به لوگوی آمازون که دقت کنید یک فلش حرف a را به z وصل کرده است. درواقع اولین حرف الفبای انگلیسی به آخرین آن وصل شده است که این فلش خود نشان از کامل بودن این سایت دارد؛ یعنی ازشیرمرغ تا جون آدمیزاد را میتوانید از آمازون تهیه کنید. در ایران هم نام برند آب معدنی دماوند که به اقتباس از نام قله مرتفع ایران یعنی قله دماوند گرفته شده است، در این گروه از اسامی جای میگیرد.
- ارزش فوقالعاده اسم برند باعث شده که برخی برندها هیچ کارخانه تولیدی نداشته باشند و فقط تولیدات کارخانههای دیگری را تحت نام برند خود عرضه کنند!
- در کتاب «راهاندازی مطمئن کسبوکار اینترنتی» قدم به قدم به شما آموزش میدهیم که چگونه یک کسبوکار اینترنتی مطمئن راهاندازی کنید؛ کسبوکاری که موفقیتش حتمی باشد.
- با توجه به اینکه «فیروزه» شبیه نامهای خانوادگی رایج (مثل رضایی، احمدی و … ) نیست اگر دوست داشته باشید میتونید از این اسم به عنوان نام برند استفاده کنید.
- در انتخاب اسم برند ایرانی دقت کنید که حداقل از ۳ کلمه تشکیل شده باشد و از ۱۰ حرف تجاوز نکند.
- مهم ترین عناصر نام برند عبارت است از ساده، کوتاه، منحصر به فرد، انعطاف پذیر به همراه قابلیت تلفظ آسان.
در علایم مرکب ممکن است در اجزاء دو علامت مرکب از یک کلمه مشابه استفاده شده باشد و اجزای دیگر یکسان و مشابه نباشند،به نحوی که جزء مشترک و مشابه دو علامت میان صاحبان آن ها موجبات اختلاف و دعوی را فراهم سازد. اگه پیجتون تازه ثبت تغییرات شرکت غیرفعال شده باشه، همون یوزرنیم رو قبول نمیکنه. من تعدادی مثال میزم با این حال شما می تونید خودتون باز هم اونا روو ترکیب کنید و نام های جدید بسازید. این کار غیر ممکنه چون اینستاگرام به هیچ وجه چنین اجازه ای رو نمیده.
هدف شما در انتخاب اسامی خاص برای برند یک مفهوم است که با تعداد زیادی از اسامی روبرو است. یک تصویر بصری ایجاد کنید که مخاطبان شما به آسانی بتوانند آن رابه یاد بیاورند. مهم نیست که چه تصمیمی بگیرید یا چه روابطی پیدا کنید، ثبت شرکت همیشه مطمئن شوید که ایدههایتان را دارید به چالش میکشید. برای آگاهی از شرایط ثبت برند صنایع دستی و احراز شرایط آن با موسسه تماس تلفنی برقرار کنید . نامی را انتخاب نمایید که از نظر قانونی قابل بهکارگیری باشد.
چند مطلب پیشنهادی از متمم:
چون ما عادت جدا خواندن حروف را نداریم (به IBM و BMW و KFC فکر کنید). پس صرفاً وقتی میتوانیم از مخفف استفاده کنیم که سرواژهها در کنار یکدیگر، یک واژهیقابل تلفظ ومقبول تشکیل دهند. یکی از گزینهها در تعیین نام برند این است که به سراغ نامهایی برویم که فعالیت ما را توصیف میکنند. با همهی این اختلافنظرها و تفاوتها، در نهایت برندها توانستهاند در میان مخاطبان خود جایگاه پیدا کنند و در ذهن آنها باقی بمانند.
با در نظر داشتن اینکه یک برند تا سال ها بر روی محصول شما نام گذاری می شود باید بهترین نام را با مشورت کارشناسان ثبت برند و انتخاب اسم برند انتخاب کنید . من در حوزه محصولات چوبی و ام دی اف فعالیت میکنم و ثبت برند تجاری اسم برندمون بلوط هست. برای این کار باید به سایت ثبت علائم تجاری مراجعه کرده و بررسی کنید که کدام یک از این نامهای تجاری در دسترس هستند. حتی اگر تمامی اسامی انتخابی شما از قبل رزرو شدند، ناامید نشوید!
شما می توانید از این طریق ضمن فرهنگ سازی، محصولات، خدمات و شرکت خود را نسبت به رقبای خود در بازار متمایز کنید. تمامی این شرکت ها ممکن است خدماتی عالی را ارائه کرده و سالها تجربه و نمونه کار هایی برجسته داشته باشند. چنانچه اگر قصد دارید تجارتی پر رونق را شروع کنید با در نظر گرفتن شرایط و قوانین کشور ، برند خود را به ثبت برسانید و پس از ثبت از حقوق متعدد برند بهره مند خواهید شد . در گذاشتن نام شهر، محله یا یک مکان معروف به عنوان اسم کسبوکارتان دقت کنید. زیرا اینگونه اسمها فقط برای زمانی که قصد فروش در همان منطقه را دارید تأثیرگذار است و در زمان گسترش کسبوکارتان با دیگر کشورها به مشکل برمیخورید.
