کمک برای انتخاب اسم مغازه

بنده چند پیشنهاد برای شما دارم، برای انتخاب نام عطر فروشی میتواند از اسامی گلها، اسامی برند عطر و ادکلن معروف و یا اسامی دختران استفاده کنید. حال که با ایده های یافتن نام برندی جذاب و متفاوت آشنا شدید نوبت به شروع فرایند نام گذاری می رسد. “نام گذاری برند” انتخاب یک نام به سلیقه و علاقه مدیریت از میان لیست گزینه های نام برند نیست، بلکه بخشی از فرایند برندینگ بوده و قوانین خاص خود را دارد.

  • خوشبختانه امروزه سایت و ابزارهایی مانند Shopify’s Business Name Generator وجود دارد و توسط آن‌ها می‌توانید ایده بگیرید و یک طوفان فکری مناسب برای خودتان ایجاد نمایید.
  • حتی می توانید شرایط خاصی برای نام گذاری شرکت تعیین کنید و آن را در چک لیست قرار دهید، به عنوان مثال کمتر از 8 حرف بودن اسم برند یا در دسترس بودن پیج اینستاگرام.
  • منظور از اسم خلاقانه ، اسمی است که با دیگر اسامی از قبل به ثبت رسیده تفاوت داشته و با در نظرداشتن موضوعات فعالیت انتخاب شده باشند .

در نظر داشته باشید در صورتی که می خواهید لاتین کلمه را نیز به ثبت برسانید بهتر است از کلمات پیچیده استفاده ننمایید . خاص بودن نام برند تاثیر به سزایی در تبلیغات شما دارد چنانچه متمایز بودن نام انتخابی مسئله بسیار اساسی است که نباید آن را نادیده گرفت . نام انتخابی باید ساده و صریح باشد چنانچه دشوار بودن تلفظ ، نوشتار می تواند تأثیر منفی در فروش ، تبلیغات و به یاد ماندن آن در حافظه مشتریان داشته باشد . اسامی و عناوینی که باعث فریب اذهان عمومی و سایرین شود نیز به عنوان یک نام تجاری نمی تواند به ثبت برسد . نام برند نباید موجب گمراهی و به اشتباه افتادن مشتریان آن محصول یا خدمت در طبقه مربوطه گردد . با تشکر از مشارکت شما در بهبود محتوا سایت، بازخورد شما با موفقیت ثبت شد.

نام مناسب شرکت

استفاده از نام محل فقط برای شرکت­های همان محل قابل ثبت است. در وهله اول باید مطابق با شئونات جمهوری اسلامی ایران باشد. استفاده از مطالب اورامان ثبت شرکت وب فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع بلامانع است. از همه مهم‌تر دامنه مشابه آن نباشد و تمامی اکانت های شبکه‌های اجتماعی آن خالی باشد.

برای ثبت برند خود به وب سایت مالکیت معنوی سازمان املاک و اسناد کشور مراجعه و اظهارنامه مربوطه را تکمیل نمایید. در مقابل افرادی هم براین باورند که اسامی غیرمعمول بیشتر در خاطره می‌ماند و اسامی رایج خیلی راحت‌تر فراموش می‌شوند. به عنوان مثال موتورهای جستجو Infoseek، Alltheweb و Google را در نظر بگیرید. اولی یعنی جستجوی اطلاعات، ثبت برند دومی یعنی تمام وب و در آخر گوگل هیچ معنای خاصی ندارد و کلمه ابداعی است. به عنوان مثال، اسم آدیداس از Adolph “Adi” Dassler ( آدی داسلر)، بنیانگذار شرکت گرفته شده است یا در ایران می‌توانید پشمک حاج عبدالله را در این گروه از نام‌ها در نظر بگیرید. اسمی که برای برندتان انتخاب می‌کنید، تبدیل به قسمتی از مجموعه بزرگ‌تر می‌شود.

اسم برند خاص

اسم انتخاب شده باید بتواند ارزش و تجربه را میان محصولات انتقال بدهد. بعضی ازکارشناسان بر این باورند که اسم های انتزاعی بهترین اسم ها می باشند. جهت دریافت نمونه اسم شرکت میتوانید از لیست زیر که برای شما تهیه کرده ایم استفاده کنید . این لیست یک نمونه کوچک از نمونه اسم های شرکت می باشد و شما عزیزان میتوانید اسم های تخصصی تر و مرتبط تر با مجموعه خود از ما دریافت کنید . جهت دریافت پیشنهاد نام برند به صورت رایگان و تخصصی می توانید در هر لحظه با ما در تماس باشید . قبل از دریافت پیشنهاد نام برند میبایست علایق ، رقبا ، و تخصص های برند خود را نوشته و به صورت تخصصی یک نام برند زیبا انتخاب کنید .

و نحوه ثبت آن باهم صحبت کرده‌ایم، اگر هنوز مطالعه نکردید در پایان این مقاله حتماً مطالعه نمایید. حتی اگر از اسامی ترکیبی و خلاقانه استفاده می‌کنید هم باید تمام شرایط گفته‌شده را داشته باشد مثلاً بامیلو یک اسم ترکیبی و خلاقانه است اما تمام معیارها را در خودش دارد و به‌راحتی در ذهن‌ها ماندگار می‌شود. معیار دوم انتخاب یک برند منحصربه‌فرد بودن و خاص بودن نام شما نسبت به رقباست.

