ثبت موسسه خیریه

سپس اعضای اصلی و علی البدل وبازرسین به تکمیل و امضای فرم صورتجلسه مجمع عمومی می پردازند. ثبت موسسه خیریه از امور بسیار دشوار ثبتی می باشد و ما به شما توصیه میکنیم که ثبت موسسه خیریه خود را با خیالی آسوده به وکلای برجستهخانه ثبتبسپارید. ثبت موسسه خیریه در کشورهاي توسعه يافته نقش بسيار مهمي در ارتقاي کيفيت زندگي و توانمندسازي اقشار آسيب‌پذير دارند، به‌گونه‌اي که اين سازمان‌ها نقش بازوهاي قدرتمند دولت‌ را در حمايت از اين اقشار ايفا مي‌کنند. در این مقاله به چگونگی ثبت موسسه خیریه و شرایط و مدارک ثبت خیریه میپردازیم. برای بازرسین و اعضای هیات مدیره باید گواهی عدم اعتیاد و نیز گواهی عدم سوء پیشینه ارائه گردد. درخواستی کتبی تهیه کرده و اسامی پیشنهادی تان را در آن ذکر نمایید.

حراست حداکثر پس از 20 روز از تاریخ استعلام که پس از آن فقط یکبار(به درخواست حراست) و به مدت 10 روز دیگر قابل تمدید خواهد بود ، تایید یا عدم تایید صلاحیت متقاضیان را به دبیرخانه مربوطه اعلام می کند . در صورت عدم اعلام پاسخ حراست در مهلت مقرر ، دبیرخانه مربوطه پس از اخذ تعهد کتبی از رئیس هیات مدیره مبنی بر ابطال پروانه تاسیس یا جایگزین نمودن اعضا در صورت عدم تایید حراست ، نسبت به صدور پروانه تاسیس اقدام خواهد کرد. بدیهی است در صورتی که حراست سازمان ظرف مهلت مقرر ، پاسخ مثبت یا منفی را اعلام نکند ، کمیسیون ماده 26 ، پاسخ استعلام را مثبت تلقی خواهد کرد. در صورت تأیید حراست، مسئول دبیرخانه کمیسیون استان، پرونده مربوطه را در کمیسیون ماده26 استانی مطرح و در صورت موافقت اعضای کمیسیون، پروانه تأسیس ظرف مدت 3 ثبت تغییرات روز صادر و اطلاعات آن در بانک اطلاعات مؤسسات غیردولتی ثبت خواهد شد.

مراحل ثبت موسسه خیریه

کارکنان دولت در صورت ارائه آخرین حکم کارگزینی خود از ارائه گواهی های عدم اعتیاد و عدم سوء پیشینه کیفری معاف خواهند بود. در خصوص عدم نیاز به اخذ گواهی عدم سوء پیشینه کیفری و گواهی عدم اعتیاد برای افراد سرشناس و معتمدین محلی و موارد مشابه که در امور خیریه شرکت داشته و نزد مردم و خیرین استان از اعتبار ویژه برخوردارند، کمیسیون ماده 26 استان، تصمیم گیری مینماید. اشخاص حقیقی دارای پروانه معتبر از سازمان ( اعم از پروانه فعالیت و پروانه مسئول فنی ) در صورت عضویت در موسسات غیردولتی از ارائه گواهی های مربوط به عدم اعتیاد و عدم سوء پیشینه کیفری معاف می باشند. دبیرخانه کمیسیون استان موظف است اقدامات لازم را برای معرفی مؤسسه به اداره ثبت شرکت ها و مؤسسات غیرتجاری و بانک برای ثبت موسسه و افتتاح حساب انجام داده و پس از اخذ شماره ثبتی و فیش واریزی از مؤسسه، پروانه صادر شده را به متقاضی تحویل دهد. در این مقاله قصد داریم تا هر آنچه در زمینه دریافت مجوز ثبت موسسه خیریه نیاز دارید به شما ارائه دهیم.

