طرح توجیهی تولید طناب نایلونی 45 ص

ماه همان سال / سال بعد / خواهد بود باستثنای سال اول تاسیس که از تاریخ تشکیل تا پایان …. 4- تذکر کتبی تخلفات موجود در نحوه اداره امور تعاونی به هیئت مدیره و مدیرعامل و تقاضای رفع نقص . 7- تهیه و تنظیم دستورالعملهای تغییرات شرکت داخلی تعاونی وتقدیم آن به مجمع عمومی برای تصویب. (حسب موضوع فعالیت تعاونی ممکن است لازم باشد تبصره یا تبصره‌های دیگری اضافه‌شود-به‌دفترچه راهنمای موضوع‌فعالیت‌ها مراجعه گردد و تبصره های اضافی نوشته شود ).

  • تبصره ۴- هرگاه مؤسسین اشخاص حقوقی باشند باید به جای فتوکپی اساسنامه و کارت ملی، روزنامه رسمی حاوی آخرین تغییرات مدیران را که توسط دفتر اسناد رسمی برابر اصل شده است، به انضمام معرفی نامه کتبی نماینده ارائه نمایند.
  • ماده ۱۰- وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ظرف مدت سه روز مدارک، مندرج در ماده (۹) را بررسی و در صورت تکمیل بودن مدارک؛ مراتب را جهت صدور مجوز به سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام می نماید.
  • تبصره1–شرکت‌های تعاونی و اتحادیه‌های استانی می‌توانند نسبت به تشکیل اتحادیه‌های مرکزی اقدام نمایند.
  • 7- کارکنان دولت نمیتوانندتصدی هیئت مدیره و مدیر عاملی شرکتهای تعاونی را بپذیرند مگر در تعاونیهای خاص کارکنان ادارات و سازمانهای دولتی که در آن شاغل باشند، کارکنان بازنشسته مشمول این بند نمی شوند.
  • ماده ۱۱- نماینده مؤسسین موظف است پس از اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار نسبت به اخذ مجوز انتشار اعلامیه پذیره نویسی از اداره ثبت شرکت ها اقدام نماید.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی (اداره کل استان / شهرستان) با دریافت مدارک مذکور در مرحله فوق، نسبت به صدور مجوز (تأییدیه) ثبت تشکیل شرکت تعاونی / اتحادیه تعاونی اقدام خواهد کرد . ۱۸٫ مدارک لازم ظرف مدت ۵ روز از طریق اداره تعاون به اداره ثبت شرکتها ارسال می‌شود. شرکت تعاونی کشاورزی نوعی شرکت تعاونی تولیدی خواهد بود که در امور مربوط به کشاورزی فعالیت می کند و در ردیف شرکت های تولیدی شناخته می شود.

درصورتی که تعاونی به منظور اشتغال اعضاء تأسیس شود و در امور مربوط به تولیدات کشاورزی,دامداری,پرورش و سید ماهی , صنعتی,معدنی, توسعه و عمران شهری روستایی و عشایری, احداث مسکن , تولیدات فرهنگی و نظایر اینها فعالیت کند. هـ) رعایت تبصره 2 ماده 2 دستورالعمل تشکیل تعاونیها درخصوص تعاونیهای فوق الذکر الزامی نمی‌باشد. بدیهی است این موافقتنامه جهت انجام مراحل تاسیس صادر شده و پس از انقضای مهلت مقرر، در صورت تمدید این اداره کل / اداره تعاون معتبر خواهد بود. موسسه حقوقی سفیر صلح با 12 سال تجربه در امور ثبتی شرکت‌ها و برندها از پیشگامان این عرصه است. مدیران و بازرسان شرکت انتخاب شوند و افراد منتخب به طور کتبی قبول سمت نمایند.

دانلود طرح توجیهی: پرواربـندي گوساله با ظرفيت هفتاد و پنج راس در هر دوره

۱۶٫ اعضای هئیت مدیره بازرس یا بازرسان و مدیر عامل قبل از ثبت شرکت تعاونی موظف به طی دوره‌های آموزشی مربوط خواهند بود. ۱۴- مدارک لازم ظرف مدت ۵ روز از طریق اداره کل / اداره ثبت شرکت تعاون به اداره ثبت شرکتها ارسال می‌شود. اداره کل / اداره تعاون پس از انجام اقدامات اداره ثبت شرکتها و صدور آگهی تأسیس، نسبت به صدور پروانه تأسیس تعاونی اقدام خواهد نمود.

تبصره2- برای واحدهای صنفی شهرستانها و برای هر واحد کارمندی و کارگری فقط یک شرکت تعاونی در هر موضوع فعالیت تشکیل می‌شود. مجمع عمومی موسس با حضور شرکایی که حداقل نصف سرمایه شرکت را تعهد نموده باشند، قابل تشکیل است. مجمع عمومی موسس تصویب گزارش موسسان، تصویب ارزیابی‌های انجام شده در خصوص آورده های غیرنقدی، تصویب امتیازات خاص و تصویب اساسنامه را برعهده دارد.

