آخرین اقدام مورد نیاز برای ثبت شرکت ، تحریر و صدور آگهی تاسیس شرکت می باشد . مزیت این سیستم پیگیری آنلاین بدون نیاز به مراجعه حضوری به سازمان ثبت شرکت می باشد . فعال می شود و لازم به ورود اطلاعات است .برای ذخیره اطلاعات وارد شده دکمه ذخیره را وارد نمایید . اگر دکمه حذف یا انصراف را بفشارید کلیه اطلاعات و مدارک ارسالی شما حذف خواهند شد . باید توجه کنید که باید اصل یا کپی آن شماره از روزنامه را نزد خود داشته باشید. چون مشخصات مربوط به شرکت در آن ثبت شده و دارای ارزش حقوقی زیادی است و همچنین در برای انجام برخی امور نیاز است.
- عدم فعال بودن شرکت باید از منظر سازمان امور مالیاتی مورد تایید قرار بگیرد مطابق ماده ۱۸۴ ق.م.م ،گزارشات شرکتهای ثبت شده از طرف ادارات ثبت شرکتها به حوزه مالیاتی ارسال میگردد.
- پس از انتخاب نوع درخواست خود، در قسمت شماره پیگیری، شماره پیگیری را که زمان ثبت درخواست به شما داده شده است، وارد نمائید و سپس گزینه بازیابی درخواست را انتخاب کنید.
- جهت ثبت صورتجلسات تغییرات شرکتها نکات حقوقی و اجرایی وجود دارند که عدم رعایت آنها موجب رد صورتجلسه از سوی اداره ثبت می گردد .
- این دفاتر علاوه بر سامان دادن به حسابها و جنبه قانونی بخشیدن به آنها، در امور مالیاتی کاربرد دارند.
سایر موارد را می توانید با دریافت اطلاعات و مشاوره از کارشناس ثبت مرتفع گردانید . ثبت شرکت یک امر تخصصی و بسیار حساس به موارد و مذاکرات است از این جهت نیاز است تا شما با مراجعه به یک مرکز معتبر و رسمی این اقدام را انجام دهید . در پایان این امور اسناد مالکیت به امضای رئیس اداره ثبت می رسد . با تکمیل اطلاعات مورد نیاز و دریافت تاییدیه پذیرش لازم است تا نسخه های اصلی تمامی صورتجلسات و تمامی موارد ضمیمه شده به آن را از طریق باجه های پست به صورت سفارشی برای آدرس مورد تایید در تاییدیه پذیرش ارسال نمایید . لازم به ذکر است برای ثبت اسم شرکت، باید پنج نام برای شرکت خود انتخاب نمایید و به ترتیب اولویت در سامانه ثبت شرکت وارد کنید تا از بین آن ها یکی مورد تایید قرار گیرد.
بعد از این تغییرات، می بایست در روزنامه به اطلاع عموم برسد، یعنی باید در روزنامه رسمی با هزینه 148 تومان هم آگهی شود یعنی مجموعا 600 هزار تومان. در مرحله ی هفتم باید ارتباط اشخاص جلسه ( وکیل سهامدار بودن و یا نماینده سهامدار بودن) را تعیین نمایید. تغییر در میزان سهام، یا اضافه شدن شریک جدید و موضوعاتی از این قبیل که این موارد هم در اختیار مجمع عمومی می باشد. در مجامع عمومی فوق العاده حضور حداقل نصف تعداد سهام داران کلی شرکت الزامی است. در این مجامع معمولا در مورد کاهش و افزایش سرمایه، تغییر در اساسنامه و انحلال شرکت صحبت و تصمیم گیری می شود. تصمیم گیری در رابطه با نوع روزنامه کثیرالانتشاری که قرار است آگهی های تغییرات سال مالی پیش رو در آن چاپ و منتشر شوند.