مراحل وارد کردن اطلاعات ثبت شرکت اینترنتی در سامانه ثبت شرکت‌ها

ث- اعلام نظر و تصمیم‏گیری در مورد صدور پروانه فعالیت برای تشکل‏های شهرستانی. ث- اعلام نظر و تصمیم‏گیری در مورد صدور پروانه فعالیت برای تشکل‏های استانی. ماده ۳- محدوده جغرافیایی فعالیت هر تشکل،‏ یکی از سطوح ملی، منطقه‏ای، استانی، شهرستانی یا بین‏المللی است. 10- تاییدنامه اماکن در رابطه با مقر و سکونت گاه موسسه ارائه گردد. 9- تصدیق عدم اعتیاد و عدم سوء پیشینه کیفری ارائه گردد. پس از کاستی ها و فزونی ها ی صورت گرفته بر روی سرمایه شرکت در طی فعالیت آن ، کاهش اجباری بر روی سرمایه کنونی و حال شرکت اعمال می گردد.

خ- ارایه گزارش موردی و سالانه از وضعیت کمی و کیفی توسعه تشکل‏های شهرستانی و محلی به شورای ملی و شورای استانی مربوط. ت- نظارت ‏بر فعالیت‌ها و عملکرد تشکل‏های ‏ملی و منطقه‏ای و بررسی و اعلام ‏نظر در مورد تخلف‏ها و گزارش‌های رسیده ثبت برند از عملکرد تشکل‌ها. تبصره- تشکل‌هایی که در سطح بین‏المللی فعالیت می‏کنند نمی‏توانند تقاضای تشکیل شبکه کنند. تبصره ۱- سطح‏ منطقه‏ای حداقل‏ دو و حداکثر پنج استان است و سطح بین‏المللی به ‏خارج از مرزهای ‏ایران گسترش‏ دارد.

  • متقاضیان تاسیس موسسه‌های خیریه باید درخواست کتبی خود را با اسامی پیشنهادی برای موسسه خود جهت تایید به اداره بهزیستی استان ارائه دهند و پس از تایید نام موسسه و اهداف موسسه در معاونت تخصصی، نام موسسه را در اداره ثبت‌اسناد و املاک شهرستان ثبت نمایند.
  • و در واقع مسئولیت اصلی سهامداران محدود به مبلغ اسمی می باشد .
  • ثبت شرکت با راهکارهای ما آسان می شود ، با قسمت تماس آنی پایش که در پایین سایت آمده با ما تماس بگیرید و از ما راهکار بخواهید.
  • هزینه ثبت موسسه بالا نیست احتمالا منظور شما گرفتن مجوز ها هست که ما مجوز خیریه نمی گیریم باید شرایط این کار رو داشته باشید برای مجوز اقدام کنید بعد از گرفتن مجوز این کار رو به ما بسپارید.
  • حداقل سرمایه برای ثبت موسسه حسابداری ۱ میلیون ریال بوده و کپی مدارک کارت ملی و شناسنامه اعضا مورد نیاز اداره ثبت شرکت های قوه قضاییه خواهد بود.

ثبت موسسه نیز مانند تمام کارهای حقوقی نیازمند صرف هزینه است. این هزینه از زمان تشکیل گروه، انتخاب نام مناسب، طراحی لوگو و برند موسسه شروع می شود و تا زمان ثبت یک موسسه با صرف مبلغ مشخص به عنوان حق الثبت، تعرفه روزنامه رسمی و روزنامه های کثیر الانتشار ادامه خواهد داشت. برای نمونه ثبت موسسه فرهنگی منوط بر آن است که فرد متقاضی در همان رشته درخواستی، فعالیت داشته باشد.

In Regards To The Creator: ثبت شرکت

تنظیم صورت جلسه مجمع عمومی موسسین جهت ثبت موسسه حداقل در دو نسخه. برای فعالیت های غیرتجاری و تجاری یا همان انتفاعی و غیر انتفاعی باید یک شرکت به ثبت برسانید با عنوان موسسه که اصلی ترین اهداف ان ها مالکیت بر بخش عمومی و یا خصوصیه که نسبت به سایر شرکت های تجاری هدف کمتری برای منفعت و سود دهی خود اعضا دارد . بعداز اینکه یکی از نام ها برگزیده شد متصدی مربوطه بعداز توجهات لازم به موضوعیت ثبت موسسه و اخذ مجوز در صورت احتیاج به مرجع مرتبط ارجاع داده می شود. پس از انتخاب افراد جهت ثبت و راه اندازی موسسه و تصمیم گیری در رابطه بانوع فعالیت انتخاب نام ، سرمایه و… با ثبت شرکت و برند ایلیا در تماس باشید تا اطلاعات لازم به شما داده شود.

