ثبت شرکت تعاونی در تهران موسسه حقوقی دادمهر

وزارت تعاون پس از بررسی مدارک در صورت تایید اقدامات انجام شده، مجوز ثبت را صادر می کند. در شرکتهای تعاونی اشتغالزا که به منظور ایجاد اشتغال تولیدی یا خدماتی با استفاده از کمکهای دولتی برای اعضاء تشکیل می‌شوند . شرکت‌های تعاونی با بیش از پانصد عضو و اتحادیه‌هایی که تعداد اعضای آنها مجموعاً بیش از دو هزار نفر باشد، «تعاونی بزرگ» محسوب می‌شوند. در این مجموعه‌ها، اعضای هیئت‌رئیسه مرکب از هفت نفر مشتمل بر رئیس، نایب‌رئیس،‌ منشی و چهار ناظر خواهد بود. ب)نسخه ای از روزنامه رسمی که آگهی تشکیل شرکت تعاونی در آن چاپ شده است.

  • ج) در شرکتهای تعاونی که بدون استفاده از کمکهای دولتی و یا با هدف سرمایه گذاری تشکیل می شوند و حداقل 50% سرمایه گذاری طرح توسط اعضاء تأمین می‌گردد ، رعایت بند (ب) الزامی نمی باشد. [newline]14- مدارک لازم ظرف مدت 5 روز از طریق اداره کل اداره تعاون به اداره ثبت شرکتها ارسال می‌شود.
  • در قدم بعدی می بایست three نفر از اعضاء را به عنوان هیئت موسس معرفی کنید.سپس فرم های مربوطه را تکمیل کنید.
  • همچنین می توان در اساسنامه شرکت مبلغی را به عنوان حق عضویت جهت هزینه توسعه وسایل و امکانات شرکت مطرح نمود.
  • یکی از اصلی ترین شرکت های حقوقی و حقیقی را می توان شرکت تعاونی معرفی کرد، ثبت شرکت تعاونی بین اشخاص حقیقی برای امور تولید و توزیع انجام می شود.
  • مطالعه کامل آیین نامه اجرایی بخش تعاونی توسط اعضای هیئت مدیره و یا وکیل سازمان و هم چنین مطابقت داشتن اقدامات انجام شده شرکت بر اساس آن.

مطابق ماده ۱۴۲ قانون مالیات‌های مستقیم، درآمد کارگاه‌های فرش دستباف و صنایع دستی و شرکت‌های تعاونی و اتحادیه‌های تولیدی مربوطه از مالیات معاف هستند. در ادامه، به مهم‌ترین وظایف هیئت موسس در شرکت‌های تعاونی اشاره کرده‌ایم. هیئت موسس عبارت است از عده‌ای از افراد واجد شرایط عضویت تاسیس‌کننده تعاونی. شرکت تعاونی کشاورزی با مشارکت کشاورزان، باغداران، دامداران، دام‌پروران و فعالان در مشاغل مشابه بوجود می‌آید.

استعلام تعاونی

در ادامه، سئوالات پیرامون شرکت‌های تعاونی در کتاب مطالعات هشتم را مورد بررسی قرار می‌دهیم. مدارکی که باید توسط هیئت موسس ارائه شوند، به شرح زیر هستند. توجه داشته باشید که کارکنان رسمی یا پیمانی دولت با ارائه گواهی یا حکم کارگزینی نیاز به ارائه موارد دوم و سوم نخواهند داشت. اگر میزان درآمد خالص شرکت جهت پرداخت سود سهام، کافی نباشد، سود سهام توسط مجمع عمومی صاحبان سهام شرکت تعیین خواهد شد. مسئولیت مالی اعضا در شرکت‌های تعاونی، محدود به میزان سهم آنان است مگر اینکه قرارداد، مورد دیگری را بیان کند.

