ایده برای اسم شرکت؛ انتخاب اسم مناسب برای شرکت

سلام من یه اسم میخواستم برای پیجم قراره کارهای هنریمو توش بفروش برسونم عروسک ساز هستم،اما نمیدونم چه اسمی انتخاب کنم به نتیجه نمیرسم لطفا راهنماییم کنید. ی اسم شرکت واسه تهویه و گاز میخواستم که اسم بیژن هم توش باشه…ممنون میشم اگه راهنمایی کنید. این اصل هم انقدر بدیهی هست که نیازی به توضیح دادن نداره. اگر نام انتخابی خیلی شبیه یک برند مشهور باشه شما از همون ابتدا خودتون را در سایه یک رقیب قرار دادید.

نام‌های کوتاه تند و تیز هستند و خیلی راحت به ذهن سپرده می‌شوند. اسامی که قابل یادآوری هستند، تاثیر ماندگاری بر مخاطبان هدف شما می‌گذارند. در واقع مردم برندهایی را ترجیح می‌دهند که تلفظ آنها سخت نیست. اگر ثبت برند خود را با یک نام تجاری کوتاه شروع کنید، سریع‌تر شناخته می‌شوید و فراموش شدن نامتان سخت‌تر است. از طرفی لازم نیست بعدا نام تجاری خود را کوتاه کنید.

چون معمولا خیلی از برندهایی که نام طولانی دارند، بعدا بخشی از نامشان را برمی‌دارند یا مخفف آن را انتخاب می‌کنند. به هر حال اگر از قبل مشتری دارید، از مشتریانتان در اینستاگرام یا شبکه‌های اجتماعی دیگر بخواهید که در مورد اسمی که انتخاب کرده‌اید نظر بدهند. این کار روش خوبی هم برای گرفتن تعامل از کاربران است. باز هم از بین موارد باقی مانده نظرسنجی کنید تا در نهایت سه اسم باقی بماند.

مثل شرکت «تِسلا موتورز»که داستان اسرارآمیز زندگی دانشمند بزرگی همچون «نیکولا تسلا» را به محصولات خود گره زد و با این کار هم از شهرت جهانی او استفاده کرد و هم در اذهان عمومی خود را به‌عنوان برندی پیشرو و نوآور معرفی کرد. قدم پنجم) ثبت برند به صورت قانونی و ادامه داستان… پیگیری ثبت تغییرات شرکت مثلا شاید سازمان‌ها و شرکت‌های معروف بتوانند از چنین مخفف‌هایی استفاده کنند – مثل اتکا، ناجا یا BMW -؛ اما شما به عنوان یک برند تازه کار بهتر است این مورد را امتحان نکنید. در این موزه و گالری هنری، محدوده زیادی اطلاعات مواجه می شوید، از هرجا و هر مطلبی.

اسم برند هنری

همانطور که در ابتدا اشاره شد، اسم برند یا عبارت کمیپن برندینگ تنها بخش کوچکی از چیزی است که به ایجاد یک تصویر کامل از برند خواهد انجامید، اما این یک بخش از برند شما است که برای مدت بسیار طولانی باید با شما بماند. انجام دهید ، پس حتی در ثبت برند نیاز به وکیل ندارید ، مگر آنکه نام برند خاصی باشد که نیاز به حضور یک وکیل داشته باشید. در این میان وکلایی که نقش مدیر برند را به عهده می‌گیرند و نام برند پیشنهاد می‌نمایند و یا مشاوران که از روی ناچاری عملیات حقوقی ثبت برند را نیز بر عهده می‌گیرند را جای تاسف دارند. بهترین نام‌های تجاری توصیف‌کننده نیستند – برند نماینده یک ایده بزرگ است و کلمات را به‌درستی به عناصر احساسی تبدیل می‌شود.

ایشان معتقد است که انسانها می‌توانند به تمام اهداف و آرزوهایی که حتی از فکر کردن به آن هم ترس بر وجودشان حاکم می‌شود دست پیدا کنند و تنها نیاز به داشتن آموزه‌های مناسب دارند که در این سلسله سمینارها و کارگاه‌ها ارائه می‌شود. همچنین شخص مجرم به پرداخت جریمه از ده میلیون ریال تا پنجاه میلیون ریال محکوم می­شود. امکان حبس تعزیری از یک روز تا شش ماه نیز وجود دارد همچنین ممکن است هر دوی این­ها برای شخص حقیقی اعمال شود. مهلت اعتبار نام­های تشکیل شده نا محود است بغیر­از اینکه از زمان ثبت نام شرکت هیچ اقدامی برای ثبت شرکت انجام نشده باشد در اینصورت نام شرکت تنها 3 ثبت شرکت ماه معتبر خواهد بود. نمی توان موارد و استراتژی هایی که استیو جابز برای برند خود بکار گرفته را در این موفقیت نادیده گرفت اما به جرات می توان گفت که انتخاب عنوان تجاری تصویری کمک زیادی به موفق تر شدن این برند نسبت به سایر برندها شده است. الگوی ساخت استعاره ای الگویی است که با استفاده از کلمه، جمله و یا تصویر به صورت غیر مستقیم به یک کلمه یا مفهوم دیگری اشاره می کند.

قدم اول: هویت برندتون رو تعریف کنین

البته شما متقاضیان انتخاب اسم خاص برای برند و علامت تجاری می توانید در لغتنامه نیز اسم مورد نظر خود را بر طبق قوانین و مندرجات اداره ثبت انتخاب کنید . اما نمی توان اسامی انتخابی در لغتنامه را جزو موارد خاص به حساب آورد . از موارد و ویژگی هایی که می توان برای انتخاب نام مناسب مدنظر قرار داد می توان به توانایی ها ، ضعف ها و یا برانگیختن احساسات افراد در انتخاب و نام گذاری برند استفاده کرد .

