قوانین انتخاب اسم شرکت در سال 1400

اسم شرکت مستلزم اطلاعات زیاد درباره آن و دقت و زمان لازم می باشد باید در اسم شرکت بسیار دقت کنید تا بعد از ثبت شرکت مجبور به تغییر اسم شرکت نشوید. مخصوصا که امروزه به دلیل زیاد شدن شرکت ها انتخاب اسم شرکت مناسب برای آنها بیش از پیش سخت شده و پر از نکات ریز و درشتی است که می تواند در انتخابمان، تأثیر گذار باشد. گروه کارشناسی ثبت آراز در این نوشته اطلاعات دقیق و جامعی را در اختیار شما عزیزان با استناد بر دستورالعمل ها و قوانین قرار داد. مجتمع ثبتی و حقوقی آراز ثبت با دارا بودن دپارتمان های تخصصی در زمینه خدمات ثبت شرک و ثبت برند آماده ارائه خدمات کاملا تخصصی به شما عزیزان می باشد. در صورت وجود هرگونه سوال و یا نیاز به اطلاعات دقیق تر درباره فعالیت شرکت و سازمان خود با کارشناسان ثبت آراز در ارتباط باشید. از این که وقت خود را در اختیار ما قرار دادید تشکر می کنیم و امیدوارم که مطالب ارائه شده برای شما مفید بوده باشد.

  • با سلام لطفاً ی اسم شیک و خاص به برای فروشگاه اینترنتی میخواستم ممنون میشم راهنماییم کنید.
  • من اسم پیشروان حق رو انتخاب کردم اما شریکم اون رو قبول نداره..
  • برای انتخاب بهترین نام برای شرکت خود به صورت تخصصی و در کم ترین زمان تنها کافی است با شماره تماس های موسسه ثبت نوول تماس بگیرید تا در کم ترین زمان امور ثبت شرکت و انتخاب بهترین نام برای شرکت از طریق ایده برای اسم شرکت مناسب برای شما گزینش شود .

قبل از ارائه نام انتخابی در سایت اداره ثبت شرکت ها باید از ثبت قبلی این نام در اداره اطمینان حاصل کرده که امور ثبتی شما دچار مشکل نشود که مجبور به پرداخت هزینه های حقوقی بیشتر نگردد. یک نام خوب باید منحصر به ‌فرد بوده و به ‌آسانی به خاطر سپرده شود و موجب سودآوری در آینده شود. در زمان ثبت یک شرکت بازرگانی به جهت تایید نام انتخابی از سوی شما در زمینه فعالیتتان باید اقدام کنید . مدیران موفق به آینده کاری خود می اندیشند و اسامی خاص و تکی را برای شرکت خود انتخاب کرده که باعث پیشرفت هرچه بیشتر شرکت و مطرح شدن آن ها بین اشخاص در جامعه شود.

برخی از کلمات ممکن است در گویش و یا لهجه‌های دیگر معنای متفاوتی داشته باشد. البته این مساله بیشتر زمانی مهم می‌شود که بخواهید در سطح بین‌المللی نام خود را ثبت کنید. اگر نام بومی یا یک محل جغرافیایی در اسم شرکت استفاده می‌شود باید حتما مستندات و مدارک موردنیاز ارائه شود. اما برای انتخاب نام برد یا علامت تجاری ( در شرایطی خاص ) می توان اینکار رو انجام داد . برای انتخاب نام شرکت باید از اسامی بهصورت کامل استفاده کرد و مخفف و یا به قول خودتون سرواژه قابل قبول نیست . بنابراین با انتخاب نام مناسب و با در نظر داشتن ضوابط با مناسب ترین اسم برای حرفتون شما را همراهی خواهیم کرد .

مراحل ثبت نام و علامت تجاری نام شرکت شما

دستورالعمل تعیین نام شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری مرجع رسمی انتخاب اسم شرکت‌ها در ایران است. این دستورالعمل را اداره تعیین نام اشخاص حقوقی و ثبت تجاری تدوین کرده است. تکراری ثبت شرکت در تهران بودن یک اسم یعنی عین آن قبلا ثبت شده است.، چه آن اسم یک سیلاب باشد یا بیشتر. به عنوان مثال اگر برای شرکتی اسم “رایا” ثبت شده باشد، شخص دیگر نمی‌تواند آن را انتخاب کند.

هر شرکت باید بنا به تجویز مفاد اساسنامه متناسب با نحوه تشکیل، نوع سرمایه و موضوع فعالیت خود نامی تعیین کند تا بواسطه آن فعالیت و عملکرد خود را از دیگران تفکیک و متمایز نماید. سلام وقتتون بخیر .اسم برای شرکت خدماتی و رنگ امیزی ساختمون می خواستم.دومورد دیدم چون معنی اسامی به تمیزی مربوط میشد انتخاب کردم.ممنون میشم راهنماییم کنید که این اسامی مناسب هستن یانه . اسم شرکت و برند به دلیل خاص بودن باید کاملاً تخصصی انجام شود از این رو لیست نمونه اسامی قابل ثبت را می توانید از راه مشاوره آنلاین و تخصصی کارشناسان حقوقی ایلیا دریافت کنید. در مقاله مربوط به اسامی خاص نیز می توانید نمونه اسامی خلاقانه را مشاهده کرده و از این راه نامی مناسب برای شرکت و برند خود برگزینید. انتخاب اسم شرکت یکی از مهمترین مراحل در ثبت شرکت و تاسیس یک کسب و کار است، نام انتخابی نقش بسیار مهمی در تجارت خواهد داشت.

