انتخاب اسم شرکت و فروشگاه نمونه اسم های شیک برای نام تجاری شرکت

یا مثال دیگر از حساسیت‌های منطقی می‌توان به فروشگاه افق کوروش اشاره کرد که در شهر قم با واکنش‌های منفی علما روبه‌رو شد. به نظر آن‌ها اسم کوروش نمایانگر طاغوت و ظلم ستم است.این مجموعه مجبور شد اسم کوروش را از برند خودش حذف نماید و با همان اسم افق به فعالیت خودش بپردازد. نام برند موجود شما به هیچ عنوان برای هویت و کسب و کار شما مناسب نیست و نیاز به برندینگ مجدد دارید. نام برند می‌تواند زمینه مناسبی برای توسعه کسب و کار و ایجاد برند زیرمجموعه Sub-Brand باشد .

مطمئنا می‌توانید برخی ایده‌ها را مطرح کنید و در نهایت تصمیم خود را بگیرید. اگر یک تیم یا شرکای کاری دارید بهتر ثبت برند تجاری است یک بحث گروهی در این باره انجام دهید. ایده‌های خود را یادداشت کنید و یک لیست با پنج یا نام تجاری بنویسید.

  • امکان حبس تعزیری از یک روز تا شش ماه نیز وجود دارد همچنین ممکن است هر دوی این­ها برای شخص حقیقی اعمال شود.
  • به عنوان مثال «مَزمَز» و «چین چین» را در نظر بگیرید که از همین سبک هستند.
  • اگر در حال حاضر مشتریانی برای محصولات خود دارید، می‌توانید با استفاده از ابزارهای نظرسنجی آنلاین مثل ارسال ایمیل انبوه از آن‌ها بخواهید راجع به اسم برند جدیدتان نظر بدهند.
  • همان‌طور که نام‌ها را جمع می‌کنید‌، آن‌ها را به شش دسته‌ای که در بالا ذکر شد تقسیم کنید.

اسم برند باید با ارزش‌های بنیادین شرکت‌تان که جوهره برند شماست، ارتباط معنایی داشته باشد و بتواند با ترسیم یک تصویر مثبت در ذهن مشتریان با آن‌ها ارتباط برقرار کند. اما موتور بعدی که دنیای انتخاب اسم برند است نیم اسمیت نام دارد. ضمنا ما چندی پیش کارگاهی فشرده برگزار کردیم که در این کارگاه به بیان ۷ کلید طلایی انتخاب اسم برند ثبت تغییرات پرداخته‌ایم. انتخاب اسم برندکار شما هم در این مرحله دقیقا شبیه همین جویندگان طلاست. شرکــت در تـاریخ ۸۵/۱۱/۱۸ و تحــت شماره ۲۹۰۰۷۰ با سرمایه ۴۵۰ میلیارد ریال که ۵۰ درصد آن پرداخت شده بود ، در اداره ثبت شرکتها و مؤسسات غیرتجاری تهران به ثبت رسید . و در آخر سعی کنید اسم برندتان نامی ساده برای به خاطرآوردن و نوشتن باشد.

انتخاب اسم مناسب عامل موفقیت برند تجاری

برای استفاده رایگان از این سایت فقط کافی است به قسمت Keyword وارد شوید تا ایجاد نام­های پیشنهادی برای شما شروع شود. برای حمایت از نام شرکت­ها علاوه بر ضمانت اجرای کیفری ضمانت اجرای حقوقی نیز پیش بینی شده است که به معنای جبران خسارت وارده به شرکت­های تجاری است. یعنی اگر شخصی با سوء استفاده از نام یک شرکت تجاری مثلاً با تولید محصول مشابه و وارد آوردن خسارت به شهرت و اعتبار شرکت اصلی، مجبور به پرداخت خسارت مادی و ضرر معنوی به شرکت ثبت شده است.

معرفی اسم برای برند

نام‌گذاری برای شرکت تازه تاسیس شما ممکن است کاری جزئی به نظر برسد اما درواقع یکی از مهم‌ترین و با ارزش‌ترین جنبه‌های کسب‌وکار شما است. این نام در سال‌های آینده تصویر برند شما را می‌سازد و باید آن را در ابتدا درست انتخاب کنید. برای ثبت، وارد سایت مرکز مالکیت‌های معنوی شوید و از منوی میز خدمات الکترونیک، به بخش علامت تجاری (برند) رفته و مدارک و اظهارنامه خود را ارسال کنید. خوب به سوال بالا فکر کنید؛ چون کلید پیدا کردن یک نام جدید برای برند است. مثلاً در بین برندهای شامپو، برند 100% Pure را داریم که ادعا می‌کند شامپوهایش طبیعی و عاری از مواد شیمیایی مضر است. نامی که برای این برند انتخاب شده، به‌خوبی تمایز آن را بازتاب می‌دهد.

