تمام مراحل ثبت شرکت و مدارک لازم آن + انواع شرکت

برای تشکیل شرکت با مسوولیت محدود یک سری شرایط ماهوی و شکلی مورد نیاز است. ارائه رونوشت برابر با اصل مدارک احراز هويت ثبت برند سهامداران، مديران و بازرسان. ارائه اصل مجوز فعاليت از مراجع ذيربط در مواردي که ثبت موضوع به مجوز نياز داشته باشد.

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت

اداره کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری (sherkat.ssaa.ir) مرجع رسمی ثبت شرکت در کیش است. این اداره زیر نظر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور فعالیت می‌کند و وابسته به قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران است. تمام آیین‌نامه‌ها، بخشنامه‌ها، مقررات و دستورالعمل‌های مربوط به این حوزه از طریق همین سازمان اطلاع‌رسانی می‌شود. بر این اساس، اگر قصد فعالیت تجاری قانونی در جزیره کیش را دارید باید شرکتی در راستای فعالیت‌های خود تاسیس کنید تا از دید قانون نیز به رسمیت شناخته شوید. گفتنی است که قوانین ثبت شرکت در کیش تفاوتی با دیگر جزایر کشور ندارد. ثبت شرکت با مسئولیت محدود منوط به تنظیم شرکتنامه و امضای آن توسط تمام شرکا و تسلیم کل سرمایه نقدی و تقویم و تسلیم سرمایه غیرنقدی می‌باشد.

این کار هم از طریق دریافت کد کارگاهی بیمه از سازمان تامین اجتماعی صورت می‌گیرد. اگر کد کارگاهی بیمه را در زمانی که تعیین شده دریافت نکنید، سازمان تامین اجتماعی شرکت شما را جریمه خواهد کرد. در برخی از شرکت‌های تجاری مانند شرکت تضامنی که شخصیت شرکا اهمیت زیادی دارد و برای آن‌ها مسئولیت حداکثری پیش‌بینی شده است، انتخاب شریک بسیار مهم است.

نکات کلیدی در ثبت شرکت سهامی خاص

اگر این کد را دریافت نکنید، سامانه همان ابتدای کار به شما خطا می‌دهند و نمی‌توانید مراحل ثبت شرکت را انجام دهید. برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود ارائه اسناد مالکیت یا اجاره نامه الزامی است و ثبت شرکت این اسناد میخواهد یا به اظهار شفاهی بسنده مینماید. نحوه ثبت یک شرکت از جایی شروع می شود که نیاز شریک شدن در کاری یا فعالیتی، موجب می شود بر اساس قانون کار و تجارت، یک شرکت تاسیس کنید. این شراکت و همدستی یا همراهی در کار، می تواند شامل امور تجاری، کشاورزی، صنعتی، راه و ترابری، ساختمان، معادن، تولیدات و غیره شود. لذا با آگاهی از قوانین و شرایط ، می توان بدون کوچکترین مشکلی یک شراکت قانون مند داشته باشید.

در شرکتنامه شرکت فوق الذکر نسبت مشارکت هر شریک و سهم الشرکه تقویمی آن تصریح می‌گردد. پس از انجام دو مرحله فوق، اظهارنامه‌ای همراه با شرکتنامه امضا شده و تاییدیه تادیه تمام سرمایه شرکت جهت ثبت به ثبت تغییرات اداره ثبت شرکت‌ها ارسال می‌شود. با این وصف آشنایی با انواع شرکت‌ها و مراحل ثبت شرکت پیش از هر اقدامی برای ثبت شرکت ضرورت دارد. اگر سرمایه شرکاء و سهامداران بصورت غیر نقدی مانند ماشین، خانه و…

  • شرکتی که بین یک یا چند نفر شریک ضامن و یک عده شرکای سهامی تشکیل می‌شود.
  • 1- برای تشکیل شرکت با مسئولیت محدود، تضامنی، نسبی و مختلط غیر سهامی ، حضور حداقل دو شریک ضروری است.
  • شما حتی می‌توانید کارت بازرگانی خود را نیز برای تاسیس شرکت در کیش از طریق سایت سازمان توسعه تجارت ایران دریافت کنید.
  • ۱۴- کلیه اسناد شرکت که در خارج کشور تهیه میشه پس از تایید وزارت خارجه اون کشور به تایید سفارت یا نمایندگی ایران توی اون کشور برسه و به ترجمه رسمی فارسی در اداره فنی دادگستری برسه و اصل و ترجمه اون به اداره ثبت داده بشه.
  • توجه داشته باشید که عدم سوء پیشینه و اشخاصی که دارای شغل دولتی هستند و همچنین اشخاصی که مدیریت عاملی شخصیت حقوقی دیگری را بر عهده دارند می تواند در تاسیس شرکت سهامی خاص مشکل ایجاد کند.
  • درواقع تابعیت زمانی معنا پیدا می‌کند که شما به عنوان شهروند آن کشور محسوب شوید.

10- اصل مجوز فعالیت از مراجع ذیربط در مواردی که ثبت موضوع نیاز به مجوز داشته باشد. 4- دو نسخه صورتجلسه ی مجمع عمومی موسس که به امضا سهامداران و بازرسین رسیده باشد. در شرکت بامسئولیت محدود هر شریک به نسبت سهمی که در شرکت دارد دارای رای خواهد بود، مگر آنکه اساسنامه ترتیب دیگری مقرر داشته باشد. شرکت بامسئولیت محدود، به اصطلاح شرکت دوستانه و خانوادگی است که بیشتر بین افرادی که با هم دوست و روابط مالی دارند تشکیل می شود.

