ثبت برند چرم با راهنمای ثبت اسم برند چرم سازی

برخی از کسب و کارها از برند فعلی خود ناراضی هستند و درصدد تغییر آن می باشند، بنابراین از همان ابتدا بهتر است نامی مناسب برای ثبت برند انتخاب نمائید. انتخاب یک گروه از افراد خبره و باسابقه در حوزه‌های تبلیغات، مطبوعات، ادبیات فارسی، زبان‌شناسی و جامعه‌شناسی. گروهی که جمعی از دوستان یا اعضای خانواده باشند هیچ فایده‌ای ندارد. تولید اسامی یک فرآیند خلاق است و اگر به خودتان آزادی بدهید به بهترین وجه کار می‌کند. حال به برخی از قوانین نام‌گذاری برندها می‌پردازیم که بهتر است در فرایند انتخاب نام برند رعایت شوند. اسم‌های مخفف ممکن است ساده باشند و راحت‌تر به خاطر سپرده شوند ولی توانایی تداعی هیچ ذهنیتی را در افکار مشتری به جهت خرید و وفاداری به برند را نخواهند داشت و بی‌روح هستند.

این زمینه می‌تواند به قدری مهم و تاثیر گذار باشد که تا ابد اثرات آن بر روی اعتماد و برداشت مخاطب باقی بماند. به همین علت، برای صاحبان کسب و کار انتخاب برند نامناسب می‌تواند به قیمت شکست آن کسب و کار تمام شود. درنهایت، برند درست می‌تواند اعتبار کسب و کار را نیز به دوش بکشد. به طوری که پس از گذشت سال‌ها و اجتماع مخاطبان و مشتریان، دیگر دغدغه مشتریان جدید اعتماد به کسب و کار نیست. البته این مورد وابسته به عملکرد کسب و کار می‌باشد، اما نمی‌توان گفت برند در آن نقشی ندارد.

اسم برندها

بنابراین بسیار مهم است که یک ایده مناسب برای اسم برندتان بیابید. طبیعت، حیوانات، میوه ها، اشیا، اساطیر، داستان ها، افسانه ها، مشاهیر، دانشمندان و فلاسفه؛ همه این ها می تواند یک الگوی مناسب برای این انتخاب باشد. اگر ایرانی نباشد باید برای درخواست آن کارت بازرگانی داشته باشید. مشخص کردن شخصیت کاربر (پرسونال) به شما امکان می‌دهد تا در کفش افرادی که می‌خواهید محصولات و خدمات خود را بفروشید، قدم بگذارید، پس می‌توانید نامی را انتخاب کنید که با مشتریان خود طنین انداز باشد. با توجه به اینکه واژه‌های طنزآمیز نظر افراد را به کسب و کار جلب می‌کنند ولی در نهایت منجر به فروش نخواهند شد. این کار موجب می‌شود که مردم برای مدتی کوتاه به جای توجه به محصول شما فقط به اسم شما توجه داشته باشند.

ایجاد ابهام برای اسم برند

شاید خیلی عجیب به نظر برسد، اما شما می‌توانید از مواد اولیه محصول خود اسم خوبی استخراج کنید. به عنوان مثال دلستر جوجو را در نظر بگیرید که جو مواد اولیه دلستر است. یا کوکاکولا را در نظر بگیرید، کوکا نام گیاهی هست که از آن نوشابه می‌گیرند. رقیب کوکاکولا یعنی پپسی هم نام خود را از آنزیم گوارشی «پپسین» گرفته است. در مقابل افرادی هم براین باورند که اسامی غیرمعمول بیشتر در خاطره می‌ماند و اسامی رایج خیلی راحت‌تر فراموش می‌شوند.

