شرکت دانش بنیان چگونه ثبت می شود و چه شرایطی دارد؟

اگرچه ایده ناب شرط لازم برای راه‌اندازی یک کسب کار و کار موفق است اما شرط کافی نیست و برای رسیدن به نتیجه دلخواه باید فرآیند تجاری‌سازی ایده به خوبی انجام شود. شاهد این ادعا مخترعین و دانشمندانی هستند که صرفا دانش لازم برای تولید محصول را در اختیار داشته و به دلیل رعایت نکردن اصول فروش و بازاریابی در راه‌اندازی یک کسب وکار موفق ناتوان بوده‌اند. شما می توانید جهت دریافت مشاوره و هر گونه اطلاعات در مورد شرکت های دانش محور با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

شرکت های دانش بنیان در تهران اکثرا به طراحی و تولید کالا و خدمات در حیطه ی تکنولوژیِ می پردازند که منجر به اختراع و ابداعات نوین جهت تجاری سازی خواهد شد. شرکت‌های دانش بنیان می توانند از معافیت های ویژه مالیاتی برخوردار می شوند، برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید بهصفحهمراجعه نمایید. شاخص‌های تشخیص شرکت‌های دانش‌بنیان به دو دسته شاخص‌های عمومی و اختصاصی تقسیم می‌شوند. شرکت‌های متقاضی باید علاوه بر شاخص‌های عمومی، شرایط مشخص‌شده در یکی از سه دسته شاخص‌های اختصاصی را نیز احراز نمایند. شاید بارها عبارت شرکت دانش بنیان را شنیده باشید، اما دقیقا اطلاع نداشته باشید که منظور از شرکت های دانش بنیان چیست؟ و یا مایل باشید که شرکتی دانش بنیان را به ثبت برسانید، بنابراین برای کسب اطلاعات در این زمینه با ما همراه باشید.

خدمات یا کالاها باید دارای چه شرایطی باشند تا در زمره محصولات انواع شرکت های دانش بنیان قرار بگیرند:

وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمانهای ذیربط، با توجه به نوع فعالیت یک واحد صنعتی، مجوزهای مختلفی را صادر می کند. دستورالعمل‌های مربوط به این مجوزها از سایت مربوطه (لینک) قابل مشاهده می‌باشد. منظور از مکانهای مجاز نام برده شده در ماده ، مکانهای هست که در این مصوبه و مصوباتی که به آن ارجاع شده است برای استقرار صنایع مجاز شمرده شده است. مکانهایی با کاربری تجاری، اداری یا مسکونی جزء مکان های مجاز ذکر شده در این ماده نیست. محدوده شهر عبارت است از حد کالبدی موجود شهر و توسعه آتی در دوره طرح جامع و تا تهیه طرح مذکور در طرح هادی شهر که ضوابط و مقررات شهر سازی در آن لازم‌الاجراء میباشد. شهرداریها علاوه بر اجرای طرحهای عمرانی از جمله احداث و توسعه معابر و تأمین خدمات شهری و تأسیسات زیربنایی در چارچوب وظایف قانونی خود کنترل و نظارت بر احداث هرگونه ساختمان و تأسیسات و سایر اقدامات مربوط به توسعه و عمران در داخل محدوده شهر را نیز به عهده دارند.

به صورت کلی از آنجایی که خدمات آزمایشگاهی جزو فعالیت های عادی شرکت بوده و به نوعی فروش محسوب می شود، بالطبع معاف از پرداخت حق بیمه قراردارد خواهد بود. اما برخی شعبات سازمان تامین اجتماعی این موارد را مشمول دانسته و بابت همه خدمات، حق بیمه قرارداد مطالبه می کنند. اخذ کد پیمان برای هر قراردادی که به سازمان تامین اجتماعی برای اخذ مفاصا حساب ارجاع میشود الزامی و به منزله مقدمه تشکیل پرونده محاسبه بیمه قرارداد است. لازم به ذکر است که اخذ کد پیمان الزامی برای ارسال لیست بیمه روی کد پیمان نیست و لذا میتوان کد پیمان را در انتهای قرارداد و هنگام مراجعه برای اخذ مفاصا حساب از شعبه مربوطه گرفت.

