انواع شرکتهای بازرگانی

در حال حاضر حداقل 24 ساعت زمان برای اخذ تاییدیه نام شرکت زمان لازم هست. برای انتخاب اسم مناسب هم برای شرکت شما باید نام انتخابیتون حداقل three سیلابی باشه که امکان ثبت داشته باشه. ممنون از توضیحات خوبتون، میشه بگید الان تایید نام ثبت شرکت چند روز زمان میبره و اینکه ما تا چند سیلاب حداقل می تونیم اسم براش شرکت انتخاب کنیم. شما زمانی که شرکتی را ثبت می کنید تا ابد که با همان افراد در همان مکان با همان خدمات فعالیت نخواهید کرد. اگر شما از قوانین مالیاتی با خبر نیستید با مشاوره مالیاتی با افراد متخصص مثل همکاران ما می توانید بدون نگرانی کسب و کار خود را ادامه دهید. هنگامی که از خدمات غیر حضوری استفاده می کنید، در وقت خود به طرز چشم گیری صرفه جویی خواهید کرد.

تجارت این طور گفته شده است که شرکت مختلط غیر سهامی شرکتی است که برای امور تجارتی با اسمی مخصوص بین یک یا چند نفر شریک ضامن و یک یا چند نفر شریک با مسئولیت محدود بدون انتشار سهام تشکیل می شود . شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای انجام امور تجاری تشکیل شده است. یکی از تفاوت‌‌های این شرکت‌ها با شرکت سهامی در موضوع فعالیتشان است.

شرکت که با اسم خاصی برای امور تجاری بین دو یا چند نفر با مسئولیت تضامنی ایجاد می شود و زمانی که دارایی شرکت برای پرداخت قرض های شرکت کافی نباشد از دارایی هر یک از شرکاء گرفته می شود . شرکت‌نامه رکن اساسی شرکت‌های با مسئولیت محدود، تضامنی، نسبی و مختلط‌غیرسهامی است. نام شرکت، مشخصات مدیران و بازرسان آن، نوع شرکت، مدت زمان شرکت، ثبت شرکت در تهران محل موسسه، میزان سرمایه، سهم هر یک از شرکا و بسیاری موارد دیگر در این سند درج می‌شوند. هر نوع قراری بین اعضا برای مدیریت مجموعه نیز باید در این تفاهم‌نامه قید شود. تنظیم شرکت‌نامه و تکمیل آن کاری تخصصی است که باید بسیار دقیق انجام بگیرد. گفتنی است که نحوه تقسیم سود و زیان و شرایط انحلال شرکت نیز جزو مندرجات همین سند است.

هر شخصی که بخواهد به‌عنوان شریک وارد شرکت شود، باید رضایت سایر شرکا را جلب کند و بعد از ورود هم نسبت به تمامی تعهدات قبلی مسئول خواهد بود. اگر اسم شرکا زیاد باشد از اسم‌هایی مانند شرکت حاج رضا و پسران می‌توان استفاده کرد. عبارت شرکت تضامنی و حداقل اسم یکی از شرکا باید در نام این شرکت‌ها ذکر شود.

  • ورقه تعهد سهم در دو نسخه تنظیم و با قید تاریخ به امضای پذیره نویس خواهد رسید یک نسخه از آن در بانک نگهداری و نسخه دوم به پذیره نویس تسلیم میگردد.
  • همه شرکاء باید اساسنامه و اوراق شرکت با مسئولیت محدود را امضا کنند و ممکن است گاهی شرکاء مسئولیت تضامنی پیدا کنند مثل نام یکی از شرکاء که در این صورت این شریک مسئولیت تضامنی خواهد داشت .
  • کافی است که دو نفر شریک وجود داشته باشند تا شرکت، با جمع شرایط دیگر، تشکیل شود .اداره کردن شرکت با مسئولیت محدود نیز آسان‌تر است و معمولاً توسط یک یا دو مدیر انجام می‌شود؛ در حالی شرکت سهامی لااقل باید یک هیئت مدیره‌ی سه نفره داشته باشد.
  • معمولا افرادی که قصد ثبت شرکت بازرگانی را دارند شرکت مسئولیت محدود را انتخاب می کنند.
  • به فروش نرسد حراج تا دو نوبت طبق شرايط مندرج در اين ماده تجديد خواهد شد.

