معافيت‌های مالياتی شرکت‌های دانش بنيان

شرکت های دانش محور برخلاف شرکت ها و کسب و کارهای تجاری هیچ گونه مال و املاکی مانند زمین، تجهیزات، ماشین آلات و … نیستند. چرا که این شرکت ها فقط بر اساس فناوری و تخصص های پژوهشی و علمی بنا شده است و بر روی دانش خود تمرکز دارد. لازم به ذکر است که این شرکت ها به دلیل دانش محور بودن و نداشتن هیچ گونه مال ملموسی، دارای اظهارنامه مالیاتی یا درآمدی نیز نخواهند بود. از جمله وظایف معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، توسعه فناوری، تقویت فرآیند تجاری‌سازی و حمایت از مؤسسات و شرکت‌های دانش‌بنیان است. [newline]ارزیابی دانش‌بنیان نیز از مسئولیت‌های این سازمان شمرده شده که توسط کارگزاری‌های رسمی این معاونت انجام می‌پذیرد. در ابتدا و پیش از هر چیزی و در صورت داشتن شرایط لازم برای ثبت شرکت دانش بنیان می‌توانید به سامانه ارزیابی شرکت‌ها و موسسه‌های دانش بنیان مراجعه کرده و ثبت نام کنید.

لذا کارفرما در هر نوبت ارسال لیست بیمه می تواند حداکثر تا دو ماه پیش از تاریخ جاری را برای پرسنل خود بیمه منظور کند. طبق ماده 28 قانون تأمین اجتماعی، مبلغ حق بیمه قابل پرداخت به میزان 30% از حقوق و مزایای (تحت پوشش) کارکنان است که 23% از آن بر عهده کارفرما و 7% مابقی بر عهده کارگر خواهد بود. صاحبان حرف و مشاغل آزاد به افرادی اطلاق میشود که با داشتن کارگر (کارفرما) یا خود به تنهایی (خویش فرما) به کار اشتغال داشته و مشمول مقررات حمایتی خاصی نباشند. تغییرات شرکت لذا کلیه مشاغلی که بیمه نشده اند با تکمیل فرم درخواست و انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه مقرر می توانند مشمول مقررات این نوع بیمه قرار گیرند. مدت پرداخت مقرری بیمه بیکاری به بیمه شدگان واجد شرایط، به سابقه پرداخت حق بیمه از سوی آنان بستگی دارد. مبلغ آن نیز ۵۵ درصد میانگین حقوق سه ماهه آخر بیمه شده است که از حداقل حقوق مصوب سالانه کمتر نخواهد بود و علاوه بر آن به ازای هر یک از افراد تحت تکفل (حداکثر تا ۴ نفر) ۱۰ درصد نیز به دستمزد افزوده می‌شود.

سرویس علمی و دانشگاهی

پس از اینکه شرکت دانش بنیان ثبت شد شرکت ها تنها برای مدت یک سال می توانند دانش و تحقیقات خود را در قالب طرح های صنعتی و تجاری ارائه نمایند و تنها یک بار این زمان برای یک سال دیگر تمدید خواهد شد. لذا شرکت هایی که می خواهند از خدمات شرکت دانش بنیان بهره مند باشند باید نهایتا ظرف این مدت کالاها و خدمات دانش بنیانی خود را تجاری سازی و عملیاتی کنند. این نوع شرکت در حقیقت شرکتی است که علاوه بر تولید و فروش محصولات در بستر فناو ری برتر ، سرمایه گذاری زیادی در بخش منابع انسانی و تحقیق و پژوهش مجموعه خود نموده و با جذب متخصصین اقدام به تولید و یا ارتقای کالا و خدمات این گروه محصولات می گردد .

بر اساس ماده قانون، واحدهای پژوهش، فناوری و مهندسی از مزایای مناطق آزاد صرفاً در خصوص «عوارض» برخوردار هستند که سهم اندکی از «حقوق ورودی گمرکی» را به خود اختصاص می‌دهد. 2 – به مدت 20 سال از تاریخ صدور مجوز توسط رئیس پارک علم و فناوری با تعامل با اداره کل مالیاتی ذیربط اعمال می شود. صورت معاملات فصلی موضوع ماده 169 مکرر قانون مالیاتهای مستقیم به سازمان مربوط ارائه شود.

