چگونگی پیدا کردن یک نام معتبر برای برند لباس

اگر تا این‌جای کار مشکلات قانونی را حل کرده‌اید می‌توانید سرغ مرحله‌ی تست نام برند بروید. برای مثال شرکت‌های تولید کننده نوشابه انرژی‌زا همگی سعی می‌کنند از مفهوم قدرت‌مند بودن استفاده می‌کنند. برای مثال مانستر (هیولا)، ردبول (گاو قرمز)، راک‌استار (ستاره‌ی راک)، برن (سوختن) و بیگ بیر (خرس بزرگ) همگی در حال استفاده از مفهوم قدرت‌مند هستند. استفاده از مطالب اورامان وب فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع بلامانع است.

اسم های مناسب برای برند

ب- در اقدام نوع دوم نسبت به تغییر نام شركتها بایستی صورتجلسه تغییر نام را كه شركاء موافقت خود را بوسیله آن تغییر نام شركت را نموده اند را تسلیم نمایند. پس از بررسی نام جدید انتخاب و در صورتجلسه ارائه شده منعكس می شود و در دفاتر تعیین نام نیز وارد می شود و برای اقدام و صدور آگهی نزد مسئول مربوطه فرستاده می شود. در ادامه تعدادی اسم برای برند را به ترتیب حروف الفبا ذکر می کنیم. در ادامه تعدادی از اسامی پیشنهادی برند را برای شما مطرح می کنیم. در اولین مرحله به سایت معرفی شده توسط سازمان ثبت و اسناد کشور وارد شوید و نام های مشابه را بررسی و استعلام بگیرید. پس از آن باید وارد سایت مالکیت معنوی سازمان املاک و اسناد کشور شوید و فرم های مربوطه را تکمیل می کنید.

قابل ثبت بودن

فقط اگر قصد ثبت برند به صورت رسمی دارید به قوانین نام‌های لاتین توجه کنید. اگر به تازگی کسب‌وکار خودتان را شروع کردید؛ اسم برند جدیدتان را کامنت کنید و برایمان بگویید چرا و چگونه این اسم را انتخاب کرده‌اید. مطمئناً راه را برای کسانی ثبت تغییرات که به دنبال اسم برند هستند، روشن‌تر می‌کنید. در صورتیکه هنوز نام برند خود را ابداع نکرده اید، می توانید یک کار سرگرم کننده انجام دهید. در ضمن این کار می تواند راهی عالی برای اطمینان صد درصدی از معنی کلمه ای باشد که انتخاب کرده اید.

  • این کلمات یا تصاویر باید هوشمندانه انتخاب شوند و هر چقدر بهتر مفهوم مورد نظرتان را برساند نشان دهنده ی ذکاوت شما به عنوان مالک یک نام تجاری می باشد.
  • از ارتباط مفهومی استفاده کنید و نامی را انتخاب نمائید که بتوان از مفهوم آن به حوزه کاری و یا محصول مورد نظر دسترسی پیدا کرد.
  • برای مثال مانستر (هیولا)، ردبول (گاو قرمز)، راک‌استار (ستاره‌ی راک)، برن (سوختن) و بیگ بیر (خرس بزرگ) همگی در حال استفاده از مفهوم قدرت‌مند هستند.
  • سعی کنید در هنگام نام گذاری برند خود این موارد را فراموش نکنید؛ همان گونه که بریتانیایی ها اشاره می کنند، استیو جابز نام اپل را تصادفی انتخاب نکرده است.

به خاطر سپردن اسم‌های بیشتر از ۳ کلمه هم بسیار دشوار است. ممکن است شما اسمی برای شرکت خود انتخاب کنید که در زبان های دیگر معنای ثبت برند خوبی نداشته باشد یا ضد علائم تجاری باشد. بنابراین هنگام انتخاب اسم شرکت یا برند خود پیامدهای بین المللی را نیز در نظر بگیرد.

