ثبت موسسه ی خیریه

برای ثبت موسسه خیریه در نیروی انتظامی نیاز است که شروط آن و نیز نحوه انجام آن را بدانید . از این رو ما در متن زیر به ارائه تمامی موارد و نکات مربوط به ثبت موسسات خیریه می پردازیم. برای ثبت موسسه خیریه جدای از مراحلی که باید در اداره مربوطه در وزارت کشور انجام گیرد بررسی می شود. خواهیم گفت که ثبت موسسه خیریه نیاز به صدور مجوز از وزارت کشور دارد، و این سامانه از طرف آن نهاد ایجاد شده است. فرم درخواست تاسیس موسسه، باید در ۲ نسخه توسط اعضای هیات مدیره تکمیل شود. متقاضیان تاسیس موسسه‌های خیریه باید درخواست کتبی خود را با اسامی پیشنهادی برای موسسه خود جهت تایید به اداره بهزیستی استان ارائه دهند و پس از تایید نام موسسه و اهداف موسسه در معاونت تخصصی، نام موسسه را در اداره ثبت‌اسناد و املاک شهرستان ثبت نمایند.

شرایط تاسیس موسسه خیریه

جهت انجام این کار کافی است با مراجعه به صفحه ثبت موسسات غیرتجاری ما، به آموزش پذیرش ثبت موسسات غیرتجاری در سامانه اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری دسترسی داشته باشید و به راحتی موسسه خیریه خود را به ثبت برسانید. همچنین تنها با یک تماس می‌توانید از مشاوره رایگان مشاورین متخصص ما بهره‌مند شوید. 4- حضور حداقل دو نفر دارای مدرک کارشناسی مرتبط با فعالیت موسسه در اعضای هیئت مدیره الزامی است. هدف ما ارئه خدمات VIP و مشاوره رایگان به مدیران محترم شرکت ها و مؤسسات غیر تجاری با بهره گیری از بهترین فناوری های اطلاعاتی، ارتباطی، اتوماسیون و نیروهای انسانی متخصص و کارآمد است. این امر موجب شده ثبت موسسه خیریه نزد اداره ثبت شرکتها همراه با سامانه ثبت موسسه خیریه وزارت کشور پایاپای پیش برود. هدف از تاسیس این نوع موسسه‌های حقوقی، کسب منافع مالی و تجاری در قالب خدمات آموزشی و شهری مانند آموزشگاه‌های علمی، موسسه‌های فنی، کلاس‌های آموزش زبان های خارجه، موسسات مرتبط با فضای سبز و نظایر اینها است.

شرایط تاسیس خیریه‌ها و موسسه‌های غیرانتفاعی

چنان چه موسسه متعلق به خود افراد باشد ارئه ی کپی سند مالکیت و اگر اجاره ای باشد ارائه ی کپی اجاره نامه الزامی می باشد . 7- داشتن مکان ثابت و مناسب که به تایید بهزیستی استان رسیده باشد. میزان سرمایه شخصیت حقوقی در زمان تاسیس تغییرات شرکت حداقل سرمایه یکصد هزار تومان می باشد. پرداخت روزنامه کثیر الانتشار تاسیس که حداقل ۲ کادر با هزینه های متغییر و اختیاری می باشد. این اوراق برای موسسات غیر تجاری متقاوت می باشد و رویه ثابتی برای کلیه موسسات غیر تجاری ندارد.

  • هیات مدیره توسط مجمع عمومی عادی و از بین موسسین یا اشخاص خارج از آن انتخاب می‌شود.
  • در چنین شرایطی کمک های مردمی امری ضروری و اجتناب ناپذیر می باشد.
  • در واقع سود این نوع موسسه نه برای اعضا بلکه برای جامعه می باشد.
  • پس از آن ظرف مدت 5 روز دبیرخانه کمیسیون ماده26 استانی مدارک متقاضیان را بررسی کرده و مدارک لازم را برای اعلام نظر در خصوص صلاحیت فردی اعضای مؤسسه به حراست استان ارجاع می‌دهد.

در گذشته سازمان بهزیستی، وزارت کشور، وزارت ورزش و جوانان و نیروی انتظامی از مراجعی بودند که اجازه صدور مجوز برای خیریه‌ها را داشتند. یک کپی از اجاره نامه ثبت برند تجاری یا سند مالکیت محل تاسیس موسسه خیریه باید ارائه دهید. برای بازرسین و اعضای هیات مدیره باید گواهی عدم اعتیاد و نیز گواهی عدم سوء پیشینه ارائه گردد.

