در مورد پیامهایی که از دیگران در خصوص خدمات و محصولاتشان دریافت مینمایید، فکر کنید. پس از این کمپین ؛ سازمان بهداشت جهانی ، جایگاه این شرکت را گسترش داد و آن سازمان را به عنوان شریک جهانی این سازمان در جهت بهبود سلامت در سطح جهان معرفی شد. این اسم برند یا عبارت کوتاه Tagline و یا عنوان کمپین تبلیغاتی Slogan بهاندازهای ساده هستند که حتی یک کودک هم میتواند آنها را از هم تشخیص دهد.
- در صورتی که مجوز ندارید از جواز تاسیس می توانید استفاده کنید.
- در صورتی که برند متمایز کننده کالا ، خدمات مربوطه نباشد ، امکان ثبت آن وجود نخواهد داشت .
- این برند واقعی ترین رویکرد را نسبت به انتخاب اسم برند خود داشته است.
- شیفتگی ذاتی انسان ها به جهان طبیعت، آن را به منبع الهامی عظیم برای یافتن نام های احساسی تبدیل کرده است که همواره داستانی در پس خود دارند.
قوانین و قواعد بازی به سرعت در حال تغییر هستند و باید برای رویارویی با نسل جدید کسب و کارها آماده باشیم. نامی که تا سالها بعد از انتخاب آن راضی باشید و حاضر باشید بابت تبلیغات ثبت شرکت و برندسازی دیجیتال آن هزینههای زیادی بدهید. بسیاری از صاحبان کسب وکار می دانند که اسم شرکتشان مشکل دارد . ولی امید دارند که به نحوه معجزه آسایی این مشکل خود به خود حل شود.
طوفان فکری و مشورت با کل اعضای تیم کار خوبی است؛ اما گاهی اوقات اسامی زیادی پیشنهاد میشود که بررسی همه آنها وقت زیادی میگیرد. شما هیچ وقت نمیتوانید اسمی که قبلا انتخاب شده و به ثبت رسیده است را انتخاب کنید. این کار قانونی نیست و حتی از نظر گرفتن دامنههای اینترنتی و شبکههای اجتماعی هم به مشکل برمیخورید. پس در حین انتخاب نام تجاری و مشورت با اعضای تیمتان، اسامی انتخابی را در گوگل و اینستاگرام جستجو کنید و ببینید که قبلا توسط فرد یا شرکتی انتخاب نشده باشد.
چگونه یک نام مناسب برای برند خود انتخاب کنیم؟
بسیاری از شرکت های موفق یک تلفظ منحصر به فرد را با تن صدای برند خود همراه ساخته اند، که عموما دارای معانی مرتبط با محصول و خدمت شرکت (در سایر زبان ها یا گویش ها) است. اگر محدودیت قانونی ندارید، به معانی نام انتخابی خود به زبانی دیگر که نام گذاری را خاص، به یاد ماندنی و جذاب می کند، فکر کنید. مانند نام برند “می ماس ” که نام یکی از قمرهای سیاره کیوان بوده و در عین حال هم آوا با ” ماست “به عنوان یکی از محصولات این شرکت نیز می باشد. پس از تهیه چک لیست می توانید نکاتی مثل کلماتی که حتما قصد دارید در ساخت اسم برند از آن استفاده کنید یا اصطلاحات رایج در کسب و کارتان و یا مواردی که باید از آن بپرهیزید را یادداشت نمایید. به عنوان مثال یکی از این موارد قابل پرهیز می تواند این باشد که اگر قصد گسترش فعالیت های خود به کشورهای حاشیه خلیج فارس را دارید از حروف غیر قابل تلفظ در زبان عربی مثل “پ” یا “ژ ” استفاده نکنید. در طول این فرایند، لیست گزینه های شما برای انتخاب نام برنددر مراحل بعد کوتاه تر خواهد شد.
یکی از مهمترین مواردی که در انتخاب اسم برند باید به آن توجه نمود آن است که نام انتخابی باید انتقال دهنده مفهوم محصول یا خدمات مربوطه باشد . اگر در انتخاب اسم برند این نکات و شرایط را در نظر داشته باشید ، به ثبت برند تجاری راحتی برند شما در میان مشتریان رواج پیدا می کند و موجبات توسعه و پیشرفت گسترش کار شما را فراهم می آورد . همچنین در مورد این اسامی احتیاط کنید تا مبادا حق انحصار آن نام در اختیار کشور، برند یا شخص خاصی باشد.