هدف این موسسه جلب منافع و تقسیم آن بین اعضای خود می باشد. ۶- تشکیل صندوق‌های وقف برای جمع آوری موقوفات نقدی و سهام و مصرف عواید ثبت شرکت در تهران حاصل از سرمایه گذاری‌ها در امور خیریه طبق نظر واقف. زیرا روال ثبت موسسه ها که در یک زیر مجموعه قرار می گیرند مشابه است.

راهنمای ثبت موسسه خیریه

محل قانونی موسسه غیر تجاری می تواند تجاری, اداری و یا مسکونی باشد و با توجه به موضوع فعالیت این مورد بررسی می شود. به عنوان مثال مطب و یا دفتر وکالت می تواند از ملک مسکونی جهت فعالیت استفاده کنند. تعداد شرکاء در موسسات غیر تجاری حداقل ۲ نفر می باشد که به صورت شخصیت حقیقی و یا حقوقی در نظر گرفته می شود و درصورتی که شریک حقوقی باشد می بایست طی معرفی نامه این دارای شماره و تاریخ شخص حقیقی را معرفی کند.

۳- مدیر عامل موسسه باید حداقل دارای مدرک تحصیلی دیپلم باشد و حضور حداقل دو نفر دارای مدرک کارشناسی مرتبط با فعالیت موسسه در اعضای هیات مدیره الزامی است. در حال حاضر به علت وجود ثبت موسسات زیاد در ایران نام های تک سیلابی تا سه سیلابی تقریباً ثبتشان سخت شده است ولی موسسه ثبتی ذهن ناب می تواند در این مرحله برای اخذ نام های تک سیلابی به بالا شما را یاری رساند. در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری بعد از تعیین نام موسسه, نام تائید شده به مدت ۶۰ روز برای آن موسسه غیرتجاری محفوظ می ماند و بعد از آن هر شخص دیگری می تواند آن نام را برای موسسه و شرکت خود انتخاب نماید. جهت انجام این کار کافی است با مراجعه به صفحه ثبت موسسات غیرتجاری ما، به آموزش پذیرش ثبت موسسات غیرتجاری در سامانه اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری دسترسی داشته باشید و به راحتی موسسه خیریه خود را به ثبت برسانید. همچنین تنها با یک تماس می‌توانید از مشاوره رایگان مشاورین متخصص ما بهره‌مند شوید.

لازم به ذکر است که افراد زیر ۱۸ سال درصورتی که جزء شرکاء موسسه باشند می بایست توسط ولی خود عهده دار مسئولیت شوند و نمی توانند عضو هیات مدیره موسسات غیر تجاری باشند. برای به ثبت رساندن این نوع از موسسات، اداره ثبت شرکت ها پیش از هر چیزی وظیفه دارد که در زمان وصول درخواست کتبی مبنی بر ثبت و تاسیس آن ها، مراتب را از اداره کل نیروی انتظامی استعلام و بعد از دریافت تاییدیه و جواب مثبت، موسسه درخواستی را به ثبت برساند. پس از تصمیم برای ثبت موسسه غیر تجاری و انتخاب نوع موسسه غیرتجاری برای ثبت موسسه غیر تجاری به نکاتی در مورد ثبت موسساتیا تاسیس موسسه غیر تجاری می پردازیم تا با دید باز و روشن تصمیم به ثبت موسسه غیر تجاری بگیرید. تیم حقوقی وینداد متشکل از کارشناسان حقوق ثبت و مشاوران ثبت شرکت‌ها قادر است خدمات ثبتی مرتبط با موسسات خیریه را با بهترین کیفیت، کمترین هزینه و در سریع‌ترین زمان ارائه کند. فراموش نکنید که طی کردن مراحل مربوط به ثبت موسسه خیریه نیاز به آگاهی و تجربه کافی در حوزه ثبت شرکت و موسسه دارد.