نام برای ثبت شرکت

مگر اینکه به همراه این واژه ها از عدد به صورت حروفی نیز استفاده شود. باید یک یا دو سیلاب خاص که تکرای و از اسامی عام نباشد انتخاب شود و با اسامی مورد نظر ترکیب کرد. هدف شما در انتخاب اسامی خاص برای برند یک مفهوم است که با تعداد زیادی از اسامی روبرو است.

در سامانه شناسه ملی استعلام بگیرید که نام انتخابی شما قبلا توسط شخص حقوقی دیگری ثبت نشده باشد. در اسم شرکت نباید از نام های دانشمندان، کاشفان، مخترعان، شاعران و اشخاص فرهیخته و بزرگان استفاده نمایید. امروز قصد داریم شما را با چند نمونه نام برای ثبت شرکتیا چند اسم زیبا برای ثبت تغییرات ثبت شرکت آشنا کنیم. اگر رویای پیشرفت در زمینه های تجاری و کسب و کار را در سر می پروانید و تصمیم گرفته اید شرکتی را ثبت نمایید تا بتوانید به اهداف خود دست یابید. نخستین گام برای ثبت شرکت که می تواند در آینده و موفقیت آن سهم بسزایی داشته باشد، انتخاب نام برای ثبت شرکت است.

  • لازم به ذکر است که از نظر حقوقی،علت تغییر نام شرکت مهم نیست و تغییر نام شرکت منجر به تغییر تاریخ یا شماره ثبت شرکت نمیشود.
  • یکی از دلایل این امر گمراه شدن مشتریانی‌ست که با این شرکت‌ها در ارتباط هستند.
  • ما بر خلاف بسیاری از وب سایت ها از قراردادن تعداد زیادی اسم به عنوان نمونه اسم شرکت در این صفحه خودداری کردیم.
  • چنانچه در کارشناسی دوم نیز نام پیشنهادی رد شد متقاضی می تواند با تکمیل فرم مربوط مراتب اعتراض خود را با ذکر دلایل، به اداره کل ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری اعلام نماید .
  • ارزان ثبت در خصوص انتخاب نام شرکت و تعیین اسم شرکت و جهت اسم های هنری خاص و اسامی خلاقانهمشاور شما می باشد.

بهترین اسم برای شرکت نامی است که هم صاحبان کسب و کار، هم کارمندان و هم مخاطبان آن را دوست داشته باشند. به عنوان مثال انتخاب اسم سنگینی مثل شرکت جهان گستر آریا و اسامی این‌ چنینی برای یک شرکت B2C مناسب نیست، زیرا در ذهن کسی باقی نمی‌ماند. نکته مهم این است که ساخت اسم شرکت با ساخت برند دو پروسه مختلف هستند؛ در واقع می‌توان گفت برندسازی فرایندی است که بعد از انتخاب اسم شرکت آغاز می‌شود تا نام ساخته شده را در ذهن مخاطبان ماندگار کند. در صورتی که در کارشناسی تعیین نام مرحله دوم نیز نام پیشنهادی رد شود، متقاضی می تواند با تکمیل فرم مربوط، مراتب اعتراض خود را با ذکر دلایل به اداره کل ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری اعلام نماید. بهتر است انتخاب اسم شرکت ، با دقت و در نظر گرفتن موضوع و گستره فعالیتی تان باشد چراکه نام انتخابی تاثیر به سزایی در بازار یابی ، به خاطر ماندن محصول یا خدمات در ذهن مشتریان و تبلیغات شرکت خواهد داشت .

