ثبت موسسات با اهداف انتفاعی و غیرانتفاعی

سازمان‌های غیرانتفاعی که به نام‌های خیریه، موسسه‌ی اجتماعی و سازمان مردم‌نهاد هم شناخته می‌شوند، به جای کسب درآمد، برای نفع رساندن به عموم کار می‌کنند. این سازمان‌ها ممکن است محلی، ملی یا بین‌المللی ثبت برند تجاری باشند و بیشتر تمایل به فعالیت در زمینه‌ی آموزشی، قانون، مراقبت‌های بهداشتی، اورژانس یا خدمات اجتماعی داشته باشند. آنها معمولا، شکاف موجود در خدماتی را که بخش دولتی ارائه می‌کند، پر می‌کنند.

وضعیت غیر انتفاعی یک کسب و کار یک الزام اساسی برای واجد شرایط بودن برای دریافت وجوه از سوی سازمان های دولتی و موسسات خصوصی است. به جز دریافت کمک های مالی، مزایای دیگری برای شرکت های غیر انتفاعی وجود دارد. مدارک ثبت موسسه غیر تجاری در ایران به دو دسته اوراق ثبت موسسه و مدارک مورد نیاز ثبت موسسه که برای اداره ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری ارسال می شود تقسیم بندی می شود که در زیر هر دو مورد را به صورت کامل و جامع توضیح می دهیم. شکلی از مؤسسات غیر تجاری می باشند که هدف از تشکیل و عضویت در آن جلب سود و منفعت و تقسیم آن میان اعضای مؤسس می باشد. اینگونه مؤسسات با اهداف غیرتجاری تشکیل می شوند و در غالب تاسیس انواع آموشگاه های علمی – ادبی – هنری – فنی , کلاس های آموزش زبان , موسسات و مدارس آموزشی غیرانتفاعی و موارد مشابه دیگر شکل می گیرد .

شما باید درخواست خود را در سامانه اداره ثبت شرکت ها وارد نمایید. موسسان باید اجازه دهند و حتی پافشاری کنند که چنین درآمدی وجود داشته باشد و در راستای مزایای اجتماع مجدد، در موسسه سرمایه‌گذاری شود. همه ما باید این طرز فکر را که فعالیت‌هایی که به جامعه سود می‌رسانند متفاوت از سایر تبادلات مالی هستند را ترک کنیم. در انتها، ثبت تغییرات کار با پول و کار با انسان‌ها اصلا یکسان نیستند و ما باید موسسات ناسودبر را از قیودی که با اعمال سیستم‌های نا‌مناسب در آن گیر افتاده‌اند آزاد کنیم. مسئله این‌جا است که هر موسسه‌ای باید پس از بررسی درآمدها و کسر هزینه‌ها، باقیمانده‌ای داشته باشد. اگر این طور نباشد، هیچ موسسه‌ای دوام که نیاورده هیچ، موفق هم نمی‌تواند باشد.

  • موسسه‌ای که هدف از تشکیل آن ممکن است کسب سود و منافع مادی و تقسیم آن بین اعضا موسسه یا اشخاص ثالث باشد.
  • براساس ماده 2 آیین نامه اصلاحی ثبت تشکیلات و مؤسسات غیر تجاری، دو دسته مؤسسه غیرتجاری وجود دارد.
  • یعنی در تمامی مسیر می‌دانیم که از کجا می‌گذریم و چه راهی در پیش رو داریم و در پایان، تصویر بهتری از رسیدن به شکست یا موفقیت خواهیم داشت.

اما این ارزش افزوده دوباره به عنوان منابع جدید در اختیار سازمان قرار می‌گیرد تا اهداف خود را به پیش ببرد. بله اگر به انجام کار تسلط دارین به سایت اداره ثبت شرکتها مراجعه کنید. همانند شرکت‌ها برای ثبت موسسات غیر تجاری حداقل سرمایه مورد نیاز مبلغ ۰۰۰/ ۰۰۰/ ۱ ریال است و در مورد افزایش مبلغ سرمایه، قانونگذار سقفی تعیین نکرده است.

آخرین آموزش ها

این سازمان می تواند از سود مالیات آزاد خود برای پوشش هزینه های عملیاتی، مانند پرداخت حقوق ، استفاده کند. با توجه به وضعیت معافیت آن ، اگر درآمد ناخالص سالیانه شرکت زیر 25،000 دلار باقی بماند ، ممکن است مالیات بر درآمد منظم لازم نباشد. دریافت کالا اهدایی با ارزش بیش از 5000 دلار و دفع کالاهای اهدایی با ارزش بیش از 2500 دلار نیاز به تسویه حساب های مالیاتی ویژه ای دارد. در بسیاری از کشورها ، سازمان های غیرانتفاعی ممکن ثبت شرکت است درخواست وضعیت معافیت مالیاتی کنند ، به طوری که اهدا کنندگان مالی می توانند هرگونه مالیات بر درآمد پرداختی برای کمک های مالی را پس بگیرند و بنابراین سازمان خود از مالیات بر درآمد معاف است. در ایالات متحده ، پس از تشکیل یک شخصیت حقوقی شناخته شده در سطح ایالت ، معمول است که شرکت غیرانتفاعی نسبت به مالیات بر درآمد به دنبال وضعیت معاف از مالیات است. این معافیت شامل سایر مالیات های فدرال مانند مالیات اشتغال نمی شود.

