اهمیت انتخاب اسم مناسب در هنگام ثبت شرکت

تاسیس و راه اندازی شرکت های حقوقی ممکن است در ابتدا بسیار ساده به نظر برسد. اما کافیست به اداره ثبت، اداره مالیات و دارائی، دادگاه های حقوقی و سایر مراجع مرتبط سر بزنید. به همین دلیل بسیاری از مخاطب ها به دنبال این هستند که از جزئیات هزینه ثبت شرکت اطلاع پیدا کنند. خبر خوش این است که ما در ادامه جزئیات را برای شما بیان خواهیم کرد.

اسم مناسب شرکت

فهماندن تک‌تک این حروف به مشتریان زمان و هزینه بالایی می‌طلبد و از آنجا که شما مثل شرکت‌هایی مثل IBM و BMW منابع مالی عظیمی در اختیار ندارید ریسک این کار بالاست. استفاده از کلماتی از قبیل ایران، کشور، ملی ، ملت و … در نامهای پیشنهادی به دلیل جلوگیری ثبت تغییرات از سوء استفاده های احتمالی پذیرفته نمی شود . آیا نام فقط برای شما معنی و مفهوم دارد؟نام تجاری که معنای پنهان یا شخصی داشته باشد نمی تواند تداعی کننده چیزی در مورد برند شرکت شما باشد. 6- از انتخاب نام فامیل خود را به عنوان اسم تجاری خود بپرهیزید.

مشاورین حقوقی در موسسه ثبت نوول با تخصص و کارآزمودگی خود آماده ارائه نمونه اسم شرکت برای شرکت و موسسه مورد نظر متقاضیان می باشد . فقط با یک تماس و یا با یکبار مراجعه حضوری به این موسسه در راه ثبت شرکتو هم چنین انتخاب نام برای موسسه خود ثابت قدم خواهید بود . انتخاب اسم شرکت یکی از مهمترین مراحل در ثبت شرکت و تاسیس یک کسب و کار است، نام انتخابی نقش بسیار مهمی در تجارت خواهد داشت.

قوانین و مقررات مرتبط با اسم شرکت

در ضمن،هر چند استفاده از اسامی شهرها،رنگ ها و اعداد در اسم شرکت مانعی ندارد اما این کلمات جزء اسم شرکت شمرده نمی شوند و اسم شرکت باید غیر از این کلمات شامل سه کلمه باشد. وقتی در نام شرکت از مهندسی یا مهندسین استفاده میشود حتما باید یکی از اعضا مدرک مهندسی داشته باشند و برای به کار بردن نام مهندسی در نام شرکت یک مدرک مهندسی و در صورت به کار بردن مهندسین حداقل دو مدرک مهندسی نیاز است. شما میتوانید در انتهای این مقاله تعدادینمونه اسم برای شرکت فنی مهندسی را ببینید.

استفاده از اسامی خاص اصیل ایرانی هم افتخار آمیز و باشکوه است و هم می‌تواند توصیفی از شرکت شما باشد. اسم شرکت شما نباید پیش از آن به عنوان یک شرکت ثبت شده باشد. برای انتخاب نام شرکت مناسب می توانید با ما تماس بگیرید.

استفاده از کلمه‌های زیر در اسم شرکت مجاز نمی‌باشد و یا برای استفاده نیازمند مجوز از مراجع خاصی هستند. دوستان بسیاری با مجموعه ما تماس می‌گیرند و تقاضای مشاوره برای ساخت نام شرکت یا به عبارتی پیشنهاد اسم شرکت دارند. اسم شرکت نباید از اسامی افراد معروف و دارای شهرتی مانند دانشمندان را شامل شود . ثبت شرکت با راهکارهای ما آسان می شود ، با قسمت تماس آنی پایش که در پایین سایت آمده با ما تماس بگیرید و از ما راهکار بخواهید.

یکی از مهم‌ترین مراحل در تاسیس یک کسب‌وکار جدید انتخاب نام و لوگوی مناسب برای آن است که ممکن است اشتباهات زیادی در این مورد انجام شود. یک نام خوب باید منحصربه‌فرد بوده و به‌آسانی به خاطر سپرده شود و موجب سودآوری در آینده شود. سازنده نام تجاری Namesemith با ارائه پیشنهاد­های مناسب شما را در امر انتخاب نام مناسب شرکت یاری می­کند. ابزار Business Name Generator با استفاده از این ابزار تنها با وارد کردن کلمه یا کلماتی لیستی از نام­های تجاری ممکن برایتان تولید و نمایش داده می­شود.