برای مثال چند سال پیش، برند آب معدنی سورپرایز به دلیل استفاده از واژه بیگانه، از سوی مراجع برای تعویض نام تجاری، تحت فشار قرار گرفت. ممکن است احساس متفاوتی نسبت به اسمی که قبلا دوستش داشتید پیدا کنید. توجه کنید شما نیز برای ارایه توضیح اضافی در مورد آن، زمانی که مشتریان برای اولین بار با آن روبرو میشوند، آنجا نخواهید بود.
این اتفاق در مورد برندهای بیمهای معروف آمریکایی مثل افلاک و گایکو هم رخ داده است که از سرواژههای کلماتی مثل امریکن، فامیلی، لایف، اینشورنس و کمپانی تشکیل شدهاند. اما نام دیگری که به شما معرفی مینماییم، نام برند آیکشت است. این ثبت تغییرات اسم سازمانی است که چندی پیش برای تغییر اسم برند قدیمی خودش به ما یعنی مجموعه هزار مدیر مراجعه نمود. احتمال این که بخشی از مشتریان شما توقع داشته باشند که خود شخص شما به آنها خدمات بدهید یا روی کار آنها نظارت داشته باشید.
اما میرسیم به دومین کلید، نامهای استعارهای
به عنوان مثال، تصور کنید که شما یک برند مد و فشن ایجاد میکنید که شلوار جین مردانه میفروشد. نامگذاری شرکت شما به عنوان «شلوار جین برای مردان» ایده بسیار بدی است. بسیار عالی واقعا مقاله رو به موقع مطالعه کردم مدتی درگیر انتخاب اسم برای کسب و کار جدیدم هستم، مرسی تیم نوین که همیشه کامل مقاله را ارائه میدین. جون در مرحله شروع یک کسب و کار، مسائل بسیار مهمتری از اسم برند وجود داره. اگر به تازگی کسبوکار خودتان را شروع کردید؛ اسم برند جدیدتان را کامنت کنید و برایمان بگویید چرا و چگونه این اسم را انتخاب کردهاید. مطمئناً راه را برای کسانی که به دنبال اسم برند هستند، روشنتر میکنید.
ما برای هر یک از درسهای متمم، یک نقشه راهداریم که به یادگیری آن درس کمک میکند. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به صفحهی درباره متمم مراجعه کنید. متمم مخففِمحلتوسعه مهارتهای من است؛ یک فضای آموزشی آنلاین برای بحثهای مهارتی و مدیریتی. این روزها دیجیتال مارکتیگ رو به طور جدی دنبال می کنم و امیدوارم به زودی بتونم خودم رو یک دیجیتال مارکتر حرفه ای معرفی کنم. اگر شما قصد رقابت در محدوده ای فراتر از ناحیه فعلی خود دارید، حتما می دانید که اکثریت نام ها و دامنه های منتخب شما قبلا ثبت شده اند. پس پیشنهاد میکنیم مسیر زیر را برای رسیدن به یک نام قدرتمند و موفق طی کنید.
برندهایی مانند جگوار، اپل، عقاب، ردبول مثالهای خیلی خوبی برای یک اسم بصری هستند. زیرا همزمان یک تصویر واضح از آنها در ذهن شکل میگیرد از دسته طراح برای مانور روی ویژگیهای بصری باز است. نام برند باید با ارزشهای بنیادین شرکتتان که جوهره برند شما میباشد، ارتباط معنایی داشته باشد و بتواند با ترسیم یک تصویر مثبت در ذهن مشتریان با آنان ارتباط برقرار کند. خلق یک برند چیزی فراتر از انتخاب یک اسم تجاری و طراحی لوگو میباشد. برندینگ مانند یک سفر طولانی است که برای موفقیت باید وارد مسیری پر پیچ و خم شد.
او براین باور است که یک نام تجاری همانطور که نوشته می شود باید تلفظ شود. در غیر اینصورت همیشه مجبور خواهید بود آن را با صدای بلند هجی کنید. بنابراین از هر آنچه که درباره مخاطبین تان می دانید استفاده کنید تا بتوانید ارتباط نامهایی که به ذهنتان می آید را با واقعیت بازار مخاطبین اندازه گیری کنید و بسنجید .