برگزاری دوره آموزشی آشنايي با انواع شرکت های خصوصی و مراحل ثبت آن ها

شرکت تعاونی شرکتی است که به منظور بهبود وضع اقتصادی شرکا و تأمین حوائج آنها تشکیل می‌شود. بنابراین اگر وضع اقتصادی نامناسب، مخارج بالا، بازار کساد، تأمین حوائج زندگی و پیدا کردن کار دشوار باشد، اشخاصی به منظور بهبود وضع اقتصادی خود شرکتی تشکیل می‌دهند. سپس کالای جمع شده را به قیمت خوب و در بازارهای دنیا می‌فروشد، و وجه آن را پس از کسرِ سودِ بسیار نازل به شرکا می‌پردازد. به اشخاص بی‌بضاعت کسی وام نمی‌دهد، و اگر بدهد با شرایط سنگینی خواهد بود. این قبیل اشخاص شرکتی تشکیل می‌دهند و با سرمایه‌ی جزئی که پرداخت می‌کنند اعتبار کافی به دست می‌آورند و هر یک از شرکا اگر احتیاجی داشت با سود ناچیزی از شرکت وام می‌گیرد. در شرکت تعاونی سرمایه و نفوذ اشخاص نقش مهمی ندارد و شرکا هر قدر سرمایه داشته باشند بیش از یک رأی نخواهند داشت و سود هم به نسبت سرمایه تقسیم نمی‌شود.

  • تمام قوانین داخلی مربوط به ادارۀ مجموعه و نظارت بر عملکرد مدیران و رابطه با سهامداران نیز در اساس‌نامه درج می‌شود.
  • شرکتی است که سرمایه آن به سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی سهام آنهاست.
  • حداقل سرمایه برای تاسیس شرکت سهامی خاص نیز طبق قانون محدودیتی ندارد، اما عرفاً مبلغ یک میلیون ریال در نظر گرفته می‌شود.
  • در قانون تجارت ایران، شرکت های تجاری به هفت دسته کلی تقسیم می شوند که هرکدام طبق شرایط و ضوابط خاصی به امور تجاری می پردازند.
  • این شخصیت مستقل همچنین باعث استقلال مالی آن شرکت می گردد یعنی اموالی که شرکا به شرکت وارد می کنند، جزو دارایی های شرکت محسوب می شود و تا زمانی که شرکت به فعالیت خود ادامه می دهد، طلبکاران شخصی شرکا شرکت، حق مراجعه به شرکت را ندارند.

ثبت شرکت های بازرگانی از دید کمیت و تعداد از جمله موضوعات پرمتقاضی است و علاقه مندان زیادی دارد . این موضوع به دلیل جذابیت امور مربوط و مشاغل مربوط به بازرگانی در کشور ما است . مراحل و نحوه ثبت موسسات غیرتجاری تا حدود زیادی مشابه ثبت شرکت با مسئولیت محدود است. امروزه بسیاری از افراد با توجه به میزان سرمایه خود هرچند محدود به دنبال راهی برای کسب درآمد هستند. در این میان ثبت و راه اندازی شرکتی مناسب بر اساس سرمایه و نوع فعالیت می تواند بازدهی و جذب همکار و شرکای بیشتری را به همراه داشته باشد. میزان مسئولیت شرکا در شرکت نسبی، نامحدود و نسبت سهم هر شریک به کل سرمایه است.

موضوعات داغ: بازار

در بعضی از موارد شاهد این هستیم که با ثبت یک شرکت در کشور عمان می توانید اقامت دائم و تابعیت این کشور را به دست آورید، البته این موضوع به همین سادگی هم نیست. پس از انتخاب قالب شرکت، زمان ان می رسد که یک نام مناسب و خاص انتخاب کنید. باید این مورد را در نظر گرفت که در این روزها، بدلیل تعدد بالای شرکتهای ثبت شده ، بروز تشابه در انتخاب نام شرکت بسیار زیاد خواهد بود، بنابراین قبل از ثبت اسم شرکت باید استعلام نام شرکت آن انجام پذیرد. اساسنامه در شرکت های سهامی رکن اصلی این نوع شرکت ها می باشد و در ارتباط با مسایل اصلی شرکت مانند نحوه تقسیم سود و زیان، وظایف مجامع عمومی، انواع سهام و … تعیین تکلیف می نماید . تفاوت بعدی مربوط به نحوه نقل و انتقال سهام در این دو شرکت می باشد.به این صورت که نقل و انتقال سهام در شرکت سهامی خاص نیاز به اجازه کلیه سهامداران دارد درحالیکه در شرکت سهامی عام چنین اجازه ای نیاز نیست. در حقوق فرانسه این شرکت یک مقرراتی دارد مثل تنظیم قرارداد نوشته شده و دادن خلاصه شرکت نامه به مدیر دفتر دادگاه تجارت ، اشخاصی که شرکت مختلط تشکیل می دهند و خود شریک ضامن او می شوند از شرکاء دیگر مثل با مسئولیت محدود کمک می گیرند .

اعتبارسنجی به شرکت و جذب افراد دیگر برای انواع همکاری و کسب درآمد ممکن خواهد بود. قصد دارم یک کارگاه تولید مواد شوینده راه اندازی کنم چه نوع شرکتی به بنده پیشنهاد میدیم. میخاستم شرکت لوله کشی گاز خانگی و تجاری بزنم از چ شرکتی استفاده کنم و باید از کجاشروع کنم مدارکم تکمیله.

