ثبت برند با راهنمای مراحل، مدارک و هزینه ثبت برند تجاری

خانم مینو در صورتی که در ادامه قصد گسترش را دارید برندتان را ثبت کنید ضمن اینکه نامی که در حال حاضر دارید با آن فعالیت می کنید ولو یک کار اگر قبلا ثبت شده باشد صاحب آن می تواند از شما شکایت کند. خیلی ممنونم که وقت میذارید به سوالات من جواب میدین متاسفانه من خاطره خوبی از ثبت شرکتهای معروف نداشتم امیدوارم خاطره خوبی از همکاری با شما برام بوجود بیاد. در صورت واگذاری انجام عملیات ثبت برند به پرسنل موسسه ثبت کاج، این اطمینان به شما داده می شود که موسسه ثبت کاج پروسه ثبت برند را به صورت تخصصی و توسط حقوقدانان و وکلای پایه یک دادگستری انجام در سریع ترین زمان ممکن با موفقیت به اتمام خواهد رسانید. طبقه اولشامل مواد شیمیایی صنعتی، آزمایشگاهی و همچنین مواد شیمیایی مورد استفاده در عکاسی، کشاورزی، نگهدارنده های غذایی، چسب های صنعتی، رزین های مصنوعی، مواد مورد استفاده در لحیم کاری و آبکاری، ترکیبات دباغی، مواد اطفای حریق و … است.

علاوه بر این، بر اساس قوانین تجارت اگر قصد دارید به واردات یا صادرات یک محصول بپردازید باید مجوز مخصوصی که کارت بازرگانی نام دارد، داشته باشید. این کارت هم برای اشخاص حقیقی و هم اشخاص حقوقی که شرایط لازم را داشته باشند، از طرف وزارت صمت (صنعت معدن تجارت) صادر می‌شود و به مدت یکسال اعتبار دارد. این مطلب درمقالات ثبت برند ارسال شده وثبت برند، ثبت علامت تجاری، مدارک لازم برای ثبت برند، مدارک لازم برای ثبت علامت تجاری، مراحل ثبت برند برچسب گذاری شده است. مقصود از ثبت برند، عبارت است از اقدام بهثبت برندمورد نظر، در مرجع قانونی آن، با طی کردن مراحل و تشریفات لازم که همانندثبت اختراع،نحوه و مراحل مخصوص به خود را دارد. چنانچه شخص حقیقی یا حقوقی ای اقدام به انتخاب یک برند و فعالیت بر اساس آن نماید، برای به رسمیت شناخته شدن آن در مراجع قضایی و قانونی، حتما باید از طریق قانونی و با پر کردن اظهارنامه ثبت علامت تجاری یا همان برند، آن را ثبت کرده باشد.

  • لطفاً تماس بگیرین تا کارشناسان ما راهنمایی و مشاوره لازم رو خدمتتون ارائه کنند.
  • هزینه ثبت برند لاتین هم مانند برند فارسی از دو میلیون و چهارصد هزار تومان شروع می‌شود که این مبلغ با احتساب کلیه هزینه‌ها و واریزی‌های دولتی و قانونی در نظر گرفته می‌شود.
  • با سلام مدت زمان بررسی پرونده شما کاملا وابسته به حجم درخواست در صف وابسته است.
  • همچنین می توانید پس از پر کردن فرم های طراحی شده در سایت، کد رهگیری را دریافت کنید تا پیگیر روند کارهای خود باشید.

این کار باعث می شود احتمال رد شدن برند شما در سامانه درصد بالایی کاهش یابد. کارتی بنام کارت تجاری که برای صادرات و واردات، ترخیص و سفارش کالا بکار گرفته می شود. استفاده از مطالب اختصاصی سایت نمناک در سایر رسانه ها فقط با کسب مجوز امکان پذیر است. کپی کردن و استفاده از مطالب پایگاه خبری دنیای برند تنها با ذکر منبع امکان پذیر است.

اگر بخواهید از خدمات اداره مالکیت صنعتی استفاده کنید باید از فعالیت های این سازمان نیز مطلع باشید. سازمان مالکیت صنعتی در استان تهران به صورت آنلاین خدماتی از قبیل؛ ثبت برند، خدمات مرتبط با ثبت برند مانند تغییرات در برند، تمدید اعتبار برند، خدمات مربوط به ثبت اختراع تغییرات مرتبط با اختراع، ثبت طرح صنعتی، تمدید اعتبار ثبت تغییرات طرح صنعتی، تغییرات مربوط به طرح صنعتی. این خدمات به صورت آنلاین از اداره ثبت مالکیت صنعتی ارائه می شود. یکی دیگر از مجوزهای لازم برای ثبت علامت تجاری، جواز تاسیس است. بعد از انجام تشریفات مربوط به ثبت بین المللی برند، اکنون نوبت به ثبت در سازمان جهانی مالکیت معنوی است که با علامت اختصاری WIPO شناخته می شود.

