مقاله تخصصی انتخاب اسم برند + مثال های عالی و کاربردی

بعد از خواندن مقاله امروز، می‌توانید یکی از مهم‌ترین قدم‌های راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی را، درست بردارید. حال که تا حدودی با کلیدهای انتخاب اسم برند آشنا شدیم قصد داریم که ساخت یک نام برند را رقم بزنیم. می‌رسیم به برند معروف تخفیفان، سایتی که کارش گرفتن و ارائه تخفیف به مشتریان است.

نام های لغوی برند از بازی با کلمات برای به خاطر سپاری آسان استفاده می کنند. انواع روش های این نوع نامگذاری معروف شامل جناس، عبارت ها، کلمات مرکب، تجانس آوایی، تسمیه تقلیدی، غلط املائی عمدی و کلمات خارجی هستند. همچنین، برندهایی که دارای نام های به یادماندنی هستند، بهتر است حامی داشته باشند در غیراینصورت،فانی هستند. اما جنبه منفی , ضعیف آنها هم آسیب به برند با جلوگیری از ترقی می شود .

اسامی برندها

در آخر هر کدام از صفحات که نرخ تبدیل بهتری داشتند را به‌عنوان اسم برند خود انتخاب کنید. مثل شرکت «تِسلا موتورز»که داستان اسرارآمیز زندگی دانشمند بزرگی همچون «نیکولا تسلا» را به محصولات خود گره زد و با این کار هم از شهرت جهانی او استفاده کرد و هم در اذهان عمومی خود را به‌عنوان برندی پیشرو و نوآور معرفی کرد. تا اینجا با ویژگی‌های یک نام تجاری خوب آشنا شدیم؛ حالا قرار است قدم به قدم مراحل انتخاب اسم را طی کنیم و حواسمان به ویژگی‌های که گفتیم هم باشد. ناممعنیناممعنیﺷﺎﯾﺎنبرازندهﺷﯿﮏدلپذیرﺷﻤﺲخورشیدﺷﻔﺎالتیامﺷﻌﻠﻪشرارهﺷﺮﯾﻒارجمندﺷﯿﺪحیلهﺷﯿﻤﯽکیمیاﺷﻤﯿﻢخوشبوجهت انتخاب نام شرکت میتوانید به صفحه اسم شرکت مراجعه نمایید.

تو این مرحله باید به سایت ثبت علائم تجاری سر بزنین و بررسی کنین که کدوم از این اسم‌ها در دسترس هستن. باید بهتون بگم که معمولاً نصف اسم‌هایی که انتخاب کردین قبلاً انتخاب شده. تو این شرایط هم ناامید نشین چون انتخاب اسم برند ممکنه یکم طولانی و سخت باشه ولی چون قراره برای سالیان طولانی زمان و پولتون رو برای اون هزینه کنین ارزشش رو داره. طبق پژوهشی که تو سال 2010 انجام شد، متوجه شدن که مشتریان به اسم برندهایی مثل کوکاکولا، کیت کت و… که از کلمات هم وزن استفاده شده علاقه بیشتری دارن. یا اسم برند ایرانی مثل اشی مشی، مزمز، چین چین از همین روش برای انتخاب نام برند استفاده کردن.

ثبت نام رایگان دوره توسعه مالی

بعضی وقت‌ها اسمی که انتخاب می‌کنید، باید ارتباط ذاتی با محصولتان داشته باشد. مثلا برند “بایودنت” که آدامس‌هایی تولید می‌کند که برای سلامت دندان‌ها هم مناسب است. یا اسم برند خارجی رد بول (RedBull یا گاو قرمز) برای نوشیدنی انرژی زا که نام برند و محتویات نوشیدنی از نظر ذاتی (انرژی و قدرت) ارتباط معنایی با هم دارند. نام گذاری یک برند نیازمند صبر و شکیبایی است و بزرگترین مانع در انتخاب نام مناسب قطعاً زمان است.

با رعایت این قوانینی که در قسمت قبلی خدمت شما عنوان شد؛ خواهید توانست نام صحیحی برای برند خود انتخاب کنید. اما اکتفا به این قوانین برای انتخاب نام برند کافی نمی باشد. برای این که بتوانید ثبت شرکت برندی خلاقانه برای مجموعه خود ثبت کنید، لازم است به نکات زیر نیز توجه داشته باشید. انتخاب نام صحیح در پیشبرد اهداف شرکت می تواند بسیار موثر باشد و باعث شکوفایی اقتصادی آن شود.