موسسه چیست و تفاوت شرکت و موسسه چیست؟

پیش از پرداخت مبلغی هر چند ناچیز، به نام صاحب حساب توجه کنید. موسسات خیریه معتبر معمولا حساب بانکی با نام موسسه دارند و از خیرین می‌خواهند که مبالغ خود را به آن حساب واریز کند. تنها در صورتی به حسابی با نام شخصی پول واریز کنید که از معتبر بودن و درستکاری آن فرد مطمئن باشید. در غیر این صورت از این کار امتناع کنید و به سازمان‌های خیریه معتبری که شناسه ثبت دارند مراجعه کنید. موسسات خیریه ی مشاوره ای که در زمینه ی مشاوره ی تحصیلی، حقوقی، درمانی و…فعالیت می کنند. برای دریافت پروانه تاسیس باید فرم های مربوطه تکمیل شود.

بله اگر به انجام کار تسلط دارین به سایت اداره ثبت شرکتها مراجعه کنید. د) موسسات انتفاعی نیز باید نسبت به اخذ مجوز فعالیت اقدام نمایند. مشتریان محترم راه روشن؛ جهت استعلام برند خود پیش از ثبت، مطمئن شوید که قبلا در جای دیگری ثبت نشده باشد. حداقل تجهیزات و لوازم آموزشی مورد نیاز با توجه به زمینه فعالیت موسسه، منطبق با استاندارد، باید تهیه و برای دانشجو یا هنرجو فراهم گردد. لازم است که در اساسنامه نام موسسه حقوقی و اعضای موسسه و مشخصات کامل و اقامت گاه قانونی آنان ذکر گردد. استعلام وتاییدیه نیروی انتظامی برای ثبت موسسه غیرانتفاعی ضروری می باشد.

اطلاعات کلیه موسسات خیریه ثبت شده در سراسر کشور را می توان در سایت روزنامه رسمی قوه قضاییه به نشانی ir مشاهده کرد. برخی از شرکت های خصوصی و سهامی خاص یا سهامی عام، در راستای مسئولیت های اجتماعی خود و برندینگ، نسبت به تاسیس مرکز خیریه و نیکوکاری اقدام می کنند که فرصت آفرین است. پس از تکمیل فرآیند ثبت، آگهی تاسیس موسسه باید در روزنامه رسمی و روزنامه کثیرالانتشار چاپ شود. 4- فرم تقاضای تاسیس و راه اندازی موسسه در دو رونوشت به وسیله هیات مدیره کامل می گردد.

موسسه حقوقی از نوع غیر انتفاعی

وجود بازرس در موسسات غیر تجاری الزامی نیست اما مدیریت مالی در موسسات آنقدر اهمیت دارد که اکثر موسسات ترجیح می دهند برای خود بازرس قانونی تعیین کنند. مدیر عامل می تواند همزمان عضو هیئت مدیره نیز باشد اما دوره مدیریتی او نمی تواند از مدت عضویتش در هیئت مدیره بیشتر باشد. همچنین تنها درصورتی می تواند رئیس هیئت مدیره نیز باشد که سه چهارم آراء حاضرین در جلسه هیئت مدیره موافق این تصمیم باشند. سال مالی موسسات جهت ارائه اظهارنامه مالیاتی بسیار دارای اهمیت می باشد و همچنین اخذ دفاتر پلمپ موسسه بنا به سال مالی اقدام می شود. لازم به ذکر است که در موسسات آموزشی بنا به مجوز اخذ شده احتمال شروع سال مالی از اول مهر ماه و پایان سال مالی آخر شهریور ماه می باشد.

