ایده برای اسم شرکت؛ انتخاب اسم مناسب برای شرکت

انتخاب نام نباید به یک پروژه 6 ماه برای شما تبدیل شود. انتخاب نام مهم است اما نگذارید شما را گیج کند و همه زندگی خود را صرف پیدا کردن نام کنید. داشتن نام‌ها و گروه‌های متفاوت در هر سیستم عامل مشتریان شما را گیج خواهد کرد. همچنین تلاش‌های شما برای آگاهی از برند را پیچیده‌تر خواهد کرد.

در حال حاضر ممکن است استارت آپ شما روی محصول خاص یا مکان یا بازار خاصی هدف‌گذاری شده باشد. اما این به این معنی نیست که شما باید نام تجاری خود را به چیزی خاص اختصاص دهید. به عنوان مثال، تصور کنید که شما یک برند مد و فشن ایجاد می‌کنید که شلوار جین مردانه می‌فروشد.

یکی از مراحل سخت در هنگام ثبت برند، انتخاب اسمی برای آن است. بعضی از افراد هیچگونه دقت و ظرافتی در انتخاب نام تجاری انجام نمی‌دهند و بعضی هم به طور وسواس‌گونه‌ای زمان زیادی را برای انتخاب و یا ساخت بک نام زیبا و منحصربه‌فرد صرف می‌کنند. بنابراین پیشنهاد می‌کنم مقالات زیر را نیز مطالعه نمایید که در این مقالات تعدادی از موتورهای جستجوی نام‌های تجاری و انتخاب اسم برند آورده شده است. انتخاب ثبت شرکت اسم برنددر این سایت‌ها کلیدواژه‌های مهم کسب‌وکارتان را یک به یک وارد نمایید. من جمله مهم ترین ویژگی در انتخاب اسم برند ، خلاقیت و ابتکار در انتخاب آن است به گونه ای که با دیگر نام های موجود در آن دسته محصولات متفاوت باشد تا مشتریان بتوانند آن را از سایر کالا ها تشخیص دهند . ممکن است شما اسمی برای شرکت خود انتخاب کنید که در زبان های دیگر معنای خوبی نداشته باشد یا ضد علائم تجاری باشد.

وسوسه‌ای وجود دارد که نام برند باید نماینده خالقش ، بیانگر کاری که انجام می‌دهد یا محلی که انجام می‌شود باشد ، اما همه این‌ها در داستان برند مستتر است. 2- برند Sharp به معنای تیز – اولین تولید مداد مکانیکی همیشه تیز بود. پیدا کردن کلمات واقعی از داخل فرهنگ لغت بسیار سخت است. با حدود 300 میلیون ، پیدا کردن یک نام برند از داخل فرهنگ لغت واقعا سخت است.

اسم برند زیبا

شاید معروفترین نمونه نوشیدنی معروف سون آپ 7up باشد. نام برند بسیار معروفی که به رقابت با کوکاکولا و پپسی کولا پرداخت ثبت برند و به شدت موفق بود. یکی از ترفندهای ایجاد تجانس آوایی، استفاده از حروف مشدد یا کنار هم قرار گرفتن دو حرف یکسان است.

Feb 17, 2020 — در این مقاله سعی بر آن داریم تا چند نمونه اسم شرکت و برند را که بسیار … و کوکا کولا که از برندهای معروف و معتبر خارجی هستند و یا برند های مزمز و … نمونه های خارجی این ثبت تغییرات شرکت اسم برند مرسدس بنز را نام برد که صاحب کارخانه اسم دختر خود را روی برند ایم خودروساز مشهور و بزرگ جهان قرار داده است. انتخاب اسم شرکت و فروشگاه (نمونه اسم های شیک برای نام تجاری …

تهیه کتاب دانلودی نام‌های تجاری

با این کار کاربران راحت تر شما را در همه فضا ها پیدا میکنند. بنابراین علاوه به بررسی اسم مورد نظر در وب سایت ها، شبکه های اجتماعی را نیز چک کنید. سازنده نام تجاری Namesemith با ارائه پیشنهاد­های مناسب شما را در امر انتخاب نام مناسب شرکت یاری می­کند. ابزار Business Name Generator با استفاده از این ابزار تنها با وارد کردن کلمه یا کلماتی لیستی از نام­های تجاری ممکن برایتان تولید و نمایش داده می­شود. این ابزار همچنین شناسایی نام­های دامنه برای نام هر کسب و کار را ممکن و مشخص می­سازد. “بانک جامع انتخاب” یک نام نرم افزار ساخت اسم شرکت است.

نام دامنه باید یکتا باشد تا بتواند به برند سازی شما کمک کند. اسم سایت فروشگاهی باید تا حد امکان کوتاه و تلفظ آسانی داشته باشد. سعی کنید نامی را انتخاب کنید که چندین شکل نوشتاری نداشته باشد. اما اگر نتوانستید نامی با این ویژگی پیدا کنید، بهتر است که انواع شکل های نوشتاری آن را با پسوند های مختلف ثبت کنید.

