۱۶ نکته مهم که در هنگام انتخاب اسم برند باید به آن توجه کرد

با انتخاب درست، اسم برند شما می‌تواند یکی از با ارزش‌ترین دارایی‌های شما باشد، قادر به تمایز با رقبای شما و تسریع در آگاهی از برند است. با یک فرآیند با دقت برنامه‌ریزی شده، می‌توانید بر چالش‌های نام‌گذاری مؤثر غلبه کرده و بهترین اسم را انتخاب کنید. در بعضی موارد از اسامی مشهور یا افسانه‌های فرهنگ‌های مختلف استفاده می‌شود. به عنوان مثال همه مردم علی بابا را به سفرهای زیادی که انجام می‌داد می‌شناسند. لذا سایت معروف فروش بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس هم اسم علی بابا را برای خود انتخاب کرده است. اسم‌هایی که قبلاً شنیده نشده‌اند و منحصربه‌فرد هستند می‌توانند برای کسب‌وکار و محصول شما شانس بیشتری را به همراه بیاورند.

به موجب همین امر ما در این مقاله تلاش بر آن داریم تا دراین خصوص مطالبی را ارائه نماییم.ثبت شرکت ایلیااماده ارائه خدمات به متقاضیان محترم می باشد تا انتهای مقاله همراه ما باشید. مزیت این روش، تأثیرگذاری معروفیت آن کشور یا محله بر روی برند شماست. عیب آن هم این است که معمولاً این نوع اسامی معروف خواهان زیادی دارد و ثبت کردن آن دشوارتر است. مثال دیگری که می توان به آن اشاره کرد برند دیجی کالا است که در ابتدا حوزه فعالیت آن مربوط به فروش کالاهای دیجیتال بوده و امروزه می توان اقلام سوپرمارکتی را نیز از آن خریداری نمود. برای انتخاب بهترین نام تجاری، در قدم اول به برند خود شخصیت بدهید. برای انتخاب نام هایی که ریشه فارسی نداشته باشند و لاتین باشند ملزم به ارائه کارت عضویت یا کارت بازرگانی به همراه جواز مربوطه خواهید بود .

اسم برند ایرانی

حال که با انواع کلمات مناسب برای اسم برند آشنا شدید، لازم است در مورد برخی محدودیت ها نیز آگاهی پیدا کنید. KFC ، BMW ، مپنا (مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران)، AEG (Allgemeine Elektrizitas-Gesellschaft) و… برندهای نام آشنایی هستند که از اختصار کلمات توصیف کننده آن شرکت و یا از کنار هم چیده شدن حروف ابتدایی نام شرکا به وجود آمده اند.

چه قوانینی برای انتخاب نام برند وجود داره؟

در مقابل اسم برند ترکیبی از خواص و ویژگی‌های ملموس و ناملموس است که به بازار معرفی می‌شود و نیازی به ثبت کردن آن نیست. نام گذاری یک برند نیازمند صبر و شکیبایی است و بزرگترین مانع در انتخاب نام مناسب قطعاً زمان است. بسیاری از کسب و کارها ثبت برند تجاری حتی حاضر نیستند زمان صرف کنند و یا منابع لازم را برای انتخاب یک اسم مناسب مطالعه کنند که این به خودی خود کاری اشتباه است. اگر نام شرکت شما تولید کنندگان خوشخواب الماس است شما می توانید روی کلمه خوشخواب به عنوان نام تجاری خود تمرکز کنید.

برای دریافت مشاوره و باید و نباید های زمینه فعالیت شما پیشنهاد می شود با کارشناسان فرداد رسا تماس حاصل کنید . اسم های هنری می تواند مشمول یک شکل یا نامی خاص باشد که نشان دهنده اجزایی از خدمات اشخاص شود . برای مثال نام کاراکو یا کامک را می توان از جمله اسامی هنری به حساب آورد . شما هم چنین می توانید با ایجاد یک طرح ذهنی و برانگیختن احساسات بصری و یا اشاره به یک خاطره و نمادی قدیمی مشتریان خود را تحت تاثیر قرار دهید .

