لیست اسامی خاص برای نام شرکت ها

چاپ روزنامه رسمی الزامی و چاپ روزنامه کثیرالانتشار برای شرکت غیر اجباری میباشد. روزنامه کثیرالانتشار روزنامه محلی میباشد که هر شرکت میتواند به دلخواه نوع آن را مشخص نماید. بعد از طی کردن مراحلی که پیش از این برای بررسی نام گفته شده، نام انتخاب شده برای اقدام به صدور آگهی نزد مسئول مربوطه فرستاده می‌شود. پس نام لوکس و شیک نیز می‌تواند گزینه‌ای بسیار مناسب باشد. عدم استفاده ازحروف اول چند کلمه به عنوان اسم مخفف و یا ترکیبی از چند حرف. نام مناطق جغرافیایی مختلف تنها درصورتی قابل استفاده هستند که شرکت در همان منطقه ثبت شود.

در حقیقت زمانی که شما از نام یک برند معروف کپی برداری می‌کنید یک برند فیک و تقلبی به ‌نظر می‌آیید. شما حتی در شروع مسیر باید اعتماد به نفس بالا داشته باشید و با ارائه خدمات باکیفیت به مشتریان خود رضایت‌مندی آنان را جلب کنید تا بتوانید جایگاه اصلی‌تان را در بازار بدست آورید. سعی کنید لیستی از همه‌ی اسم‌هایی که به ذهن‌تان می‌رسد را جمع کنید و اگر انتخاب آن اسم علت خاصی دارد جلوی آن اسم علت آن‌ را یادداشت کنید. به نظر شما نام شرکت فراوری خاک صنعتی (شرکت پارس نوین پودر آسیا) مناسب می باشد. سازمان ها و شرکت ها با توجه به قوانین و دستورات ارائه شده مستلزم رعایت نکاتی در هنگام انتخاب نام برای خود هستند.

اسم شرکت ایرانی

در هنگام ساخت اسم شرکت موردی که از همه مهم تر است این است که نام انتخابی شما دارای سابقه ثبت نباشد. در هنگام ساخت اسم شرکت باید دقت کنید نام شرکت دارای ریشه و مفهوم فارسی باشد. برای راحتی کار به یکی از لغت نامه­های دخدا، معین یا عمید مراجعه کنید. بنابراین اگر ما هم بتوانیم چنین نام های قدرتمند و خاص تصویری را در پیگیری ثبت تغییرات شرکت ساخت اسم شرکت خود انتخاب کنیم در زمانی کوتاه می توانیم برند تجاری موفقی را داشته باشیم. در نظر داشته باشید که انتخاب نام مناسب شرکت فرآیندی پیچیده است که اگر به‌درستی انتخاب شود می‌تواند تاثیرات مثبت زیادی را در کسب و کارتان ایجاد کند. به‌ کمک مشاوران دکتر ویز می‌توانید ویژگی‌های نام مناسب شرکت را مشخص کنید.

استفاده از کلماتی از قبیل بنیاد، انجمن، کانون، تشکل، بانک، بهزیستی، بهداشت، گمرک، ارشاد، تبلیغ، تبلیغات، فرهنگی، هنری، صندوق قرض الحسنه، لیزینگ و غیره در نام شرکت یا موسسه مستلزم اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح است. باید افزود که کلماتی مانند بازرگانی-خدماتی-مهندسی گروه جز سیلاب خاص برای صورت عدد)قابلیت ثبت در نام شرکت ندارند مگر اینکه به صورت حروف قید گردند. گاهی انتخاب نام برای شرکت می تواند طاقت فرسا و خسته کننده باشد. بهرحال نام شرکت شما کل داستان سازمان شما را در یک یا دو کلمه خلاصه می کند.

قوانین و مقررات مرتبط با اسم شرکت

پس از آن می‌توانید مراحل تعیین نام شرکت را دنبال کنید. مهلت اعتبار نام تأیید شده اشخاص حقوقی که منجر به ثبت و آگهی می‌گردند نامحدود ثبت برند است. هنگامی که در یک نام پیشنهادی، ترکیبی از دو واژه فارسی، تداعی کننده یک واژه بیگانه باشد، امکان ثبت آن وجود ندارد.

اطلاعاتی من جمله ، نام شرکت ، شماره ثبت و شناسه ملی و آخرین آدرس شرکت در این سامانه به شما نمایش داده خواهد شد . اسم شرکت هایی که در آن ها از عناوین و مفاهیم خارجی یا لاتین استفاده شده باشد ، مورد تایید واقع نخواهد شد . هنگام انتخاب یک هویت برای یک شرکت یا یک محصول، هر چه اسم ساده و سر راست و با سبک سازمان هماهنگ‌تر باشد، با سرمایه کمتری در راه برندینگ و برندسازی گام خواهید برداشت. سوالاتی بسیاری در خصوص انتخاب نام شرکت شده است که غالبا تحت عناوین زیر است و سعی خواهیم نمود تا در این مطلب به آنان پاسخ دهیم. اسم شرکت می‌تواند تاثیر شگرفی بر مشتریان و سرمایه‌گذاران داشته باشد که با توجه به جهانی شدن اقتصاد و نزدیک شدن روابط تجاری ، نام شرکت نیز یک عنصر جهانی است. اگر به آگهی های تبلیغاتی که از رسانه های مختلف پخش می شوند دقت کنید متوجه می شوید زمان پخش آن ها تنها چند ثانیه طول می کشد اما نام برند عنوان شده مدت ها در ذهن مخاطب به یادگار می ماند.

