ثبت شرکت سهامی خاص با 6 گام ساده + مراحل کامل، هزینه و مدارک

3- حداقل سرمایه مجاز شرکت سهامی خاص صد هزار تومان است که پرداخت نقدی ۳۵ درصد آن در زمان تاسیس شررکت و بعد از تایید نام شرکت الزامی است که باید توسط موسسین شرکت به یک حساب که نزد یک بانک افتتاح می گردد واریز گردد. هزینه ثبت یک شرکت سهامی خاص بستگی به این موضوع دارد که شما خودتان ان را انجام می دهید یا از خدمات مراکز و شرکت های حقوقی فعال در این زمینه استفاده می کنید. شرکت سهامی خاص چیست، برای ثبت چه شرایطی لازم است و چه مدارکی لازم دارد، برای ثبت شرکت سهامی خاص چقدر باید هزینه کرد چه ویژه گی هایی دارد تماما در اینجا پاسخ داده خواهد شد.

  • عدم ثبت شرکت نوعی تخلف است و اگر طولانی شود دردسرساز می شود.
  • کاربرد اصلی شرکت سهامی خاص زمانی است که شرکا مایل باشند کسب‌وکار شخصی خود را در حوزه‌های مختلف راه‌اندازی کنند و نیازی به جذب سرمایه زیاد از طریق فروش سهام نداشته باشند.
  • تشریفات لازم برای تشکیل شرکت سهامی خاص سه تفاوت عمده با تشریفات تشکیل شرکت سهامی عام دارد.
  • پس از تطبیق دادن آنها با قوانین و در صورت نبود کاستی اجازه انتشار آگهی ثبت شرکت صادر می‌شود.
  • بلافاصله بعد از ثبت، اطلاعات شرکت شما از طرف اداره ثبت شرکتها به صورت آنلاین و برخط به سازمان تامین اجتماعی و اداره مالیات ارسال می گردد.

زیرا از مزایای بسیاری همچون موارد زیر بهره مند خواهید شد. میزان سرمایه شرکت هرچقدر که باشد سهامداران باید 35 درصد مبلغ تعهد شده را به یک حساب بانکی واریز کنند. مسئولیت هر یک از سهامداران در قبال دیون و تعهدات شرکت به مبلغ اسمی سهام وی بستگی دارد. قبل یا بعد از نام شرکت باید حتما از عنوان ” سهامی خاص ” استفاده شود. سرمایه جمع شده حین ثبت را که حداقل باید ۳۵ درصد از سرمایه کل باشد به حساب بانکی شرکت سپرده می نمایید.

شرایط ثبت شرکت به صورت سهامی خاص

در این بخش از مقاله نیز به مراحل و روال ثبت شرکت سهامی خاص اشاره خواهیم کرد و توضیحات مختصری در رابطه با هرکدام از مراحل خدمت شما عزیزان ارائه خواهیم داد. اما از مزایای ثبت شرکت سهامی خاص می توان به سهولت در دریافت تسهیلات از بانکها ، اولویت داشتن در مناقصات و مزایدات ، سهولت در نقل و انتقال سهام ، و نظارت بر عملکرد سهامداران توسط هیئت رئیسه اشاره کرد. در ثبت شرکت سهامی خاص افراد ملزم به رعایت قوانین و تشریفات حقوقی بیشتری هستند مانند تمدید و معرفی یک ساله بازرسین و دو ساله اعضای هیئت مدیره. اظهارنامه ثبت شرکت سهامی خاص از اوراق بهادار و اسناد مهم شرکت است و مفاد آن از سوی موسسین شرکت و بر اساس ماده 7 لایحه اصلاحی قانون تجارت تنظیم می گردد.

نحوه استعلام بیمه و نسخه نویسی الکترونیک پزشک

بنابراین بازرگانان، تاجران، فعالان اقتصادی و کارآفرینان در رشته‌های گوناگون اعم از مهندسی، پزشکی، تولیدی و واردات و صادرات همواره به شرکت‌های سهامی خاص اقبالی گسترده نشان داده‌اند. نهادهای دولتی و خصوصی نیز اعتماد زیادی به این نوع از شرکت‌ها دارند. امکان دریافت انواع تسهیلات بانکی و شرکت در مناقصه‌ها و مزایده‌های بزرگ گواه همین اعتبار است.

