قوانین ثبت علامت تجاری برند، لوگو، آرم، نام تجاری

پس از ارجاع پرونده بین 15 تا 45 روز کاری طول خواهد کشید تا وضعیت پرونده و یا درخواست شما مشخص شود و پاسخی به شما ابلاغ گردد. اداره ثبت علامت تجاری مکلف می باشد با رعایت ماده ۱۲۴ آیین ‌نامه مذکور، طی ده روز از تاریخ دریافت اعتراض ،برگه ای از اعتراض نامه را به همراه کپی مدارك و ادله قابل استناد به درخواست کننده ثبت ابلاغ کند. متقاضی موظف می باشد از زمان ابلاغ اعتراض‌ نامه،جواب کتبی خویش را طی بیست روز جهت اعتراض وارد شده به اداره ثبت تقدیم کند. پاسخ ندادن متقاضی به ابلاغ در زمان تعیین شده به منزله پذیرش او می باشد. اگر طرح صنعتی (بسته بندی محصول یا ابداع و خلاقیت در ظاهر محصولی) دارید می توانید با وارد شدن به سایت مالکیت صنعتی و ایجاد حساب کاربری اظهارنامه ثبت آن را تکمیل نمایید.

  • علائم تجاری لاتین را باید به صورت بین‌المللی استعلام کرد تا از تکراری نبودن آنها در سطح جهانی اطمینان حاصل کرد.
  • شرایط ثبت علامت تجاری به همراه راهنمای نحوه ثبت علامت و توضیح کامل مدارک و هزینه های ثبت و انواع علامت تجاری و مدت زمات ثبت علامت به صورت تخصصی در این مقاله تشریح داده شده است.
  • تکمیل اظهارنامه برند با دقت کامل و ارسال آن به صورت الکترونیکی.
  • بله، سامانه هوشمند آسان‌ثبت تمام مراحل ثبت اینترنتی برند لاتین را به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری برای شما انجام می‌دهد.
  • هر واژه،حرف یا حروف، شکل،ترسیمات، عکس، عدد، رنگ، تصویر، برچسب یا ترکیبی از آنان که به منظور تشخیص محصولات یا خدمات استفاده می شود، علامت تجاری به شمار می آید.

زیرا خواه یا ناخواه تعدادی از مشتری های شما به سمت نام مشابه کشیده می شوند و آن را خریداری می کنند. توجه داشته باشید که شما برای ماندگاری در بازار به مشتری های ثابتی هم نیاز دارید. زمانی مشتری های ثابتی خواهید داشت که یک نام برای خود داشته باشید.

افتخار موسسه حقوقی دادمهر همکاری با بزرگترین هلدینگ ها و شرکت ها و برترین برندها در ایران و سایر کشورها می باشد. سپس اقدام به تکمیل اظهارنامه ثبت علامت تجاری خود نمایید و مدارکی همچون کپی شناسنامه و کارت ملی متقاضی یا متقاضیان، مجوز فعالیت، کارت بازرگانی (اگر قصد ثبت برند لاتین را دارید) و همچنین نمونه برند خود با اندازه ۶ × ۶ سانتیمتر را در سامانه فوق بارگذاری نمایید. 7 ـ نام و نشانی نماینده قانونی در صورتی که اظهارنامه توسط نماینده تسلیم شده باشد.

ثبت علامت تجاری را با ما تجربه و تغییرات علامت را به ما بسپارید. در ابتدا می بایست نسبت به ثبت نام های سامانه مالکیت معنوی اقدام و احراز هویت های مورد نظر سامانه را انجام دهید. با توضیحاتی که در بالا در مورد ثبت برند و مراحل مختلف اون دادین متوجه شدم که در این زمینه متخصص هستین، چون ما قبلاً با 3 تا شرکت ثبتی قرارداد ثبت برند بستیم اما متاسفانه با وجود اینکه پول زیادی از ما گرفتن ولی در نهایت نتونستن برن مارو ثبت کنن.

مراكز بازرگانی یا عمومی را به خصوص درمورد مبدأ جغرافیایی محصولات یا ویژگی های آنان گمراه نماید. ج – اسم تجارتی یعنی نام یا عنوانی كه معرف و تعیین كننده ی شخص حقیقی یاحقوقی باشد. ۶- عین یا به طرز گمراه کننده ای شبیه یا ترجمه یک علامت یا نام تجاری که برای همان کالا یا خدمات مشابه در ایران به ثبت رسیده باشد.

دسته بندی علائم تجاری

بعد از ایجاد حساب کاربری، به منظور تایید آن بایستی گواهی امضا از دفترخانه اسناد رسمی دریافت کنید. بعد از اینکه اظهارنامه خود را کامل کردید، لازم است تا 15 روز صبر کنید. کارشناسان در این 15 روز مدارک شما را بررسی کرده و درخواست شما را قبول و یا رد می‌کنند. تکمیل و ارائه فرم تایید شده اظهارنامه ثبت برند ثبت برند به اداره ثبت علائم تجاری که این اظهارنامه باید مشمول مشخصات متقاضیان ثبت برند لاتین و نوع و طبقه برند مربوطه به جهت ثبت باشد . مراحل ثبت برند تجاری با ورود به سایت اداره مالکیت معنوی آغاز می شود. با این کار شما اظهارنامه لازم برای نام تجاری خود پر کرده و اسناد را بارگذاری خواهید کرد.

