مجوز تاسیس شرکت دانش بنیان

توجه کنید که درج یا عدم درج چنین عبارت هایی در نام شرکت در زمان ثبت، هیچ منافاتی با الزام شرکت ها به ثبت درخواست و طی کردن فرآیند ارزشیابی قانونی برای تعیین صلاحیت ندارد و اطلاق اسم، بدون داشتن مجوز، مجموعه شما را با مشمول حمایت های قانونی نمی کند. خیر- شرکت‌­ها در هنگام ثبت نام الزاماً نباید در پارک علم و فناوری مستقر باشند. شرکت­های دولتی، مؤسسات ونهادهای عمومی غیر دولتی و نیز شرکت‌­ها و مؤسساتی که بیش از پنجاه درصد (۵۰%) از مالکیت آنها متعلق به شرکت‌­های دولتی و مؤسسات و نهادهای عمومی غیر دولتی باشد، مشمول حمایت‌­های این قانون نیستند.

شرایط تاسیس شرکت دانش بنیان

موسسه حقوقی سفیر صلح، از شنبه تا چهارشنبه از ساعات 10 صبح تا 9 شب و پنج‌شنبه‌ها 10 صبح تا 6 بعدارظهر، آماده پاسخگویی به شما عزیزان می‌باشد. جهت دریافت مشاوره، فرم زیر را پر کرده تا کارشناسان سفیر صلح با شما تماس بگیرند. پرداخت تمام سرمایه نقدی شرکت و تسلیم سرمایه غیرنقدی که ارزش آن تقویم شده باشد. نام روزنامه کثیرالانتشاری که هرگونه آگهی راجع به شرکت تا تشکیل اولین مجمع عمومی عادی در آن منتشر خواهد شد. اعلامیه پذیره نویسی می‌بایست توسط موسسین در جراید آگهی شود و به این ترتیب موسسان به عموم برای تشکیل شرکت پیشنهاد می‌دهند.

در ماده ۵۳ و ۵۴ آمده است که صنعت هوانوردی و حمل و نقل ریلی باید با رعایت اصل حمایت از شرکت دانش بنیان توسعه یابد. در صورتی که فعالیت شما تخصصی و با داده‌های علمی‌ست، ثبت شرکت دانش بنیان می‌تواند در جهت توسعه اهداف شما اصلی‌ترین گام باشد. تغییرات شرکت برای ثبت شرکت دانش بنیان، ابتدا باید شرکت خود را در قالب یکی از شرکت‌های تجاری ثبت کنید. الکترونیکی شدن فرآیند ثبت شرکت، بسیاری از مشکلات ثبت شرکت سنتی را از بین برده است؛ در عین حال انجام این فرآیند، نیازمند داشتن مهارت و تجربه کافی‌ست.

برای ثبت این نوع شرکت ها، می بایست مراحل تشکیل شرکت، پذیرش سهم یا پذیره نویسی، تعیین میزان سرمایه و تخصیص سهام و تشریفات نهایی تاسیس شرکت، مرحله به مرحله صورت پذیرد. شرکت های دانش بنیان به شرکت هایی که از طریق فروش خدمات و محصولات فناوری، سود و منفعت ببرند، اطلاق می شود. تنها مورد غیر قابل تغییر عنوان شرکت میباشد مانند تبدیل شرکت با مسئولیت محدود به شرکت سهامی خاص و ….

آیا شرکت دانش بنیان هم می تواند وارد بازار بورس ایران شود؟

ثبت یک شرکت دانش بنیان مزایای زیادی دارد از جمله اینکه شما پس از ثبت شرکت به مدت ۲۰ سال می توانید از امتیازات خاص دولتی از جمله معاف از پرداخت مالیات، سود بازرگانی و عوارض مالیاتی گمرکی. ثبت شرکت دانش بنیان هم از آن کارهایی است که به سرمایه نیاز دارد و البته اگر چه با حداقل سرمایه هم می توان این شرکت را ثبت کرد، اما کار سختی را پیش روی خواهید داشت و در آینده باید تلاش خود را دو چندان کنید. توجه داشته باشید که اگر قبل از اقدام برای ایجاد شرکت مدارک خود را جمع آوری کنید، در زمان ثبت شرکت دانش بنیان خود به میزان قابل توجهی صرفه جویی خواهید کرد. از این رو به شما توصیه می کنیم که قبل از اقدام برای ثبت به طور دقیق از مدارک مورد نیاز مطلع شوید و آن ها را به طور کامل جمع آوری کنید، این کار کمک می کند که زمان کمتری را صرف کنید.

