انواع شرکت های سهامی و تفاوت میان آن ها

هر شریک در این شرکت موظف است به طور جدی در فعالیت های تجاری مشارکت کند مگر اینکه توافق نامه مشارکت خلاف این امر را فراهم کند. قانون تجارت تصریح می کند که در شرکت های OHG برای امور داخلی باید تصمیمات به اتفاق آرا گرفته شود ، اما توافق نامه های مشارکت معمولاً تصمیمات را با اکثریت آرا مجاز می سازد. این شرکت بین دو یا چند نفر تشکیل می شود، نام مخصوصی دارد و مسئولیت هر یک از شرکا به همان اندازه است که در سرمایه مشارکت دارد. این شرکت میان یک یا چند نفر شریک به صورت ضامن و یک یا چند نفر شریک به صورت مسئولیت محدود تشکیل می شود.

  • در این مطلب قصد داریم در مورد انواع شرکت های اشخاص ، تعریف آن ها ، مدارک مورد نیاز برای ثبت هر یک این شرکت ها و موارد مربوط به آن بپردازیم .
  • مجوز فعالیت می‌تواند جواز تاسیس، پروانه بهره‌برداری، پروانه ساخت، جواز کسب و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای قانونی باشد.
  • هر کدام از انواع شرکت ها برای به ثبت رسیدن نیازمند شرایط مجزا و قابل اطمینان میباشد.
  • از آنجایی که در هر مرحله از فرایند ثبت شرکت باید مبالغی را به حساب‌های گوناگون واریز کرد، وجود سامانه‌ای که تمام این پرداختی‌ها را یکجا انجام دهد بسیار مفید خواهد بود.
  • پس از فرستادن مدارک باید منتظر تأیید بازرسان اداره ثبت شرکت‌ها شد.

برای آشنایی با انواع شرکت های دانش بنیان، ابتدا لازم است که در مورد انواع این شرکت ها، مطالبی را گفته شود. به طور کلی ، شرکت های دانش بنیان به دو دسته شرکت های تولیدی و شرکت های نوپا تقسیم می شوند. در ادامه این تقسیم بندی، هر یکی از این گروه های اصلی نیز به دو زیر مجموعه تقسیم بندی می شوند. در ادامه این مطلب، دسته بندی ها و نوع تقسیم بندی شرکت های دانش بنیان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

صورت‌جلسه مجمع عمومی موسسان

امکان پرداخت یک‌جا و آسان هزینه‌های تاسیس شرکت نیز خدمتی دیگر برای جلب رضایت مشتریان ماست. حرفه‌ای‌های دنیای تجارت و کسب‌وکار به اهمیت این موضوع به خوبی آگاه هستند. شرکت تعاونی تولید و مصرف شرکتی است که برای فعالیت در امور مربوط به تولید و توزیع، در جهت اهدافی که در قانون بخش تعاونی مطرح شده به‌وجود می‌آیند. هدف از تشکیل این شرکت‌ها بهبود وضعیت اقتصادی اعضا شرکت، از طریق همکاری و تشریک مساعی آن‌ها با رعایت قانون است. این شرکت‌ها با همکاری بین شرکای سهامی و ۱ یا چند نفر شریک ضامن تأسیس می‌شوند.

گواهی تامین سرمایه شرکت

افراد بسیاری با توجه به میزان سرمایه خود، به دنبال ثبت و راه اندازی شرکت و کسب درآمد از آن هستند. اما اکثر افراد هنگام تاسیس شرکت، اطلاعی از نوع و قالب شرکت مورد نظر ندارند. این شرکت‌ها علی رغم تأسیس در یک کشور، سرمایه و اندوخته‌ای در چندین کشور داشته و به واسطه آن به صورت بین المللی معاملات و تجارت انجام می‌دهند.