شرکتهای دانش بنیان شرکتهای هستند که به منظور توسعه در اقتصاد و بر اساس علم و گسترش اختراع و نوآوری تاسیس می گردند . البته لازم به ذکر است داشتن اختراع یا طرح صنعتی یکی از موارد تبدیل شرکت های تجاری به شرکت دانش بنیان است یعنی حتی اگر مخترع نیستید و می خواهید شرکت خود را تبدیل به شرکت دانش بنیان کنید با ما در ادامه همراه باشید تا بیشتر با این سبک شرکت ها آشنایی پیدا کنید. بعد از این که ثبت شرکت انجام گردید ، مدارک تحصیلی ثبت برند همراه با مدارک ثبت شرکت را به پارک علم و فن آوری تسلیم تا روال اداری آن برای تبدیل به شرکت دانش بنیان انجام پذیرد . شرکت‌هایی که سوء سابقه و تخلفات مکرر در عمل به تعهدات خود داشته‌اند (در زمینه تسهیلات، حمایت‌ها، مالیات، بیمه و …)، از شمول بررسی در قالب این آئین­‌نامه خارج می‌باشند و اعضای کارگروه، مشخصات شرکت‌هایی را که در تعامل با آنها از انجام تکالیف قانونی و تعهدات خودداری کرده‌اند، در اختیار کارگروه قرار می‌دهند.

  • در خصوص نحوه دفاع و نوشتن لایحه دفاعیه نیز با شما همکاری مقتضی صورت خواهد گرفت.
  • 2- شرکت مجری دست کم یک پروژه « مهندسی، پیمانکاری و ساخت» باشد به شرط اینکه ده درصد قیمت قرارداد پروژه ناشی از معیارهای کالاها و خدمات دانش‌بنیان مورد تایید باشد.
  • اگر به دنبال ثبت شرکت دانش بنیان در ایران هستید، آگاه ثبت می تواند در این مقاله به بسیاری از سوال های شما پاسخ مناسب را دهد.
  • از آنجایی که این نوآوری ها تلاش پژوهش های فکری و دانش می باشد؛ از این رو شرکت ‌های مبتنی بر دانش، قادر هستند که مالک اختراعات و دارایی ‌های فکری خود شوند و آن ها را به ثبت برسانند.
  • استفاده از نظرات یک کارشناس خبره، جهت انطباق این ایده با شرایط بازار، یکی از اساسی ترین گام های اولیه محسوب می شود که می تواند در بهبود خدمت رسانی شما و اشراف کامل به موضوع فعالیت ، موثر واقع شود.

هـ- حداقل 5 ماه پیش از اعزام تقاضای خود را در سامانه سرباز امریه ارسال کرده باشد. خیر، تمامی افراد مشمول این تسهیل لازم است فارغ التحصیل موسسه های علمی تغییرات شرکت باشند. بله و در اینصورت سابقۀ بیمۀ پرداختی متقاضیانی که در حین گذراندن دورة خدمت نظام وظیفه هستند، تا قبل از تاریخ شروع خدمت آنان در نظرگرفته خواهد شد.

فرآیند ثبت شرکت دانش بنیان

پس از ثبت شرکت دانش بنیان، به مدت 20 سال امتیازات دولتی خاصی به آن‌ها تعلق می‌گیرد، از جمله معافیت از مالیات، عوارض مالیاتی گمرکی و سود بازرگانی. موضوع و مکان فعالیت فرد در شرکت، به پیشنهاد شرکت و با تایید معاونت علمی و فناوری مشخص خواهد شد. فرد در زمان خدمت در شرکت دانش بنیان لازم است در موضوع اعلامی فعالیت کرده و در مکان مشخص شده حضور داشته باشد. هرگونه تغییر در زمان انجام خدمت لازم است به تایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برسد. شرکتهایی که از تاریخ معین، معیارهای مربوط به آیین نامه ارزیابی شرکتها و موسسات دانش بنیان را احراز نمی‌نمایند، به مدت شش ماه فرصت بهره‌مندی از تسهیلات پروژه جایگزین خدمت نخبگان فناور را خواهند داشت.

