راهنمای قدم به قدم انتخاب اسم برند

با در نظر گرفتن امتیازات، انتخاب نام برند خیلی راحت‌تر می‌شود. جواب این سوال را نمی‌توان در یکی دو جمله و حتی یک پاراگراف توضیح داد. مثلا اسمی که به راحتی به ذهن سپرده شود، حس خاصی در ذهن مخاطب برانگیزد یا الهام‌بخش یک فرد یا موضوع باشد. برای ساخت برند زیبا ، جذاب و متفاوت برای ثبت تغییرات شرکت محصولات و خدمات خود می‌توانید از مشاوره حرفه‌ ای برند ما استفاده نمایید و یا از مطالب متفاوت سایت ما بهره ببرید تا در مسیر ساخت نام برند گام‌های منطقی و صحیح بردارید. در نهایت یک نماینده برای برگزاری این جلسه و مدیریت آن انتخاب کنید که دارای شخصیت و زمینه فکری قوی باشد.

  • نام‌های کوتاه تند و تیز هستند و خیلی راحت به ذهن سپرده می‌شوند.
  • انتخاب اسم برند مختصر موجب می‌شود مشتریان آن را به راحتی یاد کنند و به ذهن بسپارند.
  • نام ­های برگرفته از طبیعت میتوانند به متمایز شدن نامبرند شما از رقبایتان کمک کنند و پیام برندتان را به سادگی به مصرف ­کنندگان منتقل نمایند.
  • در زمان استفاده از این کلید ما بهتر است که بتوانیم از پتانسیل کاری که محصول یا خدماتمان انجام می‌دهد ارتباطی مستقیم با اسم برند بگیریم.
  • همانطور که در موارد فوق الذکر هم به آن اشاره نمودیم به هر علامتی اعم از اسم، رنگ، حرف، شکل، رقم، حرف که سبب متفاوت شدن کالا و خدمات تولید شده توسط یک شرکت و یا تولیدکننده دیگر می شود برند گفته می شود.

شما در این موتور جستجو می‌توانید کلیدواژه انتخابی خود را وارد نموده و با انتخاب‌های قابل ثبت دامین خود مواجه شوید. انواع و اقسام دامنه‌ها از دات‌کام گرفته تا دات‌اورگ، دات‌کو و تغییراتی که خود سایت برای شما انجام می‌دهد را نشان می‌دهد. سپس در مرحله بعدی این 5 خط را به یک خط کاهش داده و در صورت امکان تنها در سه کلمه، مهم‌ترین کلیدواژه‌های کسب و کار خود را مشخص نمایید. ضمناً ما در پروژه دیگری که چند سال پیش داشتیم برای مدرسه کسب وکاری در استان فارس نام حرف‌عددی 30 حامی را انتخاب کرده و ساختیم. به این صورت توانستیم با کمترین مشکلی دامنه‌های اینترنتی موجود را کسب کنیم. این نام برند از ترکیب آی به معنی اینترنت و کشت که یکی از کلیدواژه‌های اصلی این کسب و کار بود به دست آمد، کوتاه، خوش آوا و بسیار در خاطرمان بود.

اسم و لوگوی این برند در لحظه شکل یک سیب را به مخاطب یادآوری می‌کند. این کار کمک می‌کند تا برند شما در ذهن مخاطب یک تصویر کاملا مشخص و واضح داشته باشد. کمپانی‌های ثبت برند ردبول، حلواشکری عقاب و جگوار نیز از این شیوه‌ی نام‌گذاری بصری استفاده کرده‌اند. این ترکیب یکی از بهترین اسم‌های مخفف شده ایرانی در سال‌های اخیر است.

نمونه اسم شرکت و نحوه ساخت نام شرکتها

هرچند ممکن است ترجمه‌ی اسامی پیشنهادی‌شان به زبان فارسی خیلی دلچسب نباشد. در نظر داشته باشید که پیدا کردن اسم مناسب برند کاری چندان آسانی نیست و می‌بایست صبر و حوصله‌ی زیادی به‌خرج دهید. بسیاری از شرکت در طول مدت زمانی حدود ۶ ماه بیش‌از ۳۰۰۰ اسم مختلف را بررسی می‌کنند. در نظر داشته باشید اسم انتخابی‌ شما نباید حساسیت قشر خاصی از مردم جامعه را برانگیزد. برای مثال اگر اسم برندتان را اسم یک تیم فوتبال بگذارید ممکن است طرفداران تیم رقیب‌تان به‌خاطر تعصبی که روی تیم‌شان دارند از شما خرید نکنند.

اسم خوب برای برند

برخی از کلمات را می‌توان در اسم شرکت استفاده کرد اما باید بدانید آن‌ها جز سیلاب‌ها شمرده نمی‌شوند و در انتخاب نام شرکت باید از سه سیلاب دیگر نیز استفاده شود. این کلمات شامل صفاتی مانند بهتر،‌ برتر،‌ نیک،‌ خوب و… و همچنین نام شهرها، اعداد و رنگ‌ها و کلماتی که موضوع فعالیت را شرح می‌دهند مانند بازرگانی، تجاری، خدماتی، ساختمانی، تولیدی و… می‌شوند. همچنین ما به مشتریان برندیک، تضمین رضایت و کیفیت کار خود را می‌دهیم. چرا که هدف نوآوری و تغییر سبک قدیمی تبلیغاتی را در سر می‌پرورانیم. کسب و کار علاوه بر مزایا و خدماتی که ارائه می‌دهد و خود را به مشتریان ثابت می‌کند، نیازمند یک برند برای اشغال ذهن بازار هدف نیز می‌باشد.

