راهنمای قدم به قدم انتخاب نام برند

به عنوان مثال نام شرکت اصلی چی توز، گروه صنایع غذایی دینا می باشد. این شرکت هم اکنون در گسترۀ وسیعی، از جمله شیشه زدن نوشابه های غیرالکلی، تولید اسنک، ساخت قوطی های آلومینیومی، صندوق و جعبه های پلاستیکی و تولید پودر پنیر فعالیت دارد. برای روند شروع کسب و کار آنلاین و برند سازی نیاز به مشاوره است .

Wordoid این اجازه را به شما می دهد که کیفیت کلمات را خودتان انتخاب کنید. هر چقدر که رتبه ی بالاتری را انتخاب کنید ترکیب بهتری از کلمات به روز زبان های انتخاب شده را خواهید داشت. شما به راحتی می توانید ثبت شرکت در تهران با انتخاب دامنه ی مورد نظر خود از بین نتایج به دست آمده پیگیر وضعیت آن باشید. نام تجاری باید مشخصات منحصر به فرد و خاصی داشته باشد. تلفظ اسم تجاری و به خاطر سپردن آن باید برای کاربران امری راحت باشد.

پسوند official به معنای رسمی و پسوند اسم افراد و برندهای شناخته شده در اینستاگرام قرار می گیرد. پسوند real نیز به معنای حقیقی، واقعی، درست، اصلی یا طبیعی است که پسوند اسم پیج هایی قرار می گیرد که تفاوت آن را با پیج های فیک و فن پیج های موجود مشخص می کند. این پسوند دقیقا مشابه با Original است و هر فرد با توجه به سلیقه شخصی، یکی از این موارد را انتخاب می کند. در صورتی که وب سایت اختصاصی برای کسب و کار خود دارید می توانید از دامنه وب سایت به عنوان اسم پیج کاری خود استفاده کنید.

سایت پیشنهاد نام برند انگلیسی

نام تجاری شامپوی معروف هِد اند شولدرز به معنی سر و شانه‌ها بر اساس ارتباط با محصول انتخاب شده و برای دو دهه لقب پرفروش‌ترین شامپو در دنیا را تصاحب کرده بود. می‌بینید که برخی از این نام‌های دارای شخصیت حیوانی یا افسانه‌ای هستند که علاوه بر قابلیت تصویری بودن قدرت بیش‌تری به آن‌ها می‌دهد. زیرا استفاده از شخصیت حیوانی یا انسانی خود یکی از کلیدهای ساختن نام برند قدرتمند است. در این سرویس بعد از وارد کردن کلید واژه های مورد نیاز، سیستم به صورت خودکار نام های تصادفی را انتخاب می کند. در این سرویس رایگان، عدم تکراری بودن نام ها هم بررسی می شود. در بخش انتخاب نام کودک ماماسایت، با کادر جستجو رو به رو می شوید.

البته این را بگوییم که اسم فروشگاه اینترنتی یا برند،اسمدامنه و اسم شرکت لزوما یکی نیستند. ما قرار است در این مقاله اسامی بکر و جذاب را برای کسب و کار شما معرفی نماییم. این سایت امکان بررسی انواع اسم ها و کلمات را به شما می دهد.

بعضی افراد در شروع فرآیند انتخاب نام شرکت دچار شک بین اسم سخت و اسم آسان می‌شوند. مثلا ممکن است نامی را پیدا کرده باشید که از لحاظ تلفظ و املایی سخت و دشوار است. اما برای توجیه اسم سخت می‌گویید که خب فلان کمپانی بزرگ هم اسم سختی دارد اما به‌خوبی موفق شده است. برای مثال در کشور خودمان ایران شرکت دیجی کالا این اسم را در اواسط دهه‌ی ۸۰ شمسی برای خود انتخاب کرد.

راهنما و آموزش دیجیتال مارکتینگ

بالاخره می‎توانید با خیال راحت اسم برندتان را ثبت کنید، برای این کار می‌توانید از طریق سایت مرکز مالکیت فکری بر اساس محصول یا خدمات خود اظهارنامه مربوطه را تکمیل کرده و مدارک مورد نیاز را ارسال کنید. برای این کار نیازی به داشتن لوگو نیست؛ اما دیگر کم‌کم باید به فکر استخدام یک طراح حرفه‌ای باشید. یعنی هر کسی به‌راحتی بتواند اسم برند را بخواند، تلفظ کند، بنویسد و گوگل کند (حتی اگر می‌خواهید برای اسم شرکت خود از یک نام تجاری من‌درآوردی یا عجیب استفاده کنید باید این شرایط را در نظر بگیرید). برند یا نام تجاری شرکت می تواند با اسم شرکت متفاوت باشد.

علاوه بر این سنجش ویژگی‌های شخصیتی شما برای بسیاری ازکارفرمایان حائز اهمیت است. پیدا کردن شغل دلخواه و فرصت استخدام جدید در سازمانی معتبر با شرایط مطلوب کاری آسان نیست. فرآیند پیدا کردن شغل و کاریابی، همواره مسیری با ناهمواری‌های زیاد برای کارجویان بوده و هست. وضعیت نه‌چندان مطلوب بازار کار در ایران از یک طرف و عدم کسب مهارت‌های تخصصی توسط کارجویان از طرف دیگر، این موضوع را به یک مسئله بزرگ در جامعه تبدیل کرده است.

