ثبت شرکت تعاونی صفر تا صد

قانون بخش تعاونی کشور، در تاسیس شرکت تعاونی جاری و ساری است. ♦ اداره شرکت تعاونی بر عهده هیات مدیره ای است که طبق قانون تجارت و قانون شرکت های تعاونی و اساسنامه شرکت انتخاب می گردد. شرکت های تعاونی بر پایه اصول تشکیل شرکت های سهامی خاص و عام یا بر طبق قوانینی که با رضایت و نظر شرکا تنظیم شده است، تشکیل می شوند.

  • شرکتهای تعاونی با بیش از 500 عضو و اتحادیه‌هایی که تعداد اعضاء تعاونیهای عضو آنها مجموعاً بیش از 2000 عضو باشد، «تعاونی بزرگ» محسوب می‌شوند.
  • شرط عضویت در شرکت تعاونی، خرید و پرداخت تمام بهای حداقل یک سهم می باشد.
  • سپس در دوره ای که وزارت تعاون در نظر میگیرد کلیه اعضا هیات مدیره شرکت میکنند سپس آزمون میدهند .
  • 7- حداقل تعداد اعضاء برای ثبت تعاونی و در دوران فعالیت تعاونی نمی تواند از 7 نفر کمتر تعیین شود .
  • ثبت شرکت تعاونی در واقع تلاش عده‌ای از افراد برای کاهش هزینه‌ها و تخصیص ارزان‌تر و ساده‌تر مایحتاج افراد و شرکا است.

برای ایجاد شرکت با مسئولیت محدود موسسین باید شرکتنامه و اساسنامه تنظیم کنند و باید حتما کل سرمایه شرکت همان ابتدا تادیه شود و شرکت در اداره ثبت شرکت‌ها ثبت شود. به منظور تایید اساسنامه و تعیین اعضا هیئت مدیره و صاحبین امضا مجاز، هیئت موسسین در قالب مجمع عمومی موسسین باید الزاما تشکیل شود. شرکت تعاونی کشاورزی عمدتا به صورت خاص ثبت می شود و باید کلیه اعضا از بین کشاورزان و جامعه مرتبط با کشاورزی یا منطقه مورد نظر باشند. با در نظر گرفتن این موضوع و همچنین قوانین و مقررات بخش تعاونی افراد حقیقی و اشخاص حقوقی غیر دولتی می توانند در عضویت شرکت های تعاونی باشند و این موضوع عمومیت دارد. بنابراین کلیه شرکت های دولتی و اشخاص حقوقی دولتی نمی توانند عضو شرکت های تعاونی از هر نوعی باشند.

صفر تا صد ثبت شرکت ها شامل مدارک، مراحل، هزینه و نحوه ثبت شرکت

و در نهایت با هدف کمک به نیازمندان که می تواند به شکل تعاونی های تولیدی و یا توزیعی تحقق بیابد. کارشناسان موسسه ثبتی حقوقی مستر ثبت جهت ثبت شرکت ، ارائه مشاوره و انجام امور ثبتی در خدمت شما هستند. حالا سوال پیش میاید .چون سایت ثبت نام شرکت تعاونی حداقل three روز هست باز نمیشود وپیغام به روز رسانی را نمایش میدهد . تعاونی خاص باید حداقل 10 میلیون ریال و تعاونی عام باید حداقل a hundred میلیون ریال سرمایه اولیه داشته باشد و 35 درصد از ان را در حساب بانکی خود حفظ کند. در ادامه به چگونگی مراحل تشکیل و ثبت یک شرکت تعاونی می‌پردازیم.

شرایط ثبت شرکت تعاونی :

دوره انتخاب مدیران در شرکت های تعاونی برای مدیران ( اعضای هیات مدیره ) و مدیر عامل شرکت حداکثر سه سال می باشد . برای ثبت شرکت نیاز است که حداقل 7 نفر متقاضی برای اعضای شرکت انتخاب کنید. شرکت تعاونی می‌تواند در قالب شرکت سهامی یا هر روشی که شرکا تعیین کنند؛ تشکیل و اداره شود. بدیهی است که نحوه ثبت و اداره این شرکت، نباید با قوانین و مقررات در تضاد باشد. هیات مؤسس هنگام تشکیل اولین مجمع عمومی عادی، برگه ورود به جلسه را از داوطلبان عضویت اخذ نموده و اسامی حاضرین را با امضای آنان تکمیل و پس از انتخاب هیئت رئیسه مجمع برای اعمال کنترل در اختیار آنان قرار می‌دهد. قبل از اقدام برای ثبت شرکت تعاونی با شرایط عضویت در این شرکتها آشنا میشویم.

مراحل تشکیل شرکت تعاونی

در این زمان وظیفه شرکت تعاونی شروع می شود، این شرکت باید بذر را به کشاورزان برساند. یعنی هنگامی که اعضاء آن برای سود مالی بیشتر دور هم جمع نشده اند. چه هدفی در سر دارند و منظور از رفاه بیشتر اعضاء دقیقا چه مواردی است. پیشنهاد می کنیم که ادامه مطالب را از دست ندهید و با ما همراه باشید، تا این موضوع را هم شرح دهیم.