  • به عبارتی دیگر اگر متمایز کننده محصول یا خدمت شما نباشد قابل ثبت نمی باشد .
  • سعی کردیم در این مقاله اطلاعات مفیدی در مورد انتخاب نام برند به شما بدهیم.
  • پس به یاد داشته باشید گاهی علایق شخصی شما در طبیعت و نیروی طبیعت می تواند به قدرتمند شدن برندتان در آینده کمک بسیاری نماید.
  • طوفان فکری و مشورت با کل اعضای تیم کار خوبی است؛ اما گاهی اوقات اسامی زیادی پیشنهاد می‌شود که بررسی همه آن‌ها وقت زیادی می‌گیرد.
  • باید توجه کرد که اسم طنزآمیز برای همه کسب‌وکارها مناسب نیست و در انتخاب آن باید نهایت دقت صورت بگیرد.

حواستان باشد که در این جلسات به منظور جلوگیری از محدود کردن گفتگوها یا جهت دادن به آنها به هیچ عنوان به در دسترس بودن دامین فکر نکنید و تا آنجا که می توانید ایده جمع آوری کنید. البته استثنایی در اینجا وجود دارد؛ اگر یک سلبریتی هستید دیگر وضعیت فرق می‌کند و انتخاب اسم برند از روی نام خانوادگی اتفاقاً خیلی هوشمندانه است؛ چون شهرت اولیه را دارد، هزینه‌های برندینگ را به‌شدت کاهش پیدا می‌کند. بسیاری از سلبریتی‌ها معروف دنیا مثل کایلی جنر (برند محصولات آرایشی) و در ایران مثل لیلااوتادی (برند عطر و ادکلن) نام خود را روی بر برند خود گذاشتند. پیش از انتخاب اسم برند، سایر رقبا را بررسی کنید تا در نهایت نامی متمایز انتخاب کنید. یک برند برای قدرت گرفتن باید دارای چند شاخصه مهم باشد که اولین شاخصه مورد اهمیت نام آن برند است.

اول آنها می‌خواستند اسم ph را برای خود برگزیند؛ ولی چون این نام به عنوان یک کمیت شیمیایی معروف بود مجبور شدند ترکیب را برعکس کنند و اچ پی را به عنوان اسم برند خود انتخاب کنند. اکنون تلاش کنید طبق این مجموعه از کلمات توصیفات نام مناسبی پیشنهاد دهید. برای مثال شما می‌توانید انتخاب اسم برند برای کسب و کار را از روی چند دسته بندی‌ انجام دهید. پس برای شما یک راهنمای قدم به قدم انتخاب اسم برند برای کسب و کار آماده کرده‌ایم که می‌تواند برای پیدا کردن یک اسم شما را راهنمایی کند. وب رمز در سال ۱۳۸۱ با هدف فعالیت در حوزه فناوری اطلاعات و ارائه خدمات وب با کیفیت جهانی پایه گذاری شد. انتخاب اسم برند زیبا، واقعا می‌تواند یک مشکل باشد، آن هم زمانی که شما بدون هیچ شناختی برای پیدا کردن آن اقدام می‌کنید.

انتخاب نام زیبا برای برند یکی از پیش نیازهای مهم برای به ثبت رساندن برند است. به عبارت دیگر نام تجاری مانند چشم اندازی هستند که مدیران ارشد سازمان قصد دارند طبق آن کارهای خود ثبت برند تجاری را پیش ببرند. بر این اساس مدیریت نام تجاری عبارت است از یک تیم که برای به تصویر کشاندن جهانی که می خواهند آن را از طریق نام تجاری خود بسازند زمان و تلاش بسیار صرف کنند.

دسته بندی انتخاب نام برند برای کسب و کار در جلسه طوفان فکری

مشاوره و تحلیل به صورت گسسته، به مشاوره و راهبری کسب و کارها می پردازد. همه آنچه مورد نیاز است با یک دید کامل و کاربردی به همراه پشتیبانی ارائه می گردد. در بخش وبلاگ مطالب درج شده برای همه حوزه های کاری که می خواهند در تبلیغات اینترنتی موفق عمل کنند جمع آوری شده است. همه مطالب توسط تیم پنتازوم از مراجع به روز گردآوری و یا تالیف شده اند. برند مشهور اپل نمونه خوبی از استعاره بر اساس کهن‌الگوها برای انتخاب نام برند است.