بمنظور حل اختلافات ناشی از تطبیق احکام این قانون بین موسسات و ادارات دولتی و اتخاذ تصامیم در زمینه کمیسیون حل اختلافات ایجاد میگردد. موسسه میتواند در مورد انحلال به کیسیون حل اختلافات مراجعه و اعتراض خویش را ارائه نماید. در صورتیکه موسسه از جانب کمیسیون عالی ارزیابی در مغایرت با منافع عامه ، نقض احکام این قانون نافذه تثبیت گردد. موسسه نمیتواند به تشکیل انتفاعی تغیر شخصیت حکمی نموده یا با سایر تشکیلات انتفاعی مدغم گردد. در صورت ادغام یا تغییر شکل ، موسسات ثبت شده جدید مسؤول ایفاء تعهدات موسسه قبلی میباشد. نظارت و بررسی از کمیت و کیفیت کار و طرز فعالیت پروژه موسسه مطابق قرار داد عقد شده صورت میگیرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به مطلب پلمپ دفاتر در مجله ثبت یار مراجعه کنید. پس از تایید مدارک، پیش نویس آگهی ثبت موسسه منتشر می‌شود. پس از تایید نام، مدارک موسسه را پرینت گرفته و امضا کنید و سپس به کارشناس مربوطه تحویل دهید.

از سوی دیگر با توجه به ضوابط مربوطه که در ماده ۲ آمده است، امکان پرداخت جریمه‌های نقدی از سوی دادستان برای مدیران موسسات وجود دارد که در نهایت با انحلال موسسه روبرو می‌شوند. در صورت تأیید حراست، مسئول دبیرخانه کمیسیون استان پرونده مربوطه را در کمیسیون ماده ۲۶ استانی مطرح و در صورت موافقت اعضای کمیسیون پروانه تأسیس ظرف مدت ۳ روز صادر و اطلاعات آن در بانک اطلاعات مؤسسات غیردولتی ثبت می گردد. موسسه خیریه دارالاکرام با عنایت به مراتب فوق از ابتدای تاسیس، نسبت به اخذ مجوزهای قانونی اقدام نموده است. _ حداقل دارایی موسسه غیردولتی غیرانتفاعی و خیریه ای three میلیون تومن و موسسات غیردولتی انتفاعی 6 میلیون تومن باشه. ماده ۱۵- پس از صدور اجازه تاسیس تشکل، هیئت موسس آن باید ظرف یک ماه مطابق اساسنامه خود نسبت به استقرار ارکان تشکل اقدام و اساسنامه و صورتجلسه مربوط به استقرار ارکان را تنظیم و برای تایید به دبیرخانه شورای ذی‏ربط ارائه کند.

در واقع ثبت موسسه خیریه در نیروی انتظامی سود این نوع موسسه نه برای اعضا بلکه برای جامعه می باشد. اگر موسسه غیرانتفاعی باشد ارائه مجوز از نیروی انتظامی اجباری می باشد. در صورتی که موسسه غیرتجاری ثبت شرکت در تهران و انتفاعی باشد مدارک تحصیلی اعضا با موضوع فعالیت تطبیق داده شده و سپس اجازه ثبت صادر می گردد. سامانه ثبت موسسه خیریه برای دسترسی و انجام امور ثبت و صدور مجوز سازمانهای مردم نهاد ایجاد شده است.

مجوز خیریه در ایران توسط وزارت صمت یا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر نمی شود. مرجع صدور مجوز خیریه، تاسیس موسسه غیردولتی و انجمن ها، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. در این گزارش هلدینگ ملاصدرا، درباره شرایط و مدارک و مراحل اخذ مجوز خیریه، اطلاعات کاملی ارائه شده است. بعد از اینکه اسم مورد نظر تایید شد به اداره ثبت شرکتها مراجعه کرده و پس از ارزیابی و وارسی و مطابقت آن با موضوع فعالیت موسسه اگر به مجوز ماجع دارای صلاحیت نیاز داشت الزاما برای دریافت مجوز معرفی خواهند شد.

۳- برگزاری طرح‌های کمک به نیازمندان به صورت متمرکز در جامعه هدف. ۱- در هر جامعه‌ای نیازمجموعه‌ای است که توان تصمیم گیری، استفاده از توان یکدیگر و ایجاد همگرایی نسبت به اتخاذ تصمیم در مورد انجام امورخیریه را داشته باشد. پس از پیگیری حضوری و دفترنویسی ظرف صفر روز کاری مراتب پس از پرداخت حق الدرج در روزنامه رسمی قوه قضائیه آگهی می گردد. تنظيم اساسنامه حداقل در ٢ جلد و امضای ذيل تمام صفحات توسط كليه شركا يا اعضا.

پست شد در : misc