نمونه اسم شرکت و نحوه ساخت نام شرکتها

کلیه واحد ها زیر نطر اداره ثبت شرکت ها تهران بوده و از یک سامانه یکپارچه استفاده می نمایند. بررسی اسامی شرکت ها توسط کارشناسان تخصصی اداره ثبت شرکت ها تهران صورت می پذیرد. انتخاب اسم شرکت یکی از مهمترین مراحل در ثبت شرکت و تاسیس یک کسب و کار است، نام انتخابی نقش بسیار مهمی در تجارت خواهد داشت.

اسم های شرکت

کارا بودن یک نام اهمیت بسیاری دارد، به خصوص اگر اسم شرکت دیگری شبیه به نام شرکت شما با موضوع فعالیت دیگری وجود داشته باشد، در این حالت قسمت ابتدایی نام که مشخص کننده نوع فعالیت شما ست، اهمیت خاص و ویژه ای خواهد داشت. کارایی یک نام به این معنی است که نام انتخابی شما با نوع کسب و کاری که انجام می ثبت برند تجاری دهید، هماهنگی نسبی داشته باشد. به طور کلی در نام های دو سیلابی می گویند که قسمت ابتدایی اسم باید معرف نوع کسب و کار شما باشد. برای انتخاب بهترین اسم برای شرکت خود با کارشناسان ما تماس بگیرید. پس از تماس از کارشناس مربوطه در خواست کنید تعدادی اسم که با کسب و کار شما همخوانی داد به شما معرفی کند.

مدت زمان ثبت شرکت با مسئولیت محدود

بسیاری از سلبریتی‌ها معروف دنیا مثل کایلی جنر (برند محصولات آرایشی) و در ایران مثل لیلا اوتادی (برند عطر و ادکلن) اسم خود را به عنوان نام تجاری برندشان انتخاب کرده‌اند. یعنی هر کسی به‌راحتی بتواند اسم برند را بخواند، تلفظ کند، بنویسد و گوگل کند (حتی اگر می‌خواهید برای اسم شرکت خود از یک نام تجاری من‌درآوردی یا عجیب استفاده کنید باید این شرایط را در نظر بگیرید). پیش از اینکه نمونه اسم شرکت را ارائه دهیم بهتر است ویژگی های لازم برای نام شرکت را مورد بررسی قرار دهیم. پیش از اینکه لیست نمونه اسم شرکت را قرار دهیم ، لازم است تا کمی درباره نحوه انتخاب نام اطلاعاتی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. تعیین نام اشخاص حقوقی با توجه به الکترونیکی شدن فرایند ثبت شرکت‌ها و موسسات به صورت کاملاً رایگان انجام می‌شود و هیچ هزینه‌ای برای متقاضیان ندارد. امروزه داشتن یک وب‌سایت فعال، حتی در حد درج اطلاعات پایه مجموعه، تاثیر بسیار زیادی در معرفی شرکت و کسب اعتبار آن دارد.

  • ممکن است بین ۵ تا ۱۵ اسم مشخص را پیدا کرده باشید که نمی‌دانید اسم مناسب شرکت کدام‌یک از این نام‌هاست.
  • کارشناسان ثبت آراز در این نوشته سعی دارند که با استفاده از کلمات ساده و به شیوه ای رسا و قابل فهم منظور قانون گذار را برای شماکاربران گرامی شرح دهند.
  • در صورت وجود تعارض در نام با معیارهای فوق‌الذکر، مراتب رد نام با ذکر علت به اطلاع متقاضی خواهد رسید.

این روشی است که امروزه بسیاری از شرکت‌های ایرانی روی آن تمرکز دارند. مثلا نام شرکت شما کالاسازان خوشخواب هزاره سوم است و شما روی کلمه خوشخواب به عنوان نام تجاری خود تمرکز می‌نمایید. ذهن انسان برای برخورد با این سیل عظیم اطلاعات بازاریابی بیت های اطلاعاتی را به صورت گروه های بزرگ تری در می آورد که به آن ها بسته های اطلاعاتی گفته می شود و محتوی اطلاعات بیشتری می باشند. از قرار گرفتن این بسته های اطلاعاتی در کنار یکدیگر که هر کدام بخشی از اطلاعات مرتبط با نام تجاری را ارایه می دهند در ذهن مصرف کننده نگرشی در مورد آن نام تجاری شکل می گیرد که می تواند برخرید آن نام تجاری تاثیر بگذارد.

در کشورهای مختلف سلبریتی‌ها برند خودشان را ساخته‌اند. در اصل موسسان وب سایت پونیشا سه نفر بودند که اسم کوچک آ‌ن‌ها پویا، نیما و شایان بود که با ترکیب این اسم‌ها به پونیشا رسیدند. برای مثال شرکت‌هایی مانند بی‌ام‌و و یا آی‌بی‌ام از اختصار استفاده کرده‌اند ثبت تغییرات شرکت اما لازم است یادآوری کنیم که این شرکت‌ها منابع عظیم مالی برای فرهنگ سازی نام برندشان در اختیار دارند. چیزی که ممکن است در شروع یک کسب و کار در دسترس نباشد. متخصصان پیشنهاد می‌دهند اسمی که انتخاب می‌کنید باید راحت تلفظ شود و حتی راحت نوشته شود.