هزینه آگهی در روزنامه رسمی

صدور کلیه گواهینامه های ایزو با کد قابل استعلام و حداقل زمان ممکن با توجه به فعالیت شما و ارسال مشاور و استقرار سیستم ایزوی مربوطه. برای آنکه با سختی های ثبت برندهای فارسی و لاتین درگیری کمتری داشته باشید بهتر است با افرادی که در این حوزه مشغول هستند مشاوره کنید. گفته می شود که در آن ها عبارت های لایتن و یا عربی استفاده می شود. یکی از مهم ترین اهداف کسانی که به سراغ ثبت برندهای لاتین می روند صادرات و واردات است. نمونه تصویر یا علامتی که به عنوان برند،معرف کالا و خدمات، در نظر گرفته شده است.

• استفاده از عین واژه یا ترجمه یا مشابه یک علامت یا نام تجاری خارجی برای همان کالا یا کالای مشابه در ایران . در لوگو شما نشان رسمی نظامی، پرچم و یا نشانه‌های مملکتی به کار رفته باشد. برندی تجاری خوب و قابل اعتماد است که متمایز از سایر برندها بوده و نسبت به آنها برتری داشته باشد. با این کار احتمال رد شدن برند شما به میزان زیادی کاهش می‌یابد.

بله برای ثبت برند ، جواز یا پروانه بهره برداری مورد نیاز است. خیر، برند به دو صورت شخصی و یا شرکتی قابل ثبت است و برای ثبت برند لزومی به داشتن شرکت نیست. لازم به ذکر است که برند حقیقی و حقوقی از لحاظ اعتبار یکسان هستند.

مدارک لازم برای ثبت برند

در این مرحله کارشناس به مدارک و درخواست شما رسیدگی می‌کند و آن را تایید یا رد می‌کند. در این مرحله کافیست اطلاعاتی که در مراحل قبل وارد نموده‌اید را تایید نمایید. در قسمت انتخاب کالا اگر شماره طبقه کالا را می‌دانید آن را وارد کنید و در غیراینصورت نام محصول را وارد کنید تا طبقه آن هم توسط سایت مشخص شود. بر روی هر نمونه الصاق شده به طریق بالا مهر شعبه ثبت شرکت ها و علایم تجاری و اختراعات زده می شود به طریقی که یک قسمت از مهر بر روی نمونه و قسمت دیگر بررو.ی صفحه قرار گیرد. علامت یعنی هر نشان قابل روئتی که بتواند کالاها یا خدمات اشخاص حقیقی یا حقوقی را از هم متمایز سازد. به شما پیشنهاد می کنیم که برای ثبت علامت خود از مشاوران و موسسه های حقوقی فعال در این زمینه کمک بگیرید تا مسیر ثبت نشان برای شما هموار باشد.

آگاهی از قابلیت ثبت

تعیین اجزایی که صاحب علامت حق استفاده انحصاری آن را به خود تخصیص ثبت رسیده باشد. نشانه های ساده مانند خط مستقیم و اشکال هندسی یا رنگ های عادی نباید به عنوان علامت اختیار شوند مگر آنکه از ترکیب آن ها تصویر ابتکاری پیدا شود. کلمات و یا عباراتی که موهم انتساب به مقامات رسمی ایران باشد از قبیل دولتی و امثال آن . علامتی که نتواند، متمایز کننده کالا و خدمات یک موسسه از کالا و خدمات موسسات دیگر باشد.

