نمونه اسم شرکت ، انتخاب نام شرکت و اسم های تجاری

پس از تنظیم اسناد ثبت شرکت و ثبت در سامانه ثبت شرکت ها، کارشناس مربوطه اوراق شرکت و یا سازمان را بررسی کرده و در صورت عدم مغایرت با قوانین آن را به ثبت می رساند. با مراجعه به دفاتر در صورتی که نام مورد نظر با فرهنگ انقلاب اسلامی مطابقت داشته باشد و نام انتخابی تشابه اسمی با نام شرکت های ثبت شده نداشته باشد و همچنین به شرط کسب اطمینان از مطلوب بودن نام موردنظر، این نام در دفتر مربوطه با توجه به نوع شرکت و تاریخ مربوطه وارد می شود. بعد از بررسی و دستور تعیین نام در بالای اوراق و کسب اطمینان از هویت فرد متقاضی اقدام و کوشش در جهت انتخاب اسم از میان اسامی پیشنهادی که به صورت جداگانه و به ترتیب اولویت توسط متقاضی ارائه شده صورت می گیرد.

این روشی است که امروزه بسیاری از شرکت‌های ایرانی روی آن تمرکز دارند. ج- در اقدام نوع سوم نسبت به شركتهای با تابعیت خارجی به نحو شركتهای با تابعیت ایرانی عمل می شود و در دفتر مخصوص شركتهای خارجی منعكس می شود. تخصیص عین نام با همان زبان و با رسم الخط فارسی به شعبات و نمایندگی های شرکتهای خارجی ممکن می باشد. استفاده از کلماتی از قبیل ایران، کشور، ملی ، ملت در نامهای پیشنهادی به دلیل جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی پذیرفته نمی شود. شرکت ها را توانمند می نماید تا بتوانند محصولاتشان را از هم متفاوت کنند.

اسم های تجاری

مارک تجاری جهانی عموماً هویت معیارها و جایگاه مشابهی در سراسر جهان دارند، حتی اگر راهبردهای تولید و ارتباطات با تفاوت‌های جزئی فرهنگ‌ها تطابق داده شود. مارک تجاری جهانی به مصرف کنندگان هویت و جایگاه مشابهی را درسراسر جهان ارائه می‌کند در حالی که مارک تجاری بین‌المللی موقعیت یا هویت مارک‌های تجاری خود راجهت متناسب شدن با مخاطبان مختلف تغییر می‌دهد. مانند مک دونالد که یک مارک تجاری بین‌المللی است، چون لیست غذایی آن با توجه به فرهنگ هر کشور تغییر می‌کند.اما کوکاکولا یک مارک تجاری جهانی است که در همه جا آن محصول را با همان کیفیت ارائه می‌دهد. سلام جناب مردانی عزیز؛ متاسفانه، متاسفانه و متاسفانه این یک روش بازاریابی ناشایست است که برخی موسسات استفاده می کنند، شما نگران نباشید.

سایر خدمات ثبتی

بر طبق ماده 577 قانون تجارت، صاحب تجارت خانه ای که شریک در تجارت خانه ندارد نمی تواند اسمی برای تجارت خانه خود انتخاب کند که موهم وجود شریک باشد. امروزه کپی برداری از علائم تجاری و اسامی تجاری رواج یافته است که مالک علائم تجاری می تواند در صورت اینکه علامت خود را ثبت نموده باشد با مشاهده کپی برداری در دادگاه شکایت نماید . 0 تا 100 ساخت اسم شرکت + 60 نمونه نام مناسب شرکت [ایرنی و … در آخر فراموش نکنید نظرات ارزشمند خود را درباره ایده برای اسم شرکت، در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

سلام من با یه اسمی دارم چند ساله کسب و کارم رو پیش میبرم . دامنه اش رو دارم و نام کاربری تمام شبکه های اجتماعی هم همینطور. حساس بودن یعنی این که اسمی که انتخاب کردید رو همون اول در گروه‌های کوچکی از افراد مختلف تست می‌کردید مشخص می‌شد تلفظش سخته. زیاد حساس بودن یعنی هیچ وقت تست نکنید، ثبت برند تجاری ۴ ماه بگذره، بر فرض اسم عالی هم انتخاب کنید بعدش متوجه بشید که محصولتون مشکل اساسی داره در صورتی که بدون زیاد حساس بودن روی اسم زودتر هم میشد از این مرحله رد شد. من کارشناس طراحی و چاپ پارچه هستم و قصد دارم در اینستا و.. اما هرچقدر برند هم باشه بیشتر در زمینه طراحی لباسه نه پارچه..