وقتی برای محصولات و خدمات خاص خود نام تجاری در نظر نگیریم، نمی‌توانیم مخاطبین هدفمان را به سمت خود بکشیم. اگر نام مشخصی داشته باشیم، افراد برای پیدا کردن ما پیگیر آن نام شده و در نهایت به ما می‌رسند. اسامی مثل فرنیا به معنی گذشته با شکوه یا فرداد به معنی شکوه و عظمت، می‌تونه زیبایی اسم برندتون رو دو برابر کنه. ویژگی بصری یعنی چی؟ یعنی بشه با المان‌های طراحی و گرافیکی اون رو بیان کرد.

مثلاً Pallete نام برند رنگ مو است و می‌تواند خیلی راحت رنگ و حس آن را در ذهن مشتری تداعی کند. یا هیمالیا که تداعی‌کنندۀ سرما و بوران است، نام خوبی برای برند یخچال فریزر است. منظور از بصری بودن این است که نام انتخابی و المان‌های گرافیکی و رنگ‌ها که در کنار هم پیگیری ثبت تغییرات شرکت قرار می‌گیرند، تصویر و حس مدنظر شما را در ذهن کاربران پررنگ کنند. برای چک کردن آزاد بودن دامنه به بخش ثبت دامنه ایران‌سرور بروید و نام‌های مدنظرتان را در کادر جستجو کنید. نامی که انتخاب می‌کنید نباید پیچیده و غیرقابل درک باشد (مثل مثالی که اول مقاله گفتم).

حال اگر قرار است شما محصولی اغواگر بسازید و بخواهید به اسطوره‌های بشری توجه کنید به یاد چه چیزی می‌افتید؟ شاید مشهورترین گزینه حوا همسر حضرت آدم باشد! کسی که آدم را اغوا کرد تا سیب معروف را گاز بزند و مابقی ماجرا. ثبت شرکت نام استارت آپ شما نامی است که شما همیشه آن را می‌شنوید، می‌گویید، می‌نویسید و درمورد آن فکر می‌کنید. در غیر اینصورت پشیمان خواهید شد و این می‌تواند در رفتار و روشی که شما تجارت خود را پیش می‌برید تاثیر داشته باشد.

برای انتخاب اسم برند همه دوستان، آشنایان، همکاران و خانواده را درگیر نکنید زیرا در آخر شما باید یک اسم انتخاب کنید و شاید گروهی از عزیزان شما ناراحت شوند. بهتر است در نظر بگیرید که برند شما در لوگو، پوسترهای تبلیغاتی و کارت ویزیت چگونه نمایان می‌شود، برای نمونه اسم برند مزمز، Cisco و یا AT&T که دارای تقارن و توازن هستند و کاربرپسندتر به چشم می‌آیند. همانطور که یک برند مناسب برای شرکت، می‌تواند باعث به اوج رسیدن کسب‌وکار شما شود، یک اسم اشتباه هم می‌تواند کسب‌وکار شما را از موفقیت دور کند. اسم‌هایی که قبلاً شنیده نشده‌اند و منحصربه‌فرد هستند می‌توانند برای کسب و کار و محصول شما شانس بیشتری را به همراه بیاورند. به عنوان مثال اسم‌هایی مانند گوگل، یاهو و سونی کاملاً منحصربه‌فرد هستند که پیش از آن کمتر کسی آن‌ها را شنیده بود. اسم‌های مخفف امکان دارد ساده باشند و راحت‌تر به خاطر سپرده شوند ولی توانایی تداعی هیچ ذهنیتی را در افکار مشتری به جهت خرید و وفاداری به برند را نخواهند داشت و بی‌روح هستند.