ثبت برند سایت ، شروط اولیه ثبت برند سایت چیست

دو نفر از اعضای هیئت مدیره شرکت دانش بنیان باید مدرک کارشناسی ارشد به بالا و یا اختراعی ثبت شده داشته باشند و یا عضو هیئت علمی دانشگاه باشند. با توجه به اینکه آلمان یکی از کشورهای اروپایی است و قوانین خاص و سختی را برای کسب و کار و فعالیت های اقتصادی دارد، باید مدارک خود را به طور دقیق و کامل به سفارت این کشور ارائه کنید. در غیر این صورت نوع فعالیت شرکت مبهم به نظر می رسد و اتاق بازرگانی دولت آلمان اجازه تجارت را برای شما صادر نمی کند. با مدارک ثبت شعبه شرکت در آلمان چه اندازه آشنایی دارید؟ کشور آلمان جزو کشورهای توسعه یافته قاره اروپا محسوب می شود که افراد زیادی در تلاش از طریق ثبت شرکت خواهان دریافت اقامت دائم آن هستند. ثبت شرکت در این کشور همانند سایر کشورهای جهان نیازمند طی کردن مراحلی خاص و همچنین ارائه مدارک است.

صورتجلسه انتخاب مدیران، بازرسان که امضای کلیه سهامداران رسیده باشد به همراه مدرک قبول سمت از جانب افراد منتخب. شرکای شرکت شخصا یا به واسطه وکیل اساسنامه شرکت را امضا نمایند. شرکت های خدماتی برای ارائه خدمات ایجاد می‌شوند و به ارگان‌ها و سازمان‌های متقاضی خدمات ارائه می‌کنند. شرکت خدماتی انواع مختلفی دارد و خدمات متنوعی ارائه می‌کند که شامل حمل و نقل، چاپ و تکثیر، امور آشپزخانه، تاسیسات، تعمیر و نگهداری ماشین‌آلات، خدمات عمومی مانند آبدارخانه و خدمات مربوط به نگهداری فضای سبز است.

اساسنامه ثبتی شرکت که باید در دو نسخه با امضا کلیه اعضاء تهیه شود. برای ثبت موسسه فرهنگی باید قبل از ثبت موسسه، از وزارت ارشاد مجوز مربوطه را دریافت کنید و سپس مابقی مراحل ثبت را انجام دهید. شرکت‌های دانش بنیان قالب ثبتی مجزا نیستند و باید ابتدا در یکی از قالب‌های مرسوم به ثبت رسیده و سپس برای احراز شرایط دانش بنیان شدن تلاش کنند و مجوزهای مربوطه را اخذ نمایند. آوا حقی کارشناس محتوای حقوقی و ثبت شرکت‌ها من آوا حقی، حقوق خوانده و عضوی از خانواده ثبت‌یار هستم، در اینجا مطالبی که برای خودم جذاب و کاربردی بوده با زبان ساده و روان به اشتراک می‌گذارم تا مفاهیم حقوقی رو بهتر درک کنیم.

برای محاسبه دقیق هزینه‌های تاسیس شرکت می‌توانید به سامانه هوشمند ثبت شرکت آسان‌ثبت مراجعه فرمایید. مراحل تاسیس قانونی شرکت در مناطق آزاد تجاری باید به ترتیب طی شوند. تمامی مدارک پس از تکمیل و بازبینی به اداره ثبت شرکت‌ها ارسال می‌شوند. کارشناسان این اداره به بررسی دقیق آنها می‌پردازند ثبت شرکت در تهران و اگر اشکالی مشاهده کنند، مدارک را برای اصلاح باز می‌گردانند. نهایی شدن تاسیس شرکت در جزیره کیش پس از تایید بازرسان این اداره و صدور گواهی آگهی شرکت به انجام می‌رسد. گفتنی است که پرداخت مبلغ اضافی هیچ تاثیری در سریع‌تر طی شدن این روند قانونی و کاهش مدت زمان ثبت شرکت در کیش ندارد.

اتتخاب نام شرکت نیز کمی قلق خاص خود را دارد چون نام شرکت شما می بایست توسط اداره ثبت شرکت ها تایید گردد، اداره ثبت شرکتها نام درخواستی شما را به بقیه شرکت های موجود بررسی می کند که نام مشابه شرکت دیگری را انتخاب نکرده باشید. ولی فرمی را در صفحه اصلی سایت برای شما قرار داده ایم که می توانید نام های خود را در آن وارد کنید تا کارشناسان استعلام نام پس از بررسی نام های پیشنهادی به شما اعلام کنند که نام های مد نظر شما قابل ثبت است یا خیر. در ابتدا قبل از اینکه راجع به نحوه ثبت شرکت ، مدارک مورد نیاز ، هزینه ها و مراحل ثبت شرکت صحبت کنیم لازم است نکته ای را یادآور شویم. ذکر این نکته ضروری است که عبارت سهامی خاص بایستی در کلیه اوراق و مدارک و حتی آگهی‌های شرکت درج شود. مدت زمان مدیریت در اینگونه شرکت حداکثر دوسال بوده و قابل تمدید نیز می‌باشد.همچنین بایستی جهت درج آگهی های مرتبط با دعوت شرکت در سهام خاص، روزنامه کثیرالانتشاری انتخاب شود. شرکت های با مسئولیت محدود از جمله شرکت هایی هستند که از جمع دو یا چند نفر برای انجام فعالیت های مختلف تجاری شکل می گیرند.