راهنمای انتخاب اسم جهت ثبت برند

بعد از واریز مبلغ توسط موکل، از طریق روزنامه رسمی قوه قضاییه روزنامه رسمی ابتدایی علامت و واریز مبلغ از طریق درگاه اینترنتی به شکل آنلاین انجام می شود. زمان انجام این کار دوماه برای تکمیل مدارک و شروع به کار طول می کشد و چهر ماه و نیم تا صدور پروانه ۱۰ سله اولیه طول می کشد و سپس کار تمام است. برند را می‌توان به عنوان یکی از ارکان مهم در جلب مشتری و بازاریابی دانست؛ اما توجه داشته باشید که ثبت برند رکن اصلی بازاریابی نیست. ما تصمیم به ثبت برند در گروه مواد غذایی خصوصاً اقلامی مانند رب گوجه فرنگی، ترشیجات، خیار شور و کنسرویجات داریم. در موسسه ما در صورت درخواست متقاضی، امکان ثبت برند (از جمله ثبت برند پوشاک) بصورت کاملاً تضمینی وجود داره.

اسم برای ثبت برند

در فرم جستجوی علائم تجاری زیر، لطفا نام و نام برند و کالا یا حوزه ای که می خواهید استعلام بگیرید را وارد نماید. نیاز به ثبت نیست اما این احتمال را بدهید که وقتی اپلیکیشن شما معروف شد شخصی مدعی برند و لوگو آن شود، آن موقع به مشکل خواهید خورد. بله می توانید در چند طبقه یا همان حوزه ثبت کنید به شرطی که ثبت برند تجاری قبلا در همان حوزه ها ثبت نشده باشند، برای استعلام برند مادرید لطفا تماس بگیرید. برند شما نماد فعالیت و خدمتی است که شما قصد ارائه آن را دارید. این علامت جهت حفاظت شدن از هر نوع سوء استفاده به ثبت می رسد و انحصارا متعلق به شرکت شما می شود. علامت تجاری ، معرف رسمی و اختصاری یک شرکت محسوب می گردد.

چرا انجام صحیح مراحل ثبت برند از اهمیت زیادی برخوردار است؟

و تهرانی های عزیز برای فروش و معرفی کالاهای خود نیاز به انتخاب برند و ثبت برند خود می باشند تا بتوانند خود را به توریست های مختلف با نام تجارب خود معرفی کنند ، چرا که تنها نام تجاری و برند کالا همیشه در ذهن باقی می ماند. در هر مرحله انتخاب نام تغییرات شرکت دچار مشکل شدید و یا سوالی برایتان پیش آمد می توانید از کارشناسان حرفه ای رامونا بخواهید تا شما را راهنمایی و کمک کنند. برای انجام تمامی امور حقوقی و ثبتی در سرتاسر ایران میتوانید به وبسایت ثبت رامونا به آدرس اینترنتی sabtramona مراجعه نمایید.

  • پس از اینکه از صفحه استعلام برند ، از قابل ثبت بودن برند مورد نظرتان اطمینان خاطر پیدا کردید، می توانید با اطمینان بیشتری و آزمون و خطاهای کمتری نسبت به ثبت برندتان اقدام نمایید.
  • پس از تشکیل پرونده و ارجاع آن به سازمان اداره مالکیت ممکن است سه حالت برای پرونده و درخواست شما پیش بیاید که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.
  • ۸- اسامی غیر اسلامی و غیر معقول با اخطار شئونات اسلامی مواجه خواهند شد.
  • مدت اعتبار علامت تجاری در ایران ده سال می باشد و چنانچه صاحب برند بخواهد به استفاده از علامت خودش ادامه دهد باید در سال پایانی مدت اعتبار آنرا تمدید نماید ،در غیر اینصورت بنام شخص دیگر قابل ثبت می باشد .

برند، در واقع یک اسم، عبارت، طرح، نماد یا هر ویژگی دیگری است که نشان دهنده خدمات یا محصولی خاص می باشد که موجب تمایز آن از سایر محصولات و خدمات در بازار میشود. موسسه سفیر صلح به منظور تکمیل تیم متخصص خود،از افراد با تجربه در زمینه ثبت شرکت و ثبت برند دعوت به عمل می آورد. نام تایید شده به شکل نامحدود اعتبار دارد اما اگر نام تایید شده شخص حقوقی در شرف تاسیس یا تغییر به ثبت و انتشار اگهی منجر نشود، تنها برای سه ماه از زمان تایید نام اعتبار دارد. البته لازم به ذکر است که برای شرکت سهامی عام این مدت شش ماه از تاریخ تشکیل مجمع عمومی موسس است. و اقدام به استعلام آن نمایند اما شما می توانید با مشاورین ثبت فردا تماس بگیرید و از هزینه های ثبت برند اطلاع پیدا کنید.