پس باید در انتخاب آن نهایت دقت را کرد تا در آینده کاری بتوان با تکیه بر آن راه های موفقیت را پیمود و در عرصه های مختلف کاری خود را به افراد جامعه شناساند . در انتخاب نام برای علامت تجاری و برند باید نهایت دقت را انجام داد تا نمایانگر ویژگی های آن محصول یا خدمات باشد. به همین منظور اسم شرکت الزامی است و مبادرات اولیه محسوب می شود.

راهنمای انتخاب و ایده برای اسم شرکت

همین حالا، دامنه خود را با تضمین کمترین قیمت در ایران، ثبت کنید. برای ثبت دامنه هم که روی دکمه زیر کلیک و کار را تمام کنید. مثلاً Pallete نام برند رنگ مو است و می‌تواند خیلی راحت رنگ و حس آن را در ذهن مشتری تداعی کند.

اولین مثال این دست از نام‌ها برند قدرتمند سون آپ است که از ترکیب عدد 7 که عددی معروف و نشانه شانس است با ترکیب واژه آپ بهره برده است و سال‌های سال رقیبی بسیار جدی برای کوکاکوکال و پپسی کولا بوده است. اگر بتوانید اسامی برندی از این دست برای خود انتخاب کنید به نظر ما این بارها و بارها بهتر و قدرتمندتر از روش قبلی خواهد بود. اکساب، برند خاص و متفاوت آب آشامیدنی که نامش را از ترکیب اکسیژن و آب به دست آورده است. این برند در محصولات خودش اکسیژنی تا 20 برابر میزان استاندارد دارد که کیفیت زندگی صرف‌کننده را بالاتر می‌برد. فرش عظیم زاده، نام فامیل آقای احد عظیم زاده را به عنوان اسم برند خودش انتخاب کرده است. سال‌های سال است که بسیاری از برندهای شخصی، آموزشی و … از این روش برای نام‌گذاری خود استفاده کرده‌اند.

بطور مثال انتخاب نام در ثبت دامنه و URL نیز تاثیر به سزایی دارد. تمامی این شرکت ها ممکن است خدماتی عالی را ارائه کرده و سالها تجربه و نمونه کار هایی برجسته داشته باشند. این شرکت ها در انتخاب نامی منحصر به فرد ، بیشتر از دیگران خلاق و با تجربه به نظر می آیند. همانطور که در ابتدا اشاره شد، اسم برند یا عبارت کمیپن برندینگ تنها بخش کوچکی از چیزی است که به ایجاد یک تصویر کامل از برند خواهد انجامید، اما این یک بخش از برند شما است که برای مدت بسیار طولانی باید با شما بماند. نام تجاری باید خصوصیات و ویژگی هایی مانند رنگ کالا یا عملکرد محصول را در ذهن مخاطبان ایجاد کند. با کنار هم قرار دادن کلمات در کنار یکدیگر و تلفیق آن ها می توان کلمه ای معنادار، مستقل و خلاقانه ایجاد کرد.

تیم برند یک طی مراحل زیر شما را در این مسیر همراهی خواهد کرد. در این مقاله شما با مراحل نام گذاری برند آشنا خواهید شد تا نامی خلاقانه و منحصر به فرد برای برند خود انتخاب کنید. در کشور ما نیز با توجه به تفاوت‌های فرهنگی و زبانی با دنیا، استفاده از خلاقیت و نوآوری در زمینه انتخاب اسم برند ایرانی اهمیت بسیار زیادی دارد. بدون اتکا به خلاقیت در زمینه انتخاب نمونه اسم برند، شما توانایی لازم برای جلب نظر مخاطب هدف را نخواهید داشت. در صورت انتخاب اسمی مناسب امکان موفقیت شما در جلب نظر مخاطب هدف و تبدیل آن‌ها به مشتریان افزایش خواهد یافت.