به طور مثلا برای ثبت برن شرکتی، اساسنامه شرکت در صورتی که موضوع فعالیتتان مرتبط باشد همراه با یک مجوز فعالیت مورد تایید است که این مجوز می تواند جواز تاسیسی باشد که 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد. بعد از اینکه ثبت برند بلامانع تشخیص داده شد و اصل مدارک یا کپی برابر اصل آن به اداره تحویل داده شد، در سامانه ثبت برند به شما اجازه داده می شود که حق الثبت برند را پرداخت نمایید. دوست عزیزم برند اینتکس به صورت بین المللی ثبت شده است و شما در صورت داشتن کارت بازرگانی هم ثبت برند تجاری قادر به ثبت این برند نخواهید بود، بهتر است با یک علامت یا نشان تجاری دیگر در ایران فعالیت خود را برند کنید. هر گاه بخواهید برند یا نام فارسی به ثبت برسانید باید مجوزی بر مبنای این که فعالیتی مرتبط انجام می دهید را به اداره ثبت کشوری یا منطقه ای ارائه دهید، که برای ثبت برند شرکت این مجوز اساسنامه شرکت می باشد. مالک یا مالکین یک شرکت، با ثبت برند یا علامت تجاری شرکت خود، نسبت به آن حق انحصاری دارند. از مهم ترین مزایای ثبت برند برای شرکت ها می توان موارد زیر را ذکر نمود.

ثبت برند شرکت

اگر وکیل و یا نماینده قانونی قصد انجام ثبت برند و علامت تجاری را دارد، بایستی مدارک نماینده قانونی ارائه شود. البته ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که بسیاری از نام‌های برند، تکراری‌اند. لازم به توضیح است برندی که انتخاب می‌کنید در صنعتی که شما فعالیت دارید نبایستی از قبل وجود داشته باشد. چنانچه برند مورد نظر را در این مرحله استعلام کنید، احتمال رد شدن آن در سامانه تا مقدار زیادی کاهش پیدا می‌کند. شما بایستی بعد از اینکه نام برند خود را انتخاب کردید، در مورد قابلیت ثبت آن استعلام کنید. این مرحله در پروسه‌ی ثبت برند و علامت تجاری بسیاری ضروری است چرا که قبل از شما نبایست این نام ثبت شده باشد.

اگر برند ثبت شده از نظر اسم و شکل لوگو و هم آوایی داشتن شاکی داشته باشد درخواست ثبت علامت تجاری شما باطل و منحل می شود . در این مقاله به مزیت های کلی که ثبت علامت تجاری دارد، اشاره شده است، هم چنین مواردی که باعث می شود هر چه سریعتر برند خود را ثبت کنیم نیز آورده شده و به مراحل و مدارکی که برای ثبت علامت تجاری در سازمان اسناد و املاک کشور ، مورد نیاز می باشد، پرداخته شده است. اولا باید فرم درخواستثبت برند و علائم تجاریدر وب سایت تکمیل گردد. تصویر علامت تجاری باید شامل ثبت شرکت در تهران تصویر مشخصی از آرم باشد، یعنی آرم مورد نظر به وضوح قابل شناسایی و در زمان طراحی رنگ، و طرح ۳ بعدی آن درج شود. اگر شما تجربه ثبت برند داشته باشید و بخواهید که پیگیری های مربوط به ثبت را، خودتان انجام دهید، هزینه هایی که برای ثبت برند باید بپردازید حدودا 900 هزار تومان ( ثبت اولیه اظهارنامه در سایت + روزنامه رسمی نوبت اول + حق الثبت برند + روزنامه رسمی دوم ) است. این هزینه وقتی است که شما خودتان بدون هیچ وکیلی و بدون واگذاری کار به یک موسسه ثبتی خودتان انجام دهید.

این جواز از سمت اداره صنعت و معدن ارایه می شود و معاف از مالیات است و مراحل و مدارک مورد نیاز برای اخذ آن بسیار آسان است و تنها به مدارک شناسایی شما نیاز دارد. پس از اخذ این مجوز شما می توانید نسبت به ثبت برند خود اقدام نمایید. بطور کلی مدت زمان لازم برای ثبت برند در ایران کمتر از دو ماه نیست. این مدت زمان برای بررسی پرونده متقاضی توسط کارشناسان، تشکیل پرونده به صورت حضوری توسط متقاضی، چاپ آگهی در روزنامه رسمی و مدت سی روزه اعتراض به ثبت برند، چاپ روزنامه رسمی ثانویه و مراجعه حضوری برای دریافت سند مالکیت برند ثبت شده، لازم است. ۶- پس از تایید اظهارنامه ثبت علامت شما توسط کارشناسان و رییس اداره علائم تجاری، پیامکی مبنی بر پرداخت هزینه انتشار در روزنامه رسمی وهله ی اول به شما ارسال می گردد. برای اینکه از عدم ثبت یک برند اطمینان داشته باشید می‌توانید به سایت روزنامه رسمی کشور مراجعه کنید و در آن‌جا استعلام بگیرید.