مدیران شرکت های تعاونی و شرکت های دولتی و شرکت های موضوع قانون حفاظت صنایع مشمول محدودیت نداشتن رابطه استخدامی با دستگاه ها و سازمان های دولتی نمی باشند. اصل مجوز فعالیت از مراجع ذیربط در مواردی ثبت موضوع نیاز به مجوز داشته باشد. نوع فعالیت شرکت که یکی از اصلی ترین دلایل برای انتخاب قالب شرکت است. شریک یا شرکای ضامن دارای سرمایه سهامی نبوده و مسئول پرداخت تمامی قروض شرکت علاوه بر دارایی آن هستند.

فایل های ویژه

شرکت سهامی عام می تواند اوراق مشارکت صادر کند درحالیکه شرکت سهامی خاص چنین اجازه ای ندارد. افراد در این نوع شرکتها در قبال قروض و تعهدات شرکت فقط تا میزان اورده ی خو دارای مسئولیت می باشند. مدیر یا مدیران شرکت ، نماینده قانونی شرکت بوده و دارای اختیارات لازم برای اداره امور شرکت می باشند و مسئولیت آن ها در برابر شرکت ، همان مسئولیتی هست که وکیل در مقابل موکل دارد . ذکر عبارت (شرکت نسبی ) برای اشخاص ثالث سبب می شود بدانند شرکاء شرکت نسبت به پرداخت قروض خود مسئولیت دارند . وقتی که یکی از شرکاء محجور می شود برای بقا شرکت باید رضایت شرکاء دیگر و قائم مقام محجور یعنی همان قیم گرفته شود .

آشنایی با انواع ارزهای دیجیتال

سمت مدیر عامل، رئیس هیات مدیره و نایب رئیس اجباری و وجود دو نفر به عنوان بازرس اصلی و علی البدل الزامی می باشد. حالا بعد از این که به معرفی شرکت ها پرداختیم باید گفت افرادی که به جهت مالی موقعیت مناسبی دارند برای قانونی وحقوقی کردن کسب وکار خود اقدام به ثبت شرکت می کنند. شرکتی بازرگانی است که تعداد سهامداران آن حداقل three نفراست و سرمایه لازم از طریق موسسین شرکت تامین می شود. در حقیقت با اجتماع دو یا چند شخص حقیقی و یا حقوقی برای انجام اعمال تجاری وکسب سود را شرکت می گوییم. با استفاده از پرداخت اینترنتی بسیار سریع و ساده می توانید اصل این مقاله را که دارای 8 صفحه است به صورت فایل PDF و یا WORD در اختیار داشته باشید.

چه موقع یک شرکت مختلط سهامی و غیرسهامی منحل خواهد شد؟

در شرکت سهامی عام حداقل ۵ شریک و در شرکت تعاونی تولید و مصرف حداقل ۷ شریک برای ثبت شرکت مورد نیاز است. در شرکت مختلط غیر سهامی، شخصیت شرکای با مسئولیت محدود مدنظر بوده و سهم شریک در قالب سهام تقسیم نمی گردد. اما در شرکت مختلط سهامی، سهم شرکا با مسئولیت محدود مشخص شده و قابل نقل و انتقال است و شخصیت شرکای صاحب سهم فاقد اهمیت می باشد. به این صورت که میزان مسئولیت آنان را محدود به میزان سرمایه وارد شده به شرکت کرده و نوع شرکت به شرکت مختلط غیر سهامی تبدیل می شود. اما شرکت تجاری به معنای اجتماع دو یا چند نفر شامل افراد حقیقی یا حقوقی است که برای شروع کار تجارت و کسب درآمد از آن تشکیل می شود.