در شرایط اقتصادی فعلی، تمایل به تاسیس شرکت‌های تعاونی از سوی قشر خاصی از افراد وجود دارد و به همین خاطر در این مطلب لزوم بررسی ثبت تغییرات در شرکت تعاونی را احساس کرده‌ایم. شركت تعاونی شركتی است كه بین اشخاص حقیقی برای فعالیت در امور مربوط به تولید وتوزیع در جهت اهداف مطرح در قانون بخش تعاونی به منظور بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی و اعضا از طریق همكاری و تشریك مساعی آنها با رعایت مقررات قانون مزبور تشكیل می شود. شرکت تعاونی کشاورزی را می توان با هر تعداد سهامدار به ثبت رساند اما نباید این تعداد از هفت نفرکمتر باشد. در هر زمان چنانچه این تعداد از هفت نفر کمتر شود باید تعاونی فورا نسبت به جبران کمبود این تعداد اقدام کند، در غیر این صورت شرکت تعاونی منحل خواهد شد.

در شرکت‌های تعاونی هر یک از سازمان‌های عمومی مشارکت‌کننده در تعاونی، می‌توانند نماینده‌ای جهت نظارت و بازرسی در تعاونی و شرکت در جلسات مجمع عمومی و هیئت مدیره به‌عنوان ناظر، داشته باشند. مجمع عمومی مطابق ماده ۳۰، بالاترین مرجع اتخاذ تصمیم و نظارت در امور شرکت‌های تعاونی به شمار می‌رود. مجمع عمومی شرکت‌های تعاونی از اجتماع اعضای تعاونی یا نمایندگان تام‌الاختیار آن‌ها به صورت عادی و فوق‌العاده تشکیل می‌شود. در شرکت‌های تعاونی، هر عضوی بدون در نظر گرفتن میزان سهم تنها دارای یک رای است. داوطلبان عضویت در هیئت مدیره علاوه بر دارا بودن شرایط قانونی عضویت در تعاونی، باید مدارک عنوان شده را حداکثر ۵ روز پس از صدور دعوتنامه مجمع عمومی عادی، به هیئت موسس تحویل دهند. در شرکت‌های تعاونی سهامی عام، سهم‌ها بانام هستند و تملک و انتقال این سهام نیازمند به ثبت در دفتر سهام شرکت و رعایت سقف مالکیت سهام مقرر در اساسنامه به تشخیص هیئت مدیره است که نباید بیشتر از سقف مقرر باشد.

در این شرکت ها، شرکا برای کسب سرمایه اولیه شرکت، سهام خود را به منظور فروش به عموم عرضه می کنند. همانطور که پیش‌تر توضیح داده شد شرکت‌های تعاونی یا تولیدی هستند یا توزیعی اما در برخی موارد ممکن است هم فعالیت تولیدی و هم فعالیت خدماتی مورد نیاز اعضا و تعاونی باشد. به عنوان مثل شما یک تعاونی پرورش ماهی هستید که در تلاش هستید برای کارکنان خود مسکن تهیه کنید پس شما در واقع یک تعاونی چند‌منظوره دارید. یکی از اصلی ترین شرکت های حقوقی و حقیقی را می توان شرکت تعاونی معرفی کرد، ثبت شرکت تعاونی بین اشخاص حقیقی برای امور تولید و توزیع انجام می شود. در نام شرکت حتما باید ذکر شود که یک شرکت با مسئولیت محدود است در غیر اینصوت در برابر اشخاص ثالث یک شرکت تضامنی به حساب می‌آید. علاوه بر این نباید نام شرکا در نام شرکت قید شود والا شخصی که نامش در ضمن شرکت ذکر شود در مقابل اشخاص ثالث حکم شریک ضامن را دارد.

دیگر مخارج ثبت شرکت در ایران نیز همچون هزینه پست مدارک و تعرفه درج آگهی در روزنامه رسمی و کثیرالانتشار روشن هستند. حداقل هزینه ثبت شرکت تعاونی در سال ۱۳۹۹ حدود ۱.۳۰۰.۰۰۰ تومان (سیزده میلیون ریال) تخمین زده می‌شود. این مبلغ با در نظر گرفتن کمترین سرمایه و کمترین تعداد اعضا محاسبه شده است.