شرایط ثبت علامت تجاری

چنانچه شخص درخواست کننده یادداشت متقابلی ارسال نماید،مرجع مالكیت صنعتی کپی آن را دراختیار فرد معترض می گذارد و با توجه به نظرات طرفین و مفاد این قانون ،درباره ثبت علامت تجاری یا عدم ثبت آن اتخاذ تصمیم می نماید. ماده 177 ـ هرگونه درخواست تمدید مهلت در ارتباط با مراحل ثبت اختراع، طرح صنعتی و علامت علاوه بر موعد تعیین شده در قانون و این آیین‌نامه باید کتباً توسط متقاضی تسلیم مرجع ثبت گردد. مرجع مذکور می‌تواند پس از بررسی شرایط فقط برای یک بار مهلت‌های تعیین شده در این آیین‌نامه را تمدید نماید. تمدید مهلت از طرف این مرجع به اطلاع اشخاص ذی‌نفع رسانده می‌شود. ماده 146 ـ کلیه تغییرات و انتقالات یا فسخ و خاتمه و یا اعراض از علامت ثبت شده در صفحه مخصوص مربوط به ثبت علامت، ثبت و در ظهر گواهی‌نامه علامت درج می‌گردد و جز در مورد تغییر نشانی، به هزینه ذی‌نفع ظرف 30 روز از تاریخ ثبت در روزنامه رسمی آگهی می‌شود.

چه علامت‌‌هایی به عنوان علامت تجاری قابل ثبت نیستند؟

اگر برند مورد نظر در ایران و سایر کشورها ثبت شده باشد، مالکیت معنوی آن اسم متعلق به فرد دیگری است و شما نمی‌تواند از آن نام برند استفاده کنید و حتی شاید اجازه ثبت علامت تجاری شبیه به آن را نداشته باشید. با توجه به مزیت های رقابتی که وجود دارد، ثبت برند فوری را جدی بگیرید، زیرا در موفقیت شما و برندتان بسیار موثر است، به طوریکه امروزه مشتریان به برند های شناخته شده بیشتر از برندهای ناشناس اعتماد می کنند. مراحل ثبت برند فوری یکی از مقالاتی است که با کمک آن می توانید به راحتی به ثبت تغییرات شرکت عمل اداری ثبت برند در اداره مرکز مالکیت معنوی بپردازید؛ پیشنهاد میکنیم حتما این مقاله را مطالعه نمایید. زیرا در این مقاله تنها از شرایط ثبت فوری برند برای شما میگوییم و برای عمل ثبت برند فوری باید به این مقاله که شامل مراحل می باشد، مراجعه نمایید. ثبت برند لاتین نیازمند تخصص و تجربه است و کارشناسان حقوقی بهترین راهنمایان برای طی کردن این مسیر هستند. همچنین با فراهم شدن امکان ثبت آنلاین برند در برخی موسسه‌های مجاز مثل آسان‌ثبت، دیگر نیازی به مراجعه حضوری متقاضیان وجود ندارد.

درصورتی که یک مصرف کننده به عنوان مثال از کوکاکولا استفاده می نماید به سهولت می تواند به کمبود کیفیت پی ببرد. در پاره ای از مواقع حفاظت از ثبت علامت تجاری می تواند فراتر از کلمات، نمادها و عبارات گسترش پیدا کند تا سایر جنبه های محصول را هم مانند رنگ آن یا بسته بندی آن در بر بگیرد. به شما تبریک می گوییم شما توانستید کلیه مراحل ثبت علامت تجاری سپری کنید. بعد از پرداخت مبلغ پرونده شما در حال بررسی و کارشناسی اداره مالکیت معنوی قرار می گیرد. تمامی مدارک هویتی شخصیت متقاضی علامت تجاری از جمله مجوز ها و علامت تجاری بارگزاری شود و مجدد به صفحه اصلی اظهارنامه جهت پرداخت ملبغ اظهارنامه اقدام نمائید.

دوم اینکه علامت شباهتی با علامت‌‌هایی که قبلا ثبت شده‌اند نداشته باشد. اگر اداره‌ی ثبت تشخیص دهد که علامت برند شما شامل یکی از این دو مورد می‌شود، درخواست شما را رد میکند. اگر در زمینه ثبت برند و علامت تجاری خود دچار مشکل هستید میتوانید از تیم وکیل پرس مشاوره رایگان دریافت کنید.

مدارک لازم برای ثبت برند، لوگو و علامت تجاری چیست؟

ابن نظام،آگاهی و امکان سرمایه گذاری جهت تولید و فروش کالا ها و خدمات را در منصفانه ترین شرایط ممکن به مردم می دهد و از این راه تجارت بین المللی را تسهیل می کند. امیدواریم مطالبی که در این مقاله بیان شد برای شما عزیزان مفید بوده باشد و توانسته باشیم اطلاعاتی کلی در خصوص ثبت برند به شما عزیزان بدهیم. جهت انجام دادن ثبت شرکت در تهران این کار و یا مشاوره در این زمینه و رتبه مشاور و رتبه پیمانکار می توانید با کارشناسان و مشاورین ما ارتباط بگیرید تا در سریع ترین زمان ممکن راهنمایی های کلی را به شما عزیزان بدهند. در دنیای امروزی ثبت برند تجاری یکی از موضوعات مهم و حساس برای کسب و کارهایی است که می خواهند خود را از مشکلات اقتصادی رها کنند.