ثبت برند و علامت تجاری در گرگان

از گونه ای دیگر از علامت ها ، علامت هایی هستند که دارای کیفیت آن کالا و محصول را نشان می دهد مانند علامت ایزو علامت استاندارد است . هر کلمه ، حرف یا حروف ، عدد ، ترسیمات ، عکس ، شکل ، رنگ ، تصویر ، برچسب یا ترکیب آنها که برای تشخیص کالاها یا خدمات بکار رود ، علامت تجاری محسوب می شود. ارسال می نمایند، اداره مالکیت صنعتی نیز ، این اعتراض را به متقاضی ثبت ابلاغ می نماید. اگر مهلت مزبور سپری شود و معترض اقدامی جهت تکمیل مدارک ننماید، به اعتراض او ترتیب اثر داده نمی شود و علامتی که به ثبت آن اعتراض صورت گرفته بود ثبت می گردد. می نماید که در این مرحله ممکن است اعتراض را وارد نداند و یا اینکه اعتراض را وارد تشخیص دهد. مدارک مربوط به حق تقدم (در صورتی که ادعای حق تقدم وجود داشته باشد، باید تأییدیۀ کنسولگری ایران در کشور مبدأ و تأییدیۀ ادارۀ سجلات و احوال شخصیه وزارت امور خارجه به همراه ترجمۀ رسمی آن ضمیمه گردد).

  • مستلزم پرداخت حق‌الزحمه باشد، پس از تأیید مدیرکل اداره کل مالکیت صنعتی، از محل اعتبارات سازمان تأمین و پرداخت خواهد شد.
  • برند شما نمی تواند هم نام با یک مکان یا فرد مشهور در قرن حاضر باشد.
  • برند خوب باید قادر باشد احساسات مشریان را به دلیل همراهی با برند شما برانگیخته کند.
  • سپس نوبت به امضای نسخه تایید شده می رسد که فرد باید یکی از نسخه ها را با مدارکی که قبلا برابر با اصل شده اند، همراه با فیش به آدرس مرکز ارسال نماید.
  • با ثبت برند تجاری سرمایه‌گذاران اعم از حقیقی یا حقوقی برای همکای با شرکت شما بیشتر راغب هستند. [newline]حال با توجه به مطالب فوق ثبت علامت بین‌المللی از طریق پروتکل مادرید دارای مزایایی است که این امور را سهل نموده است.

تقریباً تمامی کشورهای جهان، علائم تجاری را ثبت و حمایت میکنند هر اداره ملی یا منطقه ای ثبت علامت تجاری، مجموعه ای از اطلاعات علامتهای تجاری ثبت شده را نگهداری می کنند که شامل اطلاعات کامل درخواستی برای تمام علائم ثبت شده، تمدید شده، جستجوها و اعتراضات توسط اشخاص ثالث، می باشد. لیکن تأثیر ثبت اين علائم محدود به کشور يا قلمرو مورد نظر می شود. خوشبختانه، ثبت برندها و علائم تجاری در اکثر کشورهای دنیا امکان پذیر بوده و دولت های آن ها از این امر کاملا حمایت می کنند.

شرکت‌ها و کسب‌وکارهای مختلف در سراسر جهان با ثبت علامت تجاری سعی دارند تا تجارت خود را به شکلی متمایز و ممتاز مطرح کنند و از حقوق مالکیت فکری خود حفاظت کنند. جایگزینی ثبت بین‌المللی، به حقوق مکتسبه‌ی علامت ثبت شده‌ی قبلی هیچ لطمه‌ای وارد نخواهد کرد. در صورت درخواست مالک، مراتب جایگزینی یادشده، توسط مرجع ثبت در دفتر ثبت وارد و در روزنامه رسمی آگهی می شود. بعد از انتخاب نام تجاری اولین کاری که باید انجام دهید ثبت برند یا علامت تجاری شماست. ثبت برند یعنی اینکه شما آن نام تجاری را در سامانه اداره مالکیت معنوی کشور ( که متولی ثبت علائم تجاری در ایران است ) به ثبت برسانید تا رسمیت یابد و هیچ شخص یا شرکتی بعدا نتواند از آن علامت یا نام در حوزه فعالیت شما، استفاده کند. علامت تجاری، تصویر ذهنی مشتریان و بازار یک محصول یا شرکت یا گروهی از شرکت‌ها در بازار است.