طرح پیشنهادی شرکت تعاونی در شرف تاسیس

سپس دو نسخه آگهی به امضای رئیس اداره رسیده و یک نسخه از تمامی مدارک در پرونده‌ی شرکت، ضبط و نسخه‌ی دوم جهت نگهداری در شرکت به متقاضی داده می‌شود و این سند «سند ثبت شرکت» ‌است، که این موارد توسط وکیل پرونده انجام میشود. تذکر 3- با توجه به مفاد ماده 36 قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران انتخاب اعضای هیئت مدیره باید بصورت کتبی و مخفی انجام شود. ماده ۱۱- در مورد شرکتهای تعاونی عام مجوز صدور موافقت نامه تشکیل و آگهی پذیرش عضو و فروش سهام با تأئید وزارت تعاون بوده وطبق فرم‌های شماره ۱۰ و ۱۱ عمل خواهد بود. برای ثبت شرکت تعاونی تعریف قانون تجارت را برای این نوع از شرکت ارائه میدهیم. با اتمام مراحل یاد شده وق و قبل از ثبت شرکت هیات مدیره یا وکیل هیات مدارک مورد نیاز ثبت شرکت تهیه نموده و بتعداد مقرر به وزارت/اداره کل تعاون تحویل می‌نماید تا در صورت تایید تطبیق اقدامات انجام شده مجوز ثبت شرکت صادر گردد.

و – ارزيابي آورده هاي غير نقدي داوطلبان عضويت كه متناسب و مورد نياز طرح باشد ،‌ توسط كارشناس دادگستري و با انجام تشريفات قانوني لازم . آنچه در مورد مزایای ثبت برند باید بدانیمثبت برند چه مزایایی برای دارنده آن به ارمغان می‌آورد؟ اساسا کارکرد برند چیست و چه نقشی در کسب و کار فرد ایجاد می‌کند؟ آیا ثبت برند دارای معایب نیز هست؟ در این مقاله به سوالات پاسخ می‌دهیم. ضمنا مراجعه کنندگان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت وزارتخانه تعاون ،کار و رفاه اجتماعی به آدرسmcls.gov.ir مراجعه نمایند. ضمنا مراجعه کنندگان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس mcls.gov.ir مراجعه نمایند. باید توجه داشت که این مبلغ، همان سرمایه ی تعاونی است که در اساسنامه به عنوان سرمایه اولیه ثبت میشود.

وزارت تعاون پس از دریافت درخواست هیات موسس و مدارک لازم –که نماینده تام الاختیار باید آن ها را تسلیم کند- درخواست و مدارک را بررسی می کند و در صورت پذیرفته شدن درخواست، موافقتنامه تشکیل را صادر می کند و نمونه اساسنامه و فرم های مورد نیاز را در اختیار نماینده هیات موسس قرار می دهد. هیات موسس باید فرم درخواست را که اداره کل یا اداره تعاون تهیه کرده است،تکمیل و طرح پیشنهادی خود را به آن پیوست کند و ضمن معرفی نماینده تام الاختیار خود از اداره تعاون درخواست کند که با تشکیل تعاونی موافقت کند. شرکتی است که عضویت در آن برای همه آزاد می باشد ( تعداد اعضاء در این تعاونیها حداقل 500 نفر و براساس نوع تعاونی که وزارت تعاون تعیین کرده مشخص می شود وبایستی سهام آن رابه عموم مردم عرضه نمایند . ماده47- هر یک از دستگاه‌ها, شرکت‌ها و موسسات موضوع ماده 17 قانون بخش تعاونی که بدون عضویت, در تعاونی مشارکت یا سرمایه گذاری کرده باشد می‌تواند نماینده‌ای برای نظارت بر تعاونی‌ و حضور در جلسات مجامع عمومی و هیئت مدیره به عنوان ناظر داشته باشد. تبصره2- تعاونی می‌تواند با تصویب مجمع عمومی عادی تا حداکثر یک دوم ذخیره قانونی را جهت افزایش سرمایه خود به کار برد. ماده 16- پس از انتخاب هیئت مدیره وظایف هیات موسس بپایان رسیده و هئیت رئیسه مجمع ضمن تنظیم صورتجلسه کلیه مدارک مربوط به برگزاری مجمع را که به امضای آنان رسیده است به هیئت مدیره تحویل می‌دهد.

