۱۶ نکته مهم که در هنگام انتخاب اسم برند باید به آن توجه کرد

انتخاب اسم فقط بخشی از راه‌اندازی کسب و کار هست که اهمیتش هیچ وقت به اندازه بقیه مراحل و بخش‌های یک کسب وکار نیست. برای بررسی اسم‌های مشابه و استعلام اسم شرکت می‌توانید به سایت جستجوی علائم تجاری مراجعه کنید. اگر ویدیو را تماشا کردید، وقت آن است که ببینیم، نکات انتخاب اسم برند در کشور خودمان به چه شکل تغییرات شرکت است. بالاخره می‎توانید با خیال راحت اسم برندتان را ثبت کنید، برای این کار می‌توانید از طریق سایت مرکز مالکیت فکری بر اساس محصول یا خدمات خود اظهارنامه مربوطه را تکمیل کرده و مدارک مورد نیاز را ارسال کنید. برای این کار نیازی به داشتن لوگو نیست؛ اما دیگر کم‌کم باید به فکر استخدام یک طراح حرفه‌ای باشید.

استعلام برندهای ثبت شده در ایران علی الرغم ساده بودن، تخصصی بوده و به همین راحتی نمی باشد چون بسیاری از برند هایی که به هنگام استعلام تصور شده که آزاد می باشد در مرحله ثبت اخطار خورده و رد می شوند. داشتن تخصص در بخش جستجوی علامت تجاری الزامی ندارد اما ممکن است در ابتدای استعلام علامت تجاری شما تشابه هات تخصصی را نتوانید تشخیص دهید. به عنوان مثال حتی واج آرای کلمات یک برند مثل دیانا با آدانا ممکن است باعث رد درخواست ثبت شما شود. اگر کافه شما دارای تم است، در صورت امکان آن را در اسم کافه‌تان قرار دهید. اگر کافه‌تان به سبک کافه‌های ایتالیایی است می‌توانید اسم کافه لاواز (یک نوع قهوه ایتالیایی)، کافه میلان، کافه سیسیلی،کافه ورنا، کافه فلورانس و…. یا اینکه می‌توانید به سبک کافه هاگواتز که در دهلی واقع است فضای داخلی و منویتان را به سبک فیلم‌های هری پاتر درست کنید.

اصول و ارزش‌های شرکت شما باید در نام‌گذاری برند شما نیز منعکس شود. همچنین گرافیک و هویت بصری برند شما نباید از دیگر علائم تجاری مجموعۀ شما دور باشد. مطابق با بند الف از ماده ۶ ثالث قرارداد اتحادیه پاریس استفاده از نام و نام خانوادگی اشخاص ثالث به عنوان علامت تجارتی و نام برند ممنوع است. درخواست نام برند تجاری که با ماده ۲۱ قانون حمایت از حقوق مؤلفان و مصنفان و هنرمندان در تعارض باشد.

در ایران نیز گروه گلرنگ سابقه زیادی در انتخاب نام برندهای خارجی و لاتین برای زیرمجموعه‌های خود دارد که شاید به علت گرایش مصرف در مخاطبان هدف کالاهای تندمصرف به محصولات خارجی دارد. برای انتخاب اسم ایرانی از بین نام های قابل ثبت برای برند بهتر است همین الان با کارشناسان ایلیا تماس بگیرید و از مشاوره رایگان آن ها در این راه بهره ببرید. دوست عزیز تایید استعلام برند به عنوان تاییدیه 100درصدی ثبت برند نمی تونه باشه چون در نهایت کارشناس اداره اونو بررسی می کنه و ممکنه به هر دلیلی اونو رد کنه، اما معمولا این اتفاق در موارد کمی اتفاق می افتن. ببینید شما اگر کمی اطلاعات آی تی و حقوقی داشته باشید می توانید به راحتی خودتان هر برندی را که می خواهید در داخل کشور استعلام بگیرید. اما در خصوص استعلام برند جهانی و بین المللی باید از یک کارشناس مجرب کمک بگیرید.

حالا سعی کنید بر اساس این مجموعه از کلمات و توصیفات اسم مناسبی پیشنهاد دهید. البته برای طوفان فکری روش‌های دیگری هم وجود دارد، مثلاً شما می‌توانید انتخاب اسم برند را‌ از روی چند دسته‌بندی‌های انجام دهید. البته استثنایی در اینجا وجود دارد؛ اگر یک سلبریتی هستید دیگر وضعیت فرق می‌کند و انتخاب اسم برند از روی نام خانوادگی اتفاقاً خیلی هوشمندانه است؛ چون شهرت اولیه را دارید، هزینه‌های برندینگ را به‌شدت کاهش پیدا می‌کند.

انتخاب اسم برند هنری برای اشخاصی که به امور هنری می پردازند بسیار مهم می باشد. هنرمندان تمایل به انتخاب اسامی دارند که هنرگونه وخاص باشد. انتخاب اسم برند از مواردی مهم و با اهمیت انتخاب اسم برند می باشد ، هم چنین انتخاب اسم ثبت شرکت در تهران برند شرایط و قوانین خاصی را دارد که باید آن را مد نظر داشته باشید. خیلی توضیحات خوب و کاملی نوشتین من فرم استعلام برند رو پر کردم ممنون میشم اگر همکاراتون بررسی کنن و به من اطلاع بدین شانس ثبت شدن این اسم برای من چقدر است.

