نمونه اسم برای ثبت شرکت و برند نام فارسی برای ثبت برند و شرکت اسامی پارسی

این طور نام های بی دست و پا به احتمال قوی در دریایی از مشابهت های اسمی غرق خواهند شد. استفاده کردن از چنین نام هایی در بسته های کالایی مصرف کنندگان که امروزه در حال رونق گرفتن هستند نیز به وفور قابل مشاهده است. به ویژه که برچسب های تقلید شده توسط خرده فروش ها به طور گسترده ای رواج یافته اند. در چنین وضعیتی یک نام متفاوت می تواند یک نقطه قوت برای کسب و کار شما باشد.

تست اسم برند از مهم‌ترین ارکان چون شرط اول اینکه مخاطب بتواند بانام برند شما تعامل برقرار کند و حس خوبی بهش دست بدهد. یا مثال دیگر از حساسیت‌های منطقی می‌توان به فروشگاه افق کوروش اشاره کرد که در ثبت برند شهر قم با واکنش‌های منفی علما روبه‌رو شد. به نظر آن‌ها اسم کوروش نمایانگر طاغوت و ظلم ستم است.این مجموعه مجبور شد اسم کوروش را از برند خودش حذف نماید و با همان اسم افق به فعالیت خودش بپردازد.

  • نام تجاری شامپوی معروف هِد اند شولدرز به معنی سر و شانه‌ها بر اساس ارتباط با محصول انتخاب شده و برای دو دهه لقب پرفروش‌ترین شامپو در دنیا را تصاحب کرده بود.
  • به خاطر داشته باشید که آن دسته از اسامی که عکس العمل های منفی در مورد طرز تلفظ، ترجمه، موارد و تصاویر مرتبط به آنها وجود دارند، حذف نمایید.
  • ممکن است مجبور شوید زمان و هزینه بیشتری را صرف آموزش و معرفی خود به بازار کنید.
  • چرا که اگر نامی مشابه برند شما وجود داشته باشد، صاحبان این برند و می‌توانند از شما شکایت کنند.

زیرا واژه میهن همیشه به یک کلمه کامل‌کننده دیگر مثل بستنی میهن نیاز دارد. با توجه به اینکه واژه‌های طنزآمیز نظر افراد را به کسب‌و‌کارتان جلب می‌کنند ولی در نهایت منجر به فروش نخواهند شد. این کار موجب می‌شود که مردم برای مدتی کوتاه به جای توجه به محصول شما فقط به اسم شما توجه داشته باشند. ثبت شرکت باید توجه کرد که اسم طنزآمیز برای همه کسب‌وکارها مناسب نیست و در انتخاب آن باید نهایت دقت صورت بگیرد. بعضی افراد در خلق یا استفاده از اسامی غیرمعمول و عجیب‌و‌غریب اصرار دارند. این نوع اسم‌ها را حتی وفادارترین مصرف‌کنندگان هم نمی‌توانند به خوبی نام شرکت یا محصول را استفاده کنند.

می توانید از سایت های جستجوی دامین مثل Whois استفاده نمایید تا دسترسی به دامین های نام های پیشنهادی مد نظر خود را بررسی نمایید. حتی می توانید با ابزاری متفاوت از نبود اسامی مشابه در iOS App و Google Play Store اطمینان حاصل کنید و در نهایت در مورد در دسترس بودن اکانت پیج اینستاگرام یا اکانت آپارات برند منتخب خود تحقیق کنید. جلسات طوفان فکری خارجی ترتیب دهید تا نظرات افراد بیرون از شرکت را نیز جویا شوید. همچنین به گزینه های بیشتری برای انتخاب نام تجاری دست یابید. برای یافتن اسم کافی‌شاپ منحصر به فرد، سعی کنید با کلمات بازی کنید.

کلید ششم: سراغ اسم‌های جغرافیایی بروید

فکر نکنین اگه اسمی مشابه یه اسم تجاری معروف انتخاب کنین می‌تونین خیلی زود به جایگاه خوبی تو بازار برسین. اتفاقاً برعکس هست، این کار باعث میشه شما یه برند فیک و کپی کار شناخته بشین. از طرفی برندهای مطرح معمولاً ثبت تغییرات شرکت یه تیم حقوقی هم دارن و می‌تونن از شما شکایت کنن و هر جور شده از هویت برند خودشون محافظت کنن. اسمی را انتخاب نکنید که باعث محدودیت تجارت شما در راه توسعه و تنوع محصولات و نیز کسب‌وکارتان در کشورهای مختلف شود.

