموریت کامل برند خود را در قالب اسم برند به مخاطبان معرفی کند. به عنوان مثال شرکت پپسی را در نظر بگیرید که با اسم تجاری «پپسی کو» به ثبت رسیده است ولی اسم برند آن در اذهان عمومی همان «پپسی» است. وظیفه شما به عنوان مدیر یک کسب و کار تلاش برای رسوخ به افکار مشتریان است تا میزان آگاهی از برند را افزایش دهد.

بعضی وقت‌ها اسمی که انتخاب می‌کنید، باید ارتباط ذاتی با محصولتان داشته باشد. مثلا برند “بایودنت” که آدامس‌هایی تولید می‌کند که برای سلامت دندان‌ها هم مناسب است. یا اسم برند خارجی رد بول (RedBull یا گاو قرمز) برای نوشیدنی انرژی زا که نام برند و محتویات نوشیدنی از نظر ذاتی (انرژی و قدرت) ارتباط معنایی با هم دارند. یک اسم خلاقانه می تواند شامل نوع و جنس عرضه محصولات توسط دارنده برند باشد که بتواند با بازی با کلمات و عبارات خود را در ذهن مشتریان هک کرده و تا سال ها باعث شناخت آن حرفه گردد. اسامی خلاقانه از مواردی است که باید با تدبیر بسیار اقدام به نام گذاری برای برند و علامت تجاری انجام گیرد و تماما فارسی بوده و با شئونات اسلامی نیز هم سو باشد . برای مثال در ایران تنها یک پرپروک که تنها یک نام برای رستوران و فست فود در ایران است که دارای شعبات مختلف است و تنها یک برند با این نام در کشور به ثبت رسیده است .

داستان برند پی پال

پس به این ترتیب انتخاب اسم برند می‌ تواند یک فرآیند سخت و پیچیده به نظر بیاید. در ضمن نکته ی مهمی که درباره ی اسم برند وجود دارد این است که نام انتخابی ما برای برند توسط دامنه‌ ی اینترنتی و اکانت ‌های شبکه ‌های اجتماعی از پیش اشغال نشده باشد. در کشور ما هم با توجه به تفاوت‌های فرهنگی و زبانی با دنیا، استفاده از خلاقیت و نوآوری در زمینه انتخاب اسم برند ایرانی اهمیت بسیار زیادی دارد. بدون اتکا به خلاقیت در زمینه انتخاب نمونه اسم برند، شما توانایی لازم برای جلب نظر مخاطب هدف را نخواهید داشت. در صورت انتخاب اسمی مناسب امکان موفقیت شما در جلب نظر مخاطب هدف و تبدیل آن‌ها به مشتریان بیشتر می شود.

برای مثال در کشور خودمان ایران شرکت دیجی کالا این اسم را در اواسط دهه‌ی ۸۰ شمسی برای خود انتخاب کرد. در دهه‌ی نود شمسی موجی از کپی‌ برداری‌های ناشیانه از این برند باعث شد تا کسب‌ و کارهای زیادی دچار اشتباه بزرگی بشوند. اسم و نام یک برند در حقیقت شاکله و اصالت برند شما تغییرات شرکت را به مخاطب و مشتریان نشان می‌دهد. پس باید یک تصویر قدرت‌مند در ذهن مخاطب ایجاد کنید که حس خوبی را به او القا کند. پاسخ این است که بین اسم تجاری و اسم و برند تفاوت‌های زیادی وجود دارد. در واقع اسم تجاری اسم خاصی است که با مخاطب با شنیدن آن باید هویت شرکت مشخص شود.

اسم مکان، اسم‌های استعاره‌ای مانند نایک یا اسامی مرکب از دیگر شیوه‌های انتخاب اسم برند هستند. یک سایت انتخاب اسم برند به خوبی از تمامی ویژگی‌هایی که یک اسم برند باید داشته باشد اطلاع دارد و نام برند را مطابق با این ویژگی‌ها انتخاب می‌کند. دقت داشته باشید که برای پیدا کردن اسم‌ مناسب شرکت در ایران می‌توانید از اسطوره‌های باستانی و سنتی استفاده کنید. این استوره‌ها در ذهن مردم ایران قهرمان‌هایی هستند که تصویری مثبت در ذهن مخاطب دارند.

  • سعی کنید اسم برند ایرانی خودرا از بین عناوین آسان ومشهوروبا مسمی برای کسب وکار خود انتخاب کنید.
  • در بسیاری از جلسات مشاوره برندینگ در زمان انتخاب نام برند، مدیران پیشنهاد انتخاب نام را می‌دهند که بتوان مخفف نمود .
  • شاید عده‌ای به شما بگویند یافتن چنین اسمی غیر ممکن می‌باشد؛ ولی تجربه ثابت کرده است که این کار کاملاً امکان‌پذیر است.
  • احتمالاً همین الان که مشغول خواندن این صفحه هستید، یکی دو گزینه اختصاری شده اسم خودتان یا شرکتتان را در ذهن دارید.
  • تازه با وب رمز آشنا شدید؟ می توانید با کلیک بر روی لینک زیر وارد صفحه ثبت نام شوید.

در سال ۲۰۱۰ گروهی از محققان دانشگاه البرتا در تحقیقاتشان فهمیدند که مشتریان به اسم برندهایی مانند کوکاکولا، جلی بلی، کیت کت که از یک ساختار تکرار شونده در نام خود استفاده می‌کنند واکنش مثبتی نشان می‌دهند. انتخاب یک نام مناسب در نام گذاری برند مانند داشتن عدد اکتان بالاتر است. بله این کار هزینه ثبت برند بر خواهد بود، اما در عین حال به شما این فرصت را خواهد داد که نظر ها را به سوی خود جلب کنید و حرکتی در راستای نوسازی برند خود کرده باشید. نگاهی به هزینه ها و سود این کار بیاندازید و به یاد داشته باشید که همواره تغییر اندکی ترسناک به نظر می رسد، اما برندی که فلج شده به مراتب ترسناک تر است.

هزینه ثبت شرکت سهامی خاص

منظور از آماده کردن پیج برای این که برند سازی برای فروشگاه مجازی شما صورت بگیرد این است که باید برای صفحه پروفایل اینستاگرام خودتان نهایت دقت را به خرج دهید. از عکس پروفایل اکانت گرفته تا محتوا هایی که در آن استفاده میکنید. استفاده از اسم های شعار گونه مانند اولین، تلاش، میلیونرها و… خودداری کنید. اول این که از این اسم ها در اینستاگرام افراد زیادی استفاده کرده اند و اگر شما هم بخواهید از این نوع نام ها در پیج خود استفاده کنید مجبورید به آن پسوند اضافه کرده و یا نام بلند تری را انتخاب کنید. باید قبول کنیم که الان اکثر اسم های کوتاه و مفهوم دار توسط دیگر کاربران در اینستاگرام گرفته شده است و به همین دلیل ما مجبور هستیم از نام هایی در کنار اسم اصلی و مورد نظر خود استفاده کنیم.

سایر خدمات ثبتی

نکته دیگر این می‌باشد که نام تجاری شما نباید موجب حساسیت قشرهایی از مردم شود. برای مثال اگر نام برند خود را پرسپولیس بگذارید، امکان ثبت شرکت دارد طرفداران استقلال از شما خرید نکنند و حتی بدتر با شما دشمنی کنند. شاید به نظرتان مسخره برسد اما این موارد واقعاً پیش می‌آیند.