جهت ثبت شرکت میتوانید اینجا را کلیک کنید

همچنین لیلا اوتادی از نمونه‌ سلبریتی‌های ایرانی است که اسم خود را بر روی برند عطر و ادکلن انتخاب کرده است. البته ممکن است شما یک سلبریتی باشید که اسم شما برای مخاطبان‌تان ثبت شرکت در تهران آشناست. در این‌صورت انتخاب نام‌خانوادگی دیگر یک اشتباه نیست و اتفاقا کاری هوشمندانه و مفید است. این کار کمک می‌کند تا هزینه‌های مربوط به برندسازی‌تان به‌شدت کاهش یابد.

خوبی این روش (ارسال انبوه ایمیل) کم‌هزینه بودن آن است. احتمالاً بعد از مدتی متوجه می‌شوید یکی دوتا از این دسته‌ها بیشتر با سلایق شما جور درمی‌آیند، اما سعی کنید تیم طوفان فکری خود را به چالش بکشید و در هر دسته چند اسم تجاری پیدا کنید. در آخر از میان تمام آن‌ها 10 الی 15 اسمی که بیشترین رأی را آورند را انتخاب کنید.

به انواع مخفف‌ها (کوته‌نوشت‌ها) و واج‌آرایی آنها هم فکر کنید. گاهی برخی سرواژه‌ها یا سرنام‌ها می‌توانند معنادار باشند و به راحتی مصطلح شوند. عده‌ای بر این عقیده هستند که مخاطبان با شنیدن اسم انتخابی باید تصویری را در ذهن مجسم کنند و از این طریق عبارت مورد نظر را به خاطر بسپارند. در نتیجه، باید ابتکار به خرج داد و از عناوین غیرخلاقانه و پیش‌پاافتاده حذر کرد.

ی اسم شرکت واسه تهویه و گاز میخواستم که اسم بیژن هم توش باشه…ممنون میشم اگه راهنمایی کنید. میخایم یه اسم برای شرکت انتخاب کنیم درخصوص شوینده هست تنها اسمی که انتخاب شد (زینو) هست ولی نمیدونم با چی ترکیبش کنم که خوب دربیاد ممنون میشم راهنمایی کنین. برای انتخاب بهترین نام برای شرکت خود به صورت تخصصی و در کم ترین زمان تنها کافی است با شماره تماس های موسسه ثبت نوول تماس بگیرید تا در کم ترین زمان امور ثبت شرکت و انتخاب بهترین نام برای شرکت از طریق ایده برای اسم شرکت مناسب برای شما گزینش شود . این موضوع که در انتخاب اسم شرکت باید از قوانین و ضوابط ادارات ثبت شرکت ها پیروی کرد جزو مسائل مهم تلقی می شود.

ثبت موسسه حقوقی

جزء اولین مقدمات ثبت شرکت و در عین حال یکی از مهمترین مراحل تاسیس شرکت است. در نظر داشته باشید برخی اسامی غیر فارسی نظیر پترو که ریشه فارسی برای آنها ساخته نشده است قابل ثبت می باشند. و در آخر باید گفت که اسم پترو را نمی توان در اول نام شرکت و اسم مهر در آخر اسم شرکت دیگر نمی توان قید کرد. لطفاً اول مراحلی رو که توی مقاله گفتیم انجام بدید اینکار شاید اولش یک کمی سخت به نظر برسه ولی بهتون قول میدم اسم‌های خیلی بهتری پیدا می‌کنید. راستش ماندلا یک چهره سیاسیه بیشتر که فعالیت‌های ضد آپارتاید انجام می‌داده.

افرادی که در شهرستان ها قصد تاسیس شرکت را دارند باید حتما برای تعیین نام شرکت خود از مرکز اجازه بگیرند. این کار با نامه یا تلگرافی از ادارات ثبت استعلام گرفته می شود و یا متقاضی مستقیماً با درخواست کتبی مراجعه و تقاضای نام می کند. نظرات کارشناسان در این باره متفاوت و شما باید با توجه نوع خدمات و یا محصولاتی که به مردم ارائه می کنید نام متناسب و هم چنین تاثیرگذاری را انتخاب کنید. در این قسمت، 5 اسم three سیلابی باید پیشنهاد دهید که به ترتیب الویت ( یعنی از 1 تا 5 ) بررسی میگردند. اگر اولین اسم پیشنهادی شما قابلیت ثبت داشته باشد، اسامی بعدی بررسی نخواهند شد.

اینکه قبل از اقدام برای ثبت و اینکه بدانیم که چگونه اسم شرکت انتخاب کنیم، به دنبال استعلام آن باشید، مزیت های بسیاری را برای شما به دنبال خواهد داشت که در ادامه تعدادی از این موارد را بیان خواهیم کرد. در بعضی از موارد شاهد این هستیم که بعضی از افراد برای اسم شرکت خود از گویش ها و حتی زبان های دیگر نامی را انتخاب می کنند. در چنین مواردی به شما پیشنهاد می دهیم که اسم های عجیب و غریب را انتخاب نکنید، زیرا بر عکس تصور عموم مردم این اسم ها معمولا جذابیت چندانی ندارند. از دیگر ویژگی های اسم یک شرکت باید به این مورد اشاره کنیم که اسم خاص را نمی توانید به عنوان نام شرکت خود انتخاب کنید. اسامی کشورها و شهرها هم اسم خاص است و انتخاب آنها به عنوان نام یک شرکت قانونی نیست.

پست شد در : misc