اسم های مناسب برای برند

برای حمایت از نام شرکت­ها علاوه بر ضمانت اجرای کیفری ضمانت اجرای حقوقی نیز پیش بینی شده است که به معنای جبران خسارت وارده به شرکت­های تجاری است. یعنی اگر شخصی با سوء استفاده از نام یک شرکت تجاری مثلاً با تولید محصول مشابه و وارد آوردن خسارت به شهرت و اعتبار شرکت اصلی، مجبور به پرداخت خسارت مادی و ضرر معنوی به شرکت ثبت شده است. مهلت اعتبار نام­های تشکیل شده نا محود است بغیر­از اینکه از زمان ثبت نام شرکت هیچ اقدامی برای ثبت شرکت انجام نشده باشد در اینصورت نام شرکت تنها 3 ماه معتبر خواهد بود. برخی نام های تجاری هستند که مانند پوما کوتاه و ساده نبوده اما بسیار موفق هستند. البته می توان آن ها را به عنوان استثنا بیام کرد زیرا بیشتر برندهای موفق نام های کوتاه اما پر معنی دارند. قطعا تعداد زیادی از اسم‌هایی که انتخاب کرده‌اید قبلا رزرو شده‌اند.

مانند نام برند “می ماس ” که نام یکی از قمرهای سیاره کیوان بوده و در عین حال هم آوا با ” ماست “به عنوان یکی از محصولات این شرکت نیز می باشد. بسیاری از شرکت های موفق یک تلفظ منحصر به فرد را با تن صدای برند خود همراه ساخته اند، که عموما دارای معانی مرتبط با محصول و خدمت شرکت (در سایر زبان ها یا گویش ها) است. طبق پژوهشی که تو سال 2010 انجام شد، متوجه شدن که مشتریان به اسم برندهایی مثل کوکاکولا، کیت کت و… که از کلمات هم وزن استفاده شده علاقه بیشتری دارن.

شخصیت برند شما با نوع کسب‌وکارتان همخوانی داشته و دارای معنا باشد

روی نام شرکت که چندسیلابی است زیاد وقت صرف نکنید چون خیلی مهم نیست. اما توصیه ما این است که حتما نام دامنه را برای خود قطعی نمایید. اعتقاد بر این است که نقش نام تجاری شبیه به به یک فانوس دریایی است که پرتوهای نور آن جهت حرکت مشخصی را برای کشتی ها تعیین می کند.

انتخاب لوگو

برای نمونه شرکت سیرز برای هر نوع از محصولات یک نام انتخاب کرده است مثا برای ابزار الات “کرافتزمن” برای تاسیسات خانکی هومارت. در حال حاضر برخی از برندهایی که صرفا وقت و حوصله برای آن‌ها صرف شده، بیش از 400 میلیارد تومان ارزش دارند، پس به‌منظور انتخاب برند ایده‌آل توصیه می‌شود راهنمایی‌ها و نکات گفته شده را رعایت کنید. اسم برند باید، معنادار، ساده، منحصر بفرد، قابل ثبت و آینده نگرانه باشد. ۷- قاعده مفید و مختصر بودن را در نظر بگیرید، پس سعی کنید حتی‌الامکان اسم شرکتتان کوتاه و موجز باشد. اسم شرکت شما نباید پیش از آن به عنوان یک شرکت ثبت شده باشد.

شما در این موتور جستجو می‌توانید کلیدواژه انتخابی خود را وارد نموده و با انتخاب‌های قابل ثبت دامین خود مواجه شوید. انواع و اقسام دامنه‌ها از دات‌کام گرفته تا دات‌اورگ، دات‌کو و تغییراتی که خود سایت برای شما انجام می‌دهد را نشان می‌دهد. سپس در مرحله بعدی این 5 خط را به یک خط کاهش داده و در صورت امکان تنها در سه کلمه، مهم‌ترین کلیدواژه‌های کسب و کار خود را مشخص نمایید. برند دوم دنیا در سال 2019 یعنی گوگل، اسم برند ارزشمندش را بر همین اساس ساخته است.

فقط مطمئن شوید که رقبای شما از همان استراتژی استفاده نمی‌کند. ویا از اسامی ترکیبی روغن، اویل(به زبان انگلیسی)، یاغ(به زبان ترکی)،رون(به زبان کردی) با کلمات فراگیر مانند آقا، مستر، گستر،فرا استفاده کنید. استعاره یعنی استفاده از عبارت یا تصویری که شما رو به مفهومی غیر از چیزی که تو ظاهر نشون میده برسونه. اگه بخوام براتون مثالی بیارم اسم آژانس مسافرتی سنباد، به معنی شخصی هست که دائماً در سفر هست. در گذاشتن نام شهر، محله یا یک مکان معروف به عنوان اسم کسب‌وکارتان دقت کنید. زیرا این‌گونه اسم‌ها فقط برای زمانی که قصد فروش در همان منطقه را دارید تأثیرگذار است و در زمان گسترش کسب‌وکارتان با دیگر کشورها به مشکل برمی‌خورید.