2- برای ثبت شرکت الزاما باید حداقل 5 عضو را به اداره معرفی کنید. از بین این 5 نفر باید three نفر به عنوان سهامداران اصلی و 1 نفر به عنوان بازرس اصلی و 1 نفر به عنوان علی البدل تعیین می گردد. نوع اول – شرکت های سهامی عام هستند که موسسین آن ها قسمتی از سرمایه شرکت را از طریق فروش سهام به مردم تامین می کنند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت تضامنی

در صورتی که تعداد شرکای ضامن بیش از یک نفر باشد، مسئولیت آنها در مقابل طلبکاران و همچنین روابط حقوقی و مالی اشان با یکدیگر، تابع مقررات شرکت تضامنی خواهد بود. به این ترتیب که یک یا چند نفر از شرکاء در قبال اشخاص ثالث دارای مسئولیت تضامنی اند و عده دیگر که از آنها به سهامدار تعبیر می شود و مسئولیتشان محدود به آورده آنهاست. تفاوت این نوع شرکت با شرکت مختلط غیر سهامی در این است که سرمایه شرکت به سهام تقسیم شده است و شرکای سهامدار حق مدیریت بر شرکت را ندارند و مدیریت شرکت فقط به شرکای ضامن مربوط می شود. شرکت‌های مختلط غیر سهامی بین چند شریک با مسئولیت محدود و چند شریک ضامن بدون انتشار سهام شکل می‌گیرند. مسئولیت گروه اول به میزان آورده‌شان است، اما گروه دوم مسئول تمام قرض‌هایی هستند که ممکن است علاوه بر دارایی‌های مجموعه پدید بیاید. اختیار انتخاب مدیران در دست شرکای ضامن و حق نظارت بر عملکرد آنها بر عهدۀ شرکای با مسئولیت محدود است.

در اسم شرکت نسبی عبارت (‌شرکت نسبی) و حداقل اسم یک نفر از شرکاء باید ذکر شود. اگر دارایی شرکت نسبی برای پرداخت تمام قروض شرکت کافی نباشد، هر یک از شرکاء به نسبت سرمایه که در شرکت دارند، مسئول پرداخت بدهی شرکت می باشند. همچنین تا زمانی که شرکت نسبی منحل نشده است، مطالبه قروض باید از خود شرکت انجام شود. درصورت منحل شدن شرکت، طلبکاران می‌توانند به هریک از شرکاء مراجعه کنند.

شرکت سهامی، شرکت بازرگانی نیز محسوب می‏‏شود حتی اگر در آن امور بازرگانی صورت نگیرد. در این نوع شرکت‎ها سرمایه میان شرکا تقسیم می‏‏شود و هر یک از شرکا نیز به نسبت سرمایه آورده، در مقابل شرکت مسئولیت دارند. شرکت سهامی معمولی ترین نوع شرکت است که در فنلاند مورد استفاده می باشد.

همچنین طبق قانون، اداره ثبت شرکت‌ها قائم‌مقام دفاتر اسناد رسمی کشور است و در نتیجه برای تنظیم اسناد و مدارک خود نیازی نیست به دفترخانه‌ها رجوع کنید. با فراهم شدن امکان ثبت آنلاین شرکت دیگر نیازی به مراجعه حضوری متقاضیان وجود ندارد. تمام مدارک لازم برای ثبت شرکت را می‌توان به صورت اینترنتی تکمیل کرد و ارسال نمود. قانون تجارت ایران اساس تمام قوانین مربوط به امور بازرگانی در کشور است. طبق آخرین مصوبات و اصلاحات این قانون، «اداره کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری» مرجع رسمی تاسیس شرکت در ایران معرفی شده است. همۀ مراحل تشکیل موسسه و راه‌اندازی شرکت زیر نظر این اداره انجام می‌گیرد.

شرکت‌های تجاری در ایران حداکثر تا دو ماه پس از دریافت آگهی تاسیس باید برای این کار اقدام کنند. بر خلاف شرکت با مسئولیت محدود سهم های اولیه ی این نوع شرکت ها نیز باید از ابتدا ثبت در بازار بورس شوندو همچنین لازم است اساسنا مه ی اولیه ی این شرکت ها در دادگاه و یا در دفترخانه اسناد رسمی ثبت شود. از معتبرترین شرکت های تجاری ایران هستند که کاملا سرمایه محور هستند یعنی اعتبار خود را از سرمایه موجود می گیرند. در این شرکت ها هر فرد موظف است بنا بر نوع شرکت میزانی از سرمایه شرکت را تادیه نماید و از این رو هر فرد در قبال سرمایه ای که وارد شرکت می کند سهام تعریف شده ای که در اساسنامه ذکر شده است را دریافت می کند. در شرکت‌های سهامی خاص حداقل ۳۵ درصد سرمایه باید به‌صورت نقدی در یکی از شعب بانک به امانت گذاشته و سند آن ارائه شود.

به این موضوع توجه داشته باشید که ثبت شرکت در عمان باید بر اساس یک بیزینس پلن باشد، در غیر این صورت با مشکل رو به رو خواهید شد. به شما پیشنهاد می کنیم که برای داشتن یک بیزینس پلن ثبت شرکت در تهران مطمئن از شرکتی معتبر، متخصص و با تجربه بخواهید که این کار را برای شما انجام دهد. این روزها بسیاری از افراد به دنبال سرمایه گذاری و داشتن کسب و کاری خارج از مرزهای ایران هستند.