  • در صورتی که اداره مالکیت صنعتی از برندها حمایت نکند شما نمی توانید مطمئن باشید که برندتان هم چنان منحصر به فرد بماند.
  • پاسخ این است که بین اسم تجاری و اسم و برند تفاوت‌های زیادی وجود دارد.
  • البته درصورت سپری شدن زمانی بیش از three ماه از تاریخ تأیید نام و درصورت عدم ثبت شرکت به دلایل مختلف، و هم چنین تغییرنام ، متقاضی می بایست نسبت به واریز مبلغ فوق به شماره حساب مربوطه و ارائه فیش آن اقدام نماید.
  • در واقع مردم برندهایی را ترجیح می‌دهند که تلفظ آنها سخت نیست.

در این مورد مثالی نمی‌آوریم و به شما اجازه می‌دهیم از تخیل خود استفاده کنید. اسمی که انتخاب می‌کنید معنادار و بیانگر مفهوم خدمات یا محصولات شما باشد. به این نکته توجه کنید تا قبل از ثبت کردن برند حتماً استعلام برند را انجام دهید. اسم برندتون رو بفرمایید ما استعلام بگیریم ببینیم اعتبار دارد یا نه، اعتبار برند 10 سال می باشد. نگار عزیز بهتر است اسمی را انتخاب کنید که اگر در آینده قصد داشتید ثبت کنید به مشکل نخورید، یعنی اسمی باشد که قابلیت ثبت در ایران را داشته باشد. سلام،وقتتون بخیر…ببخشید ما در زمینه تولید کود فعال هستیم و خواستم اگه ممکنه این برندها را برامون استعلام کنید و اگر خودتان برند بهتری می دانید بی زحمت پیشنهاد بدهید.

نام برند باید دارای یک ریتم باشد و در نوشتن در متن ، لوگو یا ایمیل زیبا به نظر آید. بعد از انتخاب نام باید از بین انواع لوگو یک طراحی لوگوی مناسب را در دستور کار خود قرار دهید. از بین انواع رنگ نیز ، رنگ‌ های سازمانی خود را انتخاب نمایید.

از دیگر مسائلی که کمتر به آن توجه می شود آوا و شنیداری کلمه می باشد و اگر این ویژگی را در نظر داشته باشید برای همیشه برند تان در ذهن مشتریان حک خواهد شد . در مقابل افرادی هم براین باورند که اسامی غیرمعمول بیشتر در خاطره می‌ماند و اسامی رایج خیلی راحت‌تر فراموش می‌شوند. به عنوان مثال موتورهای جستجو Infoseek، Alltheweb و Google را در نظر بگیرید. اولی یعنی جستجوی اطلاعات، دومی یعنی تمام وب و در آخر گوگل هیچ معنای خاصی ندارد و کلمه ابداعی است.

شماره پیامک کمک معیشتی

با کمی تغییر در حروف اصلی در مثال بعدی تاکسی اینترنتی یاکسی با تغییر «ت» به «ی» موفق به ساخت اسم برندی متفاوت برای خودش گردیده است. می‌رسیم به برند معروف تخفیفان، سایتی که کارش گرفتن و ارائه تخفیف به مشتریان است. با افزودن پسوند بسیار پرکاربرد ((آن)) به نام برندی مبدل شد که امروز جزو سایت‌های فروشگاهی برتر ایران است.

اسم برند خارجی

نام برند موجود شما به هیچ عنوان برای هویت و کسب و کار شما مناسب نیست و نیاز به برندینگ مجدد دارید. نام برند می‌تواند زمینه مناسبی برای توسعه کسب و کار و ایجاد برند زیرمجموعه Sub-Brand باشد . اسم شرکت باید یک اسم خاص باشد یعنی مستقیم بتوان ثبت برند آن را به عنوان نهاد جمله به کار برد. قبل از خرید دامنه در مورد اسمی که انتخاب کردید از خانواده، دوستان، مشتریان، سرمایه گذاران و همکاران خود مشورت بگیرید و پرس و جو کنید تا مطمئن شوید که اسم انتخابی شما تاثیرگذار بوده و بازخورد خوبی دارد.

برندهای مشهوری که اسمشان را اشتباه می‌گوییم

در اولین مرحله به سایت معرفی شده توسط سازمان ثبت و اسناد کشور وارد شوید و نام های مشابه را بررسی و استعلام بگیرید. پس از آن باید وارد سایت مالکیت معنوی سازمان املاک و اسناد کشور شوید و فرم های مربوطه را تکمیل می کنید. نام های ریتمیک بسیار جذاب بوده و گزینه ای مناسب برای اسم برند می باشند. در واقع تکرار این نام ها بسیار لذت بخش بوده و به خوبی در ذهن مخاطب می ماند. با رعایت اصول مربوط به انتخاب نام نظیر سادگی و روانی می توانید نامی که قبلاً وجود نداشته را ابداع کنید.

از استعلام برند تا گرفتن جواز و مراحل آخر واقعا با حوصله منو راهنمایی کردن واقعا لذت بردم از کار کردن با ثبتینو. شما بدون پرداخت هیچ هزینه ای، تکرار می کنیم هیچ هزینه ای، می توانید استعلام برند جهانی خود را از کارشناسان و وکلای با تجربه ما بسپارید و در نهایت در صورت رضایت ادامه فرآیند کار را نیز با ما انجام دهید. خوب تا اینجا ریز و درشت نکاتی که در خصوص استعلام برند تجاری باید بدانید را توضیح دادیم. حال کمی در خصوص نحوه استعلام برند جهانی با شما صحبت می کنیم. زمانی که برند و یا علامت مورد نظر در سازمان ثبت اسناد و املاک تائید و به ثبت برسد دارای شماره ثبت و مالک حقیقی یا حقوقی خواهد شد و به راحتی قابلیت شناسایی پیدا می کند. همه این موارد بدین معنی است که پیگیری حضوری این موضوع زمان و هزینه زیادی از شما خواهد گرفت.