  • نام تجاری یا همان برند پس از فروش محصول یا خدمات تنها موردی است که در ذهن مشتریان نقش می بندد و باعث می شود در خرید های بعدی محصول شما را انتخاب نمایند .
  • مثلا اینکه یک فرد را امروز دیده ایم و 10 سال نیز او را ببینیم بشناسیم یا به نظرمان آشنا باشد همگی توسط سمت راست مغز اتفاق می افتد.
  • توجه داشته باشید در صورتی که اسم انتخابی شما حتی معنای لاتین هم داشته باشد باید کارت بازرگانی داشته باشید.
  • برای نمونه شرکت سیرز برای هر نوع از محصولات یک نام انتخاب کرده است مثا برای ابزار الات “کرافتزمن” برای تاسیسات خانکی هومارت.
  • به هر حال اگر از قبل مشتری دارید، از مشتریانتان در اینستاگرام یا شبکه‌های اجتماعی دیگر بخواهید که در مورد اسمی که انتخاب کرده‌اید نظر بدهند.

چنانچه دانستن این قوانین و نکات در انتخاب اسم برند به شما کمک شایانی می کند . یک تصویر بصری ایجاد کنید که مخاطبان شما به آسانی بتوانند آن رابه یاد بیاورند. مهم نیست که چه تصمیمی بگیرید یا چه روابطی پیدا کنید، همیشه مطمئن شوید که ایده‌هایتان را دارید به چالش می‌کشید. اگر می خواید برای مغازه خود اسمی خاص را انتخاب کنید باید بر اساس نوع فعالیت خود و عرضه محصول در آن اقدام به انتخاب نام مناسب کنید . در این بین افرادی که در حوزه های مختلف اقدام به فعالیت و افتتاح مغازه کرده اند به دنبال نامی خاص برای مغازه خود کرده اند . هم چنین می توانید با در ارتباط بودن با کارشناسان مجرب در انتخاب و نام گزاری اسامی منتخب و خاص برای برند گام برداشته و با در نظر داشتن موارد فوق اسم خاص و انحصاری برای برند خود انتخاب کنید .

اسامی پیشنهادی برای یک برند

پس برای آن که نظری در رابطه با تداعی نام خود در ذهن مخاطب داشته باشید، قبل از ثبت نام، آن را با حداقل ده نفر در میان بگذارید و نظر آنها را بخواهید. مثلا نام شما نباید تداعی گر نام یک بیماری یا حرف نامربوطی باشد. سعی کنید نام دامنه و نام صفحات شبکه های اجتماعی شما یکسان باشد.

پیشنهاد ما این است که تنها ۳۰۰۰ تومان ناقابل هزینه کرده و کاربر ویژه سایت واژه یاب شوید. ضمنا تا کنون اگر در دوره رایگان سایت ما شرکت ننمود‌اید همین حالا ایمیل خود را وارد نموده‌ و ۵ درس رایگان را دانلود نمایید. می‌توانیم فیلم دانلودی این کارگاه ۸۲ دقیقه‌ای را همین حالا تهیه نموده و مشاهده نمایید. ایرانی را تهیه ننموده‌اید همین حالا این کتاب را تهیه نموده و دانلود نمایید. در کنار این نام‌های سخت‌نویس، نام تجاری JEEP را تصور نمایید که تا چه حد راحت نوشته و خوانده می‌شود. این فیلتر به این معنی است که نام تجاری شما به ذهن افراد بچسبد.

انجام دهید ، پس حتی در ثبت برند نیاز به وکیل ندارید ، مگر آنکه نام برند خاصی باشد که نیاز به حضور یک وکیل داشته باشید. در این میان وکلایی که نقش مدیر برند را به عهده می‌گیرند و نام برند پیشنهاد می‌نمایند و یا مشاوران که از روی ناچاری عملیات حقوقی ثبت برند را نیز بر عهده می‌گیرند را جای تاسف دارند. اما در مورد ایران متفاوت است ، پایگاه داده نام‌های برند برای استعلام نام برندها بسیار دیربه‌دیر به‌روزرسانی می‌شود . گاه نامی که به‌هیچ‌عنوان قابل ثبت نیست ، توسط فردی دیگر ثبت می‌شود. اغلب کارفرمایان در خصوص انتخاب نام برند بر اساس نام خودشان از ما سوال می‌کنند. با وجود تعداد زیادی از برند در سراسر جهان ، پیدا کردن نام برندی زیبا ، مناسب و منحصربه‌فرد هرروز ، سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود.

نیازی نیست که به تنهایی برای انتخاب نام تجاری خود تلاش کنید. مطمئنا می‌توانید برخی ایده‌ها را مطرح کنید و در نهایت تصمیم خود را بگیرید. اگر یک تیم یا شرکای کاری دارید بهتر است یک بحث گروهی در این باره انجام دهید. ایده‌های خود را یادداشت کنید و یک لیست با پنج یا نام تجاری بنویسید.

باید از حروف اول چند کلمه بعنوان اسم مخفف و یا ترکیبی از چند حرف استفاده نشود. باید با شئونات انقلاب اسلامی ایران منافی نداشته باشد. اسم کوچک شما هم هر چند خوبه ولی از اونجایی که برند رستوران «هانی» در صنایع غذایی معروفه بهتره یک اسم دیگه پیدا کنید.