حالا صفحات فرود چی هستن؟ صفحات فرود یا Landing web page صفحات ساده‌ای هستن که هدفی رو دنبال می‌کنن. که مثلاً برای خوش‌آمدگویی به مخاطب، دعوت از مخاطب برای انجام کاری مثل پر کردن یک فرم یا معرفی و خرید محصول طراحی میشن. تو این مرحله سه صفحه فرود یکسان رو طراحی می‌کنین و تو هر صفحه فقط اسم برند رو تغییر میدین. انتخاب نام برند یا اسم تجاری باعث میشه مشتری‌ها بعد از خرید محصول هم حس مثبتی نسبت به خریدشون داشته باشن و تو خریدهای بعد هم شما رو انتخاب کنن.

انتخاب نام مناسب برای برند از اساسی ترین اقدامات اولیه برای ورود به بازار است. تفکری که در پشت یک نام تجاری قرار دارد یک استراتژی است که نشان دهنده ارزش های یک نام تجاری است. انتخاب نام زیبا برای برند یکی از پیش نیازهای مهم برای به ثبت رساندن برند است. به عبارت دیگر نام تجاری مانند چشم اندازی هستند که مدیران ارشد سازمان قصد دارند طبق آن کارهای خود را پیش ببرند. بر این اساس مدیریت نام تجاری عبارت است از یک تیم که برای به تصویر کشاندن جهانی که می خواهند آن را از طریق نام تجاری خود بسازند زمان و تلاش بسیار صرف کنند. در مرحله بعد لازم است نامی را انتخاب کنید که مستقیم یا غیرمستقیم و در زیر پوششی شفاف به محصول و یا خدمت شما اشاره کند.

فرمول و ویژگی انتخاب اسم برند منحصر به فرد

اما به جدیت میگویم که اگر شما یک نام کاربری معتبر و خوبی داشته باشید خود به خود ترغیب به فعالیت بیشتر در پیج خود خواهید شد. در زمانی که قصد صادر کردن محصولی را دارید، باید ثبت شرکت خیلی دقت کنید که اسم محصول شما در زبانهای دیگر چه معنی می دهد. در نهایت یک نماینده برای برگزاری این جلسه و مدیریت آن انتخاب کنید که دارای شخصیت و زمینه فکری قوی باشد.

بهتر است قبل از شروع جلسه این مقاله را با اعضای جلسه به اشتراک بگذارید، تا با دید بازتری وارد طوفان فکری شوند. برای این جلسه، ابتدا، افراد تیم یا دوستان خلاق‌تان (اگر تیم ندارید) را دور هم جمع کنید؛ سپس برای نزدیک شدن به موضوع، نام محصولات یا خدمات‌تان، احساس مشتری و تمایزهایتان با رقبا را روی بورد بنویسید. حالا هرکس ایده‌هایش را برای نام برند بیان می‌کند و باید آن‌ها را یادداشت کنید. طوفانی فکری به جلساتی گفته می‌شود که در آن، هرکس آزادانه ایده‌هایی را که به ذهنش می‌رسد، بیان می‌کند. یک نفر مسئول نوشتن ایده‌ها روی یک بورد یا کاغذ می‌شود و در آخر با حذف کردن موارد غیرمرتبط و ضعیف، می‌توان به ایده‌های خوبی رسید. خب؛ حالا که ویژگی‌های اسم برند خوب و تاثیرگذار را فهمیدیم، وقت عمل کردن است!

هزینه اخذ کارت بازرگانی

به عنوان مثال اسم‌هایی مانند گوگل، یاهو و سونی کاملاً منحصربه‌فرد هستند که پیش از آن کمتر کسی آن‌ها را شنیده بود. در مقابل افرادی هم براین باورند که اسامی غیرمعمول بیشتر در خاطره می‌ماند و اسامی رایج خیلی راحت‌تر فراموش می‌شوند. به عنوان مثال موتورهای جستجو Infoseek، Alltheweb و Google را در نظر بگیرید. اولی یعنی جستجوی اطلاعات، دومی یعنی تمام وب و در آخر گوگل هیچ معنای خاصی ندارد و کلمه ابداعی است. این‌گونه اسم‌ها با بازگرداندن معنی به اسم تجاری کار می‌کنند.