از مخاطبان‌تان بخواهید تا دوستان‌شان را نیز به این مسابقه دعوت کنند. این کار باعث می‌شود تا اسم‌های پیشنهادی به شما افزایش پیدا کند و در نتیجه ثبت شرکت حق انتخاب شما هم بیشتر می‌شود. ممکن است بین ۵ تا ۱۵ اسم مشخص را پیدا کرده باشید که نمی‌دانید اسم مناسب شرکت کدام‌یک از این نام‌هاست.

با این مقدمه، ما هم قصد نداریم نکات مد نظر خود را در قالبباید / نباید ارائه کنیم و اصرار کنیم که مجموعه‌ای از اصول نامگذاری برند وجود دارد. اتفاقاً‌معتقدیم که تجویز‌های قاطعانه در انتخاب نام تجاری و اسم برند، ناپخته و استثناپذیرند. بنابراین در ادامه صرفاً سعی خواهیم کرد چند پیشنهاد را مطرح کنیم که ممکن است هنگام تصمیم گیری به کارتان بیاید و به انتخاب نام تجاری مناسب کمک کند. و یاعنوان کمپین تبلیغاتی Sloganبه‌اندازه‌ای ساده هستند که حتی یک کودک هم می‌تواند آن‌ها را از هم تشخیص دهد.

این کار ممکن است کاری هیجان انگیز و درعین حال استرس‌آور باشد چون باید جایگاه ویژه‌ای در ذهن مخاطب‌تان به جا بگذارید و در عین حال هدف و ایده طراح و یا بنیان‌گذار را به مخاطب منتقل کنید. ثبت برند مواد غذایی به صورت آنلاین در چند مرحله – مزایای. اسم برای ثبت شرکت مواد غذایی انتخاب یک نام مناسب برای. اغلب اوقات شرکت ­ها به دنبال نامی هستند که تمام فلسفه ­و ماهیت کسب وکار آنها را بیان کند. ولی چنین کاری ناممکن است، به خاطر داشته باشید که نام هایی که سعی دارند مفاهیم زیادی را منتقل کنند، در نهایت هیچ چیزی برای گفتن ندارند.

  • انتخاب یک نام مناسب می تواند با ارزش ترین دارایی شما در این زمینه باشد که قادر به ایجاد تمایز با رقبا و تسریع در آگاهی بخشی برند شما به کاربران و مخاطبان است.
  • انتخاب یک نام مناسب برای امور هنری یک مسئله ای مهم برای اهالی هنر در روزهای اخیر به حساب می آید که مورد توجه افراد اهل فن و هنر قرار گرفته و به همین جهت انتخاب بهترین و مناسب ترین راه بسیار مهم تلقی می شود .
  • حتما بررسی کنید و ببینید دامنه‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی به نام برندهای انتخابی شما ثبت نشده باشد.
  • البته مواظب باشید که در این قضیه وسواس زیاد به خرج ندهید و کلی وقت و هزینه صرف این موضوع نکنید.
  • برای روند شروع کسب و کار آنلاین و برند سازی نیاز به مشاوره است .

سال‌ها پیش که لری پیج و سرگئی‌برین تصمیم داشتند نامی قدرتمند و خاص برای این موتور جستجوی جدید انتخاب نمایند مثل امروز بسیاری از ما با همین مشکل انتخاب اسم برند مواجه بودند. ما در اولین قسمت این مقاله به شما تعدادی از مهم‌ترین کلید‌های راهنما برای انتخاب اسم برند را آموزش می‌دهیم. به یاد داشته باشید برند شما فقط اسم شما نیست بلکه شیوه برخورد شما با مشتریان، ارائه خدمات و یا محصولات با کیفیت و شناسایی درست و به موقع نیاز و درخواست مشتری را نیز شامل می شود.