احتمالا همه ما قبل از آن که کاری را شروع کنیم به این موضوع فکر می کنیم که به چه میزان سرمایه ای برای آن نیاز است؟ تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که آیا می توان با هزینه ها و سرمایه های کم هم کاری را شروع کرد؟ همه کارها به سرمایه نیاز دارند، اما مقدار این سرمایه برای هر کاری با کار دیگر متفاوت است. به شرکتی نو پا می گویند که مدت زمان سه سال از تاسیس آن گذشته باشد، این مدت می تواند کمتر شود، اما اگر شرکتی بیش از سه سال تاسیس شده باشد، دیگر به ان نو پا نمی گویند. معافیت پزشکی سینه فرورفته را چگونه دریافت کنیم؟ آیا کسانی که شکل قفسه سینه آن‌ها تغییر کرده است می‌توانند معافیت بگیرند؟ شرایط دریافت معافیت پزشکی قفسه قیفی شکل چیست؟ آیا شرایط معافیت بیماری پکتوس 1401 منتشر شده است؟ یکی از…

آيا شركت ‌هاي دولتي يا متعلق به بخش عمومي هم حق استفاده از حمايت‌ هاي قانون دانش بنيان را دارند؟

خیر، شرکت‌­های نوپا باید کالاها و خدمات دانش­‌بنیان را حداقل در حد نمونه آزمایشگاهی (با هدف تولید و فروش) ساخته و ارائه نمایند. قانون حاکم بر شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری در ویدیوی زیر توضیح داده شده است. کامل ترین نوع شرکت های سهامی می باشند که برای امور تجاری نظیر انواع تجارتهای داخلی و خارجی، استخراج معادن، ساخت سد، کارخانه ها، بانک ها و مؤسسه های اعتباری تشکیل می شوند.

پس از ثبت درخواست در سامانه ، اطلاعات وارد شده توسط دبیرخانه کارگروه به کارگزاران مربوطه فرستاده می شود تا مورد ارزیابی قرار گیرند . ج- این نوع شرکت ها می توانند از مزایای اولویت در استقرار مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و همچنین پارک های توسعه فناوری دانشگاهی و غیر دانشگاههی بهره جویی نمایند. دارای حداقل یک اختراع ثبت شده ارزیابی شده داخلی یا یک اختراع بین المللی مرتبط با حوزه کاری شرکت باشند. 2- شرکت مجری دست کم یک پروژه « مهندسی، پیمانکاری و ساخت» باشد به شرط اینکه ده درصد قیمت قرارداد پروژه ناشی از معیارهای کالاها و خدمات دانش‌بنیان مورد تایید باشد.

پس از اینکه شرکت مذکور در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری به ثبت رسید، نوبت به اخذ مجوز و بهره مندی از مزایای دانش بنیانی می رسد. شرکت های امریه گیر نیز برای جذب نیروی سرباز دارای شرایطی از جمله شرکت دانش بنیان دارای اظهارنامه مالیاتی می باشد. مرخصی سربازان شرکت های دانش بنیان از سوی ستاد کل نیروهای مسلح می باشد. امریه در شرکت های دانش بنیان فرصتی را پیش آورده تا افراد مشمولی که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد هستند علاوه براینکه سربازی خود را به آسانی می گذرانند، می توانند از مدرک خود نیز استفاده کنند. دولت به منظور ارزش گذاری و گسترش دانش و کار آفرینی در شرکت های دانش بنیان، به مدت 15 سال پس از تاریخ مجوز ثبت شرکت، مواردی مانند معافیت از مالیات، عوارض گمرکی، سود بازرگانی و عوارض مالیاتی را در نظر گرفته است. شرکت های متقاضی دریافت تاییدیهدانش بنیانباید برای ارسال درخواست به این سامانه مراجعه کرده و ثبت نام نمایند.