موسسات غیر انتفاعی چیست

البته برای تسهیل در ارائه مجوزهای مربوطه اقداماتی از سوی ارگان های مربوطه انجام گرفته است. با توجه به خواسته شرکاء و اعضاء موسسه کلیه اوراق ثبت موسسه غیر تجاری را موسسه ثبتی ذهن ناب به صورت اختصاصی و جامع ثبت می کند به گونه ای که کاملاً با مقررات قانون تجارت همخوانی داشته باشد و در آینده باعث بروز مشکلی نشود و تمام موارد را لحاظ می کند. مدت فعالیت موسسه غیر تجاری می تواند به صورت محدود و یا نامحدود باشد که این مورد به موضوع فعالیت موسسه و مجوزی که اخذ شده است دارد. به طور مثال موسساتی که برای انجام پروژه ای خاص تاسیس می گردند، عمدتاً به صورت محدود و مطابق زمانی که در اساسنامه تعیین شده است، به انجام فعالیت می پردازند اما عمده موسسات به صورت نامحدود تاسیس می شوند.

سیستم آموزش مجازی دانشگاه علم و فرهنگ

اين شرکتها به شرکتهايي اطلاق مي شود که براي انجام فعاليتهاي با نام بخصوصي بين دو يا چند نفر تشکيل مي شوند و مسئوليت شرکا در در قبال پرداخت بدهيهاي شرکت محدود به سرمايه اي که در شرکت دارند ، نمي باشد . از آن جمله مي توان به شرکتهاي تضامني ، شرکتهاي نسبي و شرکتهاي مختلط اشاره کرد . اين موسسات که به موسسات تک مالکي هم ناميده مي شوند موسساتي هستند که کل سرمايه آنها به يک نفر تعلق دارد مانند تجار و کسبه . نيز اشخاص و يا موسساتي هستند که به قصد تحصيل سود به فعاليتهاي غير تجاري مي پردازند مانند موسسات خدماتي . انتخاب و معرفی یک روزنامه کثیرالانتشار؛ روزنامه مذکور، روزنامه‌ه­ای است که تاسیس، تغییرات و آگهی­‌های دعوت شرکاء و اعضاء بصورت خلاصه در آن چاپ می‌­گردد. امضای مدیر شعبه، فتوکپی شناسنامه و قید محل سکونتی در صوتی که شرکت دارای شعبه‌ه­ای بجز مرکز اصلی خود باشد، الزامی است.

علاقه مندان به شرکت حسابداری کرج باید بدانند این بخش با توجه به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تنظیم گردیده که بیان می دارد قسمت های اقتصادی کشور شامل بخش عمومی بخش تعاونی و بخش خصوصی می باشد. سامانه ثبت موسسه همان وب سایت اداره ثبت می باشد که از آن طریق باید ابتدای کار به صورت آنلاین درخواست خود را ثبت کنید. احتمال دارد مجمع عمومی فوق العاده و یا دادگاه خواهان انحلال شرکت و موسسه شده باشند. اگر به صورت اختیاری روی دهد، مدیر می تواند مطابق اساسنامه، تصفیه را انجام دهد. مجمع عمومی عادی، مجمع عمومی فوق العاده و هیات مدیره نهادهای تصمیم گیرنده در موسسات غیر تجاری هستند.

فعالیت موسسات غیرانتفاعی چگونه است؟

اگر مدارک شما کامل باشد و فرآیند را به درستی طی کرده باشید 10 الی 14 روز مدت زمان مورد نیاز هست تا صاحب یک موسسه شوید. موسسات معمولا برای کارهایی که به صورت خدماتی می باشند استفاده می شوند. کارشناس مربوطه اطلاعات شما را بررسی می کند، در صورتی که مشکلی وجود داشته باشد سامانه آن را به شما اطلاع می دهد. شما باید 5 نام را به ترتیب اولویتی که برای خودتان دارد وارد نمایید. از میان این نام ها یک نام که شرایط لازم را داشته باشد انتخاب می شود. علاقه‌ام به سوژه‌های مستند اجتماعی، مرا وارد دنیای نیکوکاری ویکی‌نیکی کرد.

در ابتدا برای علاقمندان به خدمات حسابداری کرج باید تعاریفی از موسسه و انواع آن را ارائه دهیم. می دانیم که انتفاع – بر وزن افتعال – کلمه از مصدر نفع می باشد که معنای آن سود بردن و به معنای امروزی تر کسب درآمد می باشد . بدیهیست که اگر پیشوند “غیر” به این کلمه بچسبد ، معنای آن را منفی کرده و به غیر سود ده یا بدون منفعت تبدیل می کند .