  • الف- به‌سختی قابل کپی‌برداری بوده و کسب آن از موانع اصلی ورود شرکت‌های دیگر به بازار باشد.
  • اگر می‌خواهید بدانید که چطور باید این کار را انجام بدهید، این متن به شما کمک می‌کند.
  • مطابق با آیین نامه ارزیابی و تشخیص شرکت‌ها و موسسات دانش‌ بنیان شرکت متقاضی باید دانش فنی طراحی یا توسعه کالاها/خدمات دانش بنیان، یا دانش فنی طراحی یا تغییر اساسی فرایند تولیدِ پیچیده آنها را مبتنی بر فعالیت‌ های تحقیق و توسعه، کسب کرده باشد.
  • هزینه‌های بررسی و ارزیابی برای دریافت عنوان دانش بنیان توسط معاونت ریاست جمهوری پرداخت می‌شود.
  • اين بدان معناست که اينگونه شرکت‌ها براي فروش کالاهاي دانش بنيان خود مالياتي به دارايي پرداخت نمي‌کنند.

مطابق با بخشنامه تنقیح و تلخیص ضوابط بیمه‌ای مقاطعه کاران درآمد، تنها در صورتی که پیمانکار دارای کارگاه ثابت باشد و کل موضوع پیمان را در محل کارگاه خود انجام داده باشد، می تواند تقاضای صدور مفاصا حساب از طریق بازرسی و حسابرسی دفاتر قانونی و بدون پرداخت وجه اضافی نماید. مصادیق مشمول معافیت و اطلاعات کالا و خدمات دانش بنیان هر شرکت در پیوست بخشنامه سالانه (در صفحه معافیت مالیاتی این سایت هم موجود است) آورده می شود و ممیزان مالیاتی علاوه بر پیوست فوق، در سامانه طرح جامع سازمان امور مالیاتی هم امکان دسترسی به این مصادیق را خواهند داشت. تاسیس یک شرکت با کمک ثبت شرکت دانش علمی؛ اگر فردی تحصیل‌کرده هستید و به درآمدزایی هم فکر می‌کنید، یک شرکت دانش بنیان تاسیس کنید. اطلاعاتی که تولید می‌کنید محصولات اصلی شرکت شما هستند و با تجاری‌سازی آن‌ها می‌توانید سود به دست بیاورید. اگر می‌خواهید بدانید که چطور باید این کار را انجام بدهید، این متن به شما کمک می‌کند. شرکت های دانش بنیان در راستای هم افزایی علمی، توسعه اقتصادی با رویکرد دانش بومی، ثروت آفرینی و در نهایتا ورود تحقیق و توسعه به کارگاه ها و شرکت ها تلاش می کنند و از این رو می توان ورود پتانسیل های دانشگاهی و پژوهشی را در موسسات و شرکت های صنعتی و تجاری بیشتر شاهد بود.

پرسنل متخصص و مجرب این شرکت در پنج نمایندگی و دفتر در داخل و خارج از کشور، آماده ارائه کلیه خدمات ثبتی به صاحبان مشاغل، مخترعین و فرهیختگان عزیز هستند. از دیگر مباحث مهم در خصوص اندازه گیری این شرکت ها، سطح زیرساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات می باشد. در صورتی که بستر مناسبی برای ارائه ایده ثبت برند ایجاد نشود و یا امکان ایجاد آن با توجه به زیرساخت کشور ایران امکان پذیر نباشد؛ بی شک مورد حمایت قرار نمی‌ گیرد. نوپا نوع یک، به شرکت هایی گفته می‌ شوند که دارای هیچگونه اظهارنامه مالیاتی نبوده و درآمدی ندارد. چنین شرکت هایی باید حداقل یک نمونه محصول و یا خدمات آزمایشگاهی داشته باشند.