  • ماده 1-متقاضیان ثبت اشخاص حقوقی، با مشخص نمودن نوع شخصیت حقوقی و ارائه مدارک لازم،نسبت به پیشنهاد اسم شخصیت حقوقی (انتخاب اسم شرکت) مورد نظر اقدام نمایند.
  • در هنگام انتخاب نام برند باید به همه‌ی آن قوانین دقت کنید تا در ادامه‌ی مسیر به مشکل نخورید.
  • بهترین نام، نامی است که در اولین مواجهه به خوبی هویت و موضوع شرکت را نمایش دهد.
  • گاهی اوقات، صاحبان کسب و کار نام‌هایی را انتخاب می‌کنند که کلمات بی‌معنی هستند.
  • اما سهامداران محدودیت سنی ندارند و حتی یک نوزاد هم میتواند سهامدار یک شرکت باشد.

لازم به ذکر است انتخاب اسامی خلاقانه و خاص و ابداعی بسیار حائز اهمیت بوده و امکان تایید نام های درخواستی را افزایش می دهد . هم چنین در نظر داشته باشید که پیش از درخواست نام های پیشنهادی از صحت و درستی آن ها ، معنادار بودن و تکراری نبودن آن ثبت شرکت در تهران اطمینان حاصل کنید تا مورد تایید واقع گردد چراکه در غیر این صورت ملزم به پرداخت هزینه های مجدد برای تایید نام خواهید بود . با تعداد محدودی از نام‌های انتخاب شده پیش مشتریان بالقوه/همکاران/ سرمایه‌گذاران بروید و از آنان نظرخواهی نمایید.

دستورالعملهای صادره در تعیین نام شرکت هاو موسسات

علاوه بر قوانینی که پیش از این بیان کردیم، در ساخت اسم شرکت باید ویژگی‌های زیر را هم در نظر داشته باشید تا بتوانید آن را به صورت قانونی ثبت کنید. ساخت اسم شرکت باید طبق شئونات جمهوری اسلامی ایران باشد. بهتر است بلافاصله پس از انتخاب اسم برند، دامنه‌ی اینترنتی مورد نظرتان را بخرید و اکانت شبکه‌های اجتماعی‌تان را نیز ایجاد کنید(به عنوان راهنمای انتخاب اسم برند حتما این موضوع را در نظر داشته باشی). به هر حال سعی کنید اسمی انتخاب کنید که نوشتار ثابتی داشته باشد و به‌ راحتی در ذهن مخاطب باقی بماند. اسم‌های مخخف یکی دیگر از موضوعاتی است که بسیاری از شرکت‌ها به سراغ آن می‌روند. البته این نمونه اسم گذاری هم پیشنهاد نمی‌شود مگر در شرایط خاص.

نمونه نامهای مجاز برای ثبت برند و ثبت شرکت

موضوع فعالیت شرکت پیمانکاری شامل انواع پروژهای عمرانی است. البته پیش از این در مقاله « تعیین نام شرکت » به طور کامل به شرح این موضوع پرداخته ایم. اما با این حال به طور اختصار به نحوه انتخاب نام شرکت در این نوشتار خواهیم پرداخت.

یک نام خوب باید منحصر به ‌فرد بوده و به ‌آسانی به خاطر سپرده شود و موجب سودآوری در آینده شود. اسم شرکت نباید قبلاَ توسط شخص دیگری به ثبت رسیده باشد. یعنی اگر قبلاً شرکتی به نام “ابتکار” ثبت شده باشد دیگر کسی نمی‌تواند شرکتی را با همین نام ثبت کند. و باید اسم شرکتخود را به شکلی پشنهاد دهد تمایز آشکار و مشخصی با اسم شرکت قبلی داشته باشد مثلاً اگرشرکتی با نام “ابتکار پویا” ثبت شده باشد نه تنها نمی‌توان شرکت جدیدی با همین نام ثبت کرد، بلکه ثبت شرکتی با نام “پویا ابتکار” هم مجاز نیست. همچنین تمایز اسم شرکتها باید در کلمات خاص باشند و افزودن کلماتی مثل نوین ، گستر ، تک و امثال اینها به اسم شرکت نمی‌تواند وجه تمایز اسم یک شرکت از سایر شرکتها باشد. مثلاً اگر شرکتی با نام “ابتکار پویا” ثبت شده باشد، ثبت شرکتی با نام”نوین ابتکار پویا” یا “ابتکارگستر پویا” مجاز نخواهد بود.

اسم شرکت از موارد حساس و بااهمیت ثبت شرکت محسوب می‌شود. برای انتخاب اسم شرکت نیاز به دانستن اطلاعات زیاد درباره آن و دقت و زمان لازم می‌باشد. بهتر است در انتخاب اسم شرکت بسیار دقت کنید تا بعد از ثبت شرکت مجبور به تغییر اسم شرکت نشوید. فقط به خاطر اینکه در زمان انتخاب اسم شرکت به دنبال ارزان تمام کردن این کار هستند و حاضر به دریافت یک ساعت مشاوره برندسازی نبودند ، حال باید چندین برابر هزینه تغییرات دهد. علاوه بر این در بالای اوراق ارائه شده نیز نام شرکت را با توجه به نوع آن نوشته و امضاء می شود که باید مورد تایید و موافقت مدیر کل و یا معاون و یا رئیس اداره مربوطه واقع شود که در بالای اوراق نظر خود را اعلام می دارد. چون در قسمت تعیین نام کنترل اسامی کلیه شرکتها و موسسات غیر تجاری که در ایران به ثبت می رسند مورد بررسی است.