اسم شرکت برای ثبت

اسم باید انتقال دهنده تجربه، ارزش، وجه تمایز محصولات و خدمات باشد. همچنین میتوانید صفحه لیست اسامی خاص برای انتخاب اسم برند را برای دیدن نامهای اصیل و خاص بیشتر ، دنبال کنید. دوستان بسیاری با مجموعه ما تماس می‌گیرند و تقاضای مشاوره برای ساخت نام شرکت یا به عبارتی پیشنهاد اسم شرکت دارند. همان طور که شخص حقیقی دارای نام می باشد شخص حقوقی هم باید دارای اسم باشد اسم شرکت یکی از مقوله های مهم ثبت شرکت است اسم شرکت در آینده شرکت تاثیر بسیار زیادی دارد ممکن است شرکت را به بالا بکشاند و یا شرکت را به پایین بکشاند و در نهایت ورشکست شود. اسم شرکت نباید از اسامی افراد معروف و دارای شهرتی مانند دانشمندان را شامل شود . بهتر است حتی الامکان از اسم های اصیل ایرانی برای شرکت استفاده شود.

اسم های اصیل ایرانی برای شرکت

شرکتی به عنوان شرکت اینترنتی وجود ندارد و می بایست بین مسئولیت محدود و سهامی خاص یکی را انتخاب و اقدام به ثبت آن نمایید. یعنی اگر قبلاً شرکتی به نام “ابتکار” ثبت شده باشد دیگر کسی نمی‌تواند شرکتی را با همین نام ثبت کند. و باید اسم شرکتخود را به شکلی پشنهاد دهد تمایز آشکار و مشخصی با اسم شرکت قبلی داشته باشد مثلاً اگرشرکتی با نام “ابتکار پویا” ثبت شده باشد نه تنها نمی‌توان شرکت جدیدی با همین نام ثبت کرد، بلکه ثبت شرکتی با نام “پویا ابتکار” هم مجاز نیست. همچنین تمایز اسم شرکتها باید در کلمات خاص باشند و افزودن کلماتی مثل نوین ، گستر ، تک و امثال اینها به اسم شرکت نمی‌تواند وجه تمایز اسم یک شرکت از سایر شرکتها باشد. مثلاً اگر شرکتی با نام “ابتکار پویا” ثبت شده باشد، ثبت شرکتی با نام”نوین ابتکار پویا” یا “ابتکارگستر پویا” مجاز نخواهد بود.

یک نام خوب باید منحصربه‌فرد بوده و به‌آسانی به خاطر سپرده شود و موجب سودآوری در آینده شود. پیش از انتخاب نام بهتر است برای جلوگیری از صرف وقت و هزینه های اضافی اقدام به استعلام نام تجاری برای شرکت نمایید . بهره گیری از عناوین و اسامی شاهد ، ایثار گر و … که مربوط به سازمان ها و ارگان های خاص و دولتی می باشد ، قابل ثبت نمی باشد مگر در مواردی که مجوز از سازمان مربوطه اتخاذ گردیده باشد .

در نام انتخابی باید از حروف اول چند کلمه بعنوان اسم مخفف و یا ترکیبی از چند حرف استفاده. تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت برای موسسه حقوقی ویستا آریا محفوظ می باشد. به خاطر خرابی بازار و تهیه کردن مشتری موسسات ثبت شرکت تماس های سوری انجام میدن و از چنین عناوینی استفاده میکنند. بسیاری از صاحبین کسب و کار تقلا می کنند تا نامی ماندگار ثبت برند تجاری برای کسب و کار خود پیدا کنند. او که کارکشته صنعت تبلیغات است از سال ۲۰۰۱ تابحال به نامگذاری کسب و کار های مختلف مشغول است و با صدها شرکت از جمله GE، Nike و Bank of America کار کرده است. یکی از مهم‌ترین مراحل در تاسیس یک کسب‌وکار جدید انتخاب نام و لوگوی مناسب برای آن است که ممکن است اشتباهات زیادی در این مورد انجام شود.

به طور معمول نام شرکت از موضوع فعالیت آن گرفته می شود بنابراین باید در نام شرکت نهایت دقت و انرزی را صرف نمود زیرا نام شرکت می تواند شرکت را به اوج برساند یا بر عکس به نابودی و قعر بکشاند. هنگامی که صحبت ثبت تغییرات از موفقیت یک کسب و کار کوچک در میان است در واقع انتخاب اسم اهمیت بسیاری پیدا می کند. یک نام صحیح شرکت، می تواند شرکت شما را به اوج ببرد و از طرفی یک نام اشتباه نیز می تواند شرکت را به قعر بکشاند.