شماره تماس خود را جهت دریافت پیامک استعلام به طور صحیح وارد کنید. در عرض چند دقیقه یا نهایت یک ساعت، پیامک نتیجه استعلام را به شماره ای که وارد کرده اید ارسال می نماییم. محمد رضای عزیز باید تغییراتی که می خواهید لحاظ کنید را ببینیم که آیا قابلیت ثبت دارد یا نه سپس قیمت اعلام کنیم لطف کنید تماس بگیرید. جناب فتحی بستگی به تعداد طبقات و ریز کالاهای شما دارد برای استعلام دقیق قیمت لطفا تماس بگیرید. خیر جناب علیزاده دامنه متعلق به هر کسی باشد شما نمی توانید حتی با داشتن برند آن دامنه را از آن خود کنید، شما فقط می توانید ادعا کنید که با نام شما فعالیت تبلیغاتی صورت نگیرد حتی در وب سایت ایشان اما مالیکت دامنه را نمی توانید از ایشان بگیرید. آيا ثبت يك برند براي چند نوع فعاليت امكان پذير است؟ به طور مثال لوازم خانگي و لوازم يدكي هر ٢ با يك برند ثبت شوند .

ثبت برند کدام علائم و برندهای تجاری غیر ممکن است؟

بنابراین هر اسمی که جذاب باشد نمی تواند اسم خوبی برای برند شما باشد به موجب همین امر انتخاب اسم برند قادر می باشد یک پروسه سخت و دشوار به نظر بیاید. در انتخاب نام برای علامت تجاری و برند باید نهایت دقت را انجام داد تا نمایانگر ویژگی های آن محصول یا خدمات باشد. به همین منظور اسم شرکت الزامی است و مبادرات اولیه محسوب می شود. مدت اعتبار علامت تجاری در ایران ده سال می باشد و چنانچه صاحب برند بخواهد به استفاده از علامت خودش ادامه دهد باید در سال پایانی مدت اعتبار آنرا تمدید نماید ،در غیر اینصورت بنام شخص دیگر قابل ثبت می باشد .

اسامی زیبایی در همین مطلب وجود داره در صورت تمایل میتونید استفاده کنید . این روشی است که امروزه بسیاری از شرکت‌های ایرانی روی آن تمرکز دارند. مثلا نام شرکت شما کالاسازان خوشخواب هزاره سوم است و شما روی کلمه خوشخواب به عنوان نام تجاری خود تمرکز می‌نمایید. موسسات غیر تجاری و شرکتهای تعاونی از پرداخت هزینه تعیین نام معاف می باشند. پیشنهاد اسامی و اتخاذ عناوینی که اختصاص به تشکیلات دولتی و کشوری دارد از طرف متقاضیان پذیرفته نخواهد شد. استفاده از کلماتی از قبیل ایران، کشور، ملی ، ملت در نامهای پیشنهادی به دلیل جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی پذیرفته نمی شود.

این کار پس از اعلام به اشخاص ذی‌نفع طبق مقررات مذکور در آئین‌نامه انجام می‌شود. ثبت کلیه موضوعات مالکیت صنعتی‌، اعم از اختراع‌، علامت‌، علامت جمعی‌، طرح صنعتی نیز توسط اداره مالکیت صنعتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور انجام می‌شود. در مواردی که مراجع دیگر به موجب قانون اقدام به بررسی و ثبت می‌نمایند درصورتی از حمایتها و امتیازات مذکور در این قانون بهره‌مند می‌شوند که حسب مورد مالکیت یا اختراع آنها در اداره مالکیت صنعتی به ثبت رسیده باشد. با ثبت شرکت و ثبت برند، به کسب و کار خود اعتبار می‌بخشید، فعالیت خود را در چتر قانون جلو می‌برید، از تسهیلات مالی استفاده می‌نمایید و به کسب و کار خود گسترش می‌دهید.