ثبت شرکت در ترکیه به صورت سهامی مراحل متعددی دارد و باید تک تک این مراحل را طی کنید و پس از تایید تمام مراحل می‌توانید در ترکیه مشغول به تجارت شوید. برای این که بتوانید شرکت‌ سهامی (سهامی خاص- سهامی عام) را در کمترین زمان ممکن در ترکیه ثبت کنید، می‌توانید از راهنمایی مشاورین شرکت فانوس بهره‌مند شوید. مشاورین این شرکت از اولین مرحله تا انتهای کار در کنارتان ثبت شرکت خواهند بود و شما را راهنمایی خواهند کرد. پس از ورود اطلاعات اعضا این بار باید اطلاعات شرکت در واحد ثبتی مربوطه را در سامانه اداره ثبت شرکتها وارد نمایید. این اطلاعات شامل مواردی مانند موضوع شرکت، آدرس، سمت اعضا هیئت مدیره، میزان سرمایه شرکت و میزان سهام سهامداران و غیره می باشد. که این موارد مهم هم در واحد اجرایی ایلیا کاملا تخصصی انجام می شود.

12 – ذكر شماره و مشخصات حساب بانكي كه مبلغ نقدي سهام مورد تعهد بايد به آن حساب پرداخت شود و تعيين مهلتي كه طي آن اشخاص‌ذي‌علاقه مي‌توانند براي پذيره‌نويسي و پرداخت مبلغ نقدي به بانك مراجعه كنند. ماده 1 – شركت سهامي شركتي است كه سرمايه آن به سهام تقسيم شده و مسئوليت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمي سهام آنها است. نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود. این امر مالیات شرکت‌ها در ترکیه را مخصوصا نسبت به اروپا پایین نگه می‌دارد. کد COI به مفهوم کد ملی اسناد نمایه شده در سیویلیکا است و کدی یکتا و ثابت است و به همین دلیل همواره قابلیت استناد و پیگیری دارد.

درباره مؤسسه حقوقی

دو مساله مهم در طی تجارت باعث می‌شود تا به دنبال ثبت شرکت خود باشید. برای آن که فعالیتی به طور سالم پیش برود، باید هر کدام از شرکا سهم خود را از کار بدانند و با آسودگی با هم همکاری داشته باشند. ثبت شرکت به تمام شرکا امنیت شغلی داده و خیال آن‌ها را بابت مشخص بودن منافع کسب و کار آسوده می‌کند. همانطور که از نام شرکت پیداست، اشخاصی (حداقل دو نفر) برای به دست آوردن منافع مالی با یکدیگر همکاری کرده و مجموعه‌ای را تشکیل می‌دهند.

رئیس مجمع عمومی موسسین، ناظران و منشی‌ها در این جلسه انتخاب می‌شوند و در مورد روزنامه کثیرالانتشاری که آگهی تاسیس شرکت در آن منتشر خواهد شد در همین جلسه تصمیم گرفته می‌شود. این سند پیش از ارائه به اداره ثبت شرکت‌ها باید به امضای همۀ اعضا برسد. تعیین این تعرفه‌ها بر عهده خود این مجموعه‌هاست و میزان آن بر اساس ابعاد کادر آگهی مشخص می‌شود. در محاسبۀ هزینه‌های ثبت شرکت گاهی این مبلغ را در نظر نمی‌گیرند، زیرا در قوانین زمانی برای انتشار آن معین نشده است.

مسئولیت هر یک از سهامداران محدود به مبلغ اسمی سهام آنها می باشد.این به آن معناست که در صورت مدیون شدن شرکت ، هیچ یک از طلبکاران حق رجوع به اموال شخصی شرکاء را ندارد. ما افتخار داریم که خدمات با کیفیت را با بهترین خدمات به مراجعه کننده ها ارائه می دهیم. یکی از مهم ترین خدمات این است که شما به صورت غیر حضوری هم می توانید ثبت یک شرکت را انجام دهید. در این روزها که هر کسی مشغله های خود را دارد، امکان بهره مندی از خدمات غیر حضوری اهمیت بسیار بالایی خواهد داشت. 2- شرکا در این شرکت ها مانند ضامن هستند و در قبال شرکت ضمانت دارند و مدیران نیز از میان شرکایی که در شرکت سرمایه گذاری کرده اند انتخاب می شوند و حداقل باید یک نفر به عنوان مدیر تعیین شود و در حوزه اختیارات وظیفه خود، ریاست برنامه های کلان را بر عهده بگیرد. شرکت های دانش بنیان نوپای نوع دوم، به مجموعه ای شرکت ها اطلاق می شود که فاقد اظهار نامه مالیاتی سال مالی گذشته خود بوده و یا درآمدی در سال مالی گذشته نداشته باشند.