نامی که انتخاب شده است روی برگ اظهارنامه نوشته می شود. سپس مسئولین اداره ثبت شرکت ها هم باید این نام را تایید کنند. در صورتی که همه مراحل قبلی به درستی انجام شود، نام انتخاب شده در واحد تعیین نام در دفتر مربوطه ثبت می شود. در میان انواع شرکت های تجاری قابل ثبت در قانون تجارت ایران ، شرکت سهامی خاص یکی از شرکت های رایج و پر مخاطب می باشد که افراد بسیاری نسبت به موضوع انتخابی شرکت و نوع فعالیت خود پس از تصمیم به ثبت یک شرکت این قالب را بر می گزینند. هزینه ثبت شرکت سهامی خاص در صفحه هزینه ثبت شرکت ذکر شده است که می توانید از طریق پیامک و بر طبق آخرین هزینه های سال 1400 جهت درج آگهی روزنامه رسمی و کثیرالانتشار از وب سایت ما به صورت کاملا آنلاین و بدون تماس با ما، استعلام نمایید.

اما به طور کلی تشکیل شرکت های سهامی هام به واسطه تشریفات طولانی ارزیابی می شود. دقت کنید که مواد اصلاحی قانون تجارت به واسطه امور ساده تری بررسی می شود. در این مدل شرکت ها مجمع عمومی وجود ندارد و معمولاً از نظر تعداد شرکا به نسبت شرکت سهامی عام کمتر هستند. برای این شرکت ها نیازی به صدور اعلامیه پذیره نویسی نیست اما نیاز است که در بدو امر 35 درصد از سرمایه در حساب مخصوص سپرده شود.

بازرس يا بازرسان در مقابل شركت و اشخاص ثالث نسبت به تخلفاتي كه در انجام وظايف خود مرتكب مي شوند. طبق قواعد عمومي مربوط به مسئوليت مدني مسئول جبران خسارت وارده خواهند بود. شرکا می توانند تا ۱۰ برابر سرمایه خود، از بانک تسهیلات دریافت نمایند. 14) بازرسین و اعضای هییت مدیره نباید با هم نسبت فامیلی داشته باشند. محجوریت و یا حکم ورشکستگی او صادر شود و یا مدت ماموریت او تمام شود. برای سرمایه ی غیر نقدی کارشناس رسمی وزارت دادگستری باید کتبا نظر دهد.

حداقل سرمایه اولیه شرکت سهامی خاص 1 میلیون ریال ( a hundred هزار تومان ) می باشد و این رقم بر اساس قانون تجارت تنظیم شده است که کمتر از آن مانع به ثبت رسیدن شرکت سهامی خاص خواهد شد . لازم به ذکر است بیشتر شدن سرمایه کامل اختیاری بوده و باید توجه داشت هرچه سرمایه شرکت سهامی خاص بیشتر باشد موجب بیشتر شدن اعتبار شرکت می شود. این مقاله آموزش و راهنمای گام به گام ثبت شرکت سهامی خاص در سال 1400 قبل از شروع مرحله ثبت آن تا مراحل ثبت نهایی این نوع شرکت می باشد. ما انتظار داریم پس از مطالعه کامل این مقاله شما با کلیات و جزئیات یک شرکت سهامی خاص آشنا شوید. مسیر تاسیس شرکت در ایران دارای پیچیدگی‌هایی است که بی‌توجهی به آنها ممکن است طی کردن آن را بسیار طولانی و دشوار کند. در ادامه فهرستی از مراحل ثبت شرکت سهامی خاص را آورده‌ایم که با دنبال کردن آنها می‌توانید به آسانی این روند قانونی را به طور کامل طی کنید.

کلیه حقوق محتوایی، طرح و ایده‌های این پورتال متعلق به تهران ثبت بوده و هرگونه کپی‌برداری از آن بدون ذکر منبع، موجب پیگرد قضایی خواهد بود. برای مطالعه در ثبت شرکت مورد تشکیل پرونده مالیاتی به مقاله ی آن مراجعه نمایید. اگر قبل از صدور حکم، تصمیمات شرکت مرتفع شده باشد دادگاه قرار سقوط بطلان را اعلام خواهد نمود.