اداره کل / اداره تعاون پس از انجام اقدامات اداره ثبت شرکتها و صدور آگهی تأسیس، نسبت به صدور پروانه تأسیس تعاونی اقدام خواهد نمود. در واقع بسیاری از تغییرات در شرکت تعاونی، نیازی به ثبت ندارند. تغییر در خط‌مشی‌های داخلی شرکت تعاونی، تغییر کارکنان، ساعت کاری شرکت، استخدام و تعدیل نیرو، تاسیس شعبات جدید و… برخی از تغییراتی هستند که لازم نیست فرآیند خاصی برای ثبت را طی کنند. الف) در شرکت تعاونی لازم نیست اعضای ثبت شرکت آن لزوما در سرمایه و سود سهم یکسانی داشته باشند بلکه این سرمایه و سود می تواند متفاوت باشد. مجامع عمومی فوق العاده می توانند ادغام شركتهای تعاونی را با یكدیگر تصویب نمایند. صورتجلسات مجامع عمومی فوق العاده تعاونی هایی كه با هم ادغام شده اسند به همراه مدارك مربوطه حداكثر ظرف مدت دو هفته جهت ثبت به اداره ثبت شركتها تسلیم شده و خلاصه تصمیمات نیز به اطلاع كلیه اعضا و بستانكاران می رسد (مستفاد از ماده ٥٣ ).

درآمدزایی از طریق اینترنت

ثبت شرکت تعاونی در واقع تلاش عده‌ای از افراد برای کاهش هزینه‌ها و تخصیص ارزان‌تر و ساده‌تر مایحتاج افراد و شرکا است. اما افرادی در زمینه ثبت انواع شرکت، از جمله شرکت های تعاونی، تجربه دارند.در نتیجه آن ها به سایرین، برای ثبت شرکت کمک می کنند. با راهنمایی مشاوران، ثبت کردن شرکت تعاونی در مسیر قانونی و درستی پیش می رود. مشاوران و متخصصان با اطلاع کامل از قوانین، در زمینه ثبت شرکت، از به وجود آمدن مشکل ها پیش بینی نشده در هنگام ثبت کردن کمپانی، جلوگیری می کنند. لازم به ذکر است که برای مقدار سرمایه تاسیس شرکت‌های تعاونی و ثبت آن، حداقلی در نظر گرفته شده ‌است. این میزان حداقلی سرمایه، برای شرکت‌های تعاونی عام و شرکت‌های تعاونی خاص، متفاوت است.

قرار دادن وسایل کار در اختیار کسانی که قادر به کارند ولی وسیله مورد نیاز خود را ندارند. هدف این ثبت معمولا بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی اعضای شرکت است و وسیله رسیدن به این هدف همکاری مساعی با رعایت قوانین آنها می باشد. پ- افتتاح حساب به نام «تعاونی در شرف تأسیس» در بانک توسعه تعاون و یا حسابی که توسط بانک توسعه تعاون در یکی از بانکها تعیین می گردد. برای ثبت شرکت تضامنی باید هزینه حق‌الوکاله، هزینه تعیین نام، هزینه تهیه پوشه و پاکت و هزینه حق الثبت بپردازید. منافع شرکت تضامنی به نسبت سهم میان شرکا تقسیم می‌شود مگر اینکه در شرکتنامه به شکل دیگری معین شده باشد.

ثبت شرکت مشاوره در کرج

لذا این هیات، یک نفر را از میان خود به عنوان نماینده تام الاختیار، به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی می کند. در این مقاله به تمامی نکات مهم و پر اهمیت در رابطه با ثبت شرکت تعاونی پرداختیم و نکاتی در رابطه با آن خدمت شما عرض کردیم اما توضیحات به صورت مختصر و مفید خدمت شما ارائه شد. به همین منظور در صورتی که قصد ثبت شرکت تعاونی خود را دارید و شرایط و قوانین را در این مقاله مطالعه کردید می توانید با متخصصین ثبت غدیر در تماس باشید تا نکات تکمیلی خدمت شما ارائه شود. متخصصین با تجربه ما می توانند بازه زمانی ثبت شرکت را تا حد قابل توجهی کاهش دهند. همانطور که قبلا نیز ذکر شد شما در ثبت شرکت تعاونی به دنبال کسب سود نیستید به همین جهت است که از پرداخت هزینه‌هایی همچون حق‌الثبت، تمبر سهام و مالیات بر درآمد معاف خواهید بود.