صورتجلسه تنظیم شده را در 3 نسخه آماده نمایید و امضای اعضای هیأت مدیره و ارسال یک نسخه از آن ظرف مدت سه روز بعد از پذیرش نهایی در سامانه از طریق پست به اداره ثبت شرکتها. بهرحال ثبت تغییر نام شرکت در ردیف تغییرت مجاز قرار دارد و برای آن مانع سختی وجود ندارد. جالب است بدانید از نظر حقوقی و قانون علت تغییر نام شرکت مهم نیست و این تغییر نام باعث تغییر تاریخ یا شماره ثبت شرکت نمیشود. در بنر سایت، شبکه‌های مجازی و… از آن استفاده کنید و رفتار کاربران نسبت به آن را بسنجید. این کار به شما کمک می‌‌کند بهترین اسم از بین اسامی لیست نهایی را انتخاب کنید.

نوع جملات و عباراتی که در قوانین و دستورات ارائه شده توسط مراجع مربوط وجود دارد، شاید برای کاربران عام و اکثر مردم عزیز قابل درک نباشد چون دارای اصطلاحات و عبارات حقوقی هستند. کارشناسان ثبت آراز در این نوشته سعی دارند که با استفاده از کلمات ساده و به شیوه ای رسا و قابل فهم منظور قانون گذار را برای شماکاربران گرامی شرح دهند. دوستان بسیاری با مجموعه ما تماس می‌گیرند و تقاضای مشاوره برای ساخت نام شرکت یا به عبارتی پیشنهاد اسم شرکت دارند. همان طور که شخص حقیقی دارای نام می باشد شخص حقوقی هم باید دارای اسم باشد اسم شرکت یکی از مقوله های مهم ثبت شرکت است اسم شرکت در آینده شرکت تاثیر بسیار زیادی دارد ممکن است شرکت را به بالا بکشاند و یا شرکت را به پایین بکشاند و در نهایت ورشکست شود. اسم شرکت نباید از اسامی افراد معروف و دارای شهرتی مانند دانشمندان را شامل شود . کلماتی از قبیل ساختمانی ، بازرگانی ، تجاری ، مهندسی ، مهندسی مشاور ، حقوقی ، تولیدی و … شرحی برموضوع فعالیت محسوب می شود و در بررسی نام یا نامهای درخواستی به منظور رعایت عدم سابقه و تشابه جزئی از نام محسوب نمی شود.

ص- در مورد اعتراض شركتها به اسامی متشابه كه بعلت عدم مشاهده در دفاتر و یا به نظر مدعی یا مدعیان به اسم اعلام شده در این قسمت اعتراض آنها مورد بررسی و اقدام قرار می گیرد و حتی در مواقع ضروری با مراجعه به دادگاه ها، ذینفع را در این مرحله یاری می دهد. اسمی که برای مغازه خود انتخاب می کنید باید ساده باشد تلفظ آن آسان باشد به نحوی که در خاطر مشتریان شما باقی بماند هم چنین انتخاب اسم با معنی برای مغازه می تواند تاثیر به سزایی در برند سازی شما داشته باشد. نام تجاری دارای هویت و ویژگی های منحصر به فردی می باشد که از نام کالا و شرکت جدا می باشد.هم چنین نام چیزی بالاتر از اسم ها،علامت ها و شعارها می باشد.

Concerning The Writer: ثبت شرکت

بهتر است در انتخاب نام شرکت و سازمان بسیار دقت شود تا بعد از ثبت اجبار به تغییر اسم بوجود نیاید. پس از مطالعه این مقاله در صورت وجود هرگونه ابهام و یا برای پرسیدن سوال در مورد انتخاب اسم شرکت می توانید با کارشناسان ثبت آراز در ارتباط باشید تا شما سروران گرامی را راهنمایی کنند و اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهند. همپای پیشنهاد اسم شرکت یا به عبارتی انتخاب اسم برای شرکت، یافتن استراژی متمایز و مدیریت این استراتژی نیز بسیار اهمیت دارد.