  • طبیعت جایی است که انتقال پیام در آن به اشکال مختلف صورت می گیرد، به عنوان مثال شما می توانید به کمک آن خلوص، ناهمواری، اقلیم (سرد یا گرم)، یا حتی کیفیت مناسب را تعریف کنید.
  • در صورتی که برند متمایز کننده کالا ، خدمات مربوطه نباشد ، امکان ثبت آن وجود نخواهد داشت .
  • نام کوتاه در افزایش مشتریان بازگشتی شما اثرگذار است یعنی مشتریانی که قبلاً از شما خرید کرده بودند و بعد از مدتی مجدداً به سایت شما مراجعه می کنند.
  • پاسخ های آنها کمک می کند بتوانید از بین اسامی که به آنها رسیده اید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

نیازمند دقت بسیار زیادی می باشد که نیاز به اطلاعات لازم و کافی دارد. Think coffee – یکی از اسم کافی‌شاپ‌های ثبت برند تجاری خیابان‌های نیویورک مخصوص قشر تحصیلکرده است. تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت متعلق به db98.ir می باشد.

ورود به حساب کاربری

شاید بتوان گفت شکل کوتاه شده این اسم باب است که در میان افراد رواج بسیار زیادی دارد اما هاب و داب که در قرون وسطی رایج بود منقرض شده اند. اما اگر استفاده از اسم برند مد نظرتون نیست، پیشنهاد ما به شما اسم ” gallery_jorab ” است. برند سازی در اینستاگرام یکی از اصول هایی میباشد که اکثر افرادی که پیج های بیزنیسی را مدیریت میکنند رعایت نکرده و همین موضوع باعث میشود فروش خیلی بالایی در اینستاگرام تجربه نکنند. با اعمال این موارد قطعا هر کاربری که وارد صفحه پروفایل شما شود با یک نگاه احساس خوبی دست پیدا کرده و احتمال این که ترغیب به دنبال کردن فعالیت های شما در اینستاگرام شود بالا خواهد بود و شاید اقدام به فالو کردن پیج شما بکند. منظور از آماده کردن پیج برای این که برند سازی برای فروشگاه مجازی شما صورت بگیرد این است که باید برای صفحه پروفایل اینستاگرام خودتان نهایت دقت را به خرج دهید. از عکس پروفایل اکانت گرفته تا محتوا هایی که در آن استفاده میکنید.

مشکلی که این‌جا وجود دارد این است که شرکت‌های بزرگ منابع مالی زیادی در اختیار دارند که ممکن است در یک کسب و کار کوچک در شروع نداشته باشد. کسب و کارهای بزرگ هزینه‌ی زیادی را برای تبلیغات و برندینگ خود انجام می‌دهند که کسب و کارهای کوچک قادر به انجام آن نیستند. حقیقت این است که کسب و کارهای خانگی و کوچک در شروع کار خود اعتبار و ارزش زیادی ندارند که البته کاملا طبیعی و مشخص است.

اسم برند باید با ارزش‌های بنیادین شرکت‌تان که جوهره برند شماست، ارتباط معنایی داشته باشد و بتواند با ترسیم یک تصویر مثبت در ذهن مشتریان با آن‌ها ارتباط برقرار کند. خب بعد از گذر از همه این مراحل رسیدیم به بحث مهم ثبت برند. شاید این مرحله کمی طول بکشد و شما را درگیر کاغذبازی‌های اداری کند. کافی است به سایت ثبت برند تجاری مراجعه کنید و با تکمیل اظهارنامه، مدارک موردنظر را بفرستید و منتظر ثبت نهایی برندتان شوید. ممکن است در حال حاضر یک سری مشتری داشته باشید و به تازگی شروع به انتخاب نام برند کرده‌ باشید. مثلا قبلا از طریق بازاریابی در اینستاگرام محصولاتتان را می‌فروختید و برند شخصی خود را راه نینداخته بودید؛ ولی حالا می‌خواهید ثبت برند انجام دهید و محصولاتتان را در پلتفرم‌های گسترده‌تر بفروشید.

با حدود 300 میلیون ، پیدا کردن یک نام برند از داخل فرهنگ لغت واقعا سخت است. بنابراین برای یک شرکت با جاه‌طلبی‌های بزرگ، اقدامات جسورانه و گسترده مانند اوبر ، به واقع به چنین برندی نیاز دارند. نام برند مخفف ، نامی است که دل “نام برند توصیفی” بیرون آمده است. یک نام ابداعی می‌تواند خیلی منحصربه‌فرد باشد ، اما اگر با تخصص کافی ساخته نشوند ، شنونده ممکن است تصور کند که نام یک نوع دارو را شنیده است.

راز فرمول انتخاب نام و نشان برازنده

لذا بهتر بود از همان ابتدا از لغت دیگری که کالاهای مختلفی را شامل میشد استفاده میکرد. اگر اسم سایت فروشگاهی شما طولانی و پیچیده باشد شانس انجام شدن تبلیغات دهان به دهان توسط مشتریان را نیز از دست خواهید داد. همانطور که در بقیه مقالات سایت اشاره کرد ایم هر چه نام کسب و کار شما ساده تر و کوتاه تر باشد راحت تر در ذهن مشتری باقی مانده و آنرا راحت تر به یاد می آورند. احتمالاً در حال حاضر که هنوز فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی نکرده اید مشتریان سنتی دارید و می توانید نام هایی که با رعایت نکات فوق انتخاب کرده اید را به آنها در میان بگذارید. 8- چند تکنیک برای ایجاد نام های خلاقانه به عنوان اسم فروشگاه اینترنتی.