چگونه بهترین نامگذاری برای شرکت یا محصول را انجام دهیم

این نام ها برای مخاطب قابل فهم بوده و در خواندن و نوشتن آن دچار مشکل نمی شوند. اسمی را انتخاب نکنید که باعث محدودیت تجارت شما در راه توسعه و تنوع محصولات و نیز کسب‌وکارتان در کشورهای مختلف شود. به عنوان مثال شرکت زر ماکارون را در نظر بگیرید که اسم «زر ماکارون» مانع از توسعه محصول می‌شود زیرا به جز ماکارونی محصول دیگری را نمی‌توانند تولید کنند.

انتخاب اسم تجاری ( پیشنهاد اسم برند ) – گام‌های پیشنهاد. با این حال نباید از اهمیت انتخاب نام مناسب هم غافل شویم. وقتی قرار است سال‌ها و شاید دهه‌ها با یک برند زندگی کرده و آن را در معرض چشم و گوش مخاطبان خود قرار دهیم، منطقی است در انتخاب نام برند وسواس به خرج دهیم و به سادگی از کنار این کار نگذریم. برای انتخاب بهترین نام بهتر است راهنمایی‌هایی استفاده کنید تا به شما در نهایی کردن تصمیمتان کمک کند.

معمولا از سوی مدیران یک سازمان زمان زیادی صرف طراحی، تولید و کنترل کیفی یک محصول تا پیش از عرضه آن به بازار می‌گردد، اما عرضه تحت چه نامی ؟ اینجاست داستانبرندسازی(برندینگ) آغاز می‌شود . 3- نامی را انتخاب نمایید که از نظر قانونی قابل به‌کارگیری باشد. تلفظ برخی برندهای به حدی سخت است که فرد در هنگام تلفظ نام برند تا مرحله گاز گرفتن زبانشان پیش می‌روند، کلمات عجیب‌وغریبی که فقط مالک نام برند از داشتنش خوشحال است. نام تجاری هرچه نام پیچیده‌تر باشد، راحت‌تر نیز فراموش می‌گردد. این وب‌سایت منابع و اطلاعاتی را درمورد علائم تجاری موجود و روند درخواست علامت تجاری در اختیار شما قرار می‌دهد. نیازی نیست که به تنهایی برای انتخاب نام تجاری خود تلاش کنید.

چنانچه سوال، پیشنهاد و نظری دارید، حتماً آن را مطرح کنید. ما خیلی زود جواب‌تان را می‌دهیم و تا جایی که بتوانیم راهنمایی‌تان می‌کنیم. تغییرات شرکت اگر این مسیر را درست پیش بروید و نام خوبی انتخاب کنید، می‌توانید آن را برای سالیان طولانی حفظ کنید و همواره ارزشش را بالاتر ببرید.

هرکدام از سه مورد فوق ، سازنده یک تصویر در ذهن مشتری در مورد محصول یا خدمت است. برای اینکه یک اسم برند بتواند به اندازه کافی روی مشتری اثر گذارد باید در زمان انتخاب اسم برند به ۹ معیار متفاوت زیر توجه نمود. اسم‌های خلاقانه و ساختگی جزو پرطرفدارترین انواع اسم‌های برند به شمار می‌روند. برای مثال دیجیاتو یکی از اسم‌های خلاقانه‌ای است که به جهت ساخته شدن آن توسط خلاقیت یک تیم، می‌توان اطمینان داشت که قبلا توسط برندهای دیگری استفاده نشده‌اند. اسم مکان، اسم‌های استعاره‌ای مانند نایک یا اسامی مرکب از دیگر شیوه‌های انتخاب اسم برند هستند. این روزها برای آن که بتوان در هر کسب و کاری موفق شد به یک نام تجاری یا برند نیاز است.