شرکت های دانش بنیاد باید توسط یکی از مراکز علمی پژوهشی که توسط دولت تعیین شدن ایجاد شوند در واقع این شرکت ها در اداره ثبت شرکت ها ثبت نمی شوند، شرکت های رشد نیز اگر دارای یکی از موارد عنوان شده باشند می توانند تحت عنوان شرکت دانش بنیان فعالیت کنند. اگر شرایط لازم برای ثبت شرکت دانش‌بنیان را دارید، می توانید با مراجعه به سایت daneshbonyan.isti.ir و با وارد شدن به قسمت ثبت نام، حساب کاربری ایجاد کرده و با ارسال مدارک و دلایل خود برای ارزیابی اولیه اقدام کنید. شرکت­های موضوع این ماده، در صورت احراز شرایط مصوبات کارگروه در مورد اعطای اعتبار مالیاتی به شرکت‌های دانش­بنیان، مشمول دریافت اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه می­شوند. تمامی افرادی که دارای کسری خدمت (ایثارگری، بسیج، پروژه، فرزند، …) و یا سابقه خدمت قبلی می باشند در صورتی که مجموع کسری و سابقه قبلی بیش از دوازده ماه می باشد، می توانند به باقی خدمت خود را به صورت امریه در شرکت دانش بنیان سپری نمایند.

شرایط ثبت شرکت دانش بنیان خصوصی

همچنین لازم است کالای وارداتی در راستای فعالیت دانش بنیان مورد تایید شرکت باشد. ﺍﻇﻬﺎﺭﻧﺎﻣﻪ، ﺗﺮﺍﺯﻧﺎﻣﻪ ﻭ ﺣﺴﺎﺏ ﺳﻮﺩ ﻭ ﺯﻳﺎﻥ ﻣﺘﻜﻲ ﺑﻪ ﺩﻓﺎﺗﺮ به استناد ماده one hundred ten قانون مالیاتهای مستقیم و همچنین اظهارنامه دوره ای مربوط به قانون مالیات بر ارزش افزوده موضوع ماده 21 قانون مالیات بر ارزش افزوده به سازمان امور مالیاتی ارسال گردد. شرکت در کلیه اسناد مالی خود پس از زمان تایید توسط کارگروه، اعم از قراردادهای فروش، صورتحساب‌های فروش، اسناد و دفاتر مالی، برای هر کالا/خدمت تایید شده، فقط از یک نام تجاری (مورد تایید کارگروه در زمان ارزیابی که در کارتابل هر شرکت پس از تایید قابل مشاهده می باشد) استفاده کرده باشد.

تاکید بر تزریق دوز سوم واکسن جهت ادامه فعالیت‌ اصناف

شرکت‌هایی که حائز شرایط این تبصره نباشند، براساس پیوست این آیین‌نامه ارزیابی می­‌شوند. کالاها و خدمات ارایه شده از سوی شرکت متقاضی باید همه معیارهای مندرج در ماده را داشته باشد. همچنین شرکت‌های متقاضی نیز باید معیارهای یکی از مواد تا را احراز نمایند.

ما همواره آماده ارائه بهترین و کامل ترین خدمات به شما عزیزان می باشیم . این شرکت ها برای قرارگیری در حوزه شرکت های دانش بنیان می بایست کالایی را به عنوان نمونه آزمایشگاهی در جهت تولید انبوه و ارائه به بازار ثبت شرکت در دست داشته باشد. همچنین، ضروری است که با حداقل دو نیروی فعال که یکی از آن ها در حوزه کالا و سرویس های دانش بنیان تخصص داشته باشد درخواست پیوستن به حیطه شرکت های دانش بنیان را به نهاد مربوطه ارسال نمایند.

به پیشنهاد تعدادی از اعضا­ی هیات علمی و تصویب دانشگاه یا واحد پژوهشی تاسیس خواهد شد و یا توسط دانشگاه و واحد پژوهشی به اعضا­ی هیات علمی پیشنهاد می­‌شود. حداقل یک اختراع ثبت‌ شده‌ی ارزیابی‌شده‌ی داخلی یا یک اختراع بین‌المللی مرتبط با حوزه‌ی کاری شرکت داشته باشند. موسسه سفیر صلح به منظور تکمیل تیم متخصص خود،از افراد با تجربه در زمینه ثبت شرکت و ثبت برند دعوت به عمل می آورد. موسسه حقوقی سفیر صلح با 12 سال تجربه در امور ثبتی شرکت‌ها و برندها از پیشگامان این عرصه است. استفاده از عبارت (سهامی عام) بعد از اسم پیشنهادی برای شرکت‌های سهامی عام و استفاده از عبارت (سهامی خاص) برای شرکت‌های سهامی خاص.