راهنمای کامل انتخاب اسم برند نام تجاری و انتخاب اسم شرکت

نام تجاری لندکروزر به معنی سرزمین نورد و نام تجاری شامپو هد اند شولدرز نیز از این کلید استفاده نموده‌اند. چهارمین الگویی که می‌‌توانیم پیشنهاد بدهیم الگوی نام‌ های تجاری مرتبط با کالا یا خدمات است. سومین الگوی پیشنهادی ما استفاده از نام‌های ثبت شرکت در تهران شخصیتی است که اغلب از نام‌ حیوانات استفاده شده است. چند تا از بارزترین مثال‌هایی که در مقالات قبلی هم به آن‌ها اشاره کرده‌ایم شامل موارد زیر هستند. این کلمات اگر هوشمندانه انتخاب شوند می‌توانند نشان از ذکاوت مالک یک نام تجاری باشند.

سال‌های سال است که برند کنوود که میراث آقای کنث وود انگلیسی بوده یکی از زیر مجموعه‌های برند ایتالیایی دلونگی شده است. ارزش دارایی‌های کوکاکولا در سال ۲۰۱۸ میلادی برابر ۸۳ میلیارد دلار بوده در حالی که در همان سال ارزش فقط اسم برند آن ۶۶ میلیارد دلار برآورد شده است! یعنی در کمال ناباوری ارزش برند کوکاکولا معادل با ۸۰ درصد تمام دارایی‌های آن است. انجام دهید ، پس حتی در ثبت برند نیاز به وکیل ندارید ، مگر آنکه نام برند خاصی باشد که نیاز به حضور یک وکیل داشته باشید. یکی دیگر از ضعف‌ها این نوع از انتخاب نام برند این است که اگر قصد فروش شرکت را داشته باشید، نام شما همراه شرکت خواهد بود. نام برند باید دارای یک ریتم باشد و در نوشتن در متن ، لوگو یا ایمیل زیبا به نظر آید.

  • خب بعد از گذر از همه این مراحل رسیدیم به بحث مهم ثبت برند.
  • استفاده از سایت مشروط بر قبول توافق‌نامه کاربری و حفظ حریم شخصی است.
  • از تلاش‌هاش شبانه روزی مدیران گرفته تا انتخاب صحیح یک اسم برای آن برند و یا شرکت.
  • هنگامی که صحبت از موفقیت یک شرکت یا برند می‌شود قطعا موضوعات ریز و درشت زیادی باعث این موفقیت شده است.
  • اسامی خاص برای برند باید توانایی جذب افراد و شناخت معتبر داشته باشد موسسین حقوقی در حال تلاش برای انتخاب اسم برند شرکت خود هستید.

این موارد بسیار خاطره انگیز هستند و دیگران تمایل دارند تا آن را به اشتراک بگذارند. به هنگام انتخاب یک نام خاص برای برند بهتر است به کلماتی که در زندگی روزمره از آن استفاده می کنید، توجه کنید. مایکل رادر در این زمینه می گوید که شما باید بر روی واژه هایی که با تجربیات حسی خاصی مرتبط هستند، متمرکز شوید مثل دل انگیز بودن، قدرت، توانایی و احساسی بودن. تمامی این ها مواردی هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند.

راهنمای انتخاب اسم شرکتهای تجاری

دماوند، کوهی که چشمه‌های آب معدنی فراوان دارد و نام تجاری قدرتمندی برای تولیدات آب آشامیدنی شده است. آبعلی که با دوغ‌های معروفش از نامی جغرافیایی بهره برده است. نام تجاری شامپوی معروف هِد اند شولدرز به معنی سر و شانه‌ها بر اساس ارتباط با محصول انتخاب شده و برای دو دهه لقب پرفروش‌ترین شامپو در دنیا را تصاحب کرده بود.

اسامی خاص برای برندسازی

اگر محدودیت قانونی ندارید، به معانی نام انتخابی خود به زبانی دیگر که نام­ گذاری را خاص، به یاد ماندنی و جذاب می کند، فکر کنید. مانند نام برند “می ماس ” که نام یکی از قمرهای سیاره کیوان بوده و در عین حال هم آوا با ” ثبت برند ماست “به عنوان یکی از محصولات این شرکت نیز می باشد. ما در این بسته آموزشی به شما کمک خواهیم کرد تا به صورت گام به گام و طبق اصول نام گذاری برند و استراتژی های کسب وکار خود، یک نام مناسب برای برندتان انتخاب نمایید.

سعی کنید از اسم های خاص که کمتر به ذهن کسی میرسه استفاده کنید. اگه همین چند تا مورد توی مقاله روداشت بنظرم انتخاب کن یکیش رو. من نظرم اینه چون اسم خودت فارسی هست بهتره با یه کلمه فارسی ترکیب بشه. بد نیست این را هم بدانید که 55 درصد از مخاطبان در 15 ثانیه اول ورود، صفحه سایت را ترک می‌کنند.