این انتخاب زمانی دشوارتر می‌شود که با محدودیت‌های قانونی و مقررات نام‌گذاری شرکت‌های تجاری نیز روبه‌رو می‌شویم. یافتن عبارتی بامعنا و متناسب با تخصص و خدمات مجموعه بسیار چالش‌برانگیز است و نیاز به خلاقیت و مشاوره دارد. این چالش برای تمامی کمپانی‌های تجاری در سراسر دنیا وجود دارد و به نوع شرکت یا موضوع فعالیت آن وابسته نیست.

  • از این که وقت خود را در اختیار ما قرار دادید تشکر می کنیم و امیدوارم که مطالب ارائه شده برای شما مفید بوده باشد.
  • اما اسامی شرکت‌ها یا مؤسسات تجاری، حتی سال‌ها پس از انحلال آن شرکت نیز اعتبار دارند.
  • برای به حداقل رساندن اینگونه مشابهت ها اسم شرکت باید حداقل شامل سه کلمه خاص ( غیر عام ) باشد که ترکیب مشابه آن در اسم سایر شرکتهای ثبت شده وجود نداشته باشد.
  • البته ممکن است اسم تجاری با اسم شرکت یکی باشد اما به هر حال این عنوان معرف محصول تجاری شرکت است و دیگران نمی‌توانند از آن استفاده کنند.
  • بدلیل تعداد بالای درخواست ثبت برند و پیدا نمودن اسامی که با برندهای ثبت شده قبلی مشابه نباشد، انتخاب اسامی خاص برای برند بسیار سخت است.

به عنوان مثال حتی واج آرای کلمات یک برند مثل دیانا با آدانا ممکن است باعث رد درخواست ثبت شما شود. پس قبل از اینکه دل به ثبت برند انتخابی خود خوش کنید باید اول مطمئن شوید که این برند از آن کس دیگری نیست. ثبت پایتخت با بیش از 12 سال سابقه کاری در زمینه ثبت شرکتها با بهره مندی از کارشناسانی مجرب و با تجربه در تمامی زمینه های مرتبط آماده خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز و گرامی می باشد. در صورتی که متقاضی به نتیجه کارشناسی نام، اعتراض داشته باشد باید مراتب اعتراض خود را با ذکر دلایل در قالب فرم اعتراض، به مرجع ثبت شرکتهای بررسی کننده نام اعلام نماید تا کارشناسی مجدد صورت پذیرد. برای انتخاب نام شرکت مناسب می توانید از اسامی خاص با تعداد بالا به طور مثال آراد ،آریا و سپهر استفاده کنید. مشاوره ما در تمامی زمینه های کاری موسسه ، صد در صد رایگان می باشد و همچنین جهت رفاه حال شما کاربران عزیز ، راه ها متعددی برای ارائه این خدمات قرار داده شده است.

از جدیدترین اخبار و قوانین ثبتی باخبر شوید

فقط در صورتی می‌توانید از یک اسم با ریشه خارجی (لاتین، آذری و. ادامه… سلام وقت بخیر، لطفا فرم استعلام قابلیت ثبت برندها که در بالا قرارداد داده شده رو پر کنید نتیجه به اطلاعاتون خواهد رسید. اسم تجاری ماهیتاً یک حق مالکیت است و تاجر می‌تواند در صورتی که این حق او مورد تجاوز قرار گیرد، در دادگاه اقامه‌ دعوا کند.

سامانه ثبت شرکت ونک

انتخاب یک نام تجاری خوب یک فرآیند پیچیده را به همراه دارد و جز اولین قدم های مقررات ثبت شرکت است. نام برند باید به گونه ای انتخاب شود که برای دیگر ثبت تغییرات کشورها و یا زبان های دیگر نیز با معنا و مفهوم باشد. اگر قصد ثبت شرکت و انجام فعالیت های تجاری و صادرات را دارید باید به این مسئله بیشتر توجه کنید.

در این مورد، نظر مسئول تعیین نام اداره کل ثبت شرکت‌ها، نظر نهایی محسوب می‌شود. این اسم علاوه بر خاص بودن باید در نگاه اول ماهیت کار آنها را نیز منعکس نماید. برای این منظور ابتدا باید از انتخاب ثبت شرکت اسامی عجیب و غریب پرهیز کنید. واژگانی را برگزینید که کوتاه و خوش‌آهنگ باشند و تلفظ آنها دشوار نباشد. همچنین کلماتی را مد نظر قرار دهید که به راحتی نوشته می‌شوند و در یادها می‌مانند.