در این مقاله شما با مراحل نام گذاری برند آشنا خواهید شد تا نامی خلاقانه و منحصر به فرد برای برند خود انتخاب کنید. برندسازی و ثبت برند یکی از بخش‌های مهم کسب و کار شما است. اگر به این موضوع اهمیت دهید، حرفه‌ای‌تر به نظر می‌رسید و خیلی سریع‌تر و راحت‌تر می‌توانید رشد کنید. به خصوص اگر نامی مناسب با لوگویی زیبا و به یاد ماندنی انتخاب و طراحی کنید. انتخاب اسم برند زیبا به همه هزینه‌ها و زحماتی که متحمل می‌شوید، می‌ارزد.

یکی از روش های انتخاب نام برند انتخاب نام شرکت است

به گزارش همشهری آنلاین، همیشه هم مساله، دشواری تلفظ نیست بلکه تعمیم دادن قوانین یک زبان به زبان‌های دیگر است. خبرگزاری آریا- به دنبال یک سایت پیشنهاد دهنده اسم برند هستید؟ با ما همراه باشید. چندین ماه پیش برای برندی که قصد راه اندازی آن را داشتم، به دنبال یک اسم مفهومی و در عین حال جذاب می‌گشتم. همان‌طور که حتما می‌دانید اسم برند تاثیر بسیار زیادی بر ماندگاری آن برند خواهد گذاشت. حتی باید به معنی اسم برندتون تو فرهنگ‌های دیگه هم توجه کنین. مثلاً اگه داستان آب معدنی الموت رو شنیده باشین- اسم منطقه‌ای تو قزوین- وقتی این آب معدنی به کشورهای عربی صادر شد با مخالفت اون‌ها روبه‌رو شد.

  • خودتان را در ذهن مصرف‌کننده قرار دهید و جای او بگذارید.
  • در کشور ما نیز با توجه به تفاوت‌های فرهنگی و زبانی با دنیا، استفاده از خلاقیت و نوآوری در زمینه انتخاب اسم برند ایرانی اهمیت بسیار زیادی دارد.
  • تو این مرحله باید به سایت ثبت علائم تجاری سر بزنین و بررسی کنین که کدوم از این اسم‌ها در دسترس هستن.
  • ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مثلاً Pallete نام برند رنگ مو است و می‌تواند خیلی راحت رنگ و حس آن را در ذهن مشتری تداعی کند. یا هیمالیا که تداعی‌کنندۀ سرما و بوران است، نام خوبی برای برند یخچال ثبت برند فریزر است. این سایت اوایل فقط برای فروش گوشی موبایل بود، اما کم‌کم توسعه پیدا کرد و الان همه‌چیز، از گوشی گرفته تا یخچال و تلویزیون، در آن پیدا می‌شود!

تصور اینکه دوباره استرس قرعه‌کشی جام‌جهانی را داشته باشیم و با یک تیم سید اولی دیداری کاملا جدی برگزار کنیم، بسیار شورانگیز است. پیشنهاد می‌کنم به مقاله تبلغات کلیکی سر بزنین تا اطلاعاتتون در این زمینه هم کامل‌تر بشه. بسیاری از کودکان دیروز و امروز بخشی از خاطرات خوب دوران کودکی خود را مدیون شرکت ژاپنی ثبت تغییرات شرکت سگا هستند که در زمینه تولید بازی‌های ویدئویی و کنسول بازی فعال است. اما برخلاف تصور رایج نام این شرکت نه «سگا» بلکه «سیگا» (سی‌گا) است. در صورتی که نام انتخابی شما هر کدام از این موارد را نقض کند، نام انتخابی رد خواهد شد. • همچنین استفاده از نام و نام خانوادگی اشخاص به عنوان نام برند صحیح نمی باشد.

افرادی که از این اسامی استفاده می کنند، به دنبال آن هستند که داستان اصلی برند خود را به مؤسسان اولیه شرکت مرتبط نمایند. حتی می توانید شرایط خاصی برای نام گذاری شرکت تعیین کنید و آن را در چک لیست قرار دهید، به عنوان مثال کمتر از 8 حرف بودن اسم برند یا در دسترس بودن پیج اینستاگرام. اسامی مختلف را به کمک فیلترهای مثل مشتریان بتا، مدیران بازاریابی و اجرایی سایر شرکت ها و همچنین نخبگان دانشگاهی تست نمایید. ما می‌دانیم که آلفابت(الفبا)، یک سری از حروف است که به زبان و ارتباطات شکل می‌دهد. دوم اینکه این کلمه به طرز جالبی به شرکت‌های زیرمجموعه شرکت اشاره دارد، g برای گوگل c برای کالیکو n برای nest و الی اخر.

پست شد در : misc