بهترین نکته ای که باید در زمینه لوگو به آن اشاره کرد مرتبط بودن نام و علامت تجاری (لوگو) می باشد . باید خاطر نشان کرد که نام و علامت تجاری (لوگو) با هم، همسو بوده و ارتباط مستقیمی دارند. برای اطلاع از سایر مدارک و شرایط لازم با کارشناسان ما تماس بگیرید. پس از گذشتن زمان قانونی برند یا نام تجاری به نام شما به ثبت خواهد رسید. اولین شرط برای ماندگاری در ذهن مخاطبین و مشتریان داشتن یک نام و یا علامت تجاری خاص و منحصر به فرد است. عین علامتی که پیش از این به نام شخص یا شرکت دیگری ثبت شده باشد و یا شخص دیگری قبلا تقاضای ثبت داده و تاریخ تقاضای آن فرد مقدم باشد و یا دارای حق تقدم ثبت باشد.

برای این کار بهتر است از کارشناسان مربوط به این حوزه کمک بگیرید زیرا هم سابقه همکاری و ثبت برندهای مختلف را دارند و هم همه وقت به سامانه استعلام برند دسترسی دارند. شما میتوانید از کارشناسان ما در های ثبت برای این امر راهنمایی های لازم را کسب نمایید کافیست با ما تماس بگیرید. اولین مرحله ثبت برند یا نام تجاری تسلیم اظهارنامه ثبت نام و علامت تجاری به اداره ثبت علائم تجاری است که توسط کارشناسان ما در حداقل زمان ممکن صورت می پذیرد. 1- در قسمت بالای صفحه و زیر عنوان اصلی مطلب ثبت شرکت در تهران (مراحل ثبت برند و ثبت علامت تجاری در 7 گام ساده) بر روی عبارت “علائم تجاری” کلیک کنید تا عناوین تمامی مطالب مربوطه برای شما نمایش داده بشه و هر کدام که تمایل داشتین مطالعه بفرمایین. در هنگامی که نظر کارشناسان و یا رئیس اداره بر رد اظهارنامه ثبت علامت تجاری شما باشد، مطابق قانون ۳۰ روز فرصت دارید تا از طریق سامانه اداره مالکیت نسبت به رد اظهارنامه خود اعتراض نمایید. علائم تجاری؛ کالاها و خدمات، طبقه‌بندی بین‌المللی خاصی دارد و در حال حاضر به ۴۵ طبقه تقسیم‌شده است.

لطفاً اول مراحلی رو که توی مقاله گفتیم انجام بدید اینکار شاید اولش یک کمی سخت به نظر برسه ولی بهتون قول میدم اسم‌های خیلی بهتری پیدا می‌کنید. البته مشکل اصلی این بود که سواد انگلیسی ایرانی ها فوق العاده پایینه و فارسی هم مینویسی چیز دیگه ای تلفظ میکنن وگرنه برند تلفظ خیلی سختی نداره و از اینکه باید کنار بزارمش خیلی ناراحتم. در آخر هر کدام از صفحات که نرخ تبدیل بهتری داشتند را به‌عنوان اسم برند خود انتخاب کنید. البته الآن لازم نیست برای هر اسم یک لوگو طراحی کنید؛ چون هدف ما در این مرحله تنها بررسی اسم است نه لوگو؛ اما انجام آن دید بهتری به شما می‌دهد. مثل شرکت «تِسلا موتورز»که داستان اسرارآمیز زندگی دانشمند بزرگی همچون «نیکولا تسلا» را به محصولات خود گره زد و با این کار هم از شهرت جهانی او استفاده کرد و هم در اذهان عمومی خود را به‌عنوان برندی پیشرو و نوآور معرفی کرد. راستی حالا که صحبت از دامنه شد، اجازه دهید تا کمی هم دربارۀ راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی صحبت کنیم.

ثبت برند تجاری اهمیت بسیار بالایی دارد؛ زیرا ممکن است شما با طی کردن مراحل غلط به اشتباه بیوفتید یا حتی نتوانید برند خود را به راحتی ثبت کنید. به همین دلیل نحوه ثبت برند تجاری می‌تواند یک راهنمای فوق العاده برای شما باشد تا برای روند کاری خود به آن رجوع کنید. برای جلوگیری از ثبت برند ها و علائم تجاری یکسان، نظام بین المللی WIPO روی کار آمد که این نظام توسط یک عهد نامه اداره می شود. هرگاه متقاضي كتباً به اعتراض معترض تمكين نمايد درخواست او براي ثبت علامت مسترد شده تلقي مي‌گردد و مراتب كتباً به معترض ابلاغ مي‌شود تا در صورتي كه علامت وي به ثبت نرسيده باشد، بر طبق اظهارنامه‌اي كه همزمان با اعتراض تسليم كرده است نسبت به ثبت آن اقدام كند.