اسامی خلاقانه برای برند

بعد از خواندن مقاله امروز، می‌توانید یکی از مهم‌ترین قدم‌های راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی را، درست بردارید. ۱۴- عجله نکنید و برای دادن ایده برای اسم شرکت وقت بگذارید. بهتر است چند روز وقفه ایجاد کنید و دوباره به سراغ بررسی ایده‌های قبلی و انتخاب اسم بروید.

در این میان وکلایی که نقش مدیر برند را به عهده می‌گیرند و نام برند پیشنهاد می‌نمایند و یا مشاوران که از روی ناچاری عملیات حقوقی ثبت برند را نیز بر عهده می‌گیرند را جای تاسف دارند. اما در مورد ایران متفاوت است ، پایگاه داده نام‌های برند برای استعلام نام برندها بسیار دیربه‌دیر به‌روزرسانی می‌شود . گاه نامی که به‌هیچ‌عنوان قابل ثبت نیست ، توسط فردی دیگر ثبت می‌شود. اغلب کارفرمایان در خصوص انتخاب نام برند بر اساس نام خودشان از ما سوال می‌کنند.

نام تجاری می‎تواند شما را نسبت به رقبا متمایز کرده و تصویر شرکت شما را تقویت سازد. شما با استفاده از یک ایده و یک جمله به راحتی برندسازی می‌کنید. استفاده از عناوین مربوط به فعالیت شرکت مانند گروه مهندسی یا تجارت مجاز نیست اما استفاده از آن­ها در کنار سه سیلاب معین ممکن است. که شرکت­های زیادی از آن­ها استفاده کرده­اند و بارها به ثبت رسیده­اند؛ مجاز نیست.

اگر یک تیم یا شرکای کاری دارید بهتر است یک بحث گروهی در این باره انجام دهید. ایده‌های خود را یادداشت کنید و یک لیست با پنج یا نام تجاری بنویسید. سپس با خانواده و دوستان خود آن را مطرح کنید و ببینید چه بازخوردی می‌توانید از آن‌ها دریافت کنید.

در هنگام تبلیغات و معرفی برند خود چشمگیر و جذاب به نظر برسد. اما امروزه زمانه تغییر کرده و والدین خیلی به معنای اسم فرزندشان و اینکه منحصربه‌فرد خاص باشد و آوای قشنگی هنگام صدا کردنش دارد یا نه اهمیت زیادی می‌دهند. | گروه سازمند | استفاده از مطالب با ذکر نام آکام آتا و لینک به منبع بلامانع است. به منظور دسترسی آسوده تر بهنگام نظر دهی، نام، ایمیل و وب سایت مرا در این مرورگر ذخیره کن. نام تجاری شما بدون بازاریابی و تبلیغات ناشناخته و بدون معنی باقی می ماند. تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.

تعیین اینکه آینده‌ ی کاری مد نظر شما برای برند چیست و برند شما بر اساس چه ارزش هایی عمل می کند هویت برند شما را تشکیل می دهد. این عوامل اهداف یک شرکت را به تصویر می ‌کشند و تمام فعالیت های آن را دارید تحت تاثیر قرار می‌ دهند و در نتیجه در انتخاب اسم برند هم موثر هستند. هنگامی که هویت برند خود را روشن ساختید، می توانید با تجزیه‌ و تحلیل رقبا متوجه شوید که چه نقاط اشتراک و تفاوتی نسبت به رقبای خود دارید.

مزیت یك اسم توصیفی این است كه آن‌ها داستانی با اسم تجاری واضح را بیان می‌كنند. با این حال ، نکته منفی این است که شما را متصل می‌کند و انعطاف‌پذیری را برای تنوع بخشیدن به محصولات یا خدمات شما کاهش می‌دهد. برای انتخاب نام هایی که ریشه فارسی نداشته ثبت تغییرات باشند و لاتین باشند ملزم به ارائه کارت عضویت یا کارت بازرگانی به همراه جواز مربوطه خواهید بود . این الزامات در عین حال شما را از مزیت های متعددی بهره مند می سازد و سبب می شود تا برند بیشتر در ذهن مشتریان محصول یا خدمت شما قرار بگیرد .

با همه‌ی این اختلاف‌نظرها و تفاوت‌ها، در نهایت برندها توانسته‌اند در میان مخاطبان خود جایگاه پیدا کنند و در ذهن آن‌ها باقی بمانند. اگر روزی خواستید شرکت خودتان را به فروش برسانید، ممکن است این نام برای خریدار جذاب نباشد. پس زمانی که نام تجاری خود را انتخاب می‌کنید طراحی لوگوی خود را نیز در نظر داشته باشید. پیشنهاد ما این است که اگر نام دامنه شما قبلا انتخاب شده و نمی‌توانید آن را خریداری کنید سعی کنید نام دیگری را برای تجارت خود پیدا کنید. مهم‌تر از همه اینکه انتخاب یک نام تجاری کوتاه باعث می‌شود مصرف‌کنندگان آن را راحت‌تر یادآوری کنند و به خاطر بسپارند.