این اسم انرژی را در فرد بیدار میکند، درست همان کاری که یک فنجان قهوه اول صبح میکند. با این وجود ، به طور معمول ، کلمات اختصاری برای مشتریان سخت است و حتی وکلا در ثبت علامت تجاری دچار مشکل میشوند. نام برند توصیفی به راحتی میتواند محصولات و خدماتی که شما در قالب کسب و کار تان به مشتری ارائه میدهید را نمایندگی نماید. ارتباط مفهومی،استفاده از کلمات محلی،ایجاد کلمه جدید، استفاده از نام موسس ، بهره مندی از ریتم و تلفیق کلمات از سری ملاک های انتخاب اسم می باشد. اگر به آگهی های تبلیغاتی که از رسانه های مختلف پخش می شوند دقت کنید متوجه می شوید زمان پخش آن ها تنها چند ثانیه طول می کشد اما نام برند عنوان شده مدت ها در ذهن مخاطب به یادگار می ماند. بر این اساس می توان گفت موثرترین و کارآمدترین ابزار ارتباط با مشتری نام تجاری است، از این رو باید به بهترین نحو انتخاب گردد.
افراد مختلف معمولا برای انتخاب نام برند سختی های زیادی می کشند و با افراد مختلفی مشورت می کنند و گاها این مشورت ها باعث بیشتر سردرگم شدن و گیچ شدن می شود . ببینید انتخاب نام یک پروسه زمانبر و طولانی است و معمولا اگر قرار است نامی انتخاب کنید که تا سالها با شما میماند حتما لازم است که اصولی را برای این کار مد نظر خود قرار دهید. در حالیکه رقبایی در این بخش فعالیت میکنند که حدود یک قرن سابقه دارند، اما بعید میدانم زیاد به این بانکها گفته شود که کمتجربه هستند. وقتی شما یک نام تاریخی مثل پاسارگاد یا پارسیان برای برندتان برمیگزینید، خود را به تاریخ ایرانزمین متصل میکنید. در میان برندهای جهانی نیز اسامی با کلیدهای تاریخی بسیار است. من در نامگذاری هزارمدیر هم به این دلیل از عدد هزار استفاده کردم که در پشت این عدد فلسفه قدرت و فراوانی نهفته است.
نامگذاری برند
هر خدمت یا محصولی برای اینکه در ذهن مردم باقی بماند، نیاز به یک نام و شکل مشخص دارد. برند میتواند فقط شامل نام باشد؛ اما معمولاً برندها در کنار نام، یک شکل یا لوگوی خاص هم دارند. خوب به سوال بالا فکر کنید؛ چون کلید پیدا کردن یک نام جدید برای برند است. مثلاً در بین برندهای شامپو، برند one hundred pc Pure را داریم که ادعا میکند شامپوهایش طبیعی و عاری از مواد شیمیایی مضر است. نامی که برای این برند انتخاب شده، بهخوبی تمایز آن را بازتاب میدهد.
ما متعهد هستیم که به شما کمک کنیم تا به طور کامل از فرصتهای ارائهشده توسط بازار بهرهمند شوید. نساجی دات کام به دنبال کنندگان خود این امکان را میدهد که با ارائه تحلیل عمیق از بازار و رقبای آنها از طریق اخبار صنعت نساجی، آگاهی از فناوری های جدید و مقالات تخصصی تصمیمات آگاهانه و اصولی بگیرند. ما همچنین چالشهای موجود در استراتژی های فروش را شناسایی کرده و کمک میکنیم تا به بهترین شیوه ممکن به مخاطبان هدف خود دست یابند. از آنجاییکه شما دوست دارید کسب و کارتان پیشرفت کند، پس حتماً باید مطمئن شوید که تمامی موارد مفهومی تحت پوشش قرار گرفته اند. اگر این گونه نباشد با یک معضل جدی روبرو می شوید؛ باور کنید در این صورت تازه بعد از کلی کشمکش و اتلاف وقت به حرف ما خواهید رسید.
اسم برند ایرانی را چگونه انتخاب نماییم؟
زیاد شنیدهاید که میگویند اسم شما باید ساده و کوتاه باشد تا در ذهن مشتری سریع جای بگیرد ولی زیاد کوتاه بودن هم به چشم نمیآید و زودتر به فراموشی سپرده میشود. در انتخاب اسم برند ایرانی دقت کنید که حداقل از ۳ کلمه تشکیل شده باشد و از ۱۰ حرف تجاوز نکند. به خاطر سپردن اسمهای بیشتر از ۳ کلمه هم بسیار دشوار است.