  • گروهی دیگر به دلیل انتخاب سریع و بدون فکر اسم شرکت در بلند مدت با مشکل روبرو خواهند شد و به همین دلیل اقدام به ثبت نام دیگر در ادامه روند ثبت می کنند.
  • شما نیز اگر نکته‌ای کاربردی در خصوص انتخاب اسم شرکت می‌دانید، با ما و دیگر مخاطبان درمیان بگذارید.
  • و باید اسم شرکتخود را به شکلی پشنهاد دهد تمایز آشکار و مشخصی با اسم شرکت قبلی داشته باشد مثلاً اگرشرکتی با نام “ابتکار پویا” ثبت شده باشد نه تنها نمی‌توان شرکت جدیدی با همین نام ثبت کرد، بلکه ثبت شرکتی با نام “پویا ابتکار” هم مجاز نیست.

از بارزترین این نام های تجاری می توان به موارد زیر اشاره کرد. قبل از خرید دامنه در مورد اسمی که انتخاب کردید از خانواده، دوستان، مشتریان، سرمایه گذاران و همکاران خود مشورت بگیرید و پرس و جو کنید تا مطمئن شوید که اسم انتخابی شما تاثیرگذار بوده و بازخورد خوبی دارد. در حال حاضر می‌توانید به کمک طراحی یک صفحه لندینگ(صفحه فرود) این اسم‌ها را تست کنید. صفحات لندینگ صفحاتی ساده اما هدف‌مند هستند که برای دعوت مخاطب ایجاد شده‌اند.

دستورالعملهای صادره در تعیین نام شرکت هاو موسسات

بعد از اینکه نام تجاری خلق شد برای اینکه در گردونهٔ رقابتی محو و کمرنگ نشود باید به تبلیغات بپردازد. تبلیغات ابزار نیرومندی در جهت حفظ و نگه‌داری یک نام تجاری پس از کسب آن است و نمی‌تواند یک نام تازه پا و جدید را رهبری کند. در واقع به صرف تبلیغات نمی‌توانیم یک نام تجاری جدید را تثبیت کنیم.

با این حال ، قبل از شروع جلسه ، درمورد انتخاب کلمات ، راهنمایی اعضا را انجام دهید. باید به اعضا در مورد کلماتی که شما فقط نمی خواهید در نام شرکت درج شود ، اطلاع دهید. شاید به سادگی بگویید که چنین کلماتی در آرم شما به نظر مناسب نمی رسد. درثبت شرکتهای مشارکتی، می توان از نام کامل شرکت خارجی یا قسمتی از نام شرکت خارجی به همراه نام کاملاً ثبت شرکت در تهران فارسی و مصطلح (به عنوان پسوند) با ارائه مدارک شرکت خارجی و ترجمه رسمی اوراق آن استفاده نمود . پارسی و معنادار باشد.مثلا به جای نام غیر پارسی آپارتمان ، از نام پارسی کاشانه ، به جای تکنیک – تکنو، از فن ، به جای تکنولوژی، از فن آوری به جای کلینیک، از درمانگاه، به جای دکوراسیون، از آرایه و به جای سیستم ، از سامانه استفاده شود.

در تعیین نام شرکت، اداره ثبت شرکتها به تازگی سامانه ی استعلام اسم شرکتها را راه اندازی نموده است. این سامانه توانسته نیازهای افراد را به راحتی برای بررسی اسامی شرکتها رفع نماید. البته استعلام اسم شرکت ها راههای دیگری هم دارد که تخصص کارشناسان موسسه حقوقی پایش می باشد. برندسازی و به تبع آن انتخاب اسم برند از جمله ثبت برند تجاری اقدامات بسیار ضروری در جهت توسعه کسب و کار و رونق روابط تجاری است به همین جهت امروز با شما هستیم با برترین و خلاقانه ترین اسامی برند ایرانی و مراحل انتخاب اسم مناسب برند . یک شرکت تجاری برای شناخته شدن در بین مردم و رونق فروش نیازمند برند سازی است، در غیر این صورت بی نشان مانده و هیچ محبوبیتی پیدا نخواهد کرد.