اما نحوه ثبت شرکت تعاونی به چه صورت است؟ چه مدارک و شرایطی برای ثبت شرکت تعاونی نیاز است؟ در این مقاله به این سوالات و همچنین نحوه ثبت این نوع شرکت می‌پردازیم. اولین ویژگی شرکت­های تعاونی مصرف، تأدیه سرمایه­ های نقدی یا غیرنقدی شرکا به شرکت است؛ زیرا برعکس شرکت تعاونی تولید، شرط وجود آورده از سوی شرکا از مستترات این ماده است. این در حالی است که مطابق با ماده 18 قانون شرکت­های تعاونی مصوب 1350، شرکت­های تعاونی در سه رشته­ کشاورزی، مصرف و کار و پیشه طبقه ­بندی می­ شوند که بررسی آن­ها از حوصله این مطلب خارج است. مجمع عمومی که بالاترین مرجع اتخاذ تصمیم است از کلیه اعضاء با نمایندگان تام‌الاختیار آنها تشکیل می‌شود و هر عضو بدون در نظر گرفتن تعداد سهام دارای یک حق رأی خواهد بود.

ح)فهرست اسامی و مشخصات و نشانی اعضای اولین هیات مدیره و بازرس یا بازرسان اعم از اصلی و علی البدل و مدیر عامل که حاوی امضای آن ها باشد. پس از انتخاب هیئت مدیره وظایف هیات مو سس به پایان رسیده و هئیت رئیسه مجمع ضمن تنظیم صورت جلسه کلیه مدارک مربوط به برگزاری مجمع را که به امضای آنان رسیده است به هیئت مدیره تحویل می‌دهد. تبصره–در صورت عدم امکان حضور هر یک از اعضاء، عضو می‌تواند یا نماینده تام‌الاختیار خود را کتباً برای حضور در مجمع به هیأت مؤسس معرفی نماید. در هر حال یک نفر نمی‌تواند همزمان وکالت یا نمایندگی بیش از یک عضو ( در تعاونی‌های بزرگ دو عضو ) را عهده دار باشد. تبصره–موسسین تعاونی باید با قوانین و مقررات تعاونی‌ها آشنائی کافی داشته باشند و در صورت نیاز در کلاسه ای آموزشی یک روزه که اداره کل تعاون استان تعیین می‌کند و زمان تشکیل آن حداکثر یک هفته از تاریخ تسلیم تقاضا خواهد بود شرکت نمایند. در شرایط خاص که تشکیل اتحادیه سراسری ضروری است و تعداد اعضاء به حد نصاب نمی‌رسد، تشکیل اتحادیه با مجوز وزیر تعاون و رعایت حداقل قانونی بلامانع است.

شرکت تعاونی معمولاً در مواقعی بیشتر تشکیل می شود که وضع اقتصادی آشفته و نامساعد باشد و بعلت تورم و گرانی قدرت خرید مردم کم است. لذا برای ارائه خدمات و تولید و امکانات رفاهی، اقشار کم ثبت برند تجاری درآمد را تحت پوشش خود قرار می دهد. د–حداکثر تعداد اعضاء در تعاونی‌های مسکن (تأمین مسکن اعضاء) متناسب با اهلیت (دانش و تجربه) مدیران تعاونی بنا به تشخیص ادارات کل تعاون تعیین می‌گردد.

شرکت تعاونی از نظر نوع فعالیت آنها چند دسته می باشد؟

4- قبول درخواست عضویت و اخذ تصمیم نسبت به انتقال سهام اعضا به یکدیگر و دریافت استعفای هریک از اعضای هیئت مدیره. چگونگی تشکیل مجمع عمومی و سایر مقررات مربوطه مطابق آیین نامه تشکیل مجمع عمومی ( موضوع تبصره three ماده 33 قانون بخش تعاونی ) خواهد بود . تبصره2- در تعاونیهای تولید هیئت مدیره موظف است قبلاً اعضای متخصص تعاونی را شناسایی ومراتب را به آنها اعلام نماید.

موسسه حقوقی سفیر صلح، از شنبه تا چهارشنبه از ساعات 10 صبح تا 9 شب و پنج‌شنبه‌ها 10 صبح تا 6 بعدارظهر، آماده پاسخگویی به شما عزیزان می‌باشد. جهت دریافت مشاوره، فرم زیر را پر کرده تا کارشناسان سفیر صلح با شما تماس بگیرند. قصد دارم یک کارگاه تولید مواد شوینده راه اندازی کنم چه نوع شرکتی به بنده پیشنهاد میدیم. میخاستم شرکت لوله کشی گاز خانگی و تجاری بزنم از چ شرکتی استفاده کنم و باید از کجاشروع کنم مدارکم تکمیله. بنابراین كلیه وظایف و مسؤلیت‌های قانونی را شركت اصلی دارد و در صورت لزوم پاسخگو خواهد بود.

پست شد در : miscبرچسب زده شد