اما اگر نمی توانید در این زمینه سرمایه ای را اختصاص دهید خود نیز با اندکی تلاش بیشتر می توانید نتیجه ی خوبی کسب کنید. هویت برند شامل چشم ‌انداز کاری، ماموریت و ارزش‌ های مد نظر شما می شود. تعیین اینکه آینده‌ ی کاری مد نظر شما برای برند چیست و برند شما بر اساس چه ارزش هایی عمل می کند هویت برند شما را تشکیل می دهد. این عوامل اهداف یک شرکت را به تصویر می ‌کشند و تمام فعالیت های آن را دارید تحت تاثیر قرار می‌ دهند و در نتیجه در انتخاب اسم برند هم موثر هستند. هنگامی که هویت برند خود را روشن ساختید، می توانید با تجزیه‌ و تحلیل رقبا متوجه شوید که چه نقاط اشتراک و تفاوتی نسبت به رقبای خود دارید. گاه شناخت این وجوه اشتراک و تفاوت ها در برابر رقبا می‌ تواند در انتخاب اسم برند راهگشا باشد.

استفاده از نام های تصویری ترکیبی برای ساخت اسم شرکت

در این بین اکثر متقاضیان ثبت برند در کشور به سمت اسم های هنری خاص رو آورده اند . زیرا با توجه به خاص بودن اسامی و زیبا بودن آن ها می تواند به راحتی خود را بین افراد در جامعه نمایان کرده و در ذهن دیگران ماندگار شود . حساس بودن با «زیاد حساس بودن» فرق داره و بنده هم گفتم زیاد حساس نباشید.

  • حتی اگر در مراحل اولیه کار خود هستید باید همیشه به آینده نگاه کنید و به فکر کمپین‌های بالقوه بازاریابی باشید.
  • این ابزار نیز وضعیت دامنه را از لحاظ ثبت برای شما مشخص می کند.
  • استفاده از کلماتی از قبیل ایران، کشور، ملی ، ملت و … در نامهای پیشنهادی به دلیل جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی پذیرفته نمی شود .
  • مثلا p30download.com نمونه ای از کاربرد صحیح عدد در نام سایت است و alireza24.com نمونه ای از کاربرد غلط است.
  • آدولف دالسر همان ابتدا یک نام ترکیبی از اسم و فامیل خود با عنوان آدیداس (آدی+داسلر) برای کارخانه خود در نظر گرفت و از همان ابتدا نیز موفق بود.
  • آشنایی با اقدامات پس از هک و روش‌های جلوگیری از هک کردن وب سایت در مقاله وب 24.

انتخاب نام برند یکی از فاکتورهای مهم در موفقیت یک کسب و کار است. نام هر برند می‌تواند در 6 دسته بندی قرار گرفته و باید ویژگی‌هایی خاص و منحصر به فرد داشته باشد و بتواند بر مخاطب تاثیر مثبتی بگذارد. نام برند معنادار و مرتبط به فعالیت کاری در دسته بندی بعدی انتخاب نام‌های برند قرار می‌گیرد. نکته مهم و قابل توجه آن که این نام دقیقا توصیف کننده نام شرکت و یا خدمات آن نیست، بلکه نامی معنا دار و مرتبط با فعالیت است. برای مثال نام برند آب معدنی دماوند بهترین مثال داخلی برای این نوع نام گذاری است.

اسامی ترکیبی

انتخاب اسم سایت یکی از مهم ترین اقدامات در زمان راه اندازی کسب و کار اینترنتی است. در این مطلب با نکات طلایی گفته شده و به کمک ابزارهای رایگان پیشنهاد اسم برای سایت، می ثبت تغییرات توانید بهترین اسم را برای سایتتان انتخاب کنید. همچنین در ادامه با دانلود PDF لیست اسم های زیبا برای سایت، می توانید ایده های جذابی برای انتخاب نام دامنه ارائه بکنید.

تقریباً حدود ۳۰۰ میلیون شرکت در تمام دنیا وجود دارد. بعضی از برندها بزرگ، مثل اپل و کوکاکولا بعضی ها هم متعلق به کسب و کارهای تک نفره و کوچک هستند. این صفت ها و شخصیت برندی که انتخاب کریده اید، تنها یک دید داخلی و ذهنی از کسب و کارتان به شما می دهند. در انتخاب نام دامنه هرگز نباید با عجله و بدون فکر تصمیم گرفت. نام دامنه یک ابزار دقیق و حساس در عصر بازاریابی دیجیتال است و انتخاب نادرست آن در همان ابتدای راه کسب‌و‌کار شما را محکوم به شکست در دنیای آنلاین می‌کند. به دنبال نام دامنه آشناتر و اولویت آنها هم استفاده از این پسوند است.

سه تا شریک هستیم به نام علی فرین امیر ما خودمون افا afa درنظر گرفته بودیم اما الان میگیم جالب نیست نمیدونم واقعا چه اسمی انتخاب کنم … اگه میشه یه اسمی پیشنهاد بدید لطفا . با سلام وخسته نباشید بنده رشته ورزشیم بدنسازیه و در حال احداث کافه با سرو نوشنیدنیهای گرم و سرد هستم میخواستم اسم کافه ثبت برند رو مناسب رشته ورزشیم بزارم لطفا راهنماییم کنید، ممنون از لطفتون. دقت کنید که قبل از راه اندازی قهوه فروشی و قبل از گرفتن مجوز و نصب تابلو باید یک اسم انتخاب کنید. مراحل طراحی سایت و ایجاد یک سایت حرفه ای و روند طراحی که توسط شرکت طراحی سایت 24 انجام می شود در این صفحه توضیح داده شده است.