  • ج) شرکت دانش بنیان موظف است که از تجهیزات و یا فرایندی که قصد دارد با توسل به آن به تولید انبوه کالا و خدمات اقدام کند که نمونه ای آزمایشگاهی در دست داشته باشد.
  • بعد از این مرحله مراحل اصلی را شما باید طی کنید تا به یک شرکت دانش بنیان تبدیل شود.
  • کارشناسان مربوطه پس از تکمیل روند پروسه در صورت کامل بودن تمام شرایط شرکت و موسسه را تحت حمایت و نظارت دانش بنیان قرار خواهند داد.
  • در اسم شرکت تضامنی باید عبارت (شرکت تضامنی) و لااقل اسم یک نفر از شرکا ذکر شود.
  • ازجمله مزیت‌های ثبت شرکت و نظارت بر این حیطه، دریافت کسب مجوز جهت فعالیت‌های اقتصادی و بازرگانی است.

اگر شرکتی حداقل 25 درصد از درآمد عملیاتی سال مالی قبل را طبق اظهارنامه مالیاتی از محل فروش کالاها یا خدمات کالاهای سطح یک به دست آورده باشد، شرکت تولیدی نوع یک محسوب می شود. بنیاد ملی نخبگان بر اساس طرح شهید تهرانی مقدم به منظور زمینه سازی همکاری مؤثر دانش آموختگان تحصیلات تکمیلی مشمول ضوابط و مقررات بنیاد با شرکت های دانش بنیان، بخشی از حقوق دانش آموختگان برتر در مؤسسات و شرکت ثبت شرکت های دانش بنیان را تا سقف ۲ سال متقبل می گردد. این امر به منظور ساماندهی اشتغال دانش آموختگان برتر در حوزه های تخصصی جهت بهره مندی از توانایی های آنان در شرکت های دانش بنیان است. شاخص های تشخیص شرکت های دانش بنیان به دو دسته شاخص های عمومی و اختصاصی تقسیم می شوند. شرکت های متقاضی باید علاوه بر شاخص های عمومی، شرایط مشخص شده در یکی از سه دسته شاخص های اختصاصی را نیز احراز نمایند.

به لطف این اسناد ما با مجموعه‌ای غنی روبرو هستیم و می‌توانیم نقشه راه روشنی را برای علاقه‌مندان به این کهکشان تازه متولد شده ترسیم کنیم. پس از بررسی اطلاعات، در صورت تایید، شرکت دانش بنیان به صندوق نوآوری و شکوفایی معرفی می شوند تا طرح خود را به آن صندوق ارائه نموده و از تسهیلات مربوطه با توجه به اساسنامه صندوق استفاده نمایند. این نوع شرکت در حقیقت شرکتی است که علاوه بر تولید و فروش محصولات در بستر فناو ری برتر ، سرمایه گذاری زیادی در بخش منابع انسانی و تحقیق و پژوهش مجموعه خود نموده و با جذب متخصصین اقدام به تولید و یا ارتقای کالا و خدمات این گروه محصولات می گردد . حال نکته اینجاست که چه زمینه فعالیت شرکتی در حوزه فعالیت فناورانه بادرجه بالا قرار دارد ؟ در پاسخ به این سوال باید گفت شرکتی که محصولات و خدمات آن جزو فهرست کارگروه دانش بنیان کشور باشد که در ادامه مقاله به آن به تفضیل خواهیم پرداخت. چنانچه سهام دانشگاه کمتر از ۵۰ درصد باشد،شرکت دانش بنیان شرکتی خصوصی است که باید تابع قانون تجارت باشد و در اداره ثبت شرکت ها ثبت شود.

حمایت‌های دولتی از شرکت‌های دانش بنیان

و این عدد به عنوان شاخص محیط تجاری و اقتصادی در کشور هایی همچون مالزی، کره، آلمان، فرانسه و آمریکا به ترتیب معادل ۵۷٫۲، ۸۷، ۱۰٫۷، و۲٫۱ درصد بوده است. متاسفانه فاصله کشور ایران با سایر کشور های در حال توسعه در این زمینه بسیار زیاد می باشد. که این امر موجب شده تا بسیاری از پژوهشگران دچار موانع زیادی شوند و ایده های خود در کشورهای خارجی ثبت برند تجاری مطرح کنند. یکی از مهم ‌ترین شاخص های اندازه گیری این شرکت ها، محیط اقتصادی و تجاری می باشد. در واقع این فاکتور است که باعث تشویق سرمایه گذاری و رشد فعالیت های اقتصادی و تجاری می‌ شود. شاخص هایی مانند سهم صادرات خدمات و محصولات میزان سرمایه گذاری مستقیم شرکت های خارجی و … جهت اندازه گیری شرکت های مبتنی بر دانش ملاک قرار می‌ گیرند.

پست شد در : misc