ثبت شرکت

بلکه نوع دوم در گذشته که سرمایه گذاری خارجی درایران رواج بیشتری داشته، و امروز نیز در مواردی ، مورد عمل قرار گرفته و می گیرد . بدین صورت که برای جلب سرمایه گذاری خارجی ، سهام به دو گروه الف وب تقسیم می شده و مثلا برای گروه الف حقوق مخصوصی در نظر گرفته می شود. در قراردادهای مشارکت مدین و موسوم به جوینت و نچر که منجر به تشکیل شخصیت حقوقی (شرکت ) و انعکاس مفاد قرارداد خصوصی در اساسنامه شرکت می گردد ، این گروه بندی را می توان مشاهده نمود. ممکن است گفته شود که ماده 42 صریحا به عنوان سهام ممتازه اشاره دارد ، در صورتی که ماده 93 حقوق نوع مخصوصی از سهام را ذکر کرده است . در نتیجه ماده 42 نسبت به ماده 93 خاص بوده و حکم ماده اخیر را از اعتبار می اندازد .در پاسخ باید گفت که با منطق قانون گذاری سازگار به نظر نمی رسد که در یک لایحه قانونی دو ماده متعارض وضع گردد، به ویژه آنکه ماده ninety three پس از ماده forty two آمده و نسبت به اولی موخر محسوب می گردد.

البته این امر در صورتی است که تمام مبلغ اسمی سهام با نام پرداخت شده باشد. طبق ماده ۳۹ لایحه اصلاحی قانون تجارت، نقل و انتقال سهام بی‌نام با قبض و اقباض صورت می‌گیرد. اما توصیه می‌کنیم نقل و انتقال این نوع از سهام را نیز در دفتر سهام ثبت کنید. از آن‌جا که این سهام، بی‌نام است، به راحتی امکان سوءاستفاده وجود دارد.

سهام با نام چیست

با نام که تماما 35 درصد آن پرداخت و مابقی آن در تعهد سهامداران می باشد. سپس دستور جلسه مبنی بر تبدیل سهام بی نام به با نام قرائت و تصمیمات زیر به اتفاق آرا اتخاذ گردید. نه لازم نیست که حتماً همه سهامداران در جلسه حاضر باشند و صورتجلسه رو امضاء کنند. بازار سرمایه در ایران آنچنان که باید، مورد توجه قرار نگرفته است. به همین دلیل است که بسیاری از مردم سرمایه‌های خود در بانک‌ها نگهداری می‌کنند و به اندک سود سپرده‌های بانکی راضی هستند.

چون این نکته را که اعضا هیئت مدیره نمیتونن در استخدامی دولتی شرکت کنند رو در نظر نگرفتیم و به همین دلیل قصد انصراف داریم.ممنون میشم راهنمایی فرمایید. همانطور که گفته شد جهت تاسیس شرکت سهامی خاص، حضور حداقل three عضو به عنوان هیئت مدیره و حداقل ۲ عضو به عنوان بازرس (یکی بازرس اصلی و دیگری بازرس علی البدل ) الزامی است که همگی باید به سن قانونی 18 سال رسیده باشند. مدیران باید تعداد سهامی را که اساسنامه شرکت مقرر کرده است دارا باشند.

تعریف سهام

در حقیقت ورقه سهم شرکت سندی قابل معامله است و این ورقه سهم نماینده تعداد سهامی است که مالک آن در شرکت سهامی دارد. پرسشی که در روند تصمیم گیری و اداره شرکت بسیار اثر گذار می باشد آن است که آیا می توان برای سهام ممتازه در مجامع عمومی و یا هیئت مدیره رای بالاتری قائل شد ؟ از یک نگاه ، مستنبط از ماده 42 لایحه اصلاحی قانون تجارت 1347 هر مزیتی را که قانون گذار برای سهام ممتازه منع ننموده باشد ، باید مجاز به شمار آورد. به منظور تبدیل سهام بانام به بی‎نام یا باید شیوه تغییر نوع سهام قبلاً در اساسنامه شرکت قید شده باشد و یا با رای هر یک از شرکا در مجمع عمومی فوق العاده شرکت، این امر تایید و روش آن انتخاب گردد. شرایط مذکور در مواد forty seven تا forty nine لایحه قانون تجارت سال forty seven باید در روشهایی که تعیین شده است، رعایت شود.

  • اتتخاب نام شرکت نیز کمی قلق خاص خود را دارد چون نام شرکت شما می بایست توسط اداره ثبت شرکت ها تایید گردد، اداره ثبت شرکتها نام درخواستی شما را به بقیه شرکت های موجود بررسی می کند که نام مشابه شرکت دیگری را انتخاب نکرده باشید.
  • باید مطابق مقررات مواد ۴۳ تا ۵۰ لایحه اصلاحی و یا به موجب اساسنامه شرکت و یا تصویب مجمع عمومی فوق العاده عمل شود.
  • در مورد خروج از شرکت هم باید شرکت ثبت تغییرات خروج از شرکت انجام بده، صورتجلسه تنظیم و … انجام بشه و در نهایت باید این تغییرات در روزنامه رسمی درج بشه، آگهی تغییرات و اون روزنامه رسمی، سند خروج شما از اون شرکت خواهد بود.
  • ورقه سهم، سندی قابل معامله ای است، این سند نماینده تعداد سهامی است که صاحب آن در شرکت سهامی مالک آن است.
  • به نظر می رسد مزایای موسسان در بند 7 ماده 9 مرقوم ، لزوما به معنای سهام موسس نیست ، بلکه بیشتر ناظر به حق الزحمه و یا پاداش به موسسان باشد .