مراحل ثبت شرکت تضامنی:

صدور مجوز برای ورود موقت برای پردازش، حداکثر به میزان ظرفیت اسمی سالانه شرکت دانش بنیان سازنده یا تولید کننده کالا می‌باشد که به تأیید دبیرخانه کارگروه می رسد. برای استفاده شرکتها از مسیر سبز گمرکی، اطلاعات شرکتهای دانش بنیان از سوی دبیرخانه کارگروه در اختیار گمرک قرار می گیرد و نیازی نیست شرکتها تقاضای جدیدی ارائه دهند. شرکتهای متقاضی استفاده از معافیت مالیاتی ماده 3 قانون لازم است حداکثر تا 15 مرداد ماه (در صورتی که سال مالی شرکت آخر سال شمسی باشد) به دبیرخانه ارسال نمایند. خیر، ثبت شرکت­‌ها و موسسات دانش‌بنیان همانند دیگر شرکت­‌ها و موسسات خواهد بود و شرکت متقاضی پس از ثبت شرکت در اداره کل ثبت شرکت­‌ها، وارد فرآیند ارزیابی شرکت­‌ها می‌­شود. »را حداقل در حد نمونه آزمایشگاهی و مشروط به دارا بودن همه معیارهای ماده ، ساخته و ارایه نمایند، می­توانند بعنوان شرکت دانش­ بنیان تایید شوند. » را حداقل در حد نمونه آزمایشگاهی و مشروط به دارا بودن همه معیارهای ماده ، ساخته و ارایه نمایند، می­‌توانند بعنوان شرکت دانش­‌بنیان تایید شوند.

شرایط ثبت شرکت دانش بنیان خصوصی

جهت دسترسی به سامانه ثبت شرکت دانش بنیان در ابتدا به پورتال daneshbonyan.ir مراجعه نمایید. یا می توانید به صورت مستقیم از طریق لینک reg.daneshbonyan.ir به این سامانه وارد شوید. شرکت های متقاضی دریافت تاییدیه دانش بنیان باید برای ارسال درخواست به این سامانه مراجعه کرده و ثبت نام نمایند. وزارت صنعت، معدن و تجارت مجاز است طبق قوانين و مقررات مربوط نسبت به صدور جواز تأسیس و پروانه بهره برداری برای این واحدها اقدام نماید.

۷ استارتاپ اروپایی در حوزه سلامت

تا اطلاعات مشخص کلی، اطلاعات مالی، محل های استقرار، هیئت مدیره، سهامداران، منابع انسانی و بارگذاری برخی اسناد بعد از ارسال درخواست ارزیابی شرکت در بخش پرونده شرکت قابلیت ویرایش و به‌روزرسانی دارد. موضوع اول این قانون تشکیل صندوق نوآوری و شکوفایی و معافیت‌ها و سایر حمایت‌ها است که پس از ابلاغ قانون، اساسنامه آن تدوین و در شهریورماه سال 90 به تصویب هیئت دولت رسید. پژوهشی و دیگر واحدهای دولتی و مابقی سهام متعلق به اعضای هیأت‌‌‌‌علمی و دانشجویان و سایر سهامداران بخش خصوصی است، نتایج تحقیقات اعضای هیأت‌‌‌‌علمی و دانشجویان خود را تجاری‌سازی نمایند.

بازرسی تامین اجتماعی چیست؟ وظایف کارفرما در قبال بیمه‌کردن کارگران عدم همکاری با بازرس انواع بازرسی از کارگاه‌ها از سوی بیمه تامین اجتماعی قوانین مهم … در این قسمت باید محصول ساخته‌شده را در سامانه ثبت کرده و تمام اطلاعات اختصاصی مرتبط با آن را درج کنید. مواردی هم‌چون مالکیت فکری، عنوان نوآوری و حتی زمان تقریبی دست‌یابی به نوآوری، جزو موارد مهمی است که باید در این بخش ثبت شوند. لذا توضیحاتی از ثبت شرکت را می توانید از طریق جستجو در منوی کناری وبسایت، مراجعه به صفحه اصلی یا مراجعه به لینک های زیر بدست آورید. محصول دارای نتایج آزمون‌های اولیه تاییدکننده محصول از آزمایشگاه‌های معتبر دیگر یا تاییدیه عملکرد از کارفرما باشد. 1- به سختی قابل کپی‌برداری بوده و کسب آن از موانع اصلی ورود شرکت‌های دیگر به بازار باشد.

پست شد در : misc