نمونه­ اسم شرکت برای انتخاب نام شرکت

مردم معمولاً عاشق اسم کافی‌شاپ‌های زیبا و منحصر به فرد می‌شوند. بنابراین برای کافی‌شاپ خود به یک اسم جذاب و منحصر به فرد نیاز دارید. مسلماً وقتی‌که در جمعی حاضر می‌شویم، اسم ما و ظاهرمان اولین چیزیست ثبت شرکت در تهران که روی بقیه تاثیر می‌گذارد و به احساسات و طرز فکرشان نسبت به ما جهت می‌دهد. حالا اگر همین نظریه اسم افراد را به اسامی برندها هم تعمیم بدهیم متوجه می‌شویم که اسم برند هم دقیقاً مشابه نام افراد است.

یعنی اگر شخصی با سوء استفاده از نام یک شرکت تجاری مثلاً با تولید محصول مشابه و وارد آوردن خسارت به شهرت و اعتبار شرکت اصلی، مجبور به پرداخت خسارت مادی و ضرر معنوی به شرکت ثبت شده است. یکی از نام های تقریباً پیچیده با لوگوی عجیب و غریب می باشد که رتبه 64 را در بین a hundred برند برتر دنیا دارا می باشد و درآمدی برابر با 19 میلیارد دلار را دارا می باشد. البته استارباکس نام شخصیت پری دریایی در رمان موبی دیک، نهنگ سفید می باشد که این نام در کنار لوگوی پری دریایی نیز بی تاثیر در موفقیت و به یاد ماندن نام این شرکت نمی باشد. خوشحال می‌شویم داستان ساخت برندتان را برایمان بفرستید، تا برای کسانی که تازه می‌خواهند نام برند خود را انتخاب نمایند دید روشن‌تری نسبت به موضوع پیدا کنند. از شهرت و محبوبیت اشخاص تاریخی و افرادی که شهرت جهانی دارند نهایت استفاده را ببرید.

اسامی گلها برندی خاص و لوکس برای کسب و کار شما

با توجه به نوع شرکت استفاده از اسامی ترکیبی، اسم مناطق شهری یا اسم مشاهیر و … به شما پیشنهاد می شود. از دل این یک خط دو تا سه کلمه اصلی یا کلیدواژه پیدا کنید که تا حد امکان جوهره برند شما باشند. به طور مثال برای کسب کار شما، لذت، سلامت، چشیدن، سریع و…..

مؤسسات غیرتجاری و شرکت­‌های تعاونی از پرداخت هزینۀ تعیین نام معاف هستند. پیشنهاد اسامی و عناوینی که به تشکیلات دولتی و کشوری اختصاص دارد، از طرف متقاضیان پذیرفته نمی‌­شود. کلمات کلیدی مرتبط با محصول یا خدمات خود به ترتیب یادداشت کنند. آنچه می خواهید مشتریان شما هنگام استفاده از محصول یا خدمات شما احساس کنند را بر روی کاغذ بیاورند. و دهها سوال دیگه که در مورد نام این برندها و هر برندی که هر روز با آنها مواجه می شیم، می تونیم مطرح کنیم و به ایده های بهتری برسیم.

طبیعی است که اگر فردی حرفه‌ای باشیم هیچ‌گاه در مرحله نخست سراغ انتخاب این نام‌ها نمی‌رویم. اما گاهی شاید به دلیل شلوغی طبقه کسب‌وکاری یا گسترده در نظر گرفتن آینده کسب وکارمان به نامی خنثی تن در بدهیم. آن‌ها در کارخانه بازمانده از آقای کنث وود فقط غذاساز و همزن تولید می‌کنند و محصولاتی مثل یخچال فریزر، اسپیلیت و ماشین لباس‌شویی همگی تولید دیگر شرکت‌ها هستند که فقط تحت نام برند کنوود عرضه می‌شوند.

اسم برند باید به سادگی تلفظ و نوشته شود، از همه مهم تر بتوان آن اسم را تصاحب کرد و انتخاب آن نام کمترین مشکل را در آینده برای شما به همراه داشته باشد. در انتخاب نام تجاری جدید 5 تا 10 سال آینده را در نظر بگیرید و نامی انتخاب کنید که با پرتفولیو محصولات فعلی و همچنین محصولاتی که در آینده وارد بازار خواهید کرد همخوانی داشته باشد. البته شما متقاضیان انتخاب اسم خاص برای برند و علامت تجاری می توانید در لغتنامه نیز اسم مورد نظر خود را بر طبق قوانین و مندرجات اداره ثبت انتخاب کنید . اما نمی توان اسامی انتخابی در لغتنامه را جزو موارد خاص به حساب آورد .