شما برای ثبت شرکت ( اگر توسط شخص خودتان انجام گیرد و به موسسات ثبتی واگذار نگردد) برای پست و حق الثبت شرکت در اداره ثبت شرکتها و درج آگهی در روزنامه رسمی و کثیر الانتشار، بایستی حداقل 500 هزار تومان هزینه پرداخت کنید. همچنین هزینه تمبر سرمایه شرکت با توجه به میزان سرمایه نیز متفاوت بوده و باید در ادامه پرداخت گردد. اگر با مطالعه این مطلب که صفر تا صد مراحل ثبت شرکت سهامی خاص را توضیح داده ایم، جای ابهامی داشتید و سوالی در زمینه میزان سرمایه شرکت یا شرایط تاسیس آن را دارید می توانید با ما تماس بگیرید تا همکاران ما به صورت تخصصی شما را راهنمایی نمایند. با حضور کلیه سهامداران در محل قانونی شرکت تشکیل و نسبت به انتخاب هیئت مدیره اتخاذ تصمیم گردید.

ثبت شرکت سهامی

این نقل و انتقال میتواند بصورت ارادی و قراردادی باشد و یا بصورت قهری یعنی ارث و میراث باشد. در مواردی صدور سهام بانام ، اجباری و الزامی است که به ذکر آن می پردازیم. من شرکت ساختمانی ثبت اینترنتی کردم و مدارک را برایشان ارسال کردم . میخاستم شرکت لوله کشی گاز خانگی و تجاری بزنم از چ شرکتی استفاده کنم و باید از کجاشروع کنم مدارکم تکمیله. من مدرک لیسانسم را هنوز نگرفته ام ولی داری سابقه طولانی کار (بالای ده سال) در این زمینه و انیمیشن در شرکتی هستم .در حال حاضر آخرین مدرک تحصیلی من دیپلم است. در پایان موکل،با حضور در دفتر شرکت تمامی گواهینامه ها و مدارک را به صورت کامل از مؤسسه نخستین دریافت می نماید.

مسئولیت محدود کفایت می کند و در حالتی که شرکت تان را بخواهید به صورت مسئولیت محدود ثبت نمایید نیاز به 2 نفر جهت تاسیس شرکت دارید که دارای بودن مدرک تحصیلی ضروری نمی باشد. لازم به تذکر است که امر تعیین نام، فقط در تهران انجام می‌شود و شرکت‌هایی که در سایر شهرها ثبت می‌شوند؛ نیز جهت تعیین نام به تهران معرفی می‌شوند. ثبت برند تجاری در صورت کامل بودن مدارک تقدیمی، کارشناس اداره‌ی ثبت شرکت‌ها اقدام به تهیه‌ی پیش‌نویس آگهی ثبت نموده و به متقاضیان ثبت یا یکی از شرکا یا وکیل رسمی شرکت تحویل می‌شود. سامانه ثبت شرکت میزان با هدف تسهیل در امور اداری شرکتها و موسسات، حسابداری و مالیاتی و مشاوره کسب و کار فعالیت خود را آغاز نموده است.

“از تاریخ تصمیم مجمع مذکور در ماده sixty one تا انقضای موعد یا مواعد اوراق قرضه شرکت نمی تواند اوراق قرضه جدید قابل تعویض یا قابل تبدیل به سهام منتشر کند یا سرمایه خود را مستهلک سازد یا آن را از طریق باز خریدسهام کاهس دهد یا اقدام به تقسیم اندوخته کند یا در پیگیری ثبت تغییرات شرکت نحوه تقسیم منافع تغییراتی بدهد…” پرداخت مبالغ پرداخت نشده سهام بی نام با صدور گواهینامه موقت با نام، تضمین می شو. در غیر اینصوررت شرکت در زمان دریافت مبالغ پرداخت نشده سهام بی نام، دچار مشکل می شود چرا که صاحب سهام که وظیفه پرداخت مبلغ سهام را دارد، مشخص نیست.

مالیات سهام با نام و سهام بی نام

هم‌چنین شما نمی‌توانید ارزیابی دقیقی از ارزش واقعی آن شرکت داشته باشید زیرا به اطلاعات دقیق صورت‌های مالی و فعالیت عملیاتی آن شرکت دسترسی ندارید. علاوه بر دسته‌بندی فوق می‌توان با توجه به وضعیت بازار بورس ایران سهام دیگری همچون سهام نوسانی، سهام روندی و …. را تعریف کرد که در مقاله‌ای دیگر در رابطه با آن‌ها صحبت خواهیم کرد. سهام غیر نقدی نیز عبارت از سهامی است که قیمت آن در قالب آورده غیر نقدی شامل ساختمان ، خودرو ، ماشین آلات ، لوازم اداری ، مواد اولیه و نظایر آن تامین شده باشد .

من میخواستم شرکت حمل و نقل درون شهری با مسئولیت محدود ثبت کنم آیا برای این کار باید مجوز بگیرم یا خیر ممنون میشم پاسخ بدین . شرکتی است که برای انجام امور تجاری تحت نام مخصوصی بین 1 یا چند نفر شریک ضامن و 1 یا چند نفر شریک با مسئولیت محدود بدون انتشار سهام تشکیل می شود. ـ ارائه اقرارنامه در متن صورتجلسه جهت کلیه ثبت شرکت اعضای هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مبنی بر اینکه مشمول ممنوعیت های مندرج در اصل ۱۴۱ قانون اساسی نبوده و هیچگونه ممنوعیت قانونی موضوع مواد ۱۱۱ و۱۲۶ قانون تجارت برای آنها جهت عضویت در هیأت مدیره و مدیر عاملی وجود ندارد. 4- مسئولیت هر یک از سهامداران در قبال دیون و تعهدات شرکت به مبلغ اسمی سهام وی بستگی دارد.