یک نام ضعیف حتی می تواند در گسترش کسب و کار شما به بازار های دیگر نیز تاثیر منفی بگذارد. با انتخاب نامی معمولی، شما نه تنها فرصت نشان دادن تمایز خود را از دست داده اید بلکه مشابه به دیگران به نظر می رسید. تعیین انتخاب نام شركت و مؤسسات غیر تجاری كه قبلاً سابقه ای نداشته مؤسسین قصد تاسیس آن را دارند. تعیین نام شركتها و مؤسسات غیر تجاری كه قبلاً سابقه ثبت داشته حال قصد تعویض نام آن را دارند. تعیین نام شركتها و مؤسسات غیر تجاری خارجی كه در كشورهای خارجی سابقه ثبت داشته و شعباتی از آنها در ایران تاسیس می شود.

مثلا در ترکیب «حامد همایون» این صدای «هـ» است که تجانس را ایجاد می‌کند و نه حرف «ح» یا «هـ». استفاده از سایت مشروط بر قبول توافق‌نامه کاربری و حفظ حریم شخصی است. تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مجموعه بیشتر از یک نفر است. نام کشور پاکستان نیز برگرفته از پنجاب، افغان، کشمیر و ستان به معنای بلوچستان و پسوند مکان است.

افزایش بازدید سایتوب‌رمز با نزدیک ۲۰ سال سابقه ارائه خدمات وب، تبلیغات گوگل ادز و خدمات سئو را به طور حرفه‌ای به عنوان راهکاری مناسب جهت افزایش بازدید سایت و رونق کسب و کارهای اینترنتی ارائه می‌دهد. روش خلاقانه ای برای انتخاب اسم برند تجاری و دامنه اینترنتی است که روش های سنتی را به چالش می کشه. به یاد داشته باشید برند شما فقط اسم شما نیست بلکه شیوه برخورد شما با مشتریان، ارائه خدمات و یا محصولات با کیفیت و شناسایی درست و به موقع نیاز و درخواست مشتری را نیز شامل می شود. انتخاب اسم برند مختصر موجب می‌شود مشتریان آن را به راحتی یاد کنند و به ذهن بسپارند.

شما هم میتوانید از این سبک استفاده نمایید و با اسامی جدید مانند اسامی شهرها، اسامی دختران و … اسم مناسب را انتخاب کنید. بنده چند پیشنهاد برای شما دارم، برای انتخاب نام عطر فروشی میتواند از اسامی گلها، اسامی برند عطر و ادکلن معروف ثبت شرکت و یا اسامی دختران استفاده کنید. برای پیدا کردن نام مناسب برای کسب و کار خودتان بایستی یکی از مسیرهای زیر را بروید و از روش های زیر یکی را انتخاب کنید؛ چرا که برند های که ما می شناسیم از یکی از روش های زیر را به کار برده اند.

اما در آخرین قسمت شما می‌توانید از یک راه میان‌بر برای انتخاب نام دامین قابل ثبت یا حتی نام برند خود استفاده نمایید. حال در این مرحله شما رسیده‌اید به تعداد زیادی نام که باید بسیاری از آن‌ها را فیلتر نمایید. باید بگوییم که در این مرحله بی‌رحم باشید و اگر انتخاب‌هایتان بالای a hundred عدد هستند که حتماً باید باشند سعی کنید ابتدا آن‌ها را به کمتر از one hundred سپس به کمتر از 50 و در نهایت به حدود 20 اسم کاهش دهید. حال که لیستی از نام‌های پیداشده از واژه‌یاب دارید، بهتر است سری به کلیدهای بالا زده و سعی کنید از هر کدام از این کلیدها بین 5 تا 10 اسم اولیه برای برند آتی خود انتخاب نمایید. برندهایی مثل تپ‌سی اپلیکیشن تاکسی‌یاب نیز همین گزینه را به کار گرفته‌اند. زیروتن، لباس کودکان بین 0 تا 10 سال نیز فقط از اعداد کمک گرفته است.