اگه پیجتون تازه غیرفعال شده باشه، همون یوزرنیم رو قبول نمیکنه. خدمات را به درستی و به موقع ارائه بدهید و اعتماد سازی را در اولویت قرار دهید. سروش مودب، دبیر کانون دانش آموختگان کارآفرینی دانشگاه تهران (۶ اردیبهشت ۱۴۰۰). پیشنهاد شده است که در زبان فارسی به جای برند از واژه نمانام استفاده گردد.

هنگام انتخاب نام شرکت دقت کنید نام­هایی که اختصاص به تشکیلات دولتی و کشوری دارند قابل قبول نیستند. ماشین های آهو بیابان و سیمرغ که در ایران تولید می شدند که تولید شرکت پارس خودرو بودند. برخی نام های تجاری هستند که مانند پوما کوتاه و ساده نبوده اما بسیار موفق هستند. البته می توان آن ها را به عنوان استثنا بیام کرد زیرا بیشتر برندهای موفق نام های کوتاه اما پر معنی دارند. اگر تا این‌جای کار مشکلات قانونی را حل کرده‌اید می‌توانید سرغ مرحله‌ی تست نام برند بروید.

در صورتی که برای انتخاب اسم مشکلی داشتید می توانید با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید که شما را راهنمایی کنند. اگر از مشتریان ثبتاد هستید انتخاب اسم برند بصورت رایگان برای شما انجام خواهد شد. اکثر مراجعین که فقط نام شرکت را می دانند به قسمت تعیین نام مراجعه نموده و با توجه به اسم شرکت شماره ثبت تغییرات ثبت آنها از دفاتر موجود استخراج و به آنها داده می شود. برندسازی و ثبت برند یکی از بخش‌های مهم کسب و کار شما است. اگر به این موضوع اهمیت دهید، حرفه‌ای‌تر به نظر می‌رسید و خیلی سریع‌تر و راحت‌تر می‌توانید رشد کنید. به خصوص اگر نامی مناسب با لوگویی زیبا و به یاد ماندنی انتخاب و طراحی کنید.

این سه عامل تمام اهداف شرکت شما را به تصویر می‌کشند و هر کاری که قصد انجام آن را دارید تحت تأثیر قرار می‌دهند (از جمله انتخاب اسم برند). هنگامی که به هویت بنیادین برندتان پی بردید، نوبت این است که رقبا را تجزیه‌ و تحلیل کرده و بفهمید نقاط اشتراک و تمایز شما نسبت به سایرین چیست؟ تفاوت شما با رقبایتان می‌تواند برای انتخاب اسم برند به دردتان بخورد. در هنگام انتخاب اسم توجه و احساس طرف مقابل را در نظر بگیرید و با یک برنامه ذهنی از مفاهیم اسمی مربوطه به کسب و کار خود، شروع کنید. این نام ها برای پیشنهاد برای ثبت برند و ثبت شرکت هم به کار میرود که نیاز به کارت بازرگانی در ثبت برند ندارند . همچنین برای ثبت برند لباس به صورت تخصصی میتوانید با مشاوران مجموعه تماس بگیرید. اسم انتخاب شده برای برند باید از قبل توسط شخصی دیگر به ثبت نرسیده باشد .

کار آفرینی سازمانی چیست ؟

از عکس پروفایل اکانت گرفته تا محتوا هایی که در آن استفاده میکنید. برای مثال اگر حوزه کاری شما در مورد فروش موبایل باشد میتوانید در کنار اسم فروشگاه خود از پسوند هایی مانند apple، samsung استفاده کنید. البته میتوانید در کنار استفاده از نام مربوط به شغل و موضوع پیج از نام فروشگاه خود نیز استفاده کنید.

نمونه اسامی شرکت و برند

اما نام دیگری که به شما معرفی می‌نماییم، نام برند آی‌کشت است. این اسم سازمانی است که چندی پیش برای تغییر اسم برند قدیمی‌ خودش به ما یعنی مجموعه هزار مدیر مراجعه نمود. اکساب، برند خاص و متفاوت آب آشامیدنی که نامش را از ترکیب اکسیژن و آب به دست آورده است. این برند در محصولات خودش اکسیژنی تا 20 برابر میزان استاندارد دارد که کیفیت زندگی صرف‌کننده را بالاتر می‌برد. به همین صورت برایان تریسی مدرس موفقیت نیز روی سایت فروشگاهی و آموزشی خودش از نام و فامیل شخصی خود بهره برده است. هاکوپیان برند درجه یک کت و شلوار و لباس مردانه نیز از فامیلی خود بهره برده است.

این جستجو می تواند در ظهور ایده های جدید و انتخاب اسم شرکت مناسب مؤثر باشد. مهمترین بخش و حتی حساس ترین مرحله برای راه اندازی یک شرکت، انتخاب اسم شرکت است. ممکن است بخش بی اهمیت و یا آسانی به نظر بیاید اما اگر بدانید که نام شرکت تا چه اندازه می تواند بر روی آینده شغلی شما و موفقیتتان در آینده اثرگذار باشد. می توانید اهمیت این مرحله از کسب و کار خود را بهتر درک کنید.