تبصره 4- چنانچه علامت ثبت شده در موعد مقرر تمديد نگردد، مانع از تمديد علامت براي آن دسته از كالاها و خدماتي كه قبل از موعد تمديد جزئاً منتقل شده‌اند، نخواهد بود. تبصره 2 – انتقال قهری علامت با رعایت مقررات این ماده توسط ورثه و با ارایه رونوشت مصدق گواهی انحصار وراثت با تعیین سهم الارث به ثبت می‌رسد. این امکان وجود دارد که ثبت شرکت در تهران تجاری، جهت اخذ وام سودمند باشد. ثبت علامت تجاری، شرکتها را تشویق می نماید تا در حفظ و بهتر شدن کیفیت محصولات سرمایه گذاری کنند.

مرتبط سازی نظرات براساس

همچنین، می توانند برای سهامداران ارزش افزوده سهام ایجاد کرده و باعث افزایش ورودی شرکت شوند. واژه ها بعنوان صفات محصول قابل ثبت نیستند؛ مگر اینکه بخشی از نام تجاری باشند. گواهی‌نامه تمدید ثبت شامل مندرجات گواهی‌نامه اصلی با انجام تغییرات لازم، و نیز مدت اعتبار و تاریخ انقضای آن خواهد بود. تبصره ـ گواهی‌نامه علامت با استفاده از فناوری روز تهیه می‌شود. تبصره ۳– چنانچه معترض مقیم ایران نباشد،‌ مهلت‌های مذکور در این ماده به دو برابر افزایش می‌یابد. ثبت علامت جمعي يا اظهارنامه آن نمي‌تواند موضوع قرارداد اجازه بهره‌برداري باشد.

مزایای ثبت برند را بدانیم

هزینه ی واریزی بر حسب حقیقی یا حقوقی بودن متقاضی ثبت علامت تجاری متفاوت می باشد. بر روی هر نمونه الصاق شده به طریق بالا مهر شعبه ثبت شرکت ها و علایم تجاری و اختراعات زده می شود ،به طریقی که یک قسمت از مهر بر روی نمونه و قسمت دیگر برروی صفحه قرار گیرد. علامت تجاری عبارت است از اسم ، اصطلاح ، نشانه ، طرح یا ترکیبی از آن ها که به منظور شناساندن کالاها و خدمات یک فروشنده یا گروهی از آن ها از محصولات رقبا به کار می رود. درصورتی که نام برند لاتین باشد و یا فاقد معنی در لغتنامه دهخدا باشد ، برای ثبت آن نیاز به کارت بازرگانی می باشد. برای ثبت برند به صورت بین المللی ابتدا باید برند در نقطه مبدا ثبت شود سپس به معاهده مادرید ( ثبت جهانی) ارجاع شود. علامت تجاری یا برند در واقع عبارت است از هرگونه اصطلاح ، علامت ، نشانه ، نماد ، عدد ، طرح یا ترکیبی از اینها برای محصول یا خدمات اشخاص حقیقی یا حقوقی به کار می رود و آنها را از هم متمایز می سازد.

در بررسی تاریخچه ی حقوق مالکیت صنعتی ایران ملاحظه میکنیم که در سال ۱۳۰۴ اولین قانون حمایت از حقوق مالکیت فقط در زمینه ی حمایت از علائم تجارتی در ایران به تصویب رسیده است. 7 – شباهت نزدیک به 50 درصد با نام های تجاری دیگر امکان ثبت علامت را بسیار ضعیف می کند. چنانچه نیاز به ثبت برند، ثبت لوگو ، ثبت شرکت و یا خدمات ثبتی و حقوقی دیگری دارید، از مشاوره‌های تخصصی و رایگان کارشناسان مجرب و وکلای حرفه‌ای موسسه حقوقی تدبیر پویان رهام (رهام ثبت) بهره‌مند شوید.