اسم شرکت که تکراری نباشد

بحث تعیین نام شرکت ها، علاوه بر این که از جنبه کمی برخوردار است (تکراری نبودن در کل کشور) جنبه کیفی هم دارد و لازم است در تعیین نام به بحث تشابه اسامی و نام های ممنوع هم توجه شود. هنگامی که در یک نام پیشنهادی،ترکیبی از دو واژه فارسی،تداعی کننده یک واژه ثبت برند تجاری بیگانه باشد،امکان ثبت آن وجود ندارد. تعیین نام شركتها و مؤسسات غیر تجاری كه قبلاً سابقه ثبت داشته حال قصد تعویض نام آن را دارند. تعیین نام شركتها و مؤسسات غیر تجاری خارجی كه در كشورهای خارجی سابقه ثبت داشته و شعباتی از آنها در ایران تاسیس می شود.

لیزر مونالیزا تاچ در اصفهان دکتر مریم سهیلی پور

در این صورت شرکت خاطی باید هم جبران خسارت کند و هم نام یا موضوع فعالیت خود را تغییر دهد یا به فعالیت خود پایان دهد. دادگاه در این گونه موارد معمولا دستور منع» هم برای جلوگیری از فعالیت این گونه شرکت ها صادر می کند. بعد از این مدت شرکت معترضی که مدعی است نام ثبت شده با نام آن شرکت مشابهت دارد، تنها می توان بر مبنای کامن لا و قواعد مسئولیت مدنی، بویژه خطای عرضه کالا یا خدمات با نام یا علامت تجاری دیگری» دعوای مسئولیت مدنی طرح کند.

پیشنهاد انتخاب نام خاص و مناسب اسم شرکت

به سبب دستورالعمل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،نام شرکت باید فارسی و ایرانی باشد.لذا،مرجع ثبت شرکت ها از پذیرفتن نام های خارجی(مگر با اجازه وزارت مزبور) خودداری می نماید. در مجمع عمومی فوق والعاده می توانید بر اساس تعیین نام جدید جلسه ای را برگزار کرد و مبحث تعیین نام را مورد بررسی قرار داد و بر اساس موضوع فعالیت نام مناسب مجدد انتخاب شود که این نام باید در چارچوب قوانین تعیین نام باشد. انتخاب نام شرکت باید به زبان فارسی و ایرانی باشد الزامی است که از انتخاب و ثبت نام های غیر فارسی و بیگانه پرهیز کنید. اهمیت و تعیین نام شرکت در ابتدای ثبت شرکت ممکن است که زیاد اهمیت نداشته باشد اما باتوجه به روند فعالیتی شرکت متوجه می شوید که نام شرکت تأثیر بسزایی در پیشرفت و توسعه دارد.

اینكار بوسیله نامه یا تلگرافی از ادارات ثبت استعلام می شود و یا متقاضی خود مستقیماً با درخواست كتبی مراجعه نموده و تقاضای نام می نماید. انتخاب نام مناسب برای شرکت، جزء اولین مراحل مقدمات ثبت شرکت و همچنین یکی از مهم ترین مراحل تاسیس شرکت می باشد. و اسم شرکت شما نشان دهنده ی نقش و تصویر ذهنی،و برند و موقعیت شما در بازار کار است.

ثبت شرکت با راهکارهای ما آسان می شود ، با قسمت تماس آنی پایش که در پایین سایت آمده با ما تماس بگیرید و از ما راهکار بخواهید. اسم شرکت مستلزم اطلاعات زیاد درباره آن و دقت و زمان لازم می باشد باید در اسم شرکت بسیار دقت کنید تا بعد از ثبت شرکت مجبور به تغییر اسم شرکت نشوید. با ثبت شرکت در تهران انتخاب نام شرکت‌ها از آن به بعد در اوراق ثبتی شرکت آمده و به عنوان اسم شرکت از آن پس محسوب می‌شود. تعیین نام شرکت‌ها در هنگام ثبت نام الکترونیک در سایت ssaa.ir انجام می‌شود . روش تعیین نام شرکت‌ها به این شکل است که با مراجعه به این سامانه 5 نام برای شرکت در نظر بگیرید.