افزایش سرمایه شرکتها
البته تعدادی از خدمات این سامانه هم بدون نیاز به ثبت نام قابل دسترسی هستند. برای مثال جهت تصدیق اصالت سند و استعلام ممنوع الخروجی نیازی به ثبت نام نیست. اما برای دسترسی به برخی از مهم ترین خدمات آن، حتما باید ثبت نام خود ثبت شرکت در تهران را در این سامانه انجام دهید. با توجه به این که زمان زیادی از راه اندازی سامانه ثبت من نمی گذرد، خیلی از افراد با خدمات آن آشنایی ندارند. به همین دلیل، این کار ها را به صورت حضوری و با صرف زمان بیش تری انجام می دهند.
لازم به ذکر است مدیران شرکت ها پیش از عقد قرارداد با سایر شرکت ها بهتر است از این طریق از وضعیت فعال ، تعلیق یا منحل بودن شرکت مقابل آگاهی پیدا کنند و سپس به این قبیل اقدامات بپردازند . در حالت سوم این امکان وجود دارد که صورتجلسه ی شما مردود اعلام شود که توسط ابلاغیه به ثبت برند شما اطلاع داده می شود. در این حالت هزینه چاپ با موفقیت انجام شده و جهت چاپ ارسال شده است. جهت عضویت در خبرنامه، ایمیل خود را در فرم زیر وارد کرده و بر روی تایید کلیک نمایید. نوع و میزان سرمایه شرکت اعم از سرمایه نقدی و عیرنقدی را مشخص نموده و سپس دکمه گام بعدی را بزنید.
همچنین فایل PDF آن را می توانید از قسمت پیگیری آگهی دانلود کنید. چنانچه شماره پیگیری خود را فراموش یا گم کرده باشید می توانید بر روی لینک “شماره پیگیری خود را فراموش کرده ام” کلیک نمایید و نوع درخواست خود را مشخص کنید تا با پاسخ به چند سوال بتوانید وارد سامانه شده و وضعیت ثبتی خود را پیگیری کنید. پس از انتخاب نوع درخواست خود، در قسمت شماره پیگیری، شماره پیگیری را که زمان ثبت درخواست به شما داده شده است، وارد نمائید و سپس گزینه بازیابی درخواست را انتخاب کنید. پس از ورود به این سایت، به بخش تاسیس شخصی حقوقی وارد شوید و گزینه «پذیرش درخواست تاسیس شخصیت حقوقی« را فعال نموده و بر روی گزینه «ادامه» کلیک نمایید.
در گذشته کلیه خدمات مربوط به ثبت شرکت و … به صورت حضوری انجام می گرفت ، چنانچه همین امر سبب هدر رفتن هزینه و زمان بسیاری از متقاضیان می شد . اطلاعات مربوط به هیات مدیره شرکت را وارد کرده و دکمه گام بعدی را بزنید. در مرحله بعدی لازم است که شخصیت حقوقی و یا شرکت مد نظر خود را که قصد ثبت آن را دارید، را انتخاب کنید و بر روی گزینه ادامه کلیک کنید. مقررات ثبت دفاتر قانونی و مهلت تأخیر ثبت رویدادهای مالی منطبق بر این آیین نامه می باشد. ارجاع مدارک و تکمیل فرم اطلاعات طبق تغییرات درخواستی توسط متقاضی. به همین دلیل مهم است که اطلاعاتی را که به روزنامه رسمی وارد می شوند کاملا دقیق و شفاف باشند.
انجام هریک از این تغییرات بدون ثبت رسمی آن ها وجاهت قانونی ندارد. پست کد ارسال مرسوله پستی را بجای شما درج کرده دیگر نیازی نیست شما درج کنید. شما ابتدا باید یک شرکت تاسیس کنید و پس از تاسیس شرکت تقاضای کارت بازرگانی نمایید . تا زمان صدور کارت بازرگانی صبر کنید تا شماره کارت را درج کنید.بنا براین فعلا امکان ثبت درخواست داده نمی شود. است.)بنابراین شما می توانید برای بقیه سال 97 اقدام به پلمپ دفاتر کنید.
پلمپ دفاتر قانونی به چه معناست؟
در صورتی که شرکت به صورت یکی از شرکت های مندرج در قانون درنیاید و به ثبت نرسد. بدیهی است مدارک شناسایی نظیر کارت ملی، مدرک تحصیلی، کارت پایان خدمت آقایان، عکس پرسنلی و گواهی عدم سوء پیشینه می بایست در ابتدا در جای مناسب توسط متقاضی بارگذاری شود. در این قسمت ابتدا نماینده یا وکیل را انتخاب نموده و سپس نوع نمایندگی را معلوم و بعد از آن موکل را انتخاب می کنیم. تصمیمات جلسه متناسب با نوع جلسه در این صفحه وارد می شود و چنانچه چند تصمیم در یک جلسه گرفته شود باید از فهرست نوع تصمیم را انتخاب کرده و بر روی گزینه افزودن تصمیم جلسه کلیک نمود.
این موضوع بستگی به ترافیک کاری اداره پست دارد ولی معمولا یک هفته الی 10 روز کاری دفاتر به دست متقاضی خواهد رسید. چون یکیری از مشاوران مالیاتی میگویند که چون پارسال اقدام نکردید برای مالیات پس جریمه نگرفتن دفاتر رو باید بدید. آوا حقی کارشناس محتوای حقوقی و ثبت شرکتها من آوا حقی، حقوق خوانده و عضوی از خانواده ثبتیار هستم، در اینجا مطالبی که برای خودم جذاب و کاربردی بوده با زبان ساده و روان به اشتراک میگذارم تا مفاهیم حقوقی رو بهتر درک کنیم.
با توجه به نکات ذکر شده، انتخاب نام شرکت مورد نظر، مرحله مهمی است و در موفقیت آن کسب و کار تاثیر زیادی دارد. باید نامی مناسب و کوتاه انتخاب کنید تا همه بتوانند آن را تلفظ کرده و بخاطر بسپارند. در صورتی که تعداد متقاضیان از یک نفر بیشتر باشد، اطلاعات آن ها نیز وارد می شود. به طور کلی اشخاص باید حساب ها ، صورت های ملی و … خود را به اداره امور مالیاتی ارائه دهند در غیر این صورت جرائمی برای آن ها به دنبال خواهد داشت . ثبت شرکت فکر برتر، تخصصی ترین دپارتمان ثبت شرکت و ثبت برند. در صورت فراموشی کد پیگیری خود، می توانید گزینه شماره پیگیری خود را فراموش کرده ام را انتخاب نموده و اقدام به بازیابی کد پیگیری خود نمائید.
آگاه ثبت این به این امکان را دارد که پس از ثبت شرکت در صورتی که آن شرکت به فعالیت خود ادامه نداد آن را از مشتری خریداری کند. در صورتیکه تاریخ دریافت دفاتر تجاری قبل از تغییر آدرس است، نیازی به درخواست جدید نیست و از همان دفتر میتوانید استفاده کنید. شما باید دفاتر پلمپ را طبق سال مالی شرکت که در اساسنامه ذکر شده است درخواست دهید. درصورت عدم ارائه پلمپ دفاتر در پایان سال مالی، جریمههای مالیاتی برای شرکت درنظر گرفته خواهد شد. بله، شرکتها و تاجرانی که در یک سال مالی فعالیت نداشتهاند نیز باید این دفاتر را در زمان قانونی دریافت کنند و به صورت سفید به اداره مالیات تحویل دهند.
بهر حال در هر دو روش لازم است که نسبت به در اختیار داشتن مدارک شناسایی خود و تهیه کپی یا اسکن از آنها اقدام نمایید. طبق آیین نامه اجرایی ماده ninety five کلیه اشخاص حقوقی و اشخاص حقیقی گروه اول قبل از شروع سال مالی باید دفاتر قانونی پلمپ شده خود را اداره ثبت شرکتها اخذنمایند.برای سال ninety ثبت تغییرات شرکت nine حداکثر تا پایان اسفند شرکتها باید برای اخذ دفاتر اقدام نمایند. لیکن اگر شرکتی هیچ گونه فعالیتی نداشته باشد در سال جاری نیز قبل از شروع فعالیت می توانند برای اخذ دفاتر اقدام کنند. پس از ارسال مدارک واخذ کد پیگری قسمت پیگیری درخواست سایت اداره ثبت شرکتها،بخش پلمپ دفاتر را انتخاب کنید.