ثبت علائم تجاری شامل چه مواردی است؟

از سوی دیگر توجه کنید که نام انتخابی شما خوش‌آهنگ بوده و در سایر گویش‌ها و لهجه‌ها، معنای بد، زشت، نامتعارف و یا منفی نداشته باشد. کارشناسان متخصص ما با استعلام برند صحیح، درصد موفقیت در خواستی شما را اعلام می نمایند. در واقع با استعلام برند، نام مورد نظر شما به صورت تخصصی در میان تمام نام های ثبت شده برای طبقه یا طبقات درخواستی بررسی می شود تا اگر عین یا مشابه آن قبلاً در همان طبقات به ثبت رسیده باشد، قبل از ارسال اظهارنامه، نام را تغییر دهید و از اتلاف وقت و هزینه بیهوده جلوگیری به عمل آید.

  • به طور کلی برند یا نام تجاری به دو صورت لاتین و غیر لاتین استفاده می شود.
  • در صورتی که مالک برند مقیم خارج از کشور بوده و بخواهد نام تجاری خود را به زبان فارسی یا لاتین ثبت نماید، می تواند شخصی را بعنوان نماینده قانونی خود انتخاب کرده و به او برای انجام تمام امور ثبتی برند خود (مانند تکمیل فرم اظهارنامه) وکالت دهد.
  • برند به دو صورت حقیقی و حقوقی به ثبت می‌رسد که برای هر یک مدارک متفاوتی مورد نیاز است.
  • به شما پیشنهاد می کنیم که برای ثبت علامت خود از مشاوران و موسسه های حقوقی فعال در این زمینه کمک بگیرید تا مسیر ثبت نشان برای شما هموار باشد.

بنا بر این پس از طراحی یک علامت تجاری موفق با مفاهیم مورد نظر شما و انجام بازاریابی و ترغیب مشتریان برای مراجعه به شما ریال در این مرحله شما باید آن مفهوم و حس را به مشتری خود هدیه دهید. از پارامتر های مختلف استفاده کرده و کیفیت را بالا برده باشید ، کمیت مناسب باشد ، برای مشتری لذت استفاده داشته باشد و خوشی را تجربه کند. اگر توانستید این مفاهیم را به تجربه مشتری تبدیل کنید مطمئن باشید مشتری خودش می شود بازار یاب شما و به تمامی هم صنفان و درخواست کنندگان شما را معرفی می نماید. اگر مدارک شما کامل بوده و نام خود را با دقت و پس از استعلام، انتخاب کرده باشید، این مرحله به‌سادگی انجام خواهد شد. در این مرحله اظهارنامه شما توسط کارشناسان و البته رئیس اداره علائم تجاری بررسی شده و در صورت کامل بودن مدارک و تایید آن، پیامک تایید ثبت علامت تجاری به شما ارسال خواهد شد. بعد از اینکه مراحل استعلام و ارائه مدارک انجام گرفت، باید به سایت مالکیت فکری و معنوی رجوع کنید، ثبت‌نام اولیه خود را انجام دهید و اظهارنامه خود را به ثبت برسانید.

انحلال شرکت

از شرایط لازم برای ثبت برند و علامت های تجاری از راه ثبت در کشور مبدا انجام داد . از موارد دیگر در مورد ثبت برند خارج کشور و نیز کشور های همسایه که راه ارتباط با کشور های دیگر برای تجار است می تواند راهی مفید برای ثبت برند بین المللی باشد. ثبت اظهارنامه مهم‌ترین و اصلی‌ترین مرحله در ثبت برند و علامت تجاری است.

چاپ آگهی تقاضای ثبت در روزنامه رسمی

اما انتخاب نام برند شاید ساده نباشد؛ چرا که طبق مصوبه ‌های قانونی نام برند تجاری باید دارای یک سری ویژگی ‌هایی باشد و از قوانینی تبعیت کند. اینکه برای کسب و کار چه نامی به عنوان برند تجاری انتخاب شود؛ در ادامه مطرح شده است. مدارک لازم جهت ثبت برند تجاری اشخاص حقیقی و حقوقی بایکدیگر متفاوت است.برای شخص حقیقی تمامی مدارک باید به نام شخص حقیقی و در خصوص فعالیت شغلی مورد نظر باشد. به موجب قانون، ثبت علائم تجاری اختیاری است ، مگر در مواردی که دولت آن را اجباری نماید.دوره ی حمایت از علامت تجاری ده سال است که می توان آن را به دفعات نامحدود با پرداخت هزینه های پیش بینی شده در مقررات تمدید نمود. هنگامی که یک برند ثبت می گردد ، منجر می شود نام و نشانی که برای محصول برنامه ریزی شده ، به سلامت به کار بسته شود و از آسیب ها محفوظ بماند.

نام برند و علامت تجاری باید دارای شناسه ساده باشد تا بتوان به راحتی آن را تبلیغ و شناسایی کرد. عین علامتی باشد که قبلا به نام مالک دیگری ثبت شده و یا تاریخ تقاضای آن مقدم یا دارای حق تقدم برای همان کالا و خدمات و یا برای کالا و خدماتی است که به لحاظ ارتباط و شباهت موجب فریب گردد. هنگامی که محصولات دارای برند می شوند دیگر امکان شناخت آنها بسیار راحت میشود و به همین خاطر نیز تولید کنندگان میتوانند بسیار راحت تر از گذشته محصولات خود را به مشتریان خود معرفی کنند و آنها را از مزایا تولیدات خود مطلع کنند.

اگر پروژه شما گونه از نوآوری را معرفی کند، کارتان آسان­تر خواهد بود. [newline]شما در راهی که قدم گذاشتید که اولین هستید و در حالت عادی هم ورودتان سروصدا خواهد کرد. خیر، شما می توانید برند خود را هم بصورت شخصی (حقیقی) و یا شرکتی (حقوقی) ثبت کنید و در هر دو صورت شما، شماره ثبت مخصوص به خود را دریافت می کنید. ما در اینجا به آموزش گام به گام ثبت برند و آموزش تصویری ثبت برند اشاره کردیم.

سامانه به‌صورت اتوماتیک، نوع و عنوان مدرک درخواستی را به شما اعلام می‌کند و تنها کافی است با پیروی از الزامات آن، نسبت به تهیه و بارگزاری آن‌ها اقدام کنید. در مرحله‌ی بعدی اگر تمایل داشته باشید، می‌توانید یک نماینده‌ی قانونی برای شرکت معرفی ثبت شرکت در تهران کنید. اگر مالک یا مالکین، اشخاص حقیقی باشند، نیاز به معرفی نماینده‌ی قانونی نیست. البته آن‌ها در صورت تمایل می‌توانند یک وکیل را به‌عنوان نماینده معرفی کنند. حتی دفاتر حقوقی را نیز می‌توان به‌عنوان نماینده‌ی قانونی در این مرحله معرفی کرد.

اظهارنامه ثبت علامت تجاری

علامت یا نام تجاری که عینا یا به شکلی گمراه کننده مشابه یا ترجمه علامت یا نام تجاری برای همان نوع کالا ، خددمات و طبقه ، اما متعلق به موسسه یا فرد دیگری باشد. پس یکی از مهمترین وظایف هر شرکت پیدا کردن راه برای جلب توجه و وفاداری مشتری است. از جمله خصوصیات یک برند معروف می توان به جذابیت ،الهام بخش بودن،تک بودن،تناسب،جایگاه و…… اشاره کرد. در بیشتر موارد خیر، تنها در موارد خاص که حتما در طبقات مشترک نباشند و نوع فعالیت تفاوت زیادی با هم داشته باشند ممکن است امکان اینکه برند مشابه هم ثبت شود وجود دارد. کارشناسان ثبتینو با بهره گیری از تجربه و دانش لازم و نیز اطلاع کامل از همه قوانین مربوطه ، در این زمینه و دیگر زمینه های مشابه همراه شما هستند.