بررسی نقش نمادهای آوایی زبان فارسی در طراحی اسم برند

برخی از برندهای برتر و معروف ایران و دنیا از این قابلیت استفاده نموده‌اند. چه بسا که تا قبل از این محصول و برند، سایر برندهای موجود فتوکپی را روی کاغذهای مخصوصی چاپ می‌گرفتند و زیراکس اولین شرکتی بود که روی کاغذ معمولی کپی می‌کرد. اما نام دیگری که به شما معرفی می‌نماییم، نام برند آی‌کشت است.

به همین علت، برای صاحبان کسب و کار انتخاب برند نامناسب می‌تواند به قیمت شکست آن کسب و کار تمام شود. کسب و کار علاوه بر مزایا و خدماتی که ارائه می‌دهد و خود را به مشتریان ثابت می‌کند، نیازمند یک برند برای اشغال ذهن بازار هدف نیز می‌باشد. با اشغال ذهن مخاطبان، می‌توان نام برند را تا طولانی مدت در ذهن مخاطب حک کرد. برای انجام این‌کار، برند باید با عقاید و سلایق مخاطبان سازگار بوده و آن‌ها را به چالش بکشد.

اسامی واقعی انتخاب های خوبی هستند؛ اما در دنیایی با ۳۰۰ میلیون شرکت، پیدا کردن یک اسم از بین آنها سخت تر می شود. اسامی توصیفی مثل امریکن ایرلاین یا هوم دیپات به طور دقیق توصیف می‌کنند که شرکت چه کاری انجام می دهد.اما این اسم ها زیادی سنگین هستند و مالکیت و مراقبت از آنها خیلی سخت است. بعضی از مخفف ها نوستالژیک هستند؛ مثل مرغ سرخ شده کنتاکی که مخفف شده به KFC، چون مرغ سرخ شده به نظر زیاد سالم نمیاد و نام بانک هنگ کنگ و شانگهای که به HSBC تبدیل شد تا به بانک کمک کند که در ابعاد جهانی رشد کند. اسم‌های مخفف امکان دارد ساده باشند و راحت‌تر به خاطر سپرده شوند ولی توانایی تداعی هیچ ذهنیتی را در افکار مشتری به جهت خرید و وفاداری به برند را نخواهند داشت و بی‌روح هستند.

  • انتخاب اسم برند به جهت توسعه کسب و کار و رونق روابط تجاری، شهرت، محبوبیت وماندگاری در ذهن مخاطبان بسیار حائز اهمیت می باشد.
  • نامی که شبه لاتین است و توانسته جایگاه برندی بسیار قدرتمندی در بازار ایران کسب نماید.
  • توجه داشته باشید در صورتی که اسم انتخابی شما حتی معنای لاتین هم داشته باشد باید کارت بازرگانی داشته باشید.
  • بهترین اسامی خاص برای برند، به عنوان یک نتیجه محرمانه و به یاد ماندنی می‌باشند.
  • در ضمن لازم است که شما اهداف تبلیغاتی خود را نیز در نظر بگیرید .

در ضمن این شرکت‌ها وکلای درجه یک و تیم حقوقی قدرتمندی دارند که حاضرند برای محافظت از نام برندشان میلیون‌ها تومان هزینه کنند و کارتان را در دادگاه یکسره کنند. استفاده از نام اماکن و مناطق جغرافیایی نیزمانند طبیعت، می تواند ایده مناسبی برای نامگذاری برند به عنوان یک منبع الهام بخش باشد. هنگام انتخاب نام برند، لازم نیست مدام به دنبال نامی باشید که حتماً به مشتریان بگوید که شما دقیقاً چه کاری انجام می دهید.

مثلاً Pallete نام برند رنگ مو است و می‌تواند خیلی راحت رنگ و حس آن را در ذهن مشتری تداعی کند. یا هیمالیا که تداعی‌کنندۀ سرما و بوران است، نام خوبی برای برند یخچال فریزر است. منظور از بصری بودن این است که نام انتخابی ثبت شرکت و المان‌های گرافیکی و رنگ‌ها که در کنار هم قرار می‌گیرند، تصویر و حس مدنظر شما را در ذهن کاربران پررنگ کنند. برای چک کردن آزاد بودن دامنه به بخش ثبت دامنه ایران‌سرور بروید و نام‌های مدنظرتان را در کادر جستجو کنید.

سفیر برند چیست؟ نگاهی جامع بر وظایف سفیر برند

حالا وقت آن رسیده است که از بین اسامی کاندید شده 3 مورد از میان آن‌ها انتخاب نمایید. البته به این نکته هم توجه نمایید که اسم انتخابی شما حتماً باید دامنه آن آزاد باشد. احتمالاً به این موقعیت برمی‌خورید که اسامی انتخابی شما قبلاً رزرو شده باشد اما اصلاً ناامید نشوید و تمام تلاش خودتان را به کار بگیرید چون قرار هست سالیان سال تمام زمان و سرمایه خود را صرف برند کردن اسم انتخابی خود کنید. ما هم تمام این راه را رفتیم و میدانیم که چقدر حس بدی وقتی می‌بینید که نام انتخابی شما قبلاً توسط فرد دیگر رزرو شده است، اما ناامید نشوید و تمام تلاش خود را برای منحصربه‌فرد کردن اسم برند خود به کار بگیرید. من جمله مهم ترین ویژگی در انتخاب اسم برند ، خلاقیت و ابتکار در انتخاب آن است به گونه ای که با دیگر نام های موجود در آن دسته محصولات متفاوت باشد تا مشتریان بتوانند آن را از سایر کالا ها تشخیص دهند .

فرآیند انتخاب اسم برند بسیار مهم و حساس هستش با کارشناسان تماس تلفنی برقرار کنید. امروزه انتخاب نام برای برند باید جزو موارد خاص و ویژه در ثبت یک علامت تجاری تلقی شود . در این بین اکثر متقاضیان ثبت برند در کشور به سمت اسم های هنری خاص رو آورده اند .

برای این که بتوانید اسم کوتاه برند خود را در ذهن خریداران ثبت کنید باید به نوع لوگوی انتخابی نیز توجه داشته باشید. به یاد داشته باشید برند شما فقط اسم شما نیست بلکه شیوه برخورد شما با مشتریان، ثبت تغییرات ارائه خدمات و یا محصولات با کیفیت و شناسایی درست و به موقع نیاز و درخواست مشتری را نیز شامل می شود. برای مطالعه در زمینه نحوه و شرایط ثبت برند به مقاله‌ی مراحل ثبت برند مراجعه نمایید.

اسم برند

در صورتی که نشان تجاری شما شامل حروف لاتین باشد لازم است ابتدا اقدام به دریافت کارت بازرگانی کنید و سپس کپی آن را نیز همراه سایر مدارک تحویل دهید. همچنین برای مطالعه بیش‌تر این بحث مقاله «شناخت دقیق از آگاهی از برند ثبت برند + چند روش سنجش از مشتریان» را مطالعه کنید. سایت stackoverflow.com بنظرم هیچکدوم این موارد رو رعایت نکرده و الان جز سایت‌های برتر و فوق‌العاده کاربردیه. دلیل آن این است که تصاویر سریع‌تر از کلمات پردازش می‎شوند.

ثبت برند چرم با راهنمای ثبت اسم برند چرم سازی

سایت انتخاب اسم برند، اسامی انتخاب شده در طوفان فکری را در دسته بندی‌های مشخصی جای می‌دهد. برندی چون تسلا موتورز نام برند خود را از نام موسس خود یعنی نیکولا تسلا گرفته است. انتخاب اسم برای برند با وجود اسم‌های تجاری زیاد، باعث شده است تا برخی از شرکت‌ها اسم خود را اختراع کنند. اسم‌های اختراع شده می‌توانند بسیار قدرتمند و منحصربه‌فرد باشند. جدید بودن و خوش‌آوایی اسامی ابداعی بعضاً باعث ماندگاری نام‌‌ها در ذهن مخاطبان هدف برند می‌شود.

دیدار وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران با وزیر بهداشت عمان

مثلا نام شرکت شما کالاسازان خوشخواب هزاره سوم است و شما روی کلمه خوشخواب به عنوان نام تجاری خود تمرکز می‌نمایید. تعلام اولیه حدود ۴۵ روز می باشد تا آگهی اول و بعد از این ۴۵ روز ، ۳۰ روز برای آگهی دوم زمان می برد و برای آگهی سوم ، ۳۰ روز بعد از آگهی دوم یعنی حدود ۱۰۵ روز در مجموع. البته این زمان با توجه به قوانین روز اداره مالکیت صنعتی و علائم تجاری می تواند متغیر باشد . تخصیص عین نام با همان زبان و با رسم الخط فارسی به شعبات و نمایندگی های شرکتهای خارجی ممکن می باشد. وسیله ای برای بازاریابی و پایه و اساس شهرت و معروفیت شرکت ها می باشند. شرکت ها را توانمند می نماید تا